Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rillimukin seuraukset keräilijälle...

Vierailija
10.03.2014 |

Huomasin, että 90 -luvulla alkanut muumimukien keräily taisi lopahtaa tähän. Haluaisin rillimukin, mutta sitäpä ei ole kaupoissa näkynyt. En ole innokas erityisesti metsästämään mukia, ja minua suorastaan nolottaa nostella mukeja hyllystä ja etsiä (turhaan)rillejä.

En sitten halua ostaa kallista mukia ilman rillejä, kun se on "huonompi" muki. Nyt huomasin, että kauppoihin tulleet kaksi uutta, mamma ja pappa-aiheista mukia ei houkuttele yhtään. Aiemmin olisin ostanut ne samantien.

Viime vuosina olen ostanut kaikki mukit, ja yhteensä minulla on n. 50 erilaista muumimukia. Eli tää keräily taisi sitten lopahtaa tähän, en olisi itsestäni uskonut. Fiilikset olisi varmaan toiset, jos sen himputin rillimukin olisi jostain löytänyt.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika "kiristystä" Iittalassa, jos mukin saadakseen joutuu ostamaan melkein 200 eurolla astioita :O Sinnekö ne viimeiset rillilliset sitten on toimitettu, huh huh.

Vierailija
22/83 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassamme first world problems.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä omistan tasan yhden muumimukin ja senkin sain lahjaksi. Luojan kiitos en ole hurahtanut tuommoiseen keräilyvimmaan. Miksi ette keräilisi jotain oikeasti hyödyllistä, kallista astiasarjaa tms.? Muumimuki-innostus alkaa jo hiipua ja ihan pian kokee inflaation koko touhu. Veikkaan, että viiden vuoden päästä noita mukeja on vaikea saada enää kaupaksi huutonetissä tai muualla. Nyt kantsii myydä pois, ellei halua kokoelmaa säilyttää. Tsemppiä ihmiset!

Vierailija
24/83 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 20:09"]

Myyjät hamstraa niitä rillejä ystävilleen ja itselleen. Olen kuullut kun monta ystävää kaupoissa töissä. Juuri kun kuorma on tullut niin silloin pieni mahis saada se rillimuki.

[/quote]

En itse kerää Muumi-mukeja, mutta oon silti sitä mieltä, että kauppojen pitäisi kieltää työntekijöiltä tuo mukien hamstraus. Olin opiskeluaikana Alkossa töissä, ja muistan, että kun myyntiin tuli pieni erä jotain haluttua harvinaista viiniä, työntekijät eivät saaneet ostaa kuin yhden pullon, jotta asiakkaillekin jäisi tuotetta. Pieniä viinieriä myös arvotaan, eli halukkaat ostajat voivat tehdä varauksen ja sitten arvotaan, ketkä saa ostaa. Monethan keräilevät viinejä ihan samalla tavalla kuin vaikkapa Muumi-mukeja, vaikka yhtä yleisestä harrastuksesta ei taidakaan olla kyse.

Vierailija
25/83 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos jokainen työntekijä saa ostaa yhden mukin, niin rillimukeja ei riitä kaikille työntekijöillekään, saati sitten myyntiin.

Mä kieltäisin kokonaan oston tälläisessa tapauksessa ja käräyttäisin työkaverin, joka myy netissä niitä mukeja. T

Vierailija
26/83 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta enää uutuudet. Jäi huono maku rillimukista ja rahastuksen maku tulee puolestaan näistä lautasista. Tekisivät sitten mukeja saman tien noilla kuvilla, kun niille olisi varmasti kysyntää.

Vierailija
27/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemii... jos nään niitä niin ostan sullekin :)

Vierailija
28/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reps. Ikää oli?

Kyllä sulla on rankkaa kun ei löytynyt rillimukia. Ja ennestään vain puolisataa mukia kaapissa! Pitäiskö sun kuitenkin ostaa vielä muutama?

Vierailija
29/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reps vaan. Ikää on päälle 40 vee niin kuin varmaan muillakin 90-luvulla keräilyn aloittaneilla. Eikä ole kamalaa, päinvastoin melkein helpottaa lopettaa keräily. 

Yritin viritellä keskustelua, et ei ainakaan meikäläiseen iskenyt toi myyntikeino, et tehdään osasta uusia mukeja "keräilykappaleita". 

Vierailija
30/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 4 = Ap.

Vierailija
31/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ärsyttää että trokaajat ostavat HYVÄNTEKEVÄISYYSmukin ja veloittavat siitä sitten jälleenmyyjinä monenkertaisen hinnan. En ole minäkään rillimukia löytänyt (harvakseltaan haeskellutkaan) ja jos ei vuoden loppuun mennessä tule vastaan oikeassa kaupassa, ehkä ostan sitten tuon rillittömän, ehkä en. Mamma ja Pappa jäävät kauppaan, samoin Muumipeikko ja Niiskuneiti, kun en tykkää tuollaisesta lapsellisemmasta ulkoasusta. Kesämukeja mulla ei olekaan, ja talvimukeja olen jokusen saanut lahjaksi, jokusen jollain kympillä ostanut (kaupasta), jos on vastaan tullut.

Muuten löytyykin sitten nämä perusmukit, paitsi Tuutikki.

Mut en aio kyllä mitään harmaita hiuksia saada muumimukien vuoksi.

Vierailija
32/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui muumimukikeräily jo jokinaika sitten. Tuli vaan mitta täyteen. Hienojahan ne uudet ovat vieläkin, mutta kerätköön muut. Minulle riittää tuo noin 30 kippoa. Ja voisin kyllä myydä ne poiskin.

Vierailija
33/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua risoo kyseinen myyntikikka myös. Ja se "huonompi" rillitön versio on kyllä aivan älykallis, pitäisi olla rillimukia halvempi. Toivon, ettei Arabia toisinna samaa ideaa. Minusta ei ole reilua kuluttajaa kohtaan tehdä samaa mukia kahtena erilaisena.

Vierailija
34/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti tykkäisi itse Tove tuosta rillimuki ideasta. Monille on mokoma surua tuonut vaikka muumien pitäisi ihmisiä ilostuttaa. Myös mukien keräilijä ja ikää 42v

Vierailija
35/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tismalleen sama, tähän tais loppua muumimukien hankinta, en ole mitään noista uusista ostanut enää. Niitä tulee mun mielestä liikaakin jo myyntiin, ei mahdu kaappeihin. Ja toi rillimuki ottaa päähän, en kans viitti kaupassa niitä mukeja nostella ja hakea sitä, tosin monessa kaupassa lukeekin jo valmiiksi, että ovat loppu. Asiakasta mielestäni kyykytetään, poikkesin loppiaisena Arabian (Iittalan) omaan myymälään, kun muki oli juuri tullut myyntiin. Myyjä ilmoitti, että kyllä heillä takahuoneessa on niitä rillimukeja, mutta niitä annostellaan myyntiin suhteessa siihen, kuinka paljon on mennyt rillittömiä mukeja. Hän kehotti poikkeamaan usein katsomassa, josko juuri sillä hetkellä olisi sattumalta rillimukeja saatavana. Hah, neuvostoliittolaista asiakkaiden juoksuttamista, jääköön hankkimatta, johan niitä tosiaan on kaapit täys. Ja sekin harmittaa, että tehdään nykyään Thaimaassa, aika epäekologistakin rahdata niitä puoli maailmaa.

Vierailija
36/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota rillivouhotusta. En ole edes etsinyt sellaista jossa ne rillit olisi, tykkäsin kuvasta ja ostin tavallisen. Maksoi 23 euroa, ei vielä mielestäni paha hinta kun olen maksanut myynnistä poistuneista käytetyistä enemmän. Uutta muumimammaa tai -pappaa en minäkään aio ostaa, ovat mielestäni tosi rumia. Toisaalta hyvä vaan, ei tule ostettua lisää kun kaapit ovat jo täynnä muumimukeja :) ja meillä ovat kyllä käytössä kaikki, juon juuri kahvia tuosta Tove-mukista :)

Vierailija
37/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaxuhali teille.

Kun tarpeeksi moni tajuaa ettei ole mitään järkeä  siinä että on komerotolkulla muumimukeja joista kukaan ei uskalla juoda mitään koska ne ovat korvaamattomia, niin ne on kaikki myynnissä. Sitten voitte ostaa ne hiivatin rillimukit. Toisaalta jos ehditte itse myymään omanne nyt kun niistä tapellaan, niin voitte ostaa niiden hinnalla vaikka riisiposliinit tai Meissenit. Niin on minullakin Mörkömuki mutta ei sentään ole tullut mieleen kerätä koko sarjaa..

Vierailija
38/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen niin, että niiden arvo perustuu vain siihen mitä jotkut ovat valmiita niistä maksamaan. Meillä on kaikki ihan käytössä, myös ne 90-luvun mukit ja sesonkimukit ym. Mistä sitä tietää milloin tämä keräilybuumi lopahtaa, ja silloin niillä ei ole mitään arvoa, tavallisia kahvimukejahan ne ovat. Kyllä mua harmittaisi jos joku noista menisi rikki, sillä en voisi ostaa uutta tilalle. Tai voisin toki, mutta en halua maksaa satoja euroja kahvimukista.

Vierailija
39/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä komppaan sua ap! Itselläkin vajaa 60 muumimukia. Keräilyn olen aloittanut 90-luvun alussa. Nyt lopetan. Piste.

Ps. Mukit annan kotoa poismuuttaville lapsilleni, kymmenen jokaiselle ja loput pidän itse. Saa sitten lapsenlapset juoda niist, jos sellasia suodaan mulle.

Vierailija
40/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minultakin meni vähän maku tähän rillimukihysteriaan. Rillittömästä mukista olisin valmis maksamaan max. 10euroa, kun se tavallaan on "kakkoslaatua", eli huonompi versio. Minä en keräile muumimukeja, vaan ostan ihan käyttöön, mutta tuo koko rillihäsäys ärsyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi