Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain raivarin miehelle, joka ei antanut minun nukkua yövuoron jälkeen.

Vierailija
14.11.2020 |

Meillä ongelmana on se, että joudun välillä tekemään yövuoroja ja viikonloppuisin se on katastrofi, koska minun ei anneta nukkua missään välissä.

Aamulla kun tulin pyysin, että mies lähtisi lasten kanssa aamupäivällä ulos, jotta voisin rauhassa nukkua edes sen pari tuntia ja sitten voisin nukkua vähän lisää pienimmän lapsen kanssa kun hän menee päiväunille. Lähdössä kesti ja kesti, yritin toki nukkua mutta en saanut nukuttua koska kaikki pitivät kovaa meteliä. No, vihdoin he pääsivät lähtemään ulos, mutta kun olin juuri ensimmäisen kerran nukahtanut, niin vanhin lapsi tuli herättämään kysyäkseen että nukunko. Mies oli siis lähtenyt ulos vain nuorimman kanssa. Nukahdin sitten jonkin ajan päästä uudestaan ja kas eiköhän nuorin lapsikin tule jo herättämään minua. Olivat olleet sen 45min ulkona, jonka jälkeen mies ei ollut jaksanut seurata enää mitä lapsi puuhaa ja huomasi vasta jonkin ajan kuluttua että siellähän se on huoneessa jossa yritän nukkua.

Tässä vaiheessa mulla meni hermot. Mielestäni mieheni välinpitämättömyys on törkeää. Miten voi olla niin vaikeaa esim olla lapsen/lasten kanssa se 2h ulkona tai jossain ihan sama missä tai edes katsoa sitten kun tulevat sisälle että lapset eivät heti tuli herättämään minua? Jostain syystä tämä ei vaan onnistu häneltä kuitenkaan. Se on aina sama juttu kun minulla viikonloppuyövuoroja.

Kaiken lisäksi mies nyt sitten suuttui ja lähti nuorimman kanssa äidilleen jättäen kaksi muuta lasta kotiin, joille laitan nyt sitten ruokaa. Sanoi tulevansa joskus klo13-14 aikaan kotiin, joten minulta jäi myös mahdollisuus mennä päiväunille nuorimman kanssa.

Tällä hetkellä on sellainen olo, että tulen hulluksi kun en ole saanut ollenkaan nukkua, ehkä puoli tuntia korkeintaan! Mikä neuvoksi? Minulla itselläni on paska olo siitå että huusin miehelleni, mutta toisaalta epätoivoinen olo siitä että minulla ei ole mahdollisuutta nukkua päivällä, vaikka on toinen aikuinen talossa!!

Kommentit (272)

Vierailija
121/272 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kuinka itsekkäitä naiset ovat. Ajatellaan, että minun pitää saada nukkua ja ajetaan perhe pois kotoa. Tosi kivaa olla 3-5 tuntia pois kotoaan viikonloppuna keksimässä jotain tekemistä. Hyvä kun ehtii aamiaisen syödä. Ikävää lapsillekin, että muistaa vanhempana ettei kotona saanut olla, ei meluta eikä kutsua kavereita kun äiti nukkuu. Tilanne voi olla ihan sama jos vuorotyöläinen on mies. Miehet vain useimmin sopeutuvat tilanteeseen, laittavat korvatulpat ja hautaavat päänsä tyynyyn ja peittoon, nukkuvat kun nukuttaa eivätkä kuuntele korvat höröllä rapisteleeko joku jossain seinän takana suklaata.

Ap:n ongelmat on ratkaistavissa mutta ei hän halua ratkaista asiaa vaan valittaa. Ei ole edes sopinut asiasta perheen kanssa vaan olettaa, että asiat menevät niinkuin hän ajattelee ja tekisi. Naisilla on usein harhakuvitelma, että mies lukee hänen ajatuksensa, toimii kuten nainen toimisi ja että naisen käsitys tilanteesta on oikea.

Ei koko muu perhe voi olla kotonaan kusi sukassa tai lähteä kotoaan maanpakoon kun yksi ämmä on herkkäuninen. Ja hei, näin ajattelen minä, jonka mies on vuorotyöläinen mutta ei valita.

Vierailija
122/272 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kuinka itsekkäitä naiset ovat. Ajatellaan, että minun pitää saada nukkua ja ajetaan perhe pois kotoa. Tosi kivaa olla 3-5 tuntia pois kotoaan viikonloppuna keksimässä jotain tekemistä. Hyvä kun ehtii aamiaisen syödä. Ikävää lapsillekin, että muistaa vanhempana ettei kotona saanut olla, ei meluta eikä kutsua kavereita kun äiti nukkuu. Tilanne voi olla ihan sama jos vuorotyöläinen on mies. Miehet vain useimmin sopeutuvat tilanteeseen, laittavat korvatulpat ja hautaavat päänsä tyynyyn ja peittoon, nukkuvat kun nukuttaa eivätkä kuuntele korvat höröllä rapisteleeko joku jossain seinän takana suklaata.

Ap:n ongelmat on ratkaistavissa mutta ei hän halua ratkaista asiaa vaan valittaa. Ei ole edes sopinut asiasta perheen kanssa vaan olettaa, että asiat menevät niinkuin hän ajattelee ja tekisi. Naisilla on usein harhakuvitelma, että mies lukee hänen ajatuksensa, toimii kuten nainen toimisi ja että naisen käsitys tilanteesta on oikea.

Ei koko muu perhe voi olla kotonaan kusi sukassa tai lähteä kotoaan maanpakoon kun yksi ämmä on herkkäuninen. Ja hei, näin ajattelen minä, jonka mies on vuorotyöläinen mutta ei valita.

Miksi näet noin paljon vaivaa ihan vain saadaksesi ämmitellä ihmistä, joka yrittää tienata rahaa perheelleen? Voisitko mitenkään yrittää käyttäytyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/272 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No käykös se mies töissä? Siis on töissä päivät ja nukkuu lasten kanssa yöt ja sitten viikonloppuisin on vastuussa kolmesta mukulasta, joiden kanssa pitäisi hyssytellä hyshys hiljaa ettei pirttihirmu herää?! Milloin mies saa ottaa nokoset/lukea lehteä/surffata netissä/nähdä kaveria/mennä paskalle?

Mies nukkuu yöt rauhassa. Ei hän tarvitse unta enempää päivisin. Nainen tekee työnsä yöllä joten hänen nukkuma-aika on päivällä. Miten voi olla vaikea ymmärtää tätä?

Vierailija
124/272 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivänselvää, että mies teki sen tahallaan.

Ap lue se jonkun linkittämä kirja Why does he do that.

Vierailija
125/272 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tyypillistä parisuhteissa, joissa toinen ei ole koskaan tehnyt vuoro/yötyötä. Eivät yhtään käsitä miten tärkeää se nukkuminen on jo palautumisenkin kannalta ja ylipäänsä miten kroppa ja pää oireilee sitä. Asia on tehtävä toiselle hyvin selväksi, muuten se peli jatkuu. Oma mieheni oli alkuun samanlainen, kolisteli ja häiritsi unta jatkuvasti. Ei käsittänyt ollenkaan tilannetta. Lisäksi oletti että siinä yövuorojen välissä käydään kaupoissa, lenkillä ym tehdään yhdessä.

No eihän ole tyypillistä. Minkä ihmeen ameeboiden kanssa te pariudutte?

On se täysin tyypillistä. Suurin osa miehistä on välinpitämättömiä, lapsen tasolle jääneitä aivokuolleita ameeboja. Sitten kun jostain löytyy yksi mies jolla on järki päässä niin sen perässä on jokainen nainen 100km säteellä. Mutta suurin osa on juuri tuota miesjätettä josta ei ole muuta kuin haittaa.

Tämä on niin totta. Ikävä kyllä.

Vierailija
126/272 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No käykös se mies töissä? Siis on töissä päivät ja nukkuu lasten kanssa yöt ja sitten viikonloppuisin on vastuussa kolmesta mukulasta, joiden kanssa pitäisi hyssytellä hyshys hiljaa ettei pirttihirmu herää?! Milloin mies saa ottaa nokoset/lukea lehteä/surffata netissä/nähdä kaveria/mennä paskalle?

Mies nukkuu yöt rauhassa. Ei hän tarvitse unta enempää päivisin. Nainen tekee työnsä yöllä joten hänen nukkuma-aika on päivällä. Miten voi olla vaikea ymmärtää tätä?

Mies. Siksi.

Vierailija
127/272 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainenhan on ihan mahdotonta. Mies ei arvosta tai ymmärrä asiaa, ja toisaalta olla nyt kolmen lapsen kanssa hipihiljaa että samassa kämpässä olija saa nukkua, se on aika hankalaa. 

Ihmettelen vain, miksei se mies voinut alun alkaen mennä lasten kanssa äidilleen?

Ai joka kerta ku ap:lla on yövuoro. Kyllä tuohon täytyy keksiä jotain muuta

Vierailija
128/272 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi se mies ei ottanut kaikkia lapsia sinne mummolaan?

Koska nainen olisi silloin voinut nukkua.

Vierailija
129/272 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. En kyllä lähtis ite evakkoon aamusta ihan paniikissa.

Mikäli lapset ovat päivähoidossa, ap saa levätä arkivapaat. Miehellä ei ole koskaan vapaata.

Vierailija
130/272 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainenhan on ihan mahdotonta. Mies ei arvosta tai ymmärrä asiaa, ja toisaalta olla nyt kolmen lapsen kanssa hipihiljaa että samassa kämpässä olija saa nukkua, se on aika hankalaa. 

Ihmettelen vain, miksei se mies voinut alun alkaen mennä lasten kanssa äidilleen?

Ai joka kerta ku ap:lla on yövuoro. Kyllä tuohon täytyy keksiä jotain muuta

Eihän noita yövuoroja ollut usein. Mikä osaltaan ehkä selittää tilannetta, koska jotain olisi ollut pakko tehdä, jos niitä olisi pari viikossa.

Mutta voisihan ap mennä joka toinen kerta nukkumaan sinne anopille, vaikutti siltä ettei tuo asu satojen kilometrien päässä.

Vierailija
131/272 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi se mies ei ottanut kaikkia lapsia sinne mummolaan?

Koska nainen olisi silloin voinut nukkua.

Oikeesti on kyllä kohtuutonta vaatia toiselta rankan viikon jälkeen et pitäis vaan keksimällä keksiä paikkoja joihin mennä lasten kanssa useiks tunneiks.

Vierailija
132/272 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoipa suututtaa sun puolesta. Kuten täällä on jo todettukin niin valvottaminen on yksi väkivallan muodoista. Ei varmaan tuo nukkumisasia ole ainoa jossa mies ei kunnioita sinua? Lähti varmaan äidilleen siksi että hän vahtis lapsia ettei itse tarvi.

Aina kun luen tätä palstaa niin olen päivä päivältä varmempi etten ikinä ala parisuhteeseen miehen kanssa.

Kuvitteletko, että oikeassa elämässä miehet usein ovat sellaisia kuin tämän palstan kauhutarinat? Etkö itse tunne normaaleita miehiä?

En minä ainakaan tunne ketään, joka muistuttaisi palstan sikamiehiä.

No tänne kirjoittelee ihan oikean elämän ihmisiä ihan oikeista asioista (toki joukossa jokunen provo) joten ei tässä mun kuvitelmista ole kyse. Luuletko että ne sikamiehet kävelee tuolla ulkona lappu otsassa jossa lukee että ”en anna vaimon nukkua”? Pinta on pintaa ja ikinä ei voi tietää mitä ihmisten kotona tapahtuu.

Niin, mutta miksi kuvittelet, että kaikki tai lähes kaikki miehet olisivat tuollaisia? Ettekö te ihan oikeasti tunne ketään normaalia miestä? Isä, aviomies, veli, poika, työkaveri, kukaan ei ole täysijärkinen?

Vierailija
133/272 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on henkisesti väkivaltainen, ap.

Vierailija
134/272 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli lapset ovat päivähoidossa, ap saa levätä arkivapaat. Miehellä ei ole koskaan vapaata.

Se on sinun asiasi, lähdetkö paniikissa vai asiat hallussa. Ei ole tainnut tulla yövuoro yllätyksenä, ihan kuten talvirenkaatkin voi vaihtaa ennen kuin on ojassa. Ap:n mies olisi voinut nostaa oman näkökulmansa esiin jos hänellä on ongelmia yövuorojen suhteen. Mitä hän teki sen sijaan - sabotoi minkä ehti. Haluaako hän painostaa vaimon etsimään toisen työn vai ihanko ilokseen kiusaa?

Ja jos ap ottaa onkeen painostuksesta ja vaihtaa työpaikkaa, mitä jos siellä pitääkin tehdä oikeastikin yövuoroja eikä vain muutamaa silloin tällöin?

Vierailija
135/272 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoipa suututtaa sun puolesta. Kuten täällä on jo todettukin niin valvottaminen on yksi väkivallan muodoista. Ei varmaan tuo nukkumisasia ole ainoa jossa mies ei kunnioita sinua? Lähti varmaan äidilleen siksi että hän vahtis lapsia ettei itse tarvi.

Aina kun luen tätä palstaa niin olen päivä päivältä varmempi etten ikinä ala parisuhteeseen miehen kanssa.

Kuvitteletko, että oikeassa elämässä miehet usein ovat sellaisia kuin tämän palstan kauhutarinat? Etkö itse tunne normaaleita miehiä?

No tänne kirjoittelee ihan oikean elämän ihmisiä ihan oikeista asioista (toki joukossa jokunen provo) joten ei tässä mun kuvitelmista ole kyse. Luuletko että ne sikamiehet kävelee tuolla ulkona lappu otsassa jossa lukee että ”en anna vaimon nukkua”? Pinta on pintaa ja ikinä ei voi tietää mitä ihmisten kotona tapahtuu.

Niin, mutta miksi kuvittelet, että kaikki tai lähes kaikki miehet olisivat tuollaisia? Ettekö te ihan oikeasti tunne ketään normaalia miestä? Isä, aviomies, veli, poika, työkaveri, kukaan ei ole täysijärkinen?

Oma kokemukseni ja kaikkien tuttujen kokemukset kertovat, että miehet ovat juuri tuollaisia aivottomia sikoja. Niiden kanssa pitää vääntää jatkuvasti jokaisesta asiasta. Mikään ei uppoa sinne kalloon. Siis ei mikään. Kyllä miehen kanssa asuminen on niin älyttömän raskasta, että välillä tekee mieli nostaa kytkintä.

-eri

Vierailija
136/272 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne olisi toisinpäin niin silti miestä haukuttaisiin ruikuttajaksi ja naisvihaajaksi.

Näin uskon minäkin. Vaimo-parka kun on koko viikon itse ollut töissä ja viikonloppuna pitäis ihan hissuksiin paeta kolmen lapsen kanssa äänettömästi! Mahdottomuus. Vielä ku mies saa laiskotella ja omaa aikaa arkivapailla todennäköisesti kun muut ovat hoidossa/töissä! Kehtaakin ukko ulista. Vaimolla on aina rankempaa!

Vierailija
137/272 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun asiasi, lähdetkö paniikissa vai asiat hallussa. Ei ole tainnut tulla yövuoro yllätyksenä, ihan kuten talvirenkaatkin voi vaihtaa ennen kuin on ojassa. Ap:n mies olisi voinut nostaa oman näkökulmansa esiin jos hänellä on ongelmia yövuorojen suhteen. Mitä hän teki sen sijaan - sabotoi minkä ehti. Haluaako hän painostaa vaimon etsimään toisen työn vai ihanko ilokseen kiusaa?

Ja jos ap ottaa onkeen painostuksesta ja vaihtaa työpaikkaa, mitä jos siellä pitääkin tehdä oikeastikin yövuoroja eikä vain muutamaa silloin tällöin?

Kiusaa?? Ei tule mieleenkään, et ehkä se mieskin voi kaivata viikonloppuisin lepoa? Ehkä silläkin on ollut rankka viikko? Joo, on ne pahoja ne miehet ku ne vaan aina itseään ajattelee ja kiusaa! Olivat missä tahansa roolissa, niin ovat aina pahoja kiusaajia.

Vierailija
138/272 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemukseni ja kaikkien tuttujen kokemukset kertovat, että miehet ovat juuri tuollaisia aivottomia sikoja. Niiden kanssa pitää vääntää jatkuvasti jokaisesta asiasta. Mikään ei uppoa sinne kalloon. Siis ei mikään. Kyllä miehen kanssa asuminen on niin älyttömän raskasta, että välillä tekee mieli nostaa kytkintä.

-eri

Harmi, että sinulla ja kaikilla tutuillasi on tuollaisia kokemuksia. Teillä taitaa olla vakavia elämänhallinnan ongelmia, kun päädytte yhteen vain psykopaattien kanssa. Normaalit ihmisethän eivät valvota toisia väkisin eivätkä muutenkaan tee kiusaa. Suosittelen ehdottomasti kytkimen nostamista, ja sitä että opettelet pärjäämään itseksesi, ilman läheisriippuvaisuutta.

Vierailija
139/272 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli yksi syistä, miksi erosin lasteni isästä. Ikävä kertoa tämä ap:n kannalta.

Meillä mies ei ymmärtänyt ollenkaan, että yövuorossa ei nukuta töissä, vaan tehdään töitä. Hän oli vahvasti sitä mieltä, että yövuoro on ”hotelliyö” jonkun ihanan miehen kanssa, jossa pannaan ja nukutaan.

Kun sitten tulin aamulla kotiin töistä, oli vastassa pahimmillaan humalainen mies, joka ilmoitti menevänsä nukkumaan/panemaan naapuriin ja jätti yksin lasten kanssa joko valvomaan tai koko taloon.

Muutaman kerran vanhemmat tai kaverit pelastivat pulasta, mutta eihän tämmöinen toimi. Ainakaan se ei ole enää parisuhde. Pelkkää valtataistelua.

Yllättäen ero tuli, lapset jäivät mulle ja sitten ne yövuorotkin sai onnistumaan muiden ihmisten kanssa.

Nykyinen mies ymmärtää oikein hyvin niin yövuorot, kuin vanhemmuuden. Jos toinen on töissä yön niin toinen joustaa ja auttaa, ei terrorisoi.

Tuo on vallankäyttöä, ei normaalia. Toivottavasti saatte sovittua ja keskusteltua.

Meillä se ei auttanut.

Vierailija
140/272 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että oikein ulos piti lähteä että frouva saa nukuttua?

0/5

Kun olimme lapsia niin isämme yövuoron jälkeen (ei ollut fyysinen työ) meidän piti olla aamusta asti hipihiljaa ja viikonloppuna olla tuntikaupalla ulkona ja sisällä käytiin tosihiljaa syömässä ja taas ulos, ihan sama mikä sää. Kahden jälkeen iltapäivällä isä saattoi herätå.

Niin ja ennen yövuoroa isä nukkui pari tuntia ja silloin piti olla hiljaa. Eipä tullut meille lapsille eikä äidille mieleen kyseenalaistaa isän unentarvetta. Äiti kävi päivätöissä.

Naisten unentarvettahan pitää aina väheksyä vaikka tutkimusten mukaan mies pärjää vähemmällä unella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan