Moraalikysymys seksiin liittyen
Olen aina ollut sitä mieltä, että ketään ei saa pettää ja että jos tekee mieli seksiä toisen kanssa, pitää erota tai sietää halunsa tekemättä mitään. Nyt olen itse pinteessä ja kaipaan apua...
Minulla ja miehelläni on takana pitkä liitto, kaksi lasta ja muutenkin se perinteinen avioliittokuvio. Toisaalta sujuu kivasti ja sovimme yhteen, rakkautta on paljon jne. mutta toisaalta...no, ongelma on vain minussa: minä kaipaan, janoan, TARVITSEN rajumpaa seksiä ja s/m-leikkejä.
Tämä puoli heräsi minussa vasta aikuisiällä, ja pahentui molempien raskauksien myötä (olivat varsinaista seksuaalisen heräämisen aikaa). En enää syttynyt tavalliselle seksille vaan halusin että minua läpsitään, kuristetaan, piiskataan, sidotaan ja pannaan väkisin. Yritin kertoa miehelleni asteittain näistä jutuista ja vaikka hän suhtautui hienotunteisesti, nyt neljä vuotta myöhemmin tilanne on edelleen se, että hän ei pysty näitä asioita toteuttamaan kuin pari kertaa vuodessa jos sitäkään (ja sekin on aika lepsua touhua). Viimeksi kun riitelimme aiheesta, mies sanoi että on pahoillaan mutta ei vaan PYSTY tekemään minulle noita asioita, vaikka TIETÄÄ että pidän niistä.
Olen vaihtanut ajatuksia muutaman miehen kanssa, joista kummatkin elävät vaimonsa kanssa samanlaisessa tilanteessa: kaikki on periaatteessa hyvin, mutta omat halut syövät elämänhalua kun niitä ei pääse toteuttamaan. Omalla kohdallani olen miettinyt jopa, voisiko riittämätön seksielämä (tietyllä alueella, siis) olla syynä toistuvaan masennukseeni ja ylensyömiseen. Jotenkin tuntuu, että nykytouhu ei voi jatkua, mutta en haluaisi rikkoa perhettäkään...
Mieheni sanoi muutama päivä sitten, että voin mennä piiskattavaksi yms. kunhan en seksiä harrasta ja kunhan hän ei saa tietää yksityiskohtia. On onneton tilanteen vuoksi, muttei kuulemma voi edelleenkään asialle mitään: kun ei pysty niin ei pysty. Mietin tässä, että mitä te muut tekisitte tilanteessani? Sietäisittekö nykytilannetta, jatkuvasti kärsien, vaiko kerrankin antaisitte haluillenne vallan ja menisitte vieraisiin?
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:45"]En pettäisi hyvää miestä ja lasten isää. Lue aiheesta ja kehitä omia fantasioitasi, mutta pysy uskollisena. Pettäminen tekisi lopun parisuhteestanne.
[/quote]
Kaunis ajatus, mutta monet ihmiset tarvitsevat seksiä
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 22:01"]
40, palasimme aiheeseen myöhemmin vielä uudestaan (mies on todella kärsivällinen) ja hän sanoi, että rakastaa minua niin paljon ettei halua menettää minua ja koska ei pysty itse tyydyttämään tarpeitani, on parempi että joku muu sen tekee. Hän ei halua tietää yksityiskohtia eikä halua että olen yhdynnässä, ei muita vaatimuksia. Sanoi olevansa surullinen asian vuoksi, mutta myöskin tietoinen siitä mitä asia tekee psyykeelleni tällä hetkellä.
[/quote]
Yksi mutta löytyy. Miehesi ei oikein voi sanoa millaiset tunteet hänellä olisi sen jälkeen. Voikin olla, ettei kestäkään asiaa ja tilanne menee pahemmaksi.
Etukäteen on aina hyvä sanoa, että siitä kun menet. Mutta todellisuudessa...
Minua hiukan häiritsee aloituksessasi, ettet missään vaiheessa pitkässä kirjoituksessasi maininnut miten hankalassa tilanteessa miehesi on ja että ymmärrät hänen asemansa. Minusta tilanteenne on todella vaikea. Omia fantasioita ei noin vain tukahduteta. Toisaalta mieskään ei voi tehdä mitään sellaista, mikä hänestä tuntuisi pahalta tai hän rikkoisi omaa seksuaalisuuttaan vastaan. Pahimmillaan se voisi jättää mieheen syvätkin arvet. Siksi olisin todella varovainen sen suhteen, mitä mieheltä edes pyytäisin. Esimerkiksi ruoskiminen ja kuristaminen on jo niin kovan tason juttuja, että niistä voi todella tulla paha olo pitkäksi aikaa.
En kyllä myöskään lähtisi pettämään. Se ei ole mikään ratkaisu vaan pelkästään siirtää ongelmaanne. Miehesi ilmeisesti oli sinulle luvannut, että voit toteuttaa fantasiaasi jonkun toisen kanssa ilman seksiä. En tiedä onko tästäkään pysyväksi ratkaisuksi teille, koska selvästi silloin osoitat miehellesi, ettet saa häneltä sellaista seksiä kuin tarvitset. Että joku jossain muualla antaa sinulle enemmän tyydytystä. Pidemmän päälle tämäkin näivettää suhteen ja katkeroittaa. Voitko edes olla harrastamatta itse yhdyntää kun mainitsit myös halun tulla "raiskatuksi"?
Itse en näe teille oikeastaan muuta vaihtoehtoa parisuhteenne jatkamiselle kuin seksuaaliterapeutilla käymisen, jossa voisitte sopia pelisäännöt seksielämällenne. Terapeutti olisi puolueeton tuomari, joka pitäisi huolen, ettei kummankaan oikeuksia poljeta ja toisaalta osaa ottaa kaikki tekijät huomioon. Toinen vaihtoehto mielestäni on selvästi ero.
Ap olet hiton outo. Et tietenkään käy vieraissa, vaan laitat omat tarpeesi sivuun perheesi vuoksi.
Kivalta varmaan tuntuid lapsista kuulla, että vanhemmat eroaa koska äiti himoitsi piiskaa.
Herää pahvi. Odota että lapset isoja ja erotkaa sitten.. jos muuten kaikki ok niin tosi ärsyttävää tuommonen ininä jostain seksistä.
Oletko itse miettinyt, miksi tämä taipumuksesi (hardcore seksin tarve) heräsi niin yhtäkkiä ja juuri siinä elämäntilanteessa? Kuulostaa jotenkin kauhean oudolta ajatukselta, että ihminen millään elämän osa-alueella muuttuu lyhyessä ajassa niin radikaalisti. Väkisinkin tulee mieleen, että voisi olla hyvä käydä psykoterapeutin juttusilla aiheesta.. Siis että jos on jotakin menneisyydestä jääneitä tiedostamattomia ja käsittelemättömiä ongelmia, jotka uusi rooli elämässä (vanhemmuus) nosti pintaan eräänlaisessa "valepuvussa", tämän seksuaalisuuden muutoksen muodossa.
Mutta, joka tapauksessa jos koet, ettet pysty elämään ilman näiden erikoisempien halujesi täyttämistä, niin ei kai teillä ole muuta vaihtoehtoa kuin erota tai hyväksyä parisuhteen ulkopuolinen seksi. Mielestäni ketään ei voi pakottaa s/m-seksiin (edes kurittajan roolissa) eli miestäsi ei pitäisi velvoittaa tekemään sinulle s/m-juttuja, edes "lievempiä", jos se tuntuu hänestä pahalta. Varmaan kannattaa ennen eroamista kokeilla, miten se seksuaalisuuden toteuttaminen vieraissa ihan luvan kanssa toimisi. Mutta se pitää kyllä tasapuolisuuden nimissä sopia molempia koskevaksi sopimukseksi. Vaikka miehesi nyt sanoisikin, ettei hän ole kiinnostunut käymään vieraissa, se optio pitää hänelle jättää. Eli tavallaan sovitte, että hissun kissun saatte kumpikin toteuttaa seksuaalisuuttanne muidenkin kanssa, ette puhu siitä, ette kysele toisiltanne, hoidatte sen siististi eräällä tapaa "salaa" ja tietysti vastuuntuntoisesti (huolehtien ettei tule tauteja). Tilanne voi silti päätyä eroon, mutta ainakin olette yrittäneet.
Ja totta, tällaisen joka ei tunne samoin, on hirveän vaikea kuvitella tilannetta, että ei pystyisi elämään ilman jotain seksin "erityisherkkua". Varsinkin kun itse elän täysin tyytyväisenä orgasmitonta elämää..
Mihin tämä maailma on menossa :( tosiaanko tällainen on mielestänne tervettä/normaalia.
Ymmärrän, että miehesi ei halua satuttaa sinua. Useimmille puolisoaan rakastaville on puolison satuttaminen edes puolison pyynnöstä epämiellyttävä ajatus. Mutta minulla on kuitenkin ehdotus. Voisitteko sopia jonkun kolmannen henkilön kanssa piiskaamisesta? Esim. niin että kolmas piiskaisi sinua rangaistukseksi jostain, miehesi mahdollisesti seuraisi vieressä ja panisit jälkeenpäin miehesi kanssa? Näin voisit yhdistää omat halusi ja miehesi.
49, tuo olisi ideaali ratkaisu meidän molempien mielestä.
Taitaa vaan olla vaikeaa löytää miestä, joka tuohon suostuisi...:/
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 22:22"]
Ja totta, tällaisen joka ei tunne samoin, on hirveän vaikea kuvitella tilannetta, että ei pystyisi elämään ilman jotain seksin "erityisherkkua". Varsinkin kun itse elän täysin tyytyväisenä orgasmitonta elämää..
[/quote]
Mielenkiintoista, tässä tavallaan kääntyi koko kuvio ihan toisin päin: itselleni taas on ihan käsittämätön ajatus, että joku eläisi orgasmitta, saati sitten tyytyväisenä
T. Se joka sanoi ettei ap:n haluja voi ymmärtää jollei ole niitä kokenut
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 22:37"]Ymmärrän, että miehesi ei halua satuttaa sinua. Useimmille puolisoaan rakastaville on puolison satuttaminen edes puolison pyynnöstä epämiellyttävä ajatus. Mutta minulla on kuitenkin ehdotus. Voisitteko sopia jonkun kolmannen henkilön kanssa piiskaamisesta? Esim. niin että kolmas piiskaisi sinua rangaistukseksi jostain, miehesi mahdollisesti seuraisi vieressä ja panisit jälkeenpäin miehesi kanssa? Näin voisit yhdistää omat halusi ja miehesi.
[/quote]
En kyllä näe, miten voisi olla hyvä idea miehen katsoa kunnon piiskaamista, jos tavallinen pehmoilukin on jo liikaa
Olet sairas ja itsekas ihminen! Sulla on ihanan kuulonen mies joka ansaitsee parempaa kuin sina! Jata se ja se loytaa itsellensa paremman ja normaalin vaimon!!!!!!!!!
Miksi miehen täytyisi yhtäkkiä, sormia napsauttamalla alkaa harrastamaan hänelle vierasta ja epämiellyttävää seksiä? Mutta sinä et saisi joutua kärsimään "vanillaseksistä"? Etkö huomaa, että asia on ihan samallainen miehesi kannalta? Hän voi haaveilla myös saavansa naisen, joka tykkää tavallisesta seksistä. Kummankaan toiveet ei nyt tässä tilanteessa täyty, mutta sinä keskityt nyt miettimään omia halujasi.
Kannattaisiko ehdottaa, että joka toinen kerta harrastatte miehen haluamaa seksiä ja joka toinen kerta sinun haluamaasi? Ja noissa s&m jutuissa on parempi aloittaa hitaasti. Miksi oletat, että mies yhtäkkiä voisi alkaa piiskaamaan, tukistamaan ja kuristamaan sinua rajusti, jollei ole tottunut siihen tai edes pidä siitä? Ettekö voi edetä hitaasti?
Äkytöntä "minäminä minä, minun haluni, minä" -ajattelua. Unohdat nyt miehesi halut kokonaan, ne ovat ihan yhtä tärkeitä kuin sinunkin.
En usko että "oikeanlaisen" seksinpuute olisi syynä toistuvaan masennukseen ja ylensyömiseen, päinvastoin. Sanoisin että toistuviin masennuskausiin on joku syy, ja masennus aiheuttaa halun s&m-seksiin. Ehkä koet jostain syystä ansaitsevasi tuollaista kohtelua. Lähtisin selvittelemään asioita psykiatrin kanssa.
Älä nyt ainakaan kenenkään toisen perhettä riko, vaan hanki seurasi sinkuista. Miehet kun yleensä valehtelevat sen puolison luvan näissä asioissa.
Annan sinulle seuraavan vinkin: jos halusi on oikeasti noin kova, erotkaa. Sinä menet sm-suhteeseen ja miehesi suuntaa hellemmän naisen syliin, yksinkertaista.
Sen nimittäin voin sanoa, että satuta miestäsi suuresti menemällä hakemaan rajun seksisi muualta. Siinä myönnät avoimesti, ettei miehesi pysty tyydyttämään sinua: hyökkäät hänen miehuutensa perusteita vastaan. Tuolla tavalla suhteeseen tulee lisää aimoannos katkeruutta.
Ihan oikeasti, näen eron ainoana vaihtoehtona, valitettavasti. Tai sitten opettelet tykkäämään siitä perusseksistä ja pidät fantasian fantasiana.
T. Mies.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:45"]
En pettäisi hyvää miestä ja lasten isää. Lue aiheesta ja kehitä omia fantasioitasi, mutta pysy uskollisena. Pettäminen tekisi lopun parisuhteestanne.
[/quote]
Jälleen kerran käsitteet päin vittua, joka nyt ei minua yllätä pätkääkään aihe ja palsta huomioiden. Tosin näkyihän nuo olevan yhtä viturallaan aloittajallakin heti ensimmäisessä lauseessa.
Pettäminen on sitä, että petetään toisen luottamus, eli tehdään jotain sellaista salassa, jota on luvattu olla tekemättä. Vieraissa käyntikin voi olla pettämistä (mitä toki usein onkin), mutta ei sitä välttämättä ole. Tässä tapauksessa ei todellakaan olisi kyse pettämisestä, jos mies on vieraissa käyntiä itse ehdottanut, vaikka siitä ei siis pitäisikään. Toki voisi se sitä sittenkin olla, jos aloittaja vannottaisi, että hän ei sitä ikinä tule tekemään ja sitten kuitenkin tekisi sitä salaa. Yrittäkää nyt hyvät ihmiset käsittää, että vieraissa käynti ja pettäminen ei ole sama asia!
Kun mä luen ap:n tekstejä, mulla on valitettava tunne, että hän on kehittänyt sm-seksistä mielessään fetissin, mutta että fantasian toteutuessa se ei oikeasti tyydytäkään häntä sillä tavalla kuin hän nyt kuvittelee. Hän ajattelee ja hokee itselleen, että hänen täytyy saada sitä, mutta oikeasti mistä hän sen voi tietää, kun ei ole koskaan kokeillut? (Pientä yritystä vaniljamiehen kanssa ei lasketa, aphän sanoo jo, ettei sekään tyydyttänyt)
tämä saattaa kuulua niihin tapauksiin, joita suurin osa meistä ylipäänsä on, jossa fantasiat olisi parasta pitää fantasioina ja erillään tosielämästä.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 22:43"]
49, tuo olisi ideaali ratkaisu meidän molempien mielestä.
Taitaa vaan olla vaikeaa löytää miestä, joka tuohon suostuisi...:/
[/quote]
miksi sen pitää olla mies? Mä voin tulla piiskaamaan sut, vääntää sun nännit herkiksi sormillani - mulla on kauniisti lakatut kynnet, pitäisut siitä - ja nipistää ne pyykkipojilla. Mä voin sitoa sut piiskattavaksi tai sä voit alistua sitomatta, kumpi sua vaan enemmän nöyryyttää. Mut sit tehdään niin, että mä nain sen sun miehesi kanssa ja sä katselet. Jos pystyt suorittamaan joukon tehtäviä piiskausten välissä, ja pyydät tärpeeksi kauniisti, miehesi voi panna sua lopulta palkkioksi. Tai sitten ei.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 00:33"]
Kannattaisiko ehdottaa, että joka toinen kerta harrastatte miehen haluamaa seksiä ja joka toinen kerta sinun haluamaasi? Ja noissa s&m jutuissa on parempi aloittaa hitaasti. Miksi oletat, että mies yhtäkkiä voisi alkaa piiskaamaan, tukistamaan ja kuristamaan sinua rajusti, jollei ole tottunut siihen tai edes pidä siitä? Ettekö voi edetä hitaasti?
[/quote]
Itse käsitin aloituksen niin, että juuri jotain tuollaista ap oli ehdottanut, että edetään hitaasti, eikä joka kerta. Mutta ilmeisesti mies on päättänyt, ettei kestä mitään siihen vivahtavaakaan eikä halua edes yrittää.
ihan ens alkuun ei sekoiteta homoja tai homoutta joka asiaan.. ei näitä kai voisi edes sellaisenaan vertailla..
Aloittajalle: en epäile, ettettekö olisi asiasta keskustelleet mutta jälleen kerran teillä on nyt keskustelun paikka. Itse sivullisena kuvittelen ymmärtäväsi tarpeita, joita et nyt suhteessa saa mutta mieti silti vielä mitä oikeasti tahdot sillä se yhteys ja läheisyys kyllä saattaa joutua koetukselle, seikkailit luvan kanssa tai et.
voimia joka tapauksessa, toivottavasti asianne selkiintyy ja setviytyy..