Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?
Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi
Kommentit (3246)
Suurin osa poliitikoista on aivan järkijättöisiä tolloja, joiden ensimmäinen prioriteetti on oma hanuri, toinen prioriteetti oma äänestysalue, kolmas prioriteetti oma puolue ja sitten jos aikaa jää ehkä Suomi. Yleensä ei ole aikaa jäänyt.
Se, että minun on ravitsemusterapeuttina perustettava suositukseni virallisiin ravitsemussuosituksiin, vaikka ne eivät olisi aina järkevin vaihtoehto ihmisten terveyden tai painonhallinnan kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Se, että minun on ravitsemusterapeuttina perustettava suositukseni virallisiin ravitsemussuosituksiin, vaikka ne eivät olisi aina järkevin vaihtoehto ihmisten terveyden tai painonhallinnan kannalta.
Just näin. Olen samaa mieltä ja työssä julkisella palveluntuottajalla jonka tarjoamaa ruokaa en suosittele kenellekään koska se valmistetaan kylmävalmistusmenetelmillä käyttäen Unilewerin valmissuurusteita, keitto ja kastikepohjia jotka on lähes pelkkää lisäainetta, tai ainakin todella pitkälle prosessoituja tärkkelyksiä ym jotka ei kuulu ihmisen elimistöön. Itse en syö koskaan meidän henkilöstön lounaspaikassa koska sisuskalut ei sielä niitä valmisjauheita, saan niistä vatsavaivoja.
Lisäksi, hinnasta johtuen, ruokalista vauvasta vaariin on hyvin hiilihydraattipitoinen, ruoat ovat pääsääntöisesti (ei kaikki) mauttomia ja värittömiä.
Olen ollut alalla 30v enkä ole missään törmännyt näin huonoon kuntasektorin ruokaan kun nykyisellä työnantajallani.
Huokaus.... miten vanhanaikaista, poukkoilevaa ja hidastempoista työnantajani päätöksenteko on. Organisaatioita muutetaan / muovataan joka vuosi muutosneuvotteluissa josta seuraa se että alkuvuodesta 2-3 kk menee käynnistymiseen, haltuunottoon ja perehtymiseen ja kärjistetysti sanottuna kukaan ei tiedä mistään mitään. Sihenkilöt väsyvät jatkuvan muutoksen kourissa.
Jopa sopimusasiakkaidemme yhteyshenkilöt ovat tuoneet esille (ainakin meille päällikkötasolle) miten hankalaa ja työllistävää sekä hetkellisesti laatua heikentävää se on, kun jatkuvasti vastuuhenkilöt vaihtuu. Tätä on tapahtunut vuosia, mutta sitä ei kuulla eikä huomioida johtotasolla.
Terveydenhuollon esimiestehtävissä kytee merkittävän paljon mielenterveysongelmia ja luonnehäiriöitä. Jostain syystä.
Sitä, että pomot on täysin sokeita ja nuoleskelijat nuolee. Työt hoitaa ne, jotka ei tuohon osallistu ja saavat haukut kaikesta. Nuoleskelijat saa tehdä ihan mitä vaan ja makoilla päivät pitkät somettamassa. Joskus sitten tekee jonkun pikkujutun ja ai sitä itsekehun määrää ja pomot taputtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Siksi allerginen ei saa järkevää apua ravitsemusterapeutilta. Olen maitoallergikki ja todellakaan ravitsemusterapeutit ei osaa neuvoa mille yhtään mitään. Kun kysyy millä tuotteilla/raaka-aineilla saa samat ravintoaineet, vastaukseksi saa lähinnä joko pilkkaa, tai tyhjän tuijotuksen
Miljoonia ( ei kenenkään rahaa ) heitetään kuin kankkulan kaivoon😃 uskomattomiin orojekteihin ja urakoihin. Ihmiset pyörtyisivät, jos tietäisivät.
Puuha Pete
Me hoidetaan vanhukset liian hyvin ja he pysyy elossa liian kauan. Anteeksi mutta näin on.
Lisäksi vanhukset vaatii kovaan ääneen kaikki palvelut kotiin. Kotihoidon, ateriapalvelut, hierojan, kampaajan, jalkahoitajan, siivoojan, fyssarin jne....
Sitten he syyllistävät nuorisoa siitä että nuoriso wolttaa joskus?
Työskentelen vanhusten kanssa ja tämä asenne on ihan käsittämätön! Heille pitäisi pedata kaikki kultalautasella mutta nuorison pitäisi elää pelkkää kärsimystä kituuttaen.
Myöskin asiakkaideni n. 60-70v jälkikasvu on ikäluokkana tosi vaikeaa ja vaativaa, he vaatii vanhemmilleen aina jotenkin super-ekstraa ja he puhuu meille hoitajille tosi rumasti.
Oon ihan loppu tähän ja haluan vaihtaa alaa (kuten kaikki muutkin hoitajat). Miten me saadaan tää meidän vanhusväestö hoidettua tulevaisuudessa heidän vaatimalla tavalla on kyllä ihan täysi mysteeri ja pahoin pelkään että seilaamme kohti valtavaa kriisiä.
Mulla on kolmen vuoden koulutus työhöni, eikä meille oteta ketään töihin ilman koulutusta. Silti voin opattaa täysin ummikolle viikossa omat työt eikä tarvii mitään ennakko-osaamista kyseiseltä alalta. Toisekseen 25 vuoden jälkeen samassa työssä samalla palkalla kuin kaupan kassa ja työni on hengenvaarallista joka päivä. Räjähdys voi sattua milloin vain tai voin hengittää myrkyllistä kemikaalia joka vie hengen. Kemian alalla ole töissä.
Suurimmalla osalla ammattiin kouluttautuvista on niin alhainen äö, että ihmettelen aidosti, kuinka ovat selvinneet hengissä aikuisiksi asti. Hyvä toki, että kouluttautuvat, mutta 90 % prosenttia heistä en itse koskaan palkkaisi, jos olisin työantaja.
Amiksen ope
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla ammattiin kouluttautuvista on niin alhainen äö, että ihmettelen aidosti, kuinka ovat selvinneet hengissä aikuisiksi asti. Hyvä toki, että kouluttautuvat, mutta 90 % prosenttia heistä en itse koskaan palkkaisi, jos olisin työantaja.
Amiksen ope
Surullista että sellaista alhaisen tason suorittavaa työtä ei yhteiskunnassamme enää ole!
Nämä toverithan kelpaisi esim ojankaivuuseen tiukkailmeisen- ja otteisen työnjohtajan opastuksella. Sellaista ei enää ole, missään. Hukkaan heitetty resurssi.
Olen työsä julkishallinnon inhouseyhtiössä, joka siis tuottaa palveluita julkiselle sektorille.
Voi tätä rahan haaskuuta. Kyllä olis kirveellä (tai ees juustohöylällä) töitä. Hirveetä vatvomista, päätöksiä ei synny, asiat ei etene, erityisesti hva:n puoli on kyllä niin jälkijättöstä porukkaa, huonosti käyttäytyviä pikkusieluisia nillitt... jiä jotka ajaa vaan omaa etua ja riitaantuu joka ihmisen kanssa.
Johtajia, päälliköitä ja asiantuntijoita on valtava määrä, jokainen petaa itselleen vain mahd vähän työtä ja samoja asioota vatvoo 7 ihmistä.
Mietin viikottain että alanko etsiä taas työtä yksityiseltä, siis oikeasta busineksesta.
Asiakkaat odottavat kuuta taivaalta. Asioiden pitää tapahtua heti. Mikään ei saisi maksaa mitään. Sitten valitetaan palvelun laadusta, jos mikä tahansa näistä kolmesta ei tapahdu täydellisesti.
IT-ala, asiantuntijatyö.
Vierailija kirjoitti:
Amiksen ope
Just joo, minkälainen opettaja sanoo noin oppilaistaan. Ehkei ne 17 vuotiaat ole kovin halukkaita oppimaan eteenkin jos opettaja on ammattitaidoton eikä motivoi oppilaita. Moni on varsin hyvä suorittavassa työssä, mutta ei pysty / jaksa lukea teoriaa.
Itse olen yläasteelta lähtenyt 7,6 keskiarvolla, 1 ammattioppilaitos sekä 1 ammattiopistotasoisen esihenkilötason koulutuksen suorittanut. 25 v myöhemmin minulla oli jo 4 tutkintoa, joista 1 amk tasoinen restonomi, ravintola liikkeenjohdon koulutusohjelmasta. Parhaimmillaan olen ollut asiakkuuspäällikkönä, aluepäällikkönä suoraan lty johtajan alisudessa ja saanut ainoastaan kiitosta työstäni. Palkka on alkanut vitosella jo viimeiset 5vuotta ja alla aina max 3 v vanha työsuhde-etuauto.
Älkää aliarvioiko ammattioppilaitoksiin meneviä ihmisiä tuolla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Me hoidetaan vanhukset liian hyvin ja he pysyy elossa liian kauan. Anteeksi mutta näin on.
Lisäksi vanhukset vaatii kovaan ääneen kaikki palvelut kotiin. Kotihoidon, ateriapalvelut, hierojan, kampaajan, jalkahoitajan, siivoojan, fyssarin jne....
Työskentelen vanhusten kanssa ja tämä asenne on ihan käsittämätön! Heille pitäisi pedata kaikki kultalautasella mutta nuorison pitäisi elää pelkkää kärsimystä kituuttaen.
Myöskin asiakkaideni n. 60-70v jälkikasvu on ikäluokkana tosi vaikeaa ja vaativaa, he vaatii vanhemmilleen aina jotenkin super-ekstraa ja he puhuu meille hoitajille tosi rumasti.
Oon ihan loppu tähän ja haluan vaihtaa alaa (kuten kaikki muutkin hoitajat). Miten me saadaan tää meidän vanhusväestö hoidettua tulevaisuudessa heidän vaatimalla tavalla on kyllä ihan täysi mysteeri ja pahoin pelkään että seilaamme k
Tulee kaatumaan mahdottomuuteensa, siinä vaiheessa kun EU päättää Suomen julkisesta taloudesta. Seurauksena on, että vanhainkotipaikkoja ei vain yksinkertaisesti ole. Tai on, mutta ei kaikille ja hinnat tähtitieteelliset. Ilman vanhainkotipaikkaa jää vanhuksia, jotka eivät selviä yksin. Joko lapset/läheiset hoitaa, tai sitten ollaan oman onnen nojassa, jos ja kun joka toisella ei edes ole lapsia.
Tulee osumaan meidän monien kohdalle, jotka ei edes asiaa ajatella, koska on niin kiire elää hetkessä.
Työkaveri on melkomoinen uhriutuja. Työnantaja kun vaatii nykyään työtehtäviä suoritettavaksi laadukkaasti määräaikoihin mennessä on työkaverini mielestä kiusaamista. Tätä kiusaamisasiaa sitten jauhetaan kahvihuoneessa viikosta toiseen ja esimiestä haukutaan.
Sote-ala pursuilee yliherkkiä, erityisherkkiä, keskittymishäiriöisiä, neuroerityisiä, hitaita ja patalaiskoja työntekijöitä.
Inhoan asiakkaitani. Vihaan ihmisiä ylipäätään. Olen ylimielinen. Suurin osa ihmisistä on minua tyhmempiä.
Auttamisalalla.
Vierailija kirjoitti:
Oon ihan loppu tähän ja haluan vaihtaa alaa (kuten kaikki muutkin hoitajat). Miten me saadaan tää meidän vanhusväestö hoidettua tulevaisuudessa heidän vaatimalla tavalla on kyllä ihan täysi mysteeri ja pahoin pelkään että seilaamme k
Aamen tälle kirjoitukselle.
Terveydenhuolto on kriisiytymässä ihan valtavalla vauhdilla ja todellinen romahdus tulee kun nämä nykyiset 60-70-vuotiaat alkavat tosissaan tarvita hoitoa.
Olen sh ja töissä kirurgian vuodeosastolla. Tämä trendi näkyy jo osastolla, juuri eläköityneet ja tai piakkoin eläköityvät potilaat ovat usein aivan superhankalia kaikessa.
Reilun kymmenen vuoden päästä tämä porukka pitäisi sitten hoitaa kotihoidossa ja palvelutaloissa. Jos niitä sitten on enää olemassakaan. Mutta en tiedä tosiaan miten heidät saadaan hoidettua. Itse jaksan kaikenlaisia potilaita sairaalan osastolla, jossa potilaat ovat menossa leikkuriin tai tulleet sieltä ja sairaalassa ovat yleensä sen max 2-3 päivää. Ja ovat potilaita. Kun heistä tulee asiakkaita palveluasumisessa ja hoitoaika voi olla vuosia, en jaksaisi.
Ai niinkuin mitä? Tukistamista ja täyttä kurkkua karjumista?
Itse perheväkivallan uhrina olen vahvasti kotiäitiyttä vastaan, kun kyseessä vauva-iän ohittanut taapero. Vanhemmaksi kelvoton "huoltaja" lapselle erittäin suuri turvallisuusriski ja mua suututtaa sen takia helvetisti kaikki nämä "koti on paras paikka lapselle" NO HELVETTI EI OLE! Koti on todistetusti maailman vaarallisin paikka naiselle ja sitä se on myöskin lapselle. Aikuisen naisen on helpompi lähteä kävelemään, mutta lapsi on ja pysyy jumissa siihen asti, että aikuistuu. On harvinaista, että lastensuojelu pelastaa, koska vanhempia varsinkin ÄITEJÄ kohdellaan kuin pyhää lehmää