Miksi vaeltamassa ja polkujuoksemassa näkee vain kantasuomalaisia?
Miksi esimerkiksi somalit tai arabit eivät harrasta vaellusta tai polkujuoksua koskaan?
Kommentit (16)
Se on muuten totta. Kaupungilla ja lähiössä joka kolmas vastaantulija on "muualta", mutta lenkkipolulla vastaantulijat ja ohimenijät ovat 99% kantiksia.
Luulis että sun kaltainen persuxenofobi olis tästä vaan innoissaan?
Samaa miettivät afrikassa? Miksi valkolaisia ei ikinä näe vaeltamassa savanneilla ja kirmailemassa luonnossa 😁
Hyvä niin, en halua tulla puskara****tuksi.
Vierailija kirjoitti:
Luulis että sun kaltainen persuxenofobi olis tästä vaan innoissaan?
Mene scwuidduun sinä ja pään sisäiset persusi.
Hus!
Polkujuoksemassa käy kyllä paljon ulkkareitakin täällä Suomessa vieraillessaan, itsekin olen ollut näyttämässä reittejä lomareissuilla olleelle sveitsiläiselle ja aussiharrastajalle. Karhunkierroksella olen viettänyt iltaa saksalaisen vaeltamassa olleen kaveriporukan kanssa ja auttanut kartan kanssa brittipariskuntaa. Mutta tämä ei nyt tainnut olla se, mitä ap tarkoitti :)
Veikkaan, että aloittajan kysymykseen vastaus on Suomen vieras luonto, ja tietty siihen oikeana metsämetsään liittyvä "pelko", joka periytyy lapsille. Suomalainen ympäristö on outoa ja ehkä sen kautta pelottavaakin. Partiotoiminnassa kuitenkin näkynyt jonkin verran huivipäisiä tyttöjä, että voi olla, että luontosuhde sitä kautta hiljalleen ehkä muuttuukin pidempään maassa olleilla.
Malminkartanon portailla näkee somalimiehiä tiirailemassa trikooperseitä.
Vierailija kirjoitti:
Polkujuoksemassa käy kyllä paljon ulkkareitakin täällä Suomessa vieraillessaan, itsekin olen ollut näyttämässä reittejä lomareissuilla olleelle sveitsiläiselle ja aussiharrastajalle. Karhunkierroksella olen viettänyt iltaa saksalaisen vaeltamassa olleen kaveriporukan kanssa ja auttanut kartan kanssa brittipariskuntaa. Mutta tämä ei nyt tainnut olla se, mitä ap tarkoitti :)
Veikkaan, että aloittajan kysymykseen vastaus on Suomen vieras luonto, ja tietty siihen oikeana metsämetsään liittyvä "pelko", joka periytyy lapsille. Suomalainen ympäristö on outoa ja ehkä sen kautta pelottavaakin. Partiotoiminnassa kuitenkin näkynyt jonkin verran huivipäisiä tyttöjä, että voi olla, että luontosuhde sitä kautta hiljalleen ehkä muuttuukin pidempään maassa olleilla.
Oliko ne irakilaisia ausseja ja sveitsiläisiä?
Ei kuulu kulttuuriin kaikissa suomalaisissa yhteiskuntaluokissakaan moiset. Enemmän taitaa olla keskiluokan harrastuksia ja tosi usein niin, että varsinkin vaeltaminen on harrastus, joka siirtyy sukupolvelta toiselle.
"Miksi esimerkiksi somalit tai arabit eivät harrasta vaellusta tai polkujuoksua koskaan?"
Mistä ihmeestä sinä tiedät, mitä he harrastavat?
Heitä on väestöstä 1-2%, eli on siis hyvin todennäköistä, ettet törmäisi heihin koskaan metsäpoluilla, jos siis et makaisi jatkuvasti sohvaperunana, vaan ihan oikeasti metsäpoluilla liikkuisit.
Ihan vaan tiedoksesi: Viimeisimmän maastojuoksun Suomen mestaruuden voitti Mustafa Muuse. Vahva veikkaukseni, että hän on viihtynyt enemmän metsäpoluilla kuin sinun koko perheesi yhteensä.
mitä te valitatte? sehän on vain hyvä asia. turvallisuuden ja viihtyvyyden kannalta ainakin.
Voi olla naisille hankalaa niissä vaatteissa harrastaa juoksua.
Vierailija kirjoitti:
Joo, pohjoisemmassa näkee just saksalaisia, muualta keski-euroopasta jne. Mutta mainitut afrikan ja lähi-idän maat kyllä puuttuvat. Heistä ei ole osallistujia näkynyt. Ehkä he asuvat Norjassa? Erämaan armoilla-sarjassa on ollut myös näitä muita kansallisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaeltamassa ja polkujuoksemassa näkee vain kantasuomalaisia
Kysytkö jokaiselta polulla vastaantulevalta minkä maalaisia he ovat?
Minä ainakin tunnen usemmmankin ulkomaalaisen, jotka ovat erittäin innokkaita luonnossa liikkujia.
Onneksi eivät. Metsä kuuluu suomalaisille, en halua että mustamies tulee metsässä vastaan.