Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
3221/3246 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta tippaakaan rakentamisen laatu, ainoastaan kuinka halvalla päästään eteenpäin.Jos tekee tarpeeksi halvalla voi puuhastella työmailla rakentamassa sontaa vaikka kuinka pitkään. Jokainen joka palkkaa itä/etelänaapureita sanoo aina että juuri nämä jotka ovat meillä ovat tosi hyviä, kaikki aika huonoja, kokoajan oiotaan ja improvisoidaan  jotain sääntöjen vastaista.

T:Kirvesmies

Vierailija
3222/3246 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla alkoholisteista on vaikea päästä eroon, eikä heille uskalla laittaa vastuullisia työtehtäviä. Lopulta he voittavat 50t oikeudessa 'työpaikkakiusaamisen' takia, kun eivät pääse sotkemaan tärkeitä projekteja.

Joissain paikoissa he pääsevät sotkemaan tärkeitä projekteja, koska osaavat manipuloida avainhenkilöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3223/3246 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa opiskelijoista on pelkästään laiskoja ja selkärangattomia vinkujia. Kaikki pitää olla hauskaa ja mukavaa. Jos huvittaa tulla myöhässä kouluun, tullaan.

Sitten kun niitä myöhästymisiä ja poissaoloja on paljon, opettajana joutuu keskustelemaan. Se on täysin turha keskustelu, koska selityksiä riittää. Lapsi on ollut mahataudissa, puhelimen herätys ei soinut, bussi oli myöhässä, luulin, että opetus alkaa myöhemmin, oli vastaanottoaika, oli lapsen vasu-keskustelu, puheterapia tai kuraattori, oli kelalla käynti, isä piti viedä lääkäriin jne. Olen kuullut myöhästymisistä ja poissaoloista niin suuren kokoelman keksittyjä tarinoita, että usko ihmiseen on mennyt. Eräs opiskelija väitti bussin olleen myöhässä, ja satuin kysymään, että moneltako sen piti lähteä paikasta x, ja hän sattumalta sanoi juuri sen bussin, jolla minä itse olin tullut aamulla. Se oli täsmällisesti aikataulussa, ei myöhässä. Hän oli itse varmasti myöhästynyt siitä, koska busseilla on tapana lähteä aikataulussa ilmoitettuna aikana eikä 10-20 minuuttia myöhemmin. 

Laiskimmat plagioivat vastaukset. Meillä on plagioinnin tunnistus käytössä. Jos plagioinninvalvonta ilmoittaa, että 65% plagioinnin aste, aika laiskalla tyylillä on tehty. Tekoäly on vielä pahempi, koska siitä ei välttämättä jää plagioinnista kiinni. Vastaukset onkin sitten jotain käsittämätöntä horinaa. Suomen kieli on haastava, kun sama sana voi tarkoittaa eri asiayhteyksissä eri asioita. Jos opiskelija ei jaksa lukea läpi, mitä se tekoäly tuotti vastaukseksi, vastaus on usein jopa koominen. Näyttöön perustuva tieto on aiheena sellainen, että sieltä on tullut vaikka mitä hauskaa. Parhaimmasta päästä oli teksti itsensä paljastelusta. En muista, kuinka olin muotoillut kysymyksen, mutta näyttöön perustuvaa tietoa ja sen käyttämistä piti selittää. Ilmeisesti tekoäly oli tulkinnut näytön itsensä paljasteluksi ja vastauksessa oli hyvinkin tarkasti kuvattu aihetta näytellä/esitellä itseään toisille alasti.

Vierailija
3224/3246 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa muualla, mutta en työpaikallani. 

Savolaisten on sanottu olevan kieroja. Ajattelin että se on vaan joku typerä vanhankansan sanonta, mutta kyllä, yrityksessämme on oikein kanavia millä ilmiantaa työkaveri tai joku muu firmasta. Takanapäin haukutaan oikein johtajien toimesta tai niin että johtajat lähtee mukaan tähän vatvomiseen kuka sanoi mitä, arvostellaan hyvin mielellään muita nimenomaan negatiiviseen suuntaan ihan sujuvasti, on hyvin yleistä. Ja tätä tehdään ihan pikkujutuista jos vaan joku ei miellytä. Ihmisiä haukutaan suljettujen ovien takana asioista joita itsekin tehdään. Mutta edessäpäin ei saa sanoa mitään.

Jos jonkun epäkohdan ottaa tiimipalaverissa puheeksi, meidät vaiennetaan välittömästi. Pomomme ei tykkää yhtään että mistään tulee kritiikkiä. Talossa on 90% ihmisitä ollut lähes koko työuransa tai ainakin viimeiset 10v, he pitävät firmaa omanaan ja kaikki kritiikki tai muutosehdotus koetaan henkilökohtaisena loukkauksena tai vain sanojan tyytymättömyytenä ja firman arvosteluna. Meillä on ihan älyttömiä toimintamalleja ja todella vanhanaikaisia käytänteitä joita voin vaan ihmetellä itse hiljattain paljon isommasta ja edistyksellisemmästä firmasta tulleena. On turhauttavaa kun ei saa ääntään ollenkaan kuuluville, vaikka periaatteessa olen sillä organisaation tasolla, että johdon pitäisi kuulla meitä. 

Vierailija
3225/3246 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela on melkoinen kultakaivos. Jotkut ovat saaneet elämänsä sellaiseen jamaan että kela maksaa asumisen kokonaan asumistukena ja toimeentulotukena, yli tonnin vuokra helsingin arvoalueella. Kannattaa siis vieroksua töitä ja keskittyä vaan omiin harrastuksiin.

Vierailija
3226/3246 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Humanistinen ala, miksi ei tunnu olevan kovinkaan humaania käytöstä työkavereita kohtaan? Paljon kiusaamista, jos joku on erilainen niin siitä juoruillaan ja maine tuhotaan kerralla, pienessä yhteisössä se aidosti vaikeuttaa ihmisen elämää. Liikaa epävarmoja naisia, joille muut naiset ovat uhka. Toivottavasti ulkomailla touhu on erilaista, koska tänne en ole jäämässä.

Toisen naisen pahin vihollinen on toinen nainen työyhteisössä (kateellinen, pahansuopa, oman edun tavoittelija, juoruilija ym. ym. 

Vierailija
3227/3246 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pomo, samaa ikäluokkaa oleva nainen on todella outo, hän antaa oman lapsellisen pikkutyttömäisen luonteensa tulla esille puheissaan. Loukkaantuu herkästi. Hän on selväti heikkoitsetuntoinen koska kehuu ihan kokoajan joko itseään, omaa harrastus ja työtaustaa ja erityisesti "urheilevia" aikuisia lapsiaan. Samoja juttuja kerta toisensa jälkeen ja joka hiton käänteessä kun vaan siihen on tilaisuus. Jos minä kerron jostain iät ajat sitten olleesta työpaikasta hän pistää heti paremmaksi, kuinka on ollut niiiiiiin vaativassa ja isossa kohteessa jne. Korostaa omaa pätevyyttään. 

Mutta sehän vain kertoo meille muille sekunneissa, että hänellä on siihen jokin tarve. Itse en puhu omasta henk koht elämästä juuri koskaan mitään, vältän tätä tietoisesti, ihan jotain yleistä ja silloinkin vain jätän kaikki yksityiskohdat pois. 

Valitettavasti tämä hänen piirteensä ja se että ei ole kovin nokkelaälyinen saa aikaan sen että en arvosta häntä pätkääkään. 

Vierailija
3228/3246 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että minua ei oikein kiinnosta kehittämispalaverit. Olen asiantuntijatyössä, mutta itse työnkuvaani ei kuulu kehittäminen. Mieluummin tekisin kehittämispalaverin ajan varsinaisia töitäni. 

Vierailija
3229/3246 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela on melkoinen kultakaivos. Jotkut ovat saaneet elämänsä sellaiseen jamaan että kela maksaa asumisen kokonaan asumistukena ja toimeentulotukena, yli tonnin vuokra helsingin arvoalueella. Kannattaa siis vieroksua töitä ja keskittyä vaan omiin harrastuksiin.

Höpö höpö. Ei Helsingistä saa arvoasuntoa vuokralle 715 eurolla. 

Vierailija
3230/3246 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Humanistinen ala, miksi ei tunnu olevan kovinkaan humaania käytöstä työkavereita kohtaan? Paljon kiusaamista, jos joku on erilainen niin siitä juoruillaan ja maine tuhotaan kerralla, pienessä yhteisössä se aidosti vaikeuttaa ihmisen elämää. Liikaa epävarmoja naisia, joille muut naiset ovat uhka. Toivottavasti ulkomailla touhu on erilaista, koska tänne en ole jäämässä.

Toisen naisen pahin vihollinen on toinen nainen työyhteisössä (kateellinen, pahansuopa, oman edun tavoittelija, juoruilija ym. ym. 

Juu horatsuksi voidaan haukkua A-seksuaalia.

Vierailija
3231/3246 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on typeriä, uusavuttomia ja kykenemärrömiä ottamaan vastuuta omasta elämästään.  Sh

Vierailija
3232/3246 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin piestä ne tyypit jotka ostaa tiskistä 15 euron lohifileen ja tumppaa sen jonnekkin maustehyllyyn pilaantumaan.

Työssä kassalla/lihatiskillä

Ei se ole sulta pois. Taidatkin olla itse kauppias.

Tämä. En ole koskaan käsittänyt, miksi ihmiset tuhlaavat energiaa välittämällä asioista, jotka eivät heille mitenkään kuulu. Vai onko rivimyyjän palkka niin huikea, että se saa välittämään ruokahävikistä ja muista kauppiaan eduista? :)

Kyllä se on meiltä kaikilta pois nousevien hintojen muodossa.

Vierailija
3233/3246 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitoalalla ja tämä hyvinvointialuesekoilu on tehnyt työstäni todella ärsyttävää. Mitään ei saada päättää toimipaikkakohtaisesti. Johtajia kyllä riittää. Mietin joskus, miten heille kaikille riittää töitä.

Toisten hoitajien kanssa tulen toimeen, mutta kohta hoitoalalle pukkaa sellaista porukkaa, jota ei missään muualla katsella. Järkevät ihmiset lähtevät muualle.

Vierailija
3234/3246 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu horatsuksi voidaan haukkua A-seksuaalia.

Ja melkein samaan hengenvetoon toisaalla: jos naiset johtaisivat maailmaa niin...jne. (????)

Vierailija
3235/3246 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me hoidetaan vanhukset liian hyvin ja he pysyy elossa liian kauan. Anteeksi mutta näin on.

Lisäksi vanhukset vaatii kovaan ääneen kaikki palvelut kotiin. Kotihoidon, ateriapalvelut, hierojan, kampaajan, jalkahoitajan, siivoojan, fyssarin jne....

Sitten he syyllistävät nuorisoa siitä että nuoriso wolttaa joskus? 

Työskentelen vanhusten kanssa ja tämä asenne on ihan käsittämätön! Heille pitäisi pedata kaikki kultalautasella mutta nuorison pitäisi elää pelkkää kärsimystä kituuttaen. 

Myöskin asiakkaideni n. 60-70v jälkikasvu on ikäluokkana tosi vaikeaa ja vaativaa, he vaatii vanhemmilleen aina jotenkin super-ekstraa ja he puhuu meille hoitajille tosi rumasti.

Oon ihan loppu tähän ja haluan vaihtaa alaa (kuten kaikki muutkin hoitajat). Miten me saadaan tää meidän vanhusväestö hoidettua tulevaisuudessa heidän vaatimalla tavalla on kyllä ihan t

Olen kirjoittanut tästä useammankin kerran. Vastaus on hoitotahto. Katsomme vanhustenhoidon kurjistumista ja joudumme ottamaan itse vastuuta omista vanhemmistamme. Myös niistä aggressiivisista ja harhaisista. Lopulta tulemme oppimaan, että ongelma on lääketieteen tavoite elättää ihmiset liian vanhoiksi. Vastaus on hoitotahto, jonka jokainen tekee ihan itse. 

Hoidan työkseni vanhuksia laitoksessa ja moni heistä voi todella huonosti, vaikka kaikki mahdollinen tehdään. Esim harhoja ei saada pois vaan vanhus huutaa yhtä soittoa kellon ympäri. Aivoissa tapahtuu jotain, mikä saa huutamaan. Geriatrit vain toteavat että "huutamiseen ei ole lääkettä". Lonkka kun murtuu niin kuntoutus on muistisairauden vuoksi pelkkää pelkoa ja kärsimystä.

Perimmäinen syy ei ole hoidon puute vaan liian pitkälle venytetty vanhuus.

Vierailija
3236/3246 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika iso osa lasten haasteista koulussa on puutteellisen kasvatuksen tai ylenpalttisen curlaamisen seurausta. Jos lapselle on asetettu rajat ja annettu huomiota kotona, lapsi pärjää kyllä koulussa omien taitojensa rajoissa.

-ope

Vierailija
3237/3246 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maahanM. ei osaa suomea edes auttavasti kolme vuotta maassa oltuaan saisi maksaa itse tulkkipalvelunsa.

Ette voi edes kuvitella minkälaisia summia tulkkipalveluihin menee kunnallisessa terveydenhoidossa. Ihan naurettavaa tuhlausta.

Vierailija
3238/3246 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta  ketjun aloittajan kommentti oli typerä, joillakin katkaisuhoito voi olla 

apu jo eka kerralla, toisilla muutama kerta. Jne.

Itse kävin katkaisussa 4 kertaa, ja olen kiitollinen.

Olisin juonut itseni hautaan.

Voisit harkita vaihtaa alaa Sosionomi ?

Vierailija
3239/3246 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maahanM. ei osaa suomea edes auttavasti kolme vuotta maassa oltuaan saisi maksaa itse tulkkipalvelunsa.

Ette voi edes kuvitella minkälaisia summia tulkkipalveluihin menee kunnallisessa terveydenhoidossa. Ihan naurettavaa tuhlausta.

Ei taida curlaus olla suomea. 

Vierailija
3240/3246 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse koskaan kysynyt neuvoa asiassa, josta et tiedä mitään? Helppo nimittää tyhmäksi kunnes menee itsellä sormi suuhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän