Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
3161/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkluusio on perseestä. Hienolla termillä yritetään lusmuilla todellisiin tarpeisiin vastaamisesta sekä säästää.

-ope-

Vierailija
3162/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inkluusio on perseestä. Hienolla termillä yritetään lusmuilla todellisiin tarpeisiin vastaamisesta sekä säästää.

-ope-

Inkluusion todellinen tarkoitus on tosiaankin kalliiden erityisluokkien hävitys = säästöt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3163/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yläkoulun aineenopettaja, mutta minulla on myös rehtorin pätevyys ja olen tehnyt hallinnollista työtä kuntatasolla.

Suurin osa opettajista tekee työtä sydämellään, kehittää osaamistaan ja on aidosti oppilaiden puolella. Mutta yllättävän suuri osa on leipääntyneitä ja elämäänsä kyllästyneitä, jotka inhoavat opettamista ja oppilaita. He eivät halua oppia mitään uutta, vaan vetävät samoilla matskuilla vuodesta toiseen, vaikka säännökset muuttuisivat miten paljon. He myös valittavat aivan kaikesta. Vituttaa tuommoinen. Varsinkin alakoulussa oppilaat ovat aivan eri tasolla osaamisessaan, koska joitakin opettajia ei kiinnosta muu kuin se, miten pääsisi mahdollisimman vähällä.

Opettajille pitäisi olla palkallinen sapattivuosi jonka aikana voivat opiskella ihan mitä huvittaa. Se kuitenkin tuo uutta siihen opettamiseen ja jaksaa paremmin muutenkin.

Vierailija
3164/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ope-

Opettajien kiduttaminen valtavilla, räyhäävillä luokilla pitää lopettaa. Jos joku ei osaa käyttäytyä, pitää siihen tulla ulkopuolinen "luokkajärjestysmies" joka vie sen oppilaan heti ulos.

Vierailija
3165/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on hämmästyttäviä kuvitelmia siitä, mikä on sosiaalitoimen tehtävä. Esim.

- soitetaan ja vaaditaan saada tietyltä alueelta kaupungin edullinen vuokra-asunto. Suututaan, haukutaan ja aletaan puhua siitä kuinka paljon on veroja maksettu, kun asiallisesti kertoo ettei sossu välitä ko. asuntoja vaan kaupungin asuntojen oma toimisto

- oletetaan että voidaan muutella ympäri suomea ja sossu maksaa aina uudet huonekalut, tätä erityisesti oma kansallinen vähemmistömme ja uudet tulijat, mutta myös kantikset

- sössitään toistuvasti asuminen jättämällä vuokrat maksamatta, ja sossun pitäisi hommata uusi kämppä

- käytetään toistuvasti kaikki Kelasta tulevat perusetuudet aivan irrelevantteihin juttuihin, sitten ollaan vailla ruokarahaa

- kelasta maksetaan sähkölaskuja vastaava summa tilille, ei makseta niillä sähkölaskuja -> sähköt katkaistaan -> vaaditaan sossusta harkinnanvaraista tukea HETI laskuihin että sähköt palautuu. Tätä tekee jopa lapsiperheet, kuten myös ruokarahavaatimuksia. Lasu ei korvaansa lotkauta koska "köyhyys ei ole lasuperuste" (=eivät jaksa vääntää talousasioista vaikka oikeasti lasten ravinnon ja sähkönsaannin toistuva vaarantaminen on aivan surkeaa vanhemmuutta)

-uudet tulokkaat ei halua millään tajuta että etuuksien kuuluukin riittää vain välttämättömään minimiin ja telkut, sohvat, matkustelut, lainat ja osarit pitää ihan itse työstä ansaitulla palkalla maksella

Huoh. Lisäksi edellämainitut usein kroonisen veemäisiä kommunikaatiossaan.

Tämän luettuani ymmärrän entistä paremmin ystävääni joka työskentelee sossuna m*********jille, ei koskaan kerro yksityiskohtia työstään, mutta vuosien varrella hänestä on oppinut näkemään miten paljon homma v*tuttaa koko ajan vaan enemmän.

Vierailija
3166/3246 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen nuorisopsykiatriassa. En halua vähätellä kenenkään sairautta/subjektiivista kokemusta sairaudesta, mutta tänne tulee paljon ihmisiä, jotka eivät kuulu tänne. 

Kaikki ookoo - normaalia ahdistuneisuutta ja lievää masennusta. Jokainen pitää oikeutenaan kolmivuotisen Kela -terapiaan pääsyn. 

Lääkärimme ei ehdi muuta, kun 12 tuntia päivässä kirjoittaa lausuntoja.  Tämä kaatuu päälle. 

Jos elämässä on rakenteellisia ongelmia, kuten liikaa duunia/opiskelua, vääriä ihmissuhteita, päihdeongelmia, epäterveellisiä elämäntapoja, alakuloisuutta joulukuussa 5 viikkoa 18 - vuotiaana, niin voisiko nämä asiat hoitaa muulla tavoin, kuin tukkimalla järjestelmän.

Kun joku somepersoona voimaantuu, niin se näkyy meillä piikkeinä. 

En ole tunteeton kusipää. Tarkoitan, että ne oikeasti sairaat odottavat jonossa minun ja lääkärin vastaanottoa hyvin, hyvin kauan. Ei ole olemassa mitään terapiatakuuta, eikä ainakaan nopeasti.

Vierailija
3167/3246 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdepuolen asumispalveluyksikön asiakkailla on alituiseen lompakko, reppu, avaimet, henkkarit, lääkkeet, puhelin jne hukassa. Juu onneks sossu maksaa uudet henkkarit jo kolmannen kerran tänä vuonna. Ja tupakkaan saa myös rahaa. Päihdeihmisten taloudellinen hyysääminen on kyl ihmeellistä. Odotellaan vaan kädet ristissä että lopettavat päihteet. Pitäis laittaa selkä seinää vasten että tukea ja taloudellista jeesiä saat jos olet motivoitunut lopettamaan huumeet ja rikokset. Nyt vaan perseily jatkuu loputtomiin.

Vierailija
3168/3246 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisin parhaiten hommani ilman esimiestä. Työ on sen luonteista missä työ tehdään itsenäisesti, suunnittellaan ja periaatteessa hoidetaan kaikki työhön liittyvä itse.

Tiedän alasta ja työstä sen verran paljon, etten yksinkertaisesti tarvitse ohjausta, tukea, määräyksiä en mitään. Olen huomannut niiden sotkevan ja hidastavan työtä.

Lisäksi työ voisi alkaa myöhemminkin kuin kukon laulun aikaan ilman että sillä olisi mitään merkitystä työn kannalta.

Vierailija
3169/3246 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen virkamies kunnalla. Ok palkka. Teen valehtelematta keskimäärin noin 7 tuntia töitä viikossa. Lopun ajasta selailen nettiä, teen kotitöitä ja välillä osallistun Teams-kokouksiin, joissa minun läsnäolostani ei ole hyötyä ja vastaan puhelimeen jos joku sattuu soittamaan. Esimies kehuu minua välillä tehokkaaksi työntekijäksi. 

Valehtelematta uskon tuon, sillä olin Valtiolla vastaavassa tilanteessa, mutten kestänyt. Viisi vuotta meni.

Irtisanoin itseni kun ensin olin hakenut ja päässyt korkea-asteelle opetushommiin ja samalla väikkäriä tekemään. Paljon enemmän joutuu nykyään tekemään, mutten halunnut olla pystyynpakastettu keski-ikäinen, jonka ainoa motiivi työpaikalle tuloon on palkkanauha.

Mutta noita työpaikkoja oikeasti on, joissa suurin haaste on yrittää keksiä tekemistä itselleen. Muuten on tylsää.

Pystyynpakastettu hehehhe

Vierailija
3170/3246 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen työssäni varsinaista työtä n.1h/kk. Muu aika on tyhjää työpäivän loppumisen odotusta.

Nuorten päihdekuntoutujien asumisyksikkö.

Miksi et tee työtä oikeasti, vaan laiskottelet? Etkö osaa sitä?

Vierailija
3171/3246 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisin parhaiten hommani ilman esimiestä. Työ on sen luonteista missä työ tehdään itsenäisesti, suunnittellaan ja periaatteessa hoidetaan kaikki työhön liittyvä itse.

Tiedän alasta ja työstä sen verran paljon, etten yksinkertaisesti tarvitse ohjausta, tukea, määräyksiä en mitään. Olen huomannut niiden sotkevan ja hidastavan työtä.

Lisäksi työ voisi alkaa myöhemminkin kuin kukon laulun aikaan ilman että sillä olisi mitään merkitystä työn kannalta.

Sama. Työryhmääni valvotaan kovasti, koska työmme on mitattavaa. Talossa on paljon ihmisiä joidetän työ ei ole mitattavaa joten niitå ei mittailla.

Suoriutumisemme on kuitenkin kerrasta toiseen erinomaista. Erinomainen tymotivaatio kärsii aina kun pitää keskeyttää työt ja mennä neukkariin/teamsiin kuuntelemaan miten olemme 0,1 % parempia/huonompia kuin edellisellä kvartaalilla (aina kuitenkin erinomaisia). Tähän liittyy toinen ihminen joka kertoo meille mitä me teemme. Hän puhuu innosta sylki roiskuen "keissstadeista" joihin liittyy koko prosessiin avaaminen ja haastattelu sekä meidän että palvelun saajan päästä. Lopputulos ilmoitetaan lähes gradutasoisellq tutkimuksella. Tämä seuranta työllistää kaksi akateemista ihmistä. Joskus ihmettelen että pääomistaja jaksaa maksaa näille...mitään pullonkaulaa ne eivät poista eivätkä epäkohtia ratkaise.

Olen aiemmin ollut julkisella työnantajalla jossa kaikki toimi eikä kukaan huohottamut niskaan. Niinpä yksityinen vähännpääsi yllättämään byrokratiallaan. Paikka on muuten kiva, ennole lähdössä.

Vierailija
3172/3246 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihdepuolen asumispalveluyksikön asiakkailla on alituiseen lompakko, reppu, avaimet, henkkarit, lääkkeet, puhelin jne hukassa. Juu onneks sossu maksaa uudet henkkarit jo kolmannen kerran tänä vuonna. Ja tupakkaan saa myös rahaa. Päihdeihmisten taloudellinen hyysääminen on kyl ihmeellistä. Odotellaan vaan kädet ristissä että lopettavat päihteet. Pitäis laittaa selkä seinää vasten että tukea ja taloudellista jeesiä saat jos olet motivoitunut lopettamaan huumeet ja rikokset. Nyt vaan perseily jatkuu loputtomiin.

Ne päihdeyksikön asukkaat kyllä ihan itse maksavat nuo. Edunvalvoja hoitaa.

Vierailija
3173/3246 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne päihdeyksikön asukkaat kyllä ihan itse maksavat nuo. Edunvalvoja hoitaa.

Edunvalvoja ei halua päästää irti asiakkaastaan, varma tulonlähde. Asiakkaalle annetaan noin 20,-viikkorahaa, jolla on ostettava ne tupakat ym esim kuukautissiteet jne. Ei mihinkään muuhun kyllä riitä.. Ei päihdeyksikön asiakas mistään mitään ylimääräistä saa. Tuloina työttömyyskorvaus tai eläke, joka menee lähes kaikki päihdeyksikön vuokraan päihdeyksikön asiakkaalle ei anneta edes mahdollisuutta parempaan elämään.

Vierailija
3174/3246 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

-ope-

Inkluusion todellinen tarkoitus on tosiaankin kalliiden erityisluokkien hävitys = säästöt

Tämä on niin totta!

Vierailija
3175/3246 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni välinehuoltajana on kuin kidutusta. Järkyttävän raskasta työtä, lasken minuutteja. Välillä vuorot 7-14, välillä 14-22. 

Vierailija
3176/3246 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ällistynyt miten pihalla ylin johto on kaikista asioista, ja miten tämä pulju ei ole vielä kaatunut surkeaan johtamiseen. Jokainen järkevä ihminen joka siihen herrakerhoon eksyy, poistuu joko nopeasti itse, tai tulee heitetyksi ulos, ja näin tyhmyys pääsee entisestään tiivistymään. Luulin naiivisti aiemmin että näitä juttuja keksii vain katkerat ihmiset mutta näköjään tämä on totisinta totta monessa paikassa.

Vierailija
3177/3246 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanistinen ala, miksi ei tunnu olevan kovinkaan humaania käytöstä työkavereita kohtaan? Paljon kiusaamista, jos joku on erilainen niin siitä juoruillaan ja maine tuhotaan kerralla, pienessä yhteisössä se aidosti vaikeuttaa ihmisen elämää. Liikaa epävarmoja naisia, joille muut naiset ovat uhka. Toivottavasti ulkomailla touhu on erilaista, koska tänne en ole jäämässä.

Vierailija
3178/3246 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen lihatiskissä töissä välistä. Jauheliha kun menee vanhemmaksi ja harmaammaksi niin se ajetaan uudestaan myllystä läpi niin näyttää taas hetken kauniin tuoreen punaiselta ja kauppa käy.

Vähän ohi, mutta tästä tuli mieleen, kun vuosia sitten ostin Hakaniemen pienestä k-kaupasta kissalle jauhelihaa. Se oli annosteltu ja pakattu elmukelmulla omakätisesti. Katsoin kyllä, että on aika harmaan näköistä. Kotona tarjosin lemmikille. Haistoi eikä syönyt. No ei se kyllä raikkaalta haissutkaan. Vein lihan kauppaan. Lihatiskillä nuori jannu muka kovasti ihmetteli, että mitäs vikaa tässä on, ihan hyvältähän tuo näyttää. Oli saattanut itse pakata sen. Olisi pitänyt sanoa, että maistapa siitä, jos se kerran on ok. Väännön jälkeen sain kuitenkin rahat takaisin.

Vierailija
3179/3246 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tämän päivän korkeakouluopiskelijat ovat minäminäminä-tyyppejä. Halutaan kaikki, eikä anneta mitään. Itsekeskeisiä, itsekkäitä ja omahyväisiä pikkulapsia.

OT, mutta mitä korkeakouluopiskelijan pitäisi sinulle antaa?

Vierailija
3180/3246 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi mihinkään isompaan lvi-yritykseen, putkien liitoskohdat ovat aina liian löysällä koska työ jää usein kesken eikä seuraava asentaja tiedä mitkä ovat ovat kunnolla kiinni jne.

Nimimerkki: vesivahinkoa odotellessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi