Kokemuksia porilaisista
Kommentit (54)
Itselläni on monta sukulaista siellä tai sieltä lähtöisin ja ehkä siksi hyviä muistoja. Monta kertaa en ole kyllä käynyt. Puhetapa on outo; aikuisillakin sellainen vetelästä teinistä muistuttava, eli ei lausuta sanoja loppuun.
-Mies 28v-
En lukenut muiden vastauksia, mutta kerron omat kokemukseni. Mielestäni kaunis luonto, meri lähellä ja melontamahdollisuuksia Kokemäenjoella.
Kaikki tapaamani porilaiset olen tavannut jossain muualla kuin Porissa ja kivoja ihmisiä ovat olleet! Pari kertaa on tullut jatseilla käytyä ja silloin oli kyllä mukava jutella paikallisten ja ympärysalueelta kotoisin olleiden kanssa.
Toki vastaan on sattunut pari ei niin kivaakin ihmistä, mutta niinhän joka puolella.
Enemmänkin haluaisin tutustua, mutta mitä huomasin, niin tykkäävät pysytellä kuitenkin omissa porukoissaan eikä mukaan ole kutsuttu. Harmi!
Porilaiset on hyviä vain syötävänä, riippuen vähän millainen makkara on välissä.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:14"]
Lähes kaikki tähän ketjuun vastanneet vaikuttavat melko umpimielisiltä junteilta.
Joka kaupungissa on ne vähemmän mairittelevat piirteensä ja heikompaa ainesta. Jos itse ajautuu tuon aineksen kelkkaan, niin mitä se kertoo ihmisestä itsestää.
Itse Porilaisena (...)
[/quote]
Peppukipeä porilainen ei tykännyt, kun av-mammat sanoivat mielipiteensä porilaisista.
Ihan vinkiksi, porilaista EI TODELLAKAAN kirjoiteta isolla alkukirjaimella :D
Ei me porilaiset teitä tänne haluttaskaan ;).
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 15:57"]
Ei me porilaiset teitä tänne haluttaskaan ;).
[/quote]
Miksi?
Serkkuni on porista ja asuu siellä vieläkin. Ihan mukava ihminen, mutta jotenkin hiukan rasittava tyyppi. On sellainen yli-innokas tutustuja ja alkuun vaikuttaakin mukavalta. Itse valitettavasti olen kyllästynyt hänen seuraansa totaalisesti, koska ei ole vastavuoroinen. Jaksaa kyllä omista asioistaan kerskua ja jaaritella loputtomiin, mutta lause "mitäs sinulle kuuluu" on ihan vieras. Hänen kanssa keskustelun aiheet liittyvät kahteen tiettyyn asiaan, hänen ja hänen miehensä tulevaan taloon ja lapseen. Jos väliin yrittää omia asioitaan kertoa/laittaa viestillä ei tule enää vastausta tai joku pikainen ynähdys ja taas palataan noihin aiheisiin.
Tua noi nii, paria porilaista olen nusassu ja kerran käyny jatseilla, ihan ok tapauksia oli kaikki. Ei mulla muuta.
Niin että miksi porilaiset ette halua tutustua muualta Suomesta oleviin? Jos kerran monilla on tuollaisia kokemuksia.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 16:24"]
Niin että miksi porilaiset ette halua tutustua muualta Suomesta oleviin? Jos kerran monilla on tuollaisia kokemuksia.
[/quote]
tyypillistä porilaisuutta, muiden syytä kaikki!
Tylyjä, tylppiä, velttoja, huumorintajuttomia, vähäpuheisia, ilkeitä, sosiaalisti kyvyttömiä, mielikuvituksettomia, lineaarisia, huonolla tavalla itsepäisiä ja oharintekijöitä.
Porilaiset on parhaimmillaan meren pohjassa kalojen kanssa. On porilaisissa hyviäkin tyyppejä, mutta ne ovat kaikki haudassa.
Länsirannikolla ylipäätään ihmiset ovat enemmän tai vähemmän porilaisia.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kaunottarista, mutta lihavia ihmisiä oli paljon liikenteessä kesällä.
Nimenomaan tämä. Turusta Poriin muuttaneena on keskumääräistä elopainoa paikallisilla +20 kg. Järkyttävää, miten nuoretkin on lihavia.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 14:39"]
Minä tunnen paljon ihania ja ystävällisiä porilaisia. Mitenköhän tämä on mahdollista? No siksi, että olen sellainen myös itse muille ja toisenlaisten seurassa en ole jos en halua.
Teidän kannattaisi etsiä syytä itsestänne, jos tosiaan muka kaikki on täällä niin tympeitä. Omalla tympeydellänne löydätte vain kaltaisianne.
[/quote]
minä ihmettelen tuota, kun olen asunut useammassa paikassa ja tutustunut helposti ihmiseen, juttelen kaupassa ihmisille ja minullekin jutellaan. Hymyilen, olen iloinen ja joidenkin mielestä jopa hupaisanhauska. Paitsi tuo Pori on poikkeus, siellä kukaan ei edes tervehtinyt vaikka mieheni esitteli minut ystävilleen ja minä hymyilin ja tervehdin kaikkia. Tein päätöksen puolen vuoden yrittämisen jälkeen en tuppaa kun ei tykätä! Ja elin perheeni kanssa onnellisena. Nyt kun olemme muuttaneet tänne Vantaalle olen jo tutustunut uusiin ihmisiin ja saanut vierailukutsuja naapureilta. Hmmm, eikä aikaa mennyt kuin 3vkoa! Varmaan sattumaa.
En kaipaa Poria enkä sen ihmisiä ollenkaan