Mitkä yhdyssanat kuulette automaattisesti munansaannoksina?
Itse kun näen jossain lukevan "kantasolu" tai "kantasoluhoito", niin aivoni lukevat sen päässäni ääneen sananmuunnoksena.
Kommentit (33)
Kaiken ruskaan liittyvän. Ruskaa pakkasessa, ruskan paletti jne. Melkein jo ruska pelkästään hymyilyttää.
Aina kun puhutaan munansaannoksista, alan munien sijasta miettiä sananmuunnoksia.
Nuudelien pussittaja viittaa johonkin kenneliin.
Voi ap, arvaa pystynkö enää kantasolua ilman, että näen sen sananmuunnoksena...
Vierailija kirjoitti:
Koskenlaskija
Lastenkoskija
Meni niin väärin, että oikein hävettää puolestasi.
Voihan sontakalu. Kaikkea se apuva ukko 90-luvulla saikin aikaan, en muista että sitä ennen olisi juuri kukaan näitä sananmuunnoksia tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Pentti Hirvonen kantasoluhoidossa
Pekka Karvosen kanssa varmaankin toisilleen tekivät kantasoluhoitoa
Vierailija kirjoitti:
Voihan sontakalu. Kaikkea se apuva ukko 90-luvulla saikin aikaan, en muista että sitä ennen olisi juuri kukaan näitä sananmuunnoksia tehnyt.
Tuttuja jo 60-luvulta asti minulle. Et vaan ole itse näitä hoksannut aiemmin, oletan.
T N60+
Ei sananmuunnos, mutta Tulliportin- sanaa ei pysty koskaan olla lukematta toisinpäin...
Vierailija kirjoitti:
Koskenlaskija
Lastenkoskija
Ei ole oikein, sorry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttuja jo 60-luvulta asti minulle. Et vaan ole itse näitä hoksannut aiemmin, oletan.
T N60+
50-luvulta mulle tuttuja.
Iskä lähti sellua pilaamaan tehtaalle yövuoroon.
Aina sellu-sanasta tuo muistuu mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Voi ap, arvaa pystynkö enää kantasolua ilman, että näen sen sananmuunnoksena...
Tämä on paha sillä olen suuren osan työelämästäni yehnyt kanatsolututkimusta ja aina pelotti että puhun vahingossa toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Kukkakaali
'
Sekä mureaa kanaa ja nakkikastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken ruskaan liittyvän. Ruskaa pakkasessa, ruskan paletti jne. Melkein jo ruska pelkästään hymyilyttää.
Useinko kuulet näitä?
Viäräleoka kirjoitti:
Ei sananmuunnos, mutta Tulliportin- sanaa ei pysty koskaan olla lukematta toisinpäin...
Polliturtin?
Karkelon sukka Oy