Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rillimukin seuraukset keräilijälle...

Vierailija
10.03.2014 |

Huomasin, että 90 -luvulla alkanut muumimukien keräily taisi lopahtaa tähän. Haluaisin rillimukin, mutta sitäpä ei ole kaupoissa näkynyt. En ole innokas erityisesti metsästämään mukia, ja minua suorastaan nolottaa nostella mukeja hyllystä ja etsiä (turhaan)rillejä.

En sitten halua ostaa kallista mukia ilman rillejä, kun se on "huonompi" muki. Nyt huomasin, että kauppoihin tulleet kaksi uutta, mamma ja pappa-aiheista mukia ei houkuttele yhtään. Aiemmin olisin ostanut ne samantien.

Viime vuosina olen ostanut kaikki mukit, ja yhteensä minulla on n. 50 erilaista muumimukia. Eli tää keräily taisi sitten lopahtaa tähän, en olisi itsestäni uskonut. Fiilikset olisi varmaan toiset, jos sen himputin rillimukin olisi jostain löytänyt.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä on rillimuki???

olen aivan pudonnut...

Anoppi on ostanut meille noita muumikippoja, sen verran ymmärrän, että se joku millenniumkuppi on jostain syystä haluttu, meillä on niitä 4 kpl. Aika hemmetin ruma kuppi. Oli mulla töissä kahvikuppina ja sitten joku kysyi miten uskallan pitää noin arvokasta mukia töissä kahvikuppina, what?

Sitten on kaikille neljälle lapselle niitä jotain vuosimukeja, uintiaiheisia ja muita, jostain 2000 -luvun alusta. En edes muista. Eihän ne ole edes erityisen nättejä.

Sitten on jotain Niiskuneitiä, Nipsua, Haisulia, Muumimammaa ja -pappaa erikseen. 

Lisäksi mulla on lapsuudesta yksi muumikuppi, jonka usko oikeasti olevan jo jonkun arvoinenkin. Noi muut kai pikkurahoja.

Vierailija
62/83 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa nää keräilyn puolustelijat, jotka ostaa "ihan käyttöön". Kuka ostaa 100 kahvimukia ihan käyttöön? Onko teillä muitakin astioita 100 kappaletta ihan käytössä? Eihän tuollaista määrää kukaan ehdi käyttää, vai onko niissä joku kiertosysteemi että jonossa aina laitetaan taaimmaiseksi se josta on viimeksi juotu? Seli seli, ei vain kehtaa enää tunnustaa että on yksi massan mukana menijöistä, ja siksi pitää sepustaa jotain käyttöesineistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 10:21"]

Hyvät kuvat  :DD  --> 

http://curiousnoora.refashion.fi/2014/01/05/arabia-pilasi-lauantai-iltani/

[/quote]

Mutta huolestuttava teksti. Miten jollekin voi joku muki olla noin tärkeä, että metsästetään sieltä sun täältä kamalassa paniikissa ja jaksetaan vielä jossain blogissakin asiaa parkua.

Vierailija
64/83 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osta muumimukeja, koska ne valmistetaan Thaimaassa ja ovat muka kovasti "suomalaisia"..

Vierailija
65/83 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osta muumimukeja, koska ne valmistetaan Thaimaassa ja ovat muka kovasti "suomalaisia"..

Vierailija
66/83 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö niitä enää myydä?? voiv

Vierailija
67/83 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät hamstraa niitä rillejä ystävilleen ja itselleen. Olen kuullut kun monta ystävää kaupoissa töissä. Juuri kun kuorma on tullut niin silloin pieni mahis saada se rillimuki.

Vierailija
68/83 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta rillitöntä Ennenkuin hinta on puolittunut

Vierailija
69/83 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää nyt joku kiltti mikä ihmeen rilli. Onko siinä jollakin hahmolla silmälasit?

Vierailija
70/83 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut jonkun vuoden muumimukeja ja vain käyttöön. Yksikään ei ole vitriinissä ja käytetään jopa niitä kalleimpia mukeja. Mä vain tykkään muumimukeista. Kaikki muut arkimukit olen karsinut pois. Vieraille tarjotaan kahvia Pentikin kahvikupeista.

Rillimuki jää todennäköisesti ostamatta, aina kun mä kerkiän paikalle, niin mukien luona on lappu, että rillimukit ovat loppuneet. Tavallisesta rillimukista en maksa 24 euroa.

Vierailija
71/83 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo voi olla NOIN kalliita?? 64 mukia 11000€! Laskin, että tasaisesti jaettuna yhden hinnaksi tulisi n.170€. http://www.tori.fi/pirkanmaa/Taydellinen_muumimuki_kokoelma_3858500.htm

Vierailija
72/83 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, tuolla on joku Fazerin erikoismuki ja muumipeikko unelmoi joukossa, jonka hinnnat on tonneissa. VOi hyvät hykkyrät! 

Vierailija
73/83 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä noita muumimukeja on kokonaista 3kpl. ja ihan kivojahan nuo on:) Ihan utelaisuutta kysyn, että paljonkos tuosta millenium mukista nykyään keräilijät pulittaa?

Meillä nuo siis ihan arkikäytössä.

Vierailija
74/83 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt maku sen takii, kun niitä tulee niin usein uusia... ja kenkuttaa kun vitriiniin ei juur muuta esille mahdukkaan vaikkei pieni vitriini ole: (

Vierailija
75/83 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maku tosiaan mennyt... tosi hieno veto Arabialta tämä rillihomma :( Miksi piti vakuutella että kyllä niitä kaikille riittää? No riittää jos maksaa trokarille 100e huutonetissä.

Vierailija
76/83 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin rillimukin kaupasta vaikka vieressä oli lappu missä mainittiin niiden olevan loppu. Kaikkeen informaatioon ei kannata luottaa.

Vierailija
77/83 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kyllästyin tuohon muumijuttuun, kun Tove-muki tuli kauppoihin. Omistin täydellisen kokoelman. Möin pois noin 30 mukia ja kymmenisen kulhoa. Sain nelisen tonnia. Loput mukit ovat käytössä kotona ja kesämökillä. Uusia en enää hanki.

Vierailija
78/83 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabialla homma kusi ennen muuta siinä, että mukit toimitettiin kauppoihin avoimissa pakkauksissa, jolloin jokainen voi valkata rillimukit muiden joukosta - kaupan henkilökunta tietenkin ensimmäisenä. Ne olisi pitänyt myydä yksittäispakkauksissa, joita ei kaupassa saa auki vähän niin kuin raha-arpa. Avatessa sitten näkisi, lykästikö vai ei.

Vierailija
79/83 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan enää löytänyt rilleillä kesällä tai syksyllä? Tuntuu että kaikkialta loppu.

Vierailija
80/83 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ollut mikään fanaattinen muumimukikeräilijä, olen ostanut uuden mukin, jos on ollut nätti. Olen myös saanut lahjaksi mukeja. Rillimukihässäkän myötä minulla meni maku koko hommaan, alkuvuonna vielä saatoin katsella kaupassa, josko rillejä näkyisi, mutta sitten tein päätöksen että en sitä etsi enkä tarvitse. Kun keväällä vielä julkistettiin uudet mamma- ja pappamukit jotka olivat mielestäni älyttömän ruman värisiä, oli keräilyn lopettaminen aivan selvää. Talvimukit on mielestäni olleet nättejä kaikki, ja käytetään niitä glögimukeina talvella. Muistaakseni meillä on niitä vain 5, joten voisi ostaa sen kuudennen mukin. Tai olla ostamatta. Maku Arabiaan on täysin mennyt tämän hässäkän myötä, ja samoin sekin, että kaikki valmistetaan Thaimaassa nykyään. Mietin nyt, mitä teen mukeillani. Olen miettinyt myös, josko luopuisi Teemasta samalla ja ostaisi jonkun oikeasti kotimaisen astiasarjan, tai sitten ihan jotain Ikeaa, joka maksaa murto-osan näistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi