Pukuhuoneissa puhelinta räpläävät ja kuvaavat nuoret (aikuiset) - että ärsyttää!
Tuli taas todistettua, kun viimeksi kävin uimahallissa. Saavuin suihkusta pyyhe päällä pukuhuoneeseen. Eiköhän koppini luona ollut teini puhelin kourassa. Suorastaan ärähdin, että ovessa on iso kyltti, joka kieltää kännykän käytön pukuhuoneessa ja käskin laittamaan puhelimen pois. Onneksi oli tottelevainen teini ja pisti puhelimen pois, mutta aina näin ei ole. Olen kuullut, miten jotkut ovat päätyneet kuvaan tai videopuheluun taustalle vähäpukeisina tai alasti, kun toista ei kiinnosta pitää luuria laukussa.
Mikä ihme nykyisiä teinejä ja nuoria aikuisia riivaa, kun pukukopeissa kaivetaan kännykät esille, snäpätään ja otetaan kuvia? Ei tajuta, että kukaan taustalla oleva ei halua päätyä (puoli)alasti jonkun snäppiin. Tuskin haluaisivat itsekään, että he päätyisivät puolipukeissa tai alasti toisten videopuheluihin/kuviin.
Jos minulta kysytään, niin kännyköillä pitäisi olla täysi käyttökielto pukutiloissa ja paikoissa, joissa kukaan ei halua tulla kuvatuksi.
Ap aka kukkahattutäti
Kommentit (13)
Eniten mua ärsyttää, että tämä käytös hyväksytään hiljaa.
Oikeasti pitäisi puuttua hanakammin. Oikein tehty ap!
Kurjinta musta on se, että kuka tahansa saattaa kuvata sinua pukuhuoneessa, etkä voi sille lopulta mitään. Et voi takavarikoida toisen puhelinta tai vaatia, että poistaa kuvat. Snäpithän lähetetään jo kuvan ottovaiheessa ja siitä voi ottaa kopioita ja levittää niitä.
Eivät näe kuin itsensä nämä narsissit niissä kuvissa ja videoissaan joten ei kiinnosta vaikka muita taustalla näkyisikin alasti
Heitä ei kiinnosta muiden oikeudet. Eivätkä edes tajua, että joku toinen voi olla taustalla alasti. Korkeintaan silloin tajutaan, jos halutaan naureskella kaverien kanssa asialle.
Kumma kyllä heistä ei olisi yhtään mukavaa, jos joku tekisi heille samoin.
Joo, minua saa kyllä katsoa aivan surutta, onhan minulla outo tapa kuivata hiukseni sillä ainualla pyyhkeellä;)
mutta kun kännykkä on esillä närkästyn, onneksi en ole kyllä törmännyt. Ehkä joskus joku teini on lukenut viestejä tms hätäseen läpi, ehkä treeniohjelmaa kahlannnut mikä nyt on vähän eri juttu.
Mulla on tapana laittaa salilla itselleni musiikkia puhelimesta. En todellakaan kaiva puhelinta esille pukkarissa, vaan vasta salin puolella alan etsiä sopivaa musiikkia. Haluan antaa toisille rauhan pukeutua ja itselleni toivon samaa.
Myönnän, että välttelen kellonaikoja, jolloin salilla on teinejä liikenteessä. Teinit valtaavat salilla laitteet ja treenaamisen sijaan keskittyvät juttelemaan ja selaamaan puhelintaan laitteella hengatessaan. Pukuhuoneessa sama meno. Laittaudutaan pitkään, jutellaan ja katsotaan keski-ikäisiä pitkään. Ei kiinnosta tulla kuvatuksi, joten käyn yleensä salilla koulupäivien aikaan, jolloin teinit eivät salille pääse.
Mulla ei oo kyllä käynyt mielessäkään että jossain salin pukkarissa en saisi esim etsiä mieluisaa musiikkia puhelimestani. Harvemmin siellä kukaan edes alasti on. Uimahallissa taas on aina alastomia ihmisiä, joten jos tarvitsen puhelintani, käytän sitä siten että muut näkevät etten kuvaa.
Kerran r omani puhui pitkää videopuhelua jostain ihan jonninjouta Asta uimahallin pukkarissa ja varmasti näkyi meitä vähäpukeisia ihmisiä taustalla.
Hyvä AP! Oikein toimittu. Puhelimien totaalikieltoa pukkareihi, ainoastaan jos tarvitsee soittaa 112, saa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo kyllä käynyt mielessäkään että jossain salin pukkarissa en saisi esim etsiä mieluisaa musiikkia puhelimestani. Harvemmin siellä kukaan edes alasti on. Uimahallissa taas on aina alastomia ihmisiä, joten jos tarvitsen puhelintani, käytän sitä siten että muut näkevät etten kuvaa.
Se, että joku on harvemmin alasti salin pukkarissa ei tarkoita, ettei kukaan koskaan olisi.
Eikä siinä ole mitään väliä, näkevätkö toiset sinun kuvaavan vai ei. Ei se ole tae mistään.
Mua ärsyttää tämä videopuheluiden soittelu kun joka paikassa nykyään joku (usein ulkkari) kulkee puhelin ojossa; oli sitten missä vaan. Viimeksi eilen kun menin julkisilla kauppaan, oli mahdotonta välttää näitä kun eka bussissa joku tulee edessä olevalle penkille pälättämään ja kaupassa joku toinen taukki kuvaa kauppaa ja välillä itseään.
Et ole kukkahattutäti vaan järjen ihminen. Valitettavan moni muu ulkoistaa kaiken ajattelunsa laitteille, ja lopputuloksena on digitaalisia apinoita ilman mitään häpyä tai häveliäisyyttä. Kuka tahansa järjen ihminen pillastuisi sellaisesta.