Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
3121/3246 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joka päivä on uhka saada nyrkistä, puukosta tai jostain muusta astalosta. Sairaanhoitaja lastensuojelu/päihdetyö.

Vierailija
3122/3246 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen virkamies kunnalla. Ok palkka. Teen valehtelematta keskimäärin noin 7 tuntia töitä viikossa. Lopun ajasta selailen nettiä, teen kotitöitä ja välillä osallistun Teams-kokouksiin, joissa minun läsnäolostani ei ole hyötyä ja vastaan puhelimeen jos joku sattuu soittamaan. Esimies kehuu minua välillä tehokkaaksi työntekijäksi. 

Valehtelematta uskon tuon, sillä olin Valtiolla vastaavassa tilanteessa, mutten kestänyt. Viisi vuotta meni.

Irtisanoin itseni kun ensin olin hakenut ja päässyt korkea-asteelle opetushommiin ja samalla väikkäriä tekemään. Paljon enemmän joutuu nykyään tekemään, mutten halunnut olla pystyynpakastettu keski-ikäinen, jonka ainoa motiivi työpaikalle tuloon on palkkanauha.

Mutta noita työpaikkoja oikeasti on, joissa suurin haaste on yrittää keksiä tekemistä itselleen. Muuten on tylsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3123/3246 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa asiakkaille suoraan mitä ajattelen. Se on ihan painokelvotonta. Tuote on huono, johtajat valehtelee, älkää vaan ostako vaikka tässä mitä lipeviä sanailen. Saan siitä palkkani.

Vierailija
3124/3246 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi johto ei tee mitään vaikka tietää että firman suurimmalla toimialalla keskijohdossa on henkilöitä jotka hengailee päiväkaudet jalat pöydällä iltapöivälehtiä lukien, nettipeliä pelaillen, lounastauko on vähintään tunnin mittainen, siihen vähintään 2x 15-20min kaffepaussit.

Työpäivä alkaa 8.30 ja kamoja aletaan keräämään salkkuun 15.30 jotta pääsee lähtemään ennen ruuhkaa. Pe tietty on etäpäivä jollon ehkä vähän katsotaan s posteja ja pidetään outlook päivitettynä firman verkossa että näyttää siltä että on koneella.

Puhelimeen ei vastata koskaan, sehän saattaa aiheuttaa lisää töitä.

Kaikki mahdolliset hommat ja vastuut delekoidaan organisaatiossa alaspäin.

Nautitaan tietyn sukupuolen edestajana ja pitkään talossa olleena varmaankin varsin hyvää liksaa melko vähällä vaivalla.

Helsingin yliopistosta raivattiin monta sataa hallinnon virkamiestä pois. Ja kas kummaa, yliopisto toimii yhä edelleen! Monessa paikassa pitäisi tehdä tuo sama.

Monessa laitoksessa on vasta menossa hallinnon kasvattamisvaihe.

Vierailija
3125/3246 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallinnon kehittämispäällikkö on täysin turha jätkä jonka ainoa tehtävä on muuttaa selkeästi toimivat ja joustavat käytännöt huonommin toimiviksi ja epäjoustaviksi. Jos tyyppi irtisanottaisiin, tilalle voisi samalla rahalla palkata ainakin kolme OIKEAA työtä tekevää henkilöä. Yleensäkin "kehittäminen" on joku helvetin itseisarvo. Ja joka ikisessä zoom-kokouksessa ko. päällikön perseennuolijat hymyilevät, virnistelevät ja kikattavat idioottimaisesti sen ääliön typerille puujalkavitseille. Koko porukka joutaisi kilometritehtaalle, eivät tee mitään toiminnan kannalta hyödyllistä.

Miten tällaiseen on mahdollista päätyä?

Vierailija
3126/3246 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että niin sanotun vaativan asiantuntijatyön pystyn hoitamaan vasemmalla kädellä ja siihen todellisuudessa kuluu 15-20 tuntia viikossa. Palkka suhteessa työn oikeaan vaativuuteen on aivan posketon.

Oma kokemukseni asinatuntijatyöstä on aivan toinen. Panee miettimään että joko olet armoton lintsari joka tekee vain bälttämättömät paperityöt, tai sitten olet joku tsuppari jolla on tällainen näkemys vaativasta asiantuntijatyöstä.

Riippuu varmaankin asiantuntijatyöstä. Tunnen useamman jotka pääsevät todella helpolla ja sitten taas on niitä jotka tekevät työtä melkein yötäpäivää.

Tiedän paikkoja, joissa työntekijöitä kutsutaan asiantuntijoiksi mutta kohdellaan kuin karjaa.

Vierailija
3127/3246 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkossa pitää nuoleskella varakkaampia seurakuntalaisia. Kuin myös paikallispolitiikassa olevia sekä julkkiksia.

Kun raha kirstuun kilahtaa, sielu taivaaseen vilahtaa.

Vierailija
3128/3246 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikin koulut ei vielä alkais!

Vierailija
3129/3246 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen vanhainkodissa aikanaan, en saa palvelua suomenkielellä.

Vierailija
3130/3246 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö kirjoitti:

Mitä järkeä täällä on valehdella palkousta?

Lobbausta parempia liksoja vaativia hoitajia vastaan?

Yksikään lähihoitaja ei saa kyllä 3500 palkkaa.

Peruspalkka on max 2500, josta käteen jää max 2000. Lisiä saa 0-1000 euroa riippuen yövuorojen ja sunnuntaitöiden määrästä.

Kyllä saavat! Meillä töissä on satasen hälytysraha, ja sitä käytetään surutta hyväksi! Ja kas kummaa lähes kaikki hoitsut tekee 80-, 60- tai50-prosenttista työaikaa, eli ei ne palkat kauhean huonoja voi olla! Jos on tälläiseen varaa!

Meillä esimies on päättänyt, että ei anna osa-aikaisten enää tehdä lisävuoroja. Juuri tuon vuoksi, ettei "käytetä surutta hyväksi". 

Vierailija
3131/3246 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kertoo töissä että työ on ihan ok mutta pikkupomot, isopomo ja niiden hovit repii rivityöntekijät kappaleiksi.

Vierailija
3132/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimusasiakkaita kusetetaan kaikin mahdollisin tavoin jotta saadaan vähän enemmän itselle katetta.

Vierailija
3133/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen henkilökohtainen avustaja. En voi sietää työtäni. Lopetan heti kun saan muun työpaikan. Ei tule ikävä.

Mitäpä kirjoittaisin kun kommentti voidaan poistaa ihmisvihamielisenä.

Edellisen avustettavan palveluksesta piti itse irtisanoutua. Sen sanon ettei kaikki vammaiset ei ole lupsakoita!

Pahimpia on ne joilla keho ei toimi, mutta järki pelaa. Heistä löytyy hyvin katkeria valittajia ja sanallisia kiusaajia.

Kehitysvammaisten kohdalla ihmettelen eikö kukaan opeta heitä harjaamaan hampaita?

Vierailija
3134/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousalalle vaatimukseksi suomenkieli tai EDES englanti

Vierailija
3135/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmässäni on henkisiltä kyvyiltään rajoittunut henkilö joka ei ymmärrä edes yksinkertaisia ohjeita sekä omahyväinen alkoholisti joka käyttää päivät jalat pöydällä lojuen ja kännykällä pelaten. En enää neljän vuoden jälkeen jaksa korjata heidän jokaista laiminlyöntiään ja yrittää yhä uudelleen ymmärtää ja ymmärtää. Minulle riittää, esimies saa sitten ihmetellä miksi täällä ei toimi kohta mikään kun kaikki osaavat tyypit lähtee. Sain juuri uuden työpaikan, tulen todella nauttimaan irtisanoutumisesta.

Vierailija
3136/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen työ on yleensä merkityksetöntä ja yhdentekevää. Silti se aiheuttaa stressiä ja ahdistusta.

Vierailija
3137/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen virkamies kunnalla. Ok palkka. Teen valehtelematta keskimäärin noin 7 tuntia töitä viikossa. Lopun ajasta selailen nettiä, teen kotitöitä ja välillä osallistun Teams-kokouksiin, joissa minun läsnäolostani ei ole hyötyä ja vastaan puhelimeen jos joku sattuu soittamaan. Esimies kehuu minua välillä tehokkaaksi työntekijäksi. 

Valehtelematta uskon tuon, sillä olin Valtiolla vastaavassa tilanteessa, mutten kestänyt. Viisi vuotta meni.

Irtisanoin itseni kun ensin olin hakenut ja päässyt korkea-asteelle opetushommiin ja samalla väikkäriä tekemään. Paljon enemmän joutuu nykyään tekemään, mutten halunnut olla pystyynpakastettu keski-ikäinen, jonka ainoa motiivi työpaikalle tuloon on palkkanauha.

Mutta noita työpaikkoja oikeasti on, joissa suurin haaste on yrittää keksiä tekemistä itselleen. Muuten on tylsää.

Minulla on samanlainen henkilö kollegana. Hän on valtion virassa marinoitu muikku, joka ei jaksa töitä tehdä. Hän vain ei tajua, että kyllä me muut huomaamme hänen lusmuilunsa - joudummehan tekemään hänenkin hommat. HR voisi vähän tarkemmin selvittää valtiolta palkattavien henkilöiden todellisia aikeita työntekoon.

Vierailija
3138/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pelottaa kirjoittaakin. En ikinä sanoisi ääneen, mutta monet opiskelijat ovat ihan vaan laiskoja. Nuorena opettajana ajattelin, että kaikkeen on syy ja jaksaminen koetuksella, siksi tehtäviä ei ehditä palauttaa tai palautetaan myöhässä. Nyt kun kokemusta on enemmän, olen ehkä muuttanut mieltäni. Jos tekisi ne tehtävät kuten ne on aikataulutettu, välttyisi isommalta stressiltä ja opinnot etenisi. Sama koskee lähiopetusta. Mitä ihmeellisemmillä syillä eräät on poissa. On huonoa oloa ja ehkä olen tulossa kipeäksi tai en saanut unta. Jos pakottaisi itsensä vaan tulemaan paikalle, oppisi paljon. Osaamisen kehittyminen on paljon nopeampaa heillä, joilla on vähän poissaoloja.

Vierailija
3139/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samanlainen henkilö kollegana. Hän on valtion virassa marinoitu muikku, joka ei jaksa töitä tehdä. Hän vain ei tajua, että kyllä me muut huomaamme hänen lusmuilunsa - joudummehan tekemään hänenkin hommat. HR voisi vähän tarkemmin selvittää valtiolta palkattavien henkilöiden todellisia aikeita työntekoon.

Tästä syystä valtiollekin pyritään nykyään palkkaamaan työsopimussuhteeseen aina kun mahdollista. Virkaan kun kerran nimitetään, ei siitä tyypistä päästä käytännössä mitenkään eroon, ellei henkilö tajua itse lähteä.

T. Virkamies

Vierailija
3140/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varainhoidossa työskentelevänä:

- Ihmettelen miten tuotteitamme saadaan myydyksi kun sokea reettakin näkee, että tuote on sitä itseään ja vielä törkeän kallis. Kaiken lisäksi monet asiakkaista on "institutionaalisia" sijoittajia, joilta voisi odottaa hieman älyä. 

- 80% työstäni on käytännössä turhaa ja hyödytöntä. En ymmärrä miksi minulle maksetaan kunnon palkkaa ja vaaditaan kaiken maailman tutkinnot ja "oikeanlainen" koulutausta. Työn 20% tärkeän osan työstä osaa kuka tahansa hoitaa maalaisjärjellä ja peruskoulupohjalla. 

- Johto ja muut salkunhoitajat häviävät 9/10 kerrasta vertailuindekseille (yleensä joku markkinan yleisindeksi OMXH 25 tms) mutta vitsailevat kahvihuoneessa ja palavereissa "pulleroille" jotka sijoittavat passiivisiin indeksituotteisiin...saaden indeksituoton. 

- Sijoitan omat varani täysin päinvastaisesti kuin asiakkaani varat.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi