Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
3141/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on järkyttävä henkilöstöpäällikkö. Jos tapahtuu tapaturma, joutuu hänen puhutteluun ja hän aukoo päätään.

Vierailija
3142/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yläkoulun aineenopettaja, mutta minulla on myös rehtorin pätevyys ja olen tehnyt hallinnollista työtä kuntatasolla.

Suurin osa opettajista tekee työtä sydämellään, kehittää osaamistaan ja on aidosti oppilaiden puolella. Mutta yllättävän suuri osa on leipääntyneitä ja elämäänsä kyllästyneitä, jotka inhoavat opettamista ja oppilaita. He eivät halua oppia mitään uutta, vaan vetävät samoilla matskuilla vuodesta toiseen, vaikka säännökset muuttuisivat miten paljon. He myös valittavat aivan kaikesta. Vituttaa tuommoinen. Varsinkin alakoulussa oppilaat ovat aivan eri tasolla osaamisessaan, koska joitakin opettajia ei kiinnosta muu kuin se, miten pääsisi mahdollisimman vähällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3143/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen virkamies kunnalla. Ok palkka. Teen valehtelematta keskimäärin noin 7 tuntia töitä viikossa. Lopun ajasta selailen nettiä, teen kotitöitä ja välillä osallistun Teams-kokouksiin, joissa minun läsnäolostani ei ole hyötyä ja vastaan puhelimeen jos joku sattuu soittamaan. Esimies kehuu minua välillä tehokkaaksi työntekijäksi. 

Mulla on nyt 3. työpaikka yksityisellä "asiantuntijana", alussa jaksaa n 6kk kun kaikki on uutta ja siihen perushommaan saa kulumaan 4-5h päivässä. Sen jälkeen työt oppii, ehkä vähän tehostaa ja yksinkertaistaa, yrittää löytää siihen muuta tekemistä- aikaa saa kulumaan 2-3h päivässä. Sitten alkaa ahdistamaan että miksi tähän työhän on vaadittu koulutusta, kokemusta, rekrytointi kesti kuukausia testeineen ja homma on periaatteessa 90% vaikka ulkoistettavissa alaikäiselle apinalle- ja sen 10% voisi kuka tahansa muu organisaatiossa hoitaa, oman toimensa ohella. Noh, eikun selaamaan työpaikkailmoituksia ja kaikkia alusta- taas sama, taas sama...nyt on 4. työ, sain isomman palkan mutta mitään ei taaskaan ole tehtävänä. Olen välillä yrittänyt puhua esimiehille, siitä saa lähinnä tiuskintaa tai sitten lupauksia -mikään ei kuitenkaa muutu. Muu organisaatio ehkä leipääntynyt, osa on sen verran imbesillejä että se perushomma, kun sen tekee vaikka niin että ensin kirjoittaa sähköpostin vihkoon- sitten miettii mitä vastaa ja kirjoittaa sen käsin vihkoon, sitten vastaa sähköpostiin, jonka printtaa ja kansio toimiston hyllyyn, saa päivät kulumaan. 

Ehkä mun itseni pitää muuttua, ja lakata odottamasta muuta kuin palkkakuittia. 

Vierailija
3144/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi johto ei tee mitään vaikka tietää että firman suurimmalla toimialalla keskijohdossa on henkilöitä jotka hengailee päiväkaudet jalat pöydällä iltapöivälehtiä lukien, nettipeliä pelaillen, lounastauko on vähintään tunnin mittainen, siihen vähintään 2x 15-20min kaffepaussit.

Työpäivä alkaa 8.30 ja kamoja aletaan keräämään salkkuun 15.30 jotta pääsee lähtemään ennen ruuhkaa. Pe tietty on etäpäivä jollon ehkä vähän katsotaan s posteja ja pidetään outlook päivitettynä firman verkossa että näyttää siltä että on koneella.

Puhelimeen ei vastata koskaan, sehän saattaa aiheuttaa lisää töitä.

Kaikki mahdolliset hommat ja vastuut delekoidaan organisaatiossa alaspäin.

Nautitaan tietyn sukupuolen edestajana ja pitkään talossa olleena varmaankin varsin hyvää liksaa melko vähällä vaivalla.

Helsingin yliopistosta raivattiin monta sataa hallinnon virkamiestä pois. Ja kas kummaa, yliopisto toimii yhä edelleen! Monessa paikassa pitäisi tehdä tuo sama.

Monessa laitoksessa on vasta menossa hallinnon kasvattamisvaihe.

Ei voi ymmärtää. Ehkä se on hauskaa ja kiinnostavaa puuhaa heille.

Vierailija
3145/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkossa pitää nuoleskella varakkaampia seurakuntalaisia. Kuin myös paikallispolitiikassa olevia sekä julkkiksia.

Jes, ja hyvin onnistuu. Rahaa tulee ikkunoista ja ovista.

Vierailija
3146/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että kaikki kaupungin valtuustossa, hallituksessa ja lautakunnissa olevat perussuomalaiset ovat suunnattoman tyhmiä. Myötähäpeä niitten tietämättömyyden ja käytöksen suhteen on suunnaton. Tuommoisia taliaivoja toiset taliaivot äänestää.

Huh, huh!

Vierailija
3147/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että kaikki kaupungin valtuustossa, hallituksessa ja lautakunnissa olevat perussuomalaiset ovat suunnattoman tyhmiä. Myötähäpeä niitten tietämättömyyden ja käytöksen suhteen on suunnaton. Tuommoisia taliaivoja toiset taliaivot äänestää.

Huh, huh!

Saman huomannut. Kokouksiin on tympeää mennä kun ne persupöjäkkeet jankkaa jutuista, jotka eivät mitenkään liity käsiteltävään asiaan.

Vierailija
3148/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaiset, antakaa niiden iäkkäiden ja monisairaiden läheistenne kuolla. Älkää aiheuttaako vielä loppuun kärsimystä vaatimuksilla iv antibiootteilla ja nesteytyksellä.

Vierailija
3149/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijat = huijareita ja valehtelijoita.

Vierailija
3150/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa lapsista on sietämättömiä.

Kasvatus löyfistynyt? Huom sinäkin oot ollut lapsi. Mitä muut ajatteli silloin?

Vierailija
3151/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän korkeakouluopiskelijat ovat minäminäminä-tyyppejä. Halutaan kaikki, eikä anneta mitään. Itsekeskeisiä, itsekkäitä ja omahyväisiä pikkulapsia.

Vierailija
3152/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yläkoulun aineenopettaja, mutta minulla on myös rehtorin pätevyys ja olen tehnyt hallinnollista työtä kuntatasolla.

Suurin osa opettajista tekee työtä sydämellään, kehittää osaamistaan ja on aidosti oppilaiden puolella. Mutta yllättävän suuri osa on leipääntyneitä ja elämäänsä kyllästyneitä, jotka inhoavat opettamista ja oppilaita. He eivät halua oppia mitään uutta, vaan vetävät samoilla matskuilla vuodesta toiseen, vaikka säännökset muuttuisivat miten paljon. He myös valittavat aivan kaikesta. Vituttaa tuommoinen. Varsinkin alakoulussa oppilaat ovat aivan eri tasolla osaamisessaan, koska joitakin opettajia ei kiinnosta muu kuin se, miten pääsisi mahdollisimman vähällä.

Meillä ammatillisella puolella taas on ihan päin vastoin asiat. Minulla on omassa yksikössä n. 20 opettajakollegaa. Ihan hurjana me opettajat tehdään töitä, kun koulutus koko ajan muuttuu ja uudistuu. Organisaatiossa hössötetäån milloin mistäkin. Erityinen tuki uudistunut: seuraavaksi tulossa varmaan kaikille jotain tukea, on lukiseulaa ja tukikartoitusta, opintovalmiuksia tukevia opintoja, yksilöllistä osaamisen hankkimista. Hoksin teko vie kauheasti nyt aikaa, lisää koko ajan uusia täpliä pitää laittaa ja kirjoitella ummet ja lammet suunnitelmiin. Meillä on uudet oppimisalustat ja materiaalit pitää olla juuri tietyssä muodossa. Kaikki opiskelijat pitää ajaa itseojautuvuuteen, valinnanmahdollisuuksia lisätään ja kohta kukaan ei osaa valita opetustarjottimelta oikeita opintojaksoja jne. Kun oppilaitos päivitti powerpoint-pohjan, ilmoitettiin yksipuolisesti johdosta päin, että kukaan ei saa enää opettaa vanhoilla pohjilla. Ei vaikka olisi laatinut viikko sitten uudet materiaalit. Mikä järki? Turhaa työtä.

Ammatillisilta opettajilta vaaditaan nyt osallistuvien menetelmien käyttämistä. Anteeksi kuinka, minä kysyin kehipäivässä. Ammatillisessa koulutuksessa on käytetty osallistavia menetelmiä niin kauan kuin koulutusta on järjestetty. Onhan se nyt ajatuksenakin älytön, että jonkin käytännön ammatin voisi oppia lukemalla kirjasta. Että autoasentaja ei opettelisi muka korjaamaan autoa tai kokki ei laittaisi ruokaa tai kampaaja ei leikkaisi hiuksia. Mitä muuta sen ammatin vaatimien käytännön taitojen harjoitteleminen on kuin osallistava menetelmä? Jonkun idearikkaan kehittäjän mielestä osallistava menetelmä on digialustoilla seikkailu ja ponnahdusikkunasta tuleva kysely, mikä fiilis tänään. Keskustellaan ryhmissä Teamsissa tai zoomissa aiheesta, jota opettaja ei ehdi kunnolla opettaa, kun pitää olla niin osallistavaa ja itseohjautuvaa ja puolella ei riitä taidot tai verkkoyhteys on heikko.

Alan olla niin täynnä typeriä korulauseita ja turhan työn tekemistä, että mietin aidosti ammatin vaihtoa. Opettajien työmäärä on lisääntynyt järkyttävällä tahdilla samalla kun opetustunteja on vähennetty. Jospa nyt vaan pidettäisiin opettajat luokissa opettamassa siihen oikeaan ammattiin ja jätettäisiin hölynpölykokoukset, osallistavat digimenetelmät ja turhat uudistukset vähemmälle?

Vierailija
3153/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan.

Olin isossa yläkoululukiossa varareksinä. 90% opettajista teki työnsä kunnolla, mut se 10%. Aika monesta muusta kuin opetushommasta olis tullut kenkää heti.

Ei yksinkertaisesti tehty omaa työtä kunnolla sen 10% porukan toimesta. Poissaolot merkkaamatta, työpuhelin ei ollut auki, wilmaan ei vastattu, arvosanat merkkaamatta, kokeet korjaamatta jne. Ja kaikkeen koko ajan valtava valitus ja vastustus.

Ei käy reksejä kateeksi, kun sitä pientä porukkaa joutuu paapomaan.

Vierailija
3154/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän nyt voisi sanoa ääneenkin, eikä liity siihen missä työtä tekee mutta yksi valittaja voi saada koko puljun ihan sekaisin. Meillä on töissä yksi erittäin ilkeä ihminen, sellainen joka tietää kaikesta kaiken ja kukaan ei osaa, ymmärrä tai näe kokonaisuutta kuten hän. Hän on oikeasti hyvin pätevä tehtävässään, mutta on alati sorkkimista muiden tekemisiä. Saattaa haukkua esihenkilönsä tai työkaverinsa ihan kaikkien edessä sillä tavalla piilovtuilemalla, että kestää hetken ennen kuin edes ymmärrät tulleesi haukutuksi.

Suurin osa työkavereista inhoaa ja pelkää häntä, mutta mitään ei voida tehdä. Hänelle on pidetty puhutteluja, mutta kun hän ei näe omassa toiminnassaan mitään vikaa niin eipä puhuttelut auta. Irtisanominenkin on vaikeaa kun kuitenkin hoitaa työnsä hyvin. Hän on polttanut jo kolme esihenkilöä loppuun ja neljäs on kovaa vauhtia menossa. En vain ymmärrä miksi hän ei hakeudu muualle töihin kun kerran meillä on kaikki niin paskasti ja ilman hänen panostaan olisimme kuulemma ihan pulassa (näin hän oikeasti itse uskoo).

Oma viikonloppuni on juuri tämän takia pilalla kun haukkui mut ison porukan edessä, enkä osannut sanoa mitään vastaan kun haukut tulivat niin ovelasti. Tiedän hoitaneen työni hyvin ja jos en olisi, siitä olisi kyllä ne lähimmät työkaverit sanoneet, mutta tämä besserwisser tiesi taas paremmin.

Vierailija
3155/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ammatillisella puolella taas on ihan päin vastoin asiat. Minulla on omassa yksikössä n. 20 opettajakollegaa. Ihan hurjana me opettajat tehdään töitä, kun koulutus koko ajan muuttuu ja uudistuu. Organisaatiossa hössötetäån milloin mistäkin. Erityinen tuki uudistunut: seuraavaksi tulossa varmaan kaikille jotain tukea, on lukiseulaa ja tukikartoitusta, opintovalmiuksia tukevia opintoja, yksilöllistä osaamisen hankkimista. Hoksin teko vie kauheasti nyt aikaa, lisää koko ajan uusia täpliä pitää laittaa ja kirjoitella ummet ja lammet suunnitelmiin. Meillä on uudet oppimisalustat ja materiaalit pitää olla juuri tietyssä muodossa. Kaikki opiskelijat pitää ajaa itseojautuvuuteen, valinnanmahdollisuuksia lisätään ja kohta kukaan ei osaa valita opetustarjottimelta oikeita opintojaksoja jne. Kun oppilaitos päivitti powerpoint-pohjan, ilmoitettiin yksipuolisesti johdosta päin, että kukaan ei saa enää opettaa vanhoilla pohjilla. Ei vaikka olisi laatinut viikko sitten uudet materiaalit. Mikä järki? Turhaa työtä.

Ammatillisilta opettajilta vaaditaan nyt osallistuvien menetelmien käyttämistä. Anteeksi kuinka, minä kysyin kehipäivässä. Ammatillisessa koulutuksessa on käytetty osallistavia menetelmiä niin kauan kuin koulutusta on järjestetty. Onhan se nyt ajatuksenakin älytön, että jonkin käytännön ammatin voisi oppia lukemalla kirjasta. Että autoasentaja ei opettelisi muka korjaamaan autoa tai kokki ei laittaisi ruokaa tai kampaaja ei leikkaisi hiuksia. Mitä muuta sen ammatin vaatimien käytännön taitojen harjoitteleminen on kuin osallistava menetelmä? Jonkun idearikkaan kehittäjän mielestä osallistava menetelmä on digialustoilla seikkailu ja ponnahdusikkunasta tuleva kysely, mikä fiilis tänään. Keskustellaan ryhmissä Teamsissa tai zoomissa aiheesta, jota opettaja ei ehdi kunnolla opettaa, kun pitää olla niin osallistavaa ja itseohjautuvaa ja puolella ei riitä taidot tai verkkoyhteys on heikko.

Alan olla niin täynnä typeriä korulauseita ja turhan työn tekemistä, että mietin aidosti ammatin vaihtoa. Opettajien työmäärä on lisääntynyt järkyttävällä tahdilla samalla kun opetustunteja on vähennetty. Jospa nyt vaan pidettäisiin opettajat luokissa opettamassa siihen oikeaan ammattiin ja jätettäisiin hölynpölykokoukset, osallistavat digimenetelmät ja turhat uudistukset vähemmälle?

Tämä osallistaminen on kyllä yhtä turhuutta, joka kurssin alussa pitää jakautua (tai jaetaan teamssissä ) pienryhmiin ja sitten keskustelle että mitä " otsatukan leikkaus" sinulle merkitsee? Sitten jatketaan tuntia, ja tällä alun keskustelulla ei ole mitään merkitystä....tätä kun tekee jokaisella kurssilla, AIVAN TURHAA. Sen sijaan perusluento, kesken luennon voi kysyä jos jollain on esimerkkejä lisätä tms. ja ihan vain OPETUSTA että näin ne asiat nyt on. YAMK tutkintoa kun tehtiin niin kaikki oli ihan pähkinöinä kun saatiin kurssi jossa opetettiin, ja vain opetettiin. Annettiin vaikea tehtävä, jota arvosteltiin, siis kerrottiin että toihan on nyt siis menossa väärin- ja korjattiin. Ainoa kurssi näiden osallistavien ja mahtavaa pöhinää, kaikki käy kunhan on powerpoint osattu tehdä. 

Vierailija
3156/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei kai sitä tänne voi kirjoittaa jos sitä ei ääneenkään voi sanoa.

Vierailija
3157/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän siitä maksetakaan juuri mitään.

Vierailija
3158/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa kirjallisuuden kääntäjistä tekee niin surkeaa jälkeä, etten ymmärrä, miten ja miksi he ovat edes alalla. Kustannustoimittaja korjaa! Ja sitten jos kustannustoimittajakin lyö työnsä läskiksi, niin oikolukija korjaa. Lopulta yleisö näkee kannessa vain kirjailijan ja kääntäjän nimet.

No eihän siitä maksetakaan juuri mitään.

Vierailija
3159/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusmut saavat enemmän palkkaa!

Vierailija
3160/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asiakas on tosi typerä tai outo.