Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain raivarin miehelle, joka ei antanut minun nukkua yövuoron jälkeen.

Vierailija
14.11.2020 |

Meillä ongelmana on se, että joudun välillä tekemään yövuoroja ja viikonloppuisin se on katastrofi, koska minun ei anneta nukkua missään välissä.

Aamulla kun tulin pyysin, että mies lähtisi lasten kanssa aamupäivällä ulos, jotta voisin rauhassa nukkua edes sen pari tuntia ja sitten voisin nukkua vähän lisää pienimmän lapsen kanssa kun hän menee päiväunille. Lähdössä kesti ja kesti, yritin toki nukkua mutta en saanut nukuttua koska kaikki pitivät kovaa meteliä. No, vihdoin he pääsivät lähtemään ulos, mutta kun olin juuri ensimmäisen kerran nukahtanut, niin vanhin lapsi tuli herättämään kysyäkseen että nukunko. Mies oli siis lähtenyt ulos vain nuorimman kanssa. Nukahdin sitten jonkin ajan päästä uudestaan ja kas eiköhän nuorin lapsikin tule jo herättämään minua. Olivat olleet sen 45min ulkona, jonka jälkeen mies ei ollut jaksanut seurata enää mitä lapsi puuhaa ja huomasi vasta jonkin ajan kuluttua että siellähän se on huoneessa jossa yritän nukkua.

Tässä vaiheessa mulla meni hermot. Mielestäni mieheni välinpitämättömyys on törkeää. Miten voi olla niin vaikeaa esim olla lapsen/lasten kanssa se 2h ulkona tai jossain ihan sama missä tai edes katsoa sitten kun tulevat sisälle että lapset eivät heti tuli herättämään minua? Jostain syystä tämä ei vaan onnistu häneltä kuitenkaan. Se on aina sama juttu kun minulla viikonloppuyövuoroja.

Kaiken lisäksi mies nyt sitten suuttui ja lähti nuorimman kanssa äidilleen jättäen kaksi muuta lasta kotiin, joille laitan nyt sitten ruokaa. Sanoi tulevansa joskus klo13-14 aikaan kotiin, joten minulta jäi myös mahdollisuus mennä päiväunille nuorimman kanssa.

Tällä hetkellä on sellainen olo, että tulen hulluksi kun en ole saanut ollenkaan nukkua, ehkä puoli tuntia korkeintaan! Mikä neuvoksi? Minulla itselläni on paska olo siitå että huusin miehelleni, mutta toisaalta epätoivoinen olo siitä että minulla ei ole mahdollisuutta nukkua päivällä, vaikka on toinen aikuinen talossa!!

Kommentit (272)

Vierailija
261/272 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötätuntoni, ap 💜

Mun kumppani tekee vuorotyötä. Joskus kävi ohimennen ilmi, että kun hän vielä oli eksänsä kanssa, heillä ei ollut mitenkään järjestetty yövuoron jälkeistä lepoa. Vaimo päästi pienet lapset täysin normaalisti makkariin herättämään miehen. Tähän ei ollut mitään syytä, lapset olivat kyllä 1-vuotiaasta asti päivisin hoidossakin - jos mies vei heidät sinne työstä tultuaan- mutta esim viikonloppuaamuina mies ei saanut raskaan työnsä jälkeen nukkua vaan piti ihan normaalisti osallistua vaimon mielen mukaan perhe-elämään. Vaimo hommaili mieluusti omia harrastuksiaan tai opiskeli itseään kiinnostavia tutkintoja toisensa perään, mies vastasi toimeentulosta ja lasten asioista työssä käymisensä lisäksi 90%.

En onneksi joudu ottamaan tuollaiseen avoimesti mitään kantaa ja erottuaan tilanne muuttui heillä kun mies saa nukkua omassa kodissaan ja on kaikki yli vuorokauden mittaiset vapaansa lastensa kanssa. Tuntuu edelleen joskus pahalta että vaimo pakotti hänet valvomaan eikä heillä ollut osaamista hoitaa asioita niin että myös mies olisi saanut levätä. No, erosivat ja sain aivan ihanan kumppanin. Se riemu tuossa on.

Vierailija
262/272 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies lähti nuorimman kanssa äidilleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/272 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset kirjoitti:

Miksi mies lähti nuorimman kanssa äidilleen?

Uskoisin että voidakseen kokea ja sanoa että osallistui ja auttoi kyllä, mutta tietäen samalla kyllä että toinen ei silti voi levätä. Tuossa on luotu tilanne jossa kukaan ei voi hyvin eikä saa olla rauhassa. Sama tunne kun joskus ku oma mies lupasi että saan viimein viikkoja yöt hoidettuani nukkua aamulla. Sitten päästi lapsen huoneeseen kekkuloimaan. Vituiksihan se meni. Se jonka on sovittu hoitavan myös HOITAA. Joko kunnolla tai ei ollenkaan. Jos homma ei sovitusti suju niin kannattaa lähteä.

Vierailija
265/272 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sympatiat täältä. Itse haluaisin hakea eroa vähän samanlaisista syistä. Meillä minä opiskelen (teen gradua) ja teen myös osa-aikatyötä (60%). Mies on työtön ja luultavasti ei työllisty ihan heti.

Mun vuorokausi koostuu siitä, että herään aamulla ja herätän lapset sekä hoidan heidät kouluun. Ekaluokkalainen on ihanan omatoiminen, mutta 9-vuotias autisti ei. Sen jälkeen joko teen töitä tai opiskelen, päivästä riippuen. Ekaluokkalainen kotiutuu puolenpäivän aikaan ja kaipaa tekemistä ja seuraa, joten häiritsee minua vähän väliä. Iltaisin on harrastuksia minulla ja lapsilla, hoidan kuskauksista noin 90%. Osa hoituu kimppakyydeillä muitten vanhempien kanssa. Iltapalat ja iltatoimet hoidan minä. Jos jää aikaa, jatkan opiskelujuttuja tai teen kotitöitä.

Miehen vuorokausirytmi. Herää 11-12 aikaan. Syö aamupalaa ja lukee lehteä tai surffaa netissä parisen tuntia. Ei viihdytä ekaluokkalaista, eikä tee sen kanssa mitään oma-aloitteisesti. Ei etenkään lähde sen kanssa ulos, jotta mulla olisi pienessä kämpässä työrauhaa. Päivästä riippuen tekee jotain kotitöitä, mutta ei siivoa koskaan, koska "täällä on niin sotkuista" (logiikka, huhuu?). Illalla katsoo urheilua ja lipittää bisseä aina vähintään sikspäkin. Valvoo 1-2 yöllä, en tiedä tarkkaan, koska itse koitan nukkua.

Ja tämän kaiken keskellä se kehtaa kiukutella, että lapset ei kerro hänelle mitään eikä tee hänen kanssaan mitään - vaikka siis itse haluaisi lähinnä katsoa urheilua, somettaa ja juodan kaljaa. Valittaa myös, ettei tehdä koko perheenä mitään. Ajatus siitä on telkkarin katsominen yhdessä, tai joku kiva esim metsäretki yhdessä. Mutta sekin minun pitäisi hoitaa. Eli valita paikka, tarkistaa ajoreitit, ostaa ja pakata eväät, pakata lapsille varavaatteet ja huolehtia sadekamppeet, aurinkovoiteet, varahanskat yms. mukaan. Ja toki kotiin palatessa purkaa kassit ja laittaa tavarat paikalleen. Vituttaa niin ettei veri kierrä. Haluan erota, mutta emmin. Lähinnä pelottaa, että sen juominen karkaa käsistä lopullisesti, jos erotaan ja sitten lapsilla ei ole minkäänlaista isää. Ja se, että mun ihana anoppi kuolee huolesta ja surusta, jos erotaan.

Onkohan miehesi masentunut. Kannattaisi hakea siihen apua. Miksi ekaluokkalainen ei mene iltapäiväkerhoon, jos tarvitset työrauhaa kotona?

Vierailija
266/272 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kumpikaan ole vuorotöissä, mutta mies herää arkisin ennen minua. Minua ei miehen aamutoimet haittaa, jos mies laittaa makuuhuoneen oven kiinni. Ongelma on se että minun pitää muistaa pyytää sitä joka ilta erikseen. Jos en muista, ovi jää auki ja herään kolisteluun. En ymmärrä, miten noin yksinkertainen asia ei jää miehen muistiin.

Vierailija
267/272 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kumpikaan ole vuorotöissä, mutta mies herää arkisin ennen minua. Minua ei miehen aamutoimet haittaa, jos mies laittaa makuuhuoneen oven kiinni. Ongelma on se että minun pitää muistaa pyytää sitä joka ilta erikseen. Jos en muista, ovi jää auki ja herään kolisteluun. En ymmärrä, miten noin yksinkertainen asia ei jää miehen muistiin.

No kyllähän tuossa nyt pitäisi oveen kirjoittaa lappu.

Vierailija
268/272 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä, pakottaisin miehen huolehtimaan lapset yksin siten, että seuraavan yövuoron jälkeen nukkuisin koko aamupäivän autossa. Lämmitin päälle ja hyvä makuupussi mukaan, niin kyllä siinä nukuttua saa. Ja auto tietenkin sellaiseen paikkaan jonne mies ei tajua tulla sinua herättelemään.

Ja hei, nyt tuosta yövuorosta saamasi palkka ei sitten mene perheen yhteisiin juttuihin vaan käytät sen kokonaan itseesi.

Vierailija
269/272 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ollut yövuoro -> koko talon pitää olla hipihiljaa. Nainen hoitaa lapset ja kaiken ja vie lapset jonnekin päiväksi.

Naisella ollut yövuoro -> no kai nyt voit jotain tehdä, aiotko muka nukkua koko päivän?? Mies pelaa ja lapset pomppii äidin päällä.

Vierailija
270/272 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka haukutte ap:ta itsekkääksi vuorotyön takia, niin kerrotteko missä on ne päivätyöy, joihin pääsee helposti?

Omalla alallanikin vuorotyöt yleisiä, päivätyötä olen saanut vain määräaikaisissa pätkissä. Eli hintana päivätyöstä on ainainen taloudellinen epävarmuus. Sekö sitten on parempi?

Vierailija
271/272 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule ap kertomaan, mitä teille kuuluu?

Vierailija
272/272 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule ap kertomaan, mitä teille kuuluu?

Mitäs meille.. Onpa tullut paljon vastauksia tänne 🙈 Kauhulla odotan taas tulevaa viikonloppua, jolloin kaksi yövuoroa! Nyt olen etukäteen vääntänyt miehelle rautalangasta, että se on nyt vaan otettava vastuu lapsista, kaikista niistä viikonloppuna. Saavat keksiä tekemistä aamupäiväksi, mieluiten kodin ulkopuolella. Mulle ihan sama mitä. T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän