Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rillimukin seuraukset keräilijälle...

Vierailija
10.03.2014 |

Huomasin, että 90 -luvulla alkanut muumimukien keräily taisi lopahtaa tähän. Haluaisin rillimukin, mutta sitäpä ei ole kaupoissa näkynyt. En ole innokas erityisesti metsästämään mukia, ja minua suorastaan nolottaa nostella mukeja hyllystä ja etsiä (turhaan)rillejä.

En sitten halua ostaa kallista mukia ilman rillejä, kun se on "huonompi" muki. Nyt huomasin, että kauppoihin tulleet kaksi uutta, mamma ja pappa-aiheista mukia ei houkuttele yhtään. Aiemmin olisin ostanut ne samantien.

Viime vuosina olen ostanut kaikki mukit, ja yhteensä minulla on n. 50 erilaista muumimukia. Eli tää keräily taisi sitten lopahtaa tähän, en olisi itsestäni uskonut. Fiilikset olisi varmaan toiset, jos sen himputin rillimukin olisi jostain löytänyt.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on muumimukeja yli 40 erilaista, ihan arkikäytössä. Nyt olemme lopettaneet keräilyn, tuo rillimuki oli viimeinen hankintamme. Nämä nykyiset ovat niin huonolaatusia, että emme enää näihin tuhlaa rahaa. Suomalainen design, made in Thailand...

Vierailija
42/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sillointällöin kurkistan kaupassa käydessä kuppeihin ja katson jos rillit kohdalle osuisi. Ostan jos sellaisen löydän sattumalta, mutta en rupea joka päivä kiertämään kaupunkini kaikkia muumimukeja myyviä liikkeitä ja kuppeja tonkimassa.

Todennäköisesti joskus elo-syyskuussa saattaa alkaa löytymään, kun moni halukas on jo oman rillikuppinsa saanut.

Huuto.netissä myydään rillikuppeja jo nyt hintaan 50e ja enemmän. Kalleimmillaan kupista ollaan huudettu (tällä hetkellä auki olevissa huudoissa) 110e. Tämä on mielestäni ihan älytöntä! :D

Minulla on vähän sellainen kutina, että kun nyt kaikki hamstraa niitä rillikuppeja, eikä kukaan halua rillittömiä, niin vuoden päästä kun kuppeja ei enää valmisteta tai myydä, saattaa rillitön olla jopa arvokkaampi kuin rillillinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kaupassa, jossa olen tarkastanut Tove 100 mukit, on aina kyltti, jossa valmiiksi pahoitellaan "rillimukien" loppumista kesken. Eli ne on kyllä kaikki myyty yhdessä rytäkässä ilmeisesti jo ennen joulua. Vaikea uskoa, että niitä olisi silloin alussa mitenkään säännöstelty. Niin mainioita ne mukit eivät silti ole, että maksaisin niistä satoja euroja.

Vierailija
44/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä kun ihan innostuin selailemaan noiden mukien myynti-ilmoituksia, niin osuipa silmääni tämäkin:

http://www.huuto.net/kohteet/20--uutta--erilaista--muumimukia/304076980

siis myyjä myy 20 mukia, joista jokainen edelleen löytyy kaupasta (paitsi muumimamma ja pappa, jotka ovat poistuneet myynnistä niin lähiaikoina, että niiden arvo on tällä hetkellä alhaisempi kuin kaupan myyntihinta), ja pyytää niistä 355e, eli 17,75e/kuppi. Noh, eihän se tyhmä ole joka pyytää vaan.... Itse menen ehkä mielummin ostamaan nuo kupit tokmannilta ja maksan niistä sen 10,90e/kuppi, ja säästän samalla 130e rahaa :)

Vierailija
45/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, muumimukit kyllästyttävät! Ne on vain mukeja. Kaikilla on niitä. Liikaa tavaraa kaapissa on muutenkin, vaikka meilläkin mukit on arkikäytössä joka päivä.

Mikähän juttu seuraavaksi kolahtaa... olisi muumimukin kokoinen aukko keräilyharrastuksessa. :)

Vierailija
46/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 19:27"]

Joka kaupassa, jossa olen tarkastanut Tove 100 mukit, on aina kyltti, jossa valmiiksi pahoitellaan "rillimukien" loppumista kesken. Eli ne on kyllä kaikki myyty yhdessä rytäkässä ilmeisesti jo ennen joulua. Vaikea uskoa, että niitä olisi silloin alussa mitenkään säännöstelty. Niin mainioita ne mukit eivät silti ole, että maksaisin niistä satoja euroja.

[/quote]

Tuskimpa niitä on ennen joulua kamalasti myyty, kun kuppi on tullut kauppoihin vasta 2.1.2014. Eikä niitä välttämättä säännöstellä niin tarkasti, että jos kauppa tilaa 60 mukia, niin niistä varmasti olisi 10 noita rillikuppeja vaan niitä saattaa olla esimerkiksi 9 tai 12. Kuitenkaan vielä ei kannata luovuttaa, koska kuppeja myydään marraskuun loppuun asti, ja niitä valmistetaan siihen asti kysynnän mukaan lisää.

Vierailija
47/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 19:34"]

[/quote]

Tuskimpa niitä on ennen joulua kamalasti myyty, kun kuppi on tullut kauppoihin vasta 2.1.2014. Eikä niitä välttämättä säännöstellä niin tarkasti, että jos kauppa tilaa 60 mukia, niin niistä varmasti olisi 10 noita rillikuppeja vaan niitä saattaa olla esimerkiksi 9 tai 12. Kuitenkaan vielä ei kannata luovuttaa, koska kuppeja myydään marraskuun loppuun asti, ja niitä valmistetaan siihen asti kysynnän mukaan lisää.

[/quote]

Kyllä mä ostin rillimukin stockalta jo ennen joulua!

Vierailija
48/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin! Miksi joku haluaisi ostaa samalla hinnalla "huonomman" keräilymukin? Keräilijäthän näitä juuri ostaa (siis kalliimpia, erikoismukeja), eivätkä he halua rillitöntä mukia.

Vierailija
49/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 19:29"]tässä kun ihan innostuin selailemaan noiden mukien myynti-ilmoituksia, niin osuipa silmääni tämäkin:

http://www.huuto.net/kohteet/20--uutta--erilaista--muumimukia/304076980

siis myyjä myy 20 mukia, joista jokainen edelleen löytyy kaupasta (paitsi muumimamma ja pappa, jotka ovat poistuneet myynnistä niin lähiaikoina, että niiden arvo on tällä hetkellä alhaisempi kuin kaupan myyntihinta), ja pyytää niistä 355e, eli 17,75e/kuppi. Noh, eihän se tyhmä ole joka pyytää vaan.... Itse menen ehkä mielummin ostamaan nuo kupit tokmannilta ja maksan niistä sen 10,90e/kuppi, ja säästän samalla 130e rahaa :)

[/quote] Ota huomioon et toi seikkailumuki on kalliimpi, samoin tietty tove muki. Et saa niitä kympillä mistään. Mut joo muuten on kyllä turhan kallis satsi:)

Vierailija
50/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rillimuki-itkupotkuraivari.

Vierailija
51/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä lukea, että muutkin ovat juuri nyt kyllästyneet keräämään mukeja. Minuakaan ei enää kiinnosta uudet mukit, no ehkä vielä kesämukin ostan mutta se siitä sitten. Tuo rillijuttu meni vaan yli ja olen kuullut varmasta lähteestä, että ainakin Prisman työntekijät ostavat itse nuo mukit jo ennen kuin ne ehtivät hyllyille. Ihan paskaa.

Vierailija
52/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäkää jo että yhdessä tukussa on 5 rillitöntä ja 1 rillimuki. Emme voi kaupassa tilata erikseen rillimukeja, vaan tukkuja sitä mukaan kun mukit hyllystä loppuu.

Vierailija
53/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 19:34"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä mä ostin rillimukin stockalta jo ennen joulua!

[/quote]

ai! :o hemmetti, olisi itsekin pitänyt tajuta jo joulukuussa alkaa tutkimaan kauppojen hyllyjä, mutta enhän minä tyhmä tajunnut kun iittalan sivuilla luki että tulee myyntiin vasta tammikuussa! Voi ärsytys sentään.

Vierailija
54/83 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tori.fi/pohjois-karjala/Muumimukisetti_21_kappaletta_10686840.htm?ca=9&w=1

järkyttävää 510€/21 kpl muumimukeja =24.89 €/kpl

Saako Torissa käydä huutokauppaa?

Vierailija
55/83 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä rillihysteriä on kyllä huvittavaa seurattavaa... Mielestäni myös Arabian puolelta huonosti suunniteltu, että ne rillimukit ovat vapaasti noukittavissa hyllyiltä (tai liikkeen työntekijöiden toimesta ennen hyllylle pääsemistä). Totta kai siinä käy niin, että ne tavalliset juhlamukit myyvät kehnommin. Jossain aikasemmissa rillimukiketjuissa oli mainittu, että olisivat vaikka pakanneet kaikki mukit (yllätys)laatikoihin tai leimanneet joka mukiin vaihtelevasti pari erilaista kuviota. Voisin kuvitella, että myynti sujuisi...

Olen kerännyt muumimukeja vasta pari vuotta, enkä vielä aio lopettaa, mutta kieltämättä maku Arabiaan on vähän mennyt... Ärsyttää myös se Thaimaassa valmistaminen, koska mukien valmistushinta laski, mutta kuluttajahinnat eivät. Ja mukit ovat minulla ihan arkikäytössä, en halua pitää niitä pelkkinä koriste-esineinä. Rillejä en ala erikseen metsästää mutta jos loppuvuodesta sattumalta näen sellaiset niin ostan. Jos en niin tyydyn tavalliseen juhlamukiin.

Vierailija
56/83 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä mukeja kannata hampaat irvessä keräillä, tai ottaa keräilyä liian tosissaan tai sitten vain rahan maku suussa. Miksei voi ostaa mukia, jos kuosi ja väritys miellyttää omaa silmää, ei ole mikään pakko ostaa ihan jokaista mukia ja juhlapainosta. Ja ihan käyttömukeja kai nuo useimmilla ovat, eikä mitään näyttelyesineitä vitriinissä. 

Vierailija
57/83 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin meni into keräilyyn rillimukin myötä. Ennen ostin mukin heti kun tuli kauppaan. Rillihomma alko tympäsemään vaan niin paljon. Kun asuu paikkakunnalla jossa ei edes myydä kyseistä mukia niin eipä ole mahdollisuutta joka päivä käydä sitä etsimässä.

Vierailija
58/83 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noi muumimukit oo lastenmukeja..? Miks aikuiset kerää niitä hulluna plus maksaa niistä sikahintoja? En mitenkään pahalla sano, ihmettelen vaan! :) Oon asunu poissa Suomesta jo niin kauan että ehkä en vaan ymmärrä ;)

Vierailija
59/83 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
60/83 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä veto valmistajalta tosiaan tuo rillimuki. Mukit olisi aivan totta pitänyt pakata laatikoihin niin, ettei olisi ennalta nähnyt, mikä muki on kyseessä. Ei ne varmaan osanneet odottaa, että tästä syntyisi tuommoinen haloo... Kai ne meinasi, että ihminen ostaa mukin ja sitten jos siinä sattumalta on jotkut rillit jossain niin ok.

Mua ei ainakaan joku parinkympin Thaimaassa valmistettu rihkamamuki jaksa niin paljoa kiinnostaa, että tonkisin niitä hulluna kauppojen hyllyltä. Ostan sen Tove-mukin sitten, kun niitä vuoden lopulla myydään tarjouksissa, jos ostan. Ja ihan käyttöön.

Minustakin tuo rillimukitouhuilu on Janssonin Muumi-ideologian vastaista. Tästä pelleilystä saisi oivan vanhanajan Muumi-sarjakuvan. :D Yleensä tuollainen materian keräily ja voiton tavoittelu oli mielestäni sitä, mille varsinkin Toven ja Larsin vanhat Muumi-sarjikset irvaili - tosin nythän ne on unohtuneet kaupallisten, lässyjen lasten muumisarjisten tieltä. Missä ihmeen vaiheessa Muumista tuli pikkulasten juttu? Miksei kukaan piirrä uutta aikuisten Muumi.sarjakuvaa? Se kyllä kelpasi mulle lapsenakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme