Arvatkaas minkä suuruisen vesilaskun tällä kertaa mätkäyttivät
Ihan arvauksia kehiin vaan. Edelleen kușetetaan kovasti, nyt kylläkin kulutus on tipahtanut roimasti (kai, kun aiemmin yritettiin maksattaa muidenkin vedenkäytöt.)
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäni suurin veden tasauslasku minkä olen asiakkaalla nähnyt oli jotain 2500euron luokkaa että mikään ei oikein yllätä
Kotonako? Mikäs isännöitsijä mahtoi olla kyseessä? XDDDDDDD
Joo, ihan asunto kyseessä, yksityiskohtia en kerro sen tarkemmin
Ja kuvittelet IHAN VAKAVISSASI, että 2500 euron vesilasku syntyy aidosta käytöstä? XDDDDDDDDDDD ei jessus...
Vierailija kirjoitti:
Yli 800 €, lähelle 900. Kyllä on melkoiset kușetukșet taas kehissä, mutta sehän ei ole mitään uutta.
ap
Oliko tuo pelkkä vesimaksu vai sisältääkö se myös vedensiirtomaksun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 800 €, lähelle 900. Kyllä on melkoiset kușetukșet taas kehissä, mutta sehän ei ole mitään uutta.
ap
Yksinkö suihkuttelet vai asuuko kolhoosissasi kenties 10 pientä n**keripoikaa?
Vedenkäyttöni normaalisti on tällainen: aamulla suihku noin 15 minsaa. Hana kiinni saippuoinnin ja sheivailun ajaksi. Kaffinkeitto ja siihen vettä puoli litraa. Hetken verran valutan, että tulee kylmää. Yhteensä tähän menee noin litra.
Normaalina päivänä pesen pyykkiä yhden tai kaksi kertaa. Pesukone on vuodelta 2018. Astianpesukone pyörähtää yhden kerran normaalisti.
Välillä voi mennä vähän useampi koneellinen, mutta ei joka ikinen päivä. Vuorokaudessa nukun noin 8 tuntia. Eli 8 tunnin aikana vettä ei valu minun toimestani.
Hampaiden pesuun kulutan turhan paljon vettä, olen vähän pikkutarkka. MUTTA kuka tahansa tajuaa, ettei pikkutarkkakaan hampaiden harjailija kuluta kymmeniä litroja per pesukerta.
Vessan vedän muutamat kerrat päivässä ja siihen päälle normaalit juomaveden otot ja tuollaiset.
Eli kușetukșella mennään jälleen, tosin tällä kertaa hieman maltillisemmalla mutta silti ilmiselvällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Oliko tuo pelkkä vesimaksu vai sisältääkö se myös vedensiirtomaksun?
Tasauslasku. Eli kaikkihan siinä pitäisi näkyä??
No tietysti pesen myös kädet useamman kerran vuorokaudessa, mutta ei siihen mene puolta tuntia kerrallaan.
Yleensä skippaan iltasuihkun ihon kuivumisen takia, ja tietysti myös säästösyistä. Tänään on kyllä pakko kokeilla paljonko mittari pyörähtää pikasuihkun aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vedenkäyttöni normaalisti on tällainen: aamulla suihku noin 15 minsaa. Hana kiinni saippuoinnin ja sheivailun ajaksi. Kaffinkeitto ja siihen vettä puoli litraa. Hetken verran valutan, että tulee kylmää. Yhteensä tähän menee noin litra.
Normaalina päivänä pesen pyykkiä yhden tai kaksi kertaa. Pesukone on vuodelta 2018. Astianpesukone pyörähtää yhden kerran normaalisti.
Välillä voi mennä vähän useampi koneellinen, mutta ei joka ikinen päivä. Vuorokaudessa nukun noin 8 tuntia. Eli 8 tunnin aikana vettä ei valu minun toimestani.
Hampaiden pesuun kulutan turhan paljon vettä, olen vähän pikkutarkka. MUTTA kuka tahansa tajuaa, ettei pikkutarkkakaan hampaiden harjailija kuluta kymmeniä litroja per pesukerta.
Vessan vedän muutamat kerrat päivässä ja siihen päälle normaalit juomaveden otot ja tuollaiset.
Eli kușetukșella mennään jälleen, tosin tällä kertaa hieman maltillisemmalla mutta silti ilmiselvällä.
Siis asutko yksin vai onko muitakin vedenkäyttäjiä? Jos asut yksin, niin miten ihmeessä peset pyykkiä koneellisen joka päivä? Ja laitappa joku kynäpaperisysteemi pöntön viereen ja merkkaa ylös jokainen vessanveto. Veikkaan että vetoja tulee hieman enemmän kuin "muutama" per päivä, ellet sitten haudo niitä jätöksiäsi tarkoituksella pytyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäni suurin veden tasauslasku minkä olen asiakkaalla nähnyt oli jotain 2500euron luokkaa että mikään ei oikein yllätä
Kotonako? Mikäs isännöitsijä mahtoi olla kyseessä? XDDDDDDD
Joo, ihan asunto kyseessä, yksityiskohtia en kerro sen tarkemmin
Ja kuvittelet IHAN VAKAVISSASI, että 2500 euron vesilasku syntyy aidosta käytöstä? XDDDDDDDDDDD ei jessus...
Sen verran voin avata, että kyseessä oli ei-kantasuomalainen isohko perhe ja vuotojen yms osalta asia kyllä tutkittiin ja niitä ei löytynyt
Ja mä en ole töissäni siinä asemassa, että kuvittelisin asiakkaiden asioista yhtään mitään, he toimittaa mulle selvityksiä en minä heille
Asun yksin. No minulla ei ole kymmentä vaatekertaa, joten pyykkiä pitää pestä ahkerasti.
Nyt menen testisuihkuun. Otan lukemat ylös ennen ja jälkeen. Tämä on siis pikasuihku, mutta pesen meikit samalla. Hana on kiinni saippuoinnin ajan.
Palataan myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Onko sulla siis mittaria? Sitä voi seurata pyöriikö se kun et kuluta vettä. 900€ vesilasku ei ole kusetusta vaan rikkinäinen pönttö tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Onko sulla siis mittaria? Sitä voi seurata pyöriikö se kun et kuluta vettä. 900€ vesilasku ei ole kusetusta vaan rikkinäinen pönttö tms.
Pöntön vuodostahan ilmoitin jo ajat sitten. Kovin yhteistyöhaluttomasti on asiaa hoidettu taloyhtiössä. Nyt menen testisuihkuun.
Ja totta kai on mittari. Ei minulle muuten tulisi tasauslaskuja.
Vierailija kirjoitti:
Ja totta kai on mittari. Ei minulle muuten tulisi tasauslaskuja.
No meillä on mittari, ja vesi laskutetaan kulutuksen mukaan. Ei siis tule mitään arvaus- ja tasauslaskuja.
Ota se mittarin lukema ylös nukkumaan mennessä ja katso onko se aamulla sama. Ellei ole, taloyhtiötä niskasta kiinni ja avokämmennellä vaatimusta pöntön korjauksesta plus hyvitystä törkeästä vesilaskusta, joka kertyi heidän laiminlyöntinsä takia.
Ap on miekkoshullu ja asunto on se erillistalo, jota kaikki kuulemma kadehtivat. Veikkaan, että vettä menee, kun päivittäin vaihtuvat miekkoset pesevät kulkusensa lemmenleikkien välillä ( ja jalat ennen rukouksia).
Ihminen kuluttaa 70-250 litraa vuorokaudessa. Ap:lle arvioisin lukeman tuolta yläpäästä, koska itse en käy suihkussa päivittäin eikä minulla ole pesukonetta. Kulutukseni on noin 100 litraa vuorokaudessa.
Noniin, tulin testisuihkusta. Tämä oli tällainen pikainen suihku, koska halusin nähdä nopeasti lukemat ja testitilanne oli suorastaan hermoja raastava XDDDD Eli normaalisti olisin viipynyt ehkä muutaman minuutin pidempään pikasuihkussakin.
Mittarin lukemat liikkuivat muutaman numeron. Vain ne punaiset. Ennen suihkua toisen mittarin (isompi lukema, lämmin vesi??) punainen lukema oli 29. Suihkun jälkeen 33.
Pienemmän lukeman mittarin punainen luku suureni noin kahdella.
Tänään otan lukemat ylös klo 23.59. Tarkistan aamulla. Sitten hampaiden pesun ja juomavesien jälkeen tarkastan vielä luvut.