Vaikeasti kehitysvammaiset
Näettekö te muka vaikeasti kehitysvammaiset tasavertaisina osallistujina yhteiskunnassa? En tarkoita nyt toisenlaisten frendien tasoisia tyyppejä vaan huomattavasti vaikeampia, esim niitä joilla on VAIKEA/SYVÄ kehitysvamma ja diagnoosina joku Rett, Angelman, AGU-taudin loppuvaihe, INCL yms. Jotka ei osaa puhua eikä välttämättä kävelläkään, äännellä vain. Ja jotka kuolaa ja mölisee ja jotka on arvaamattomia, pitelemättömiä ja vaikeasti hallittavissa olevia ja joilla lisänä vaikeaa autismia ja kypärän tarve yms ja jotka asuu laitoksissa ja ottaa kontaktia esim nappasemalla nenästä kiinni yms tosi pelottavaa.
Kysyn, koska täällä joku käytti minun nimeä ja sanoi, että kyllä vaikeasti/syvästi kehitysvammaisellakin on yhtäläinen oikeus HALUTA tehdä asioita kuin minulla, eri asia sitten on, annetaanko meistä kummankaan niitä tehdä...
Minä en mielestäni ole täällä sorsinut enkä syrjinyt vaikeasti tai syvästi kehitysvammaisia enkä ymmärrä mitä vahinkoa kommenttini aiheutti vaikeavammaisille. En usko, että ne vaikeasti vammaiset itse edes osaavat pahoittaa kommentistani mieltään, kun muutenkaan eivät älyä tästä maailmasta yhtään mitään.
Vaikeasti tai syvästi kehitysvammaisen perustarpeista ja virikkeistä pitää huolehtia ja käsitellä ja hoitaa heitä hyvin, mutta eivät he pysty itsenäiseen elämiseen eivätkä päättämään asioistaan itse millään tavalla eikä heille ole merkitystä sillä, mitä minä heistä sanon kun eivät edes ymmärrä asian merkitystä.
Ja jos olen täällä kertonut kehitysvammaisista mitkä kuvakorteilla näyttäen ilmaisevat haluavansa tehdä jotakin yms niin en ole koskaan oikeasti niitä tavannut, ovat vain itse keksimiäni mielikuvitushahmoja. Ei tarvitse niitä alkaa puolustelemaan, kun jos sanon ettei ne jotakin osaisi, sanon vaan tosiasian, minun pointtina on todeta tosiasia, ei esim mustamaalata diagnoosin perusteella ketään.
Miksi minut aina leimataan syrjijäksi? onko niin, että en ole osannut ilmaista asiaani riittävän empaattisesti ja että aikuiselta ihmiseltä odotetaan empaattisempaa otetta jo siinä kun puhutaan vaikeavammaisista? eikö muka riitä, että vaikeavammaisen kohdatessa kohtelee vammaista hyvin? minulle on sanottu että kun kohtaan vaikeavammaisen, kohtelen sitä kuulemma hyvin ja kunnioittavasti. Eikö se muka riitä? pitääkö puheenkin tasolla ilmetä joku arvostava lähestymistapa? jos sanoo tosiasiana sen, että esim Matti ei osaisi jotakin asiaa tehdä koska on ääniyliherkkä, niin toivon että siihen suhtaudutaan tosiasiana eikä syytellä minua siitä että tuomitsen toisen ihmisen esim diagnoosin perusteella. Kun en edes ole terveydenhuollon ammattilainenkaan eikä minun käsissä ole mitä jonkun Angelmanin syndroomaa sairastavan Matin tai autistisen Liisan tai Downin syndroomaisen Enni tai Rettin syndroomaisen Tyynen annetaan tehdä. Minun puolesta saa tehdä mitä vaan mitä hänen hoitajat antavat hänen tehdä, en minä siitä päätä. Mutta totean vain tosiasian ja jos tosiasian toteaminen on noin suuri loukkaus, niin minun pitää nähtävästi vaieta koko vammais-aiheesta kun en osaa käsitellä puheissani asiaa oikein, on ilmeisesti liian tunnepohjainen asia minulle siinä määrin että heti herää jollakin reaktiot.
Kommentit (146)
te jotka uhkailette vammasten puolustajaa
ni ihan tiedoksi se on rikos4
te jotka uhkaatte vammasten puolustajia ni tiedoksi vaan se
on rikos ja väärin
miten voitte uhkailla vammasten puolustajia tiedoksi että se on
rikos ja väärin
ihan tiedoksi vaan sinulle että vammasten
puolustajien uhkailu on väärin ja rikos
sinulle ihan tiedoksi että kehitysvammasten puolustajien
uhkailu on kielletty ja rikos
sinä joka uhkailet vammasten puolustajia ni ihan tiedoksi
se on rikos ja väärin
miten te voitte uhkailla kehitysvammasten puolustajia
ettekö tajua että se on rikos
miten te voitte uhkailla vammasten puolustajia ihan tiedoksi se
on rikos ja väärin
mite voit haukkua vammasia tai uhkailla niitten
puolustajia ihan tiedoksi vaan se on rikos
Yleisesti ottaen asperger ei vaikuttaisi päätökseeni jättää lasta hoitoon ihmiselle, jos muuten kokisin tämän luotettavaksi. Ap:n hoitoon en jättäisi, koska vaikuttaa katkeralta, tasapainottamalta ja vähän aggressiiviselta.
miten voit sanoa että kehitysvammaset ei
ymmärrä jos niitä haukutaan ei niitä siitä
huolimattakaan saa haukkua.
miten voit sanoa että vammaset ei ymmärrä mitään ei niit
siitä huolimatta saa haukkua
Ei se kirurgi kyllä halua olla sinun kaverisi. Muutenhan hän olisi jo, eikö niin?
Nyt ryhdistäydyt ja alat etsiä muita kavereita.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 17:07"]
Ap olet sairas etkä ansaitse vauvaa IKINÄ!
[/quote]
HAISTA SINÄ VITUN HUORA SIAN PASKA
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 17:05"]
Kunnioitan kyllä kehitysvammaisia saman arvoisina kuin muitakin ihmisiä mutta niitä jotka puolustelee kehitysvammasia minulta niin niitä en kunnioita vaan halveksin syvästi sellaisia vittumaisia elukoita ja toivon että kesken sellaisen puolustelun joku yllättäin tulisi ja kaivaisi niiltä maksan ulos vatsasta ilman mitään nukutusta tai edes puudutusta.
[/quote]
Näin herttaisia kirjoittelee uskovainen ihminen joka blogissaan rukoilee milloin kenenkin ihmisen ja ihmisryhmän puolesta, kirjoittelee kuinka ei saa syrjiä eikä kiusata sitä eikä tätä ihmistä jne. jne. jne.
[/quote]
No sehän on hyvä. säästynpähän ainakin siltä huolelta ja riesalta mikä se olis seuraavat 18 vuotta elätettävänä. saan elää vapaata elämää kun ei ole pentua riesana. JESS!!!! VAPAUS!!!! JEEEE!!! Kiitos kun sanoit tuon. olen oikeutettu olemaan vapaa koko ikäni ilman elatusvelvollisuuksia. Jee!!!
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 17:02"]
hyvä kun joku sanoi ettei ne pahuuttaan ääntele. minä luulin niitten ääntelyä kiusaamiseksi ja siksi käytin sanaa "mölinä" kun koin että niitten ääntely on pelottavaa ja käsittämätöntä.
[/quote]
Joopa joo, huono puolustelu.
[/quote]
MINÄ EN HAUKKUNU NIITÄ JA PISTE. HAISTA SAATANAN HUORA VITTU TAI REVIN SINULTA SILMÄT PÄÄSTÄSI.
[/quote]
Kuten edellisellä sivulla kerrottiin, laiton uhkaus on rikos. Ihan sama tekeekö sen netissä vai päin naamaa.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 17:11"]
[/quote]
No sehän on hyvä. säästynpähän ainakin siltä huolelta ja riesalta mikä se olis seuraavat 18 vuotta elätettävänä. saan elää vapaata elämää kun ei ole pentua riesana. JESS!!!! VAPAUS!!!! JEEEE!!! Kiitos kun sanoit tuon. olen oikeutettu olemaan vapaa koko ikäni ilman elatusvelvollisuuksia. Jee!!!
[/quote]
Miksi sitten blogissasi kirjoittelet kuinka haluat lapsen ja poseeraat sen nuken kanssa?
Sulla on kyllä isompi vamma kuin vaikeasti vammaisella. En antaisi sinun hoitaa edes koiraa. Mitä jos menisit jaksamaan sinne sängynpohjalle. Olet vastenmielinen.