Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytättekö käteistä, siis seteleitä?

Vierailija
09.03.2014 |

Olen viime vuosina luopunut oikeastaan kokonaan rahan pitämisestä lompakossa. Maksan kaikki ostokset kortilla. Mielestäni paperirahasta ja kolikoista pitäisi luopua kokonaan, se olisi suuri kolaus harmaalle taloudelle, jos kaikki rahaliikenne saataisiin sähköiseen muotoon.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä korttimaksu on marketissa nopeampi kuin käteisellä maksaminen. Kun käyttää maksupäätettä, voi käyttää etukortin koneessa ja sen jälkeen laittaa maksukortin valmiiksi ja heti kun kassa on valmis voi syöttää pin-koodin ja sen jälkeen ehtii laittaa kortin lompakkoon ja lompakon taskuun, ennen kuin kassakone saa tulostettua kassakuitin. Käteisen käyttäjä alkaa siinä vaiheessa vasta laittamaan vaihtorahoja lompakkoon, kun minä menen jo ovesta ulos.

Vierailija
82/87 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin nyt, kun neukut valloittaa Ukrainaa ja pitää sadan kilometrin päässä Karjalassa isoja sotaharjoituksia, ei ole mitään syytä jättää itsestään mitään ylimääräisiä jälkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 14:42"]

Käytän käteistä. Se on kätevää. Sitä paitsi pankkikortin käyttö maksaa kauppialle niin paljon, että esim työpaikkaruokalassa kun maksaa kahvin kortilla, niin sen kate menee miinukselle. Lisäksi mä käytän niitä parjattuja ja rahanpesusta epåiltyjä isoja seteleitä, koska saan sellaisen silloin tällöin joltain sukulaiseltani. En niin usein keneltäkään, että siitä lahjaveroa kertyisi, mutta aina välillä.

[/quote]

Paljonko se kahvikuppi oikein maksaa siellä? Ottaen huomioon, että korttimaksun kustannukset on myyjälle tuon kokoisesta ostoksesta alle sentin luokkaa ja kahvi on tunnetusti tuote jossa kupillisen kate on pitkälti yli 100%, usein jopa enemmän.

[/quote]

Missä on noin olemattomat kustannukset? Minä maksan yrittäjänä jokaisesta korttimaksusta yli euron, siis myös niistä pienimmistä. Korttimaksuissa on "lähtöhinta" joka on ihan sama, maksoi 2e vai 200 e.

[/quote]

Et sitten ainakaan Netsin (ent. Luottokunta) asiakas ole. Nets veloittaa credit-ostoksesta 0,9 % ja debit-ostoksesta 0,31 %.

[/quote]

Mistäkähän syystä jätit kertomatta, mitä maksaa päätelaite, raportointipalvelu jne. Tuo ostoksesta veloitettu maksu on murto-osa siitä, mitä kauppias maksaa. Lue ne ohjeet hieman tarkemmin, saatat yllättyä.

[/quote]Miksi sinä taas unohdit kertoa sen mitä pankki veloittaa kun viet yrityksesi rahoja pankkiin? Käteisen käyttö ei todellakaan ole ilmaista yritykselle.

Vierailija
84/87 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 16:14"]

Tiliote pysyy siistimpänä ja helppolukuisena kun ei siellä ole jokaista suklaapatukkaa merkitty erikseen. Siksi on hupsua maksaa pieniä ostoksia kortilla, helpompaa kun tiliotteella on yhdellä rivillä käteisotto 50 € sekalaiset kulut.

[/quote]Minusta se on selkeämpää että näkee mihin raha on mennyt kuin se että ei näe ja olisi vain jotain suuria käteisnostoja.

Vierailija
85/87 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän lähes pelkästään käteistä. Makuasioita. Turvaton olo, jos ei ole kohtuullista määrää keltaista ja purppuraa lompakossa (vaikka eivät useimpiin paikkoihin maksuvälineinä käykään). Korttia käytän silloin kun pienempi silppu hetkellisesti lopussa.

Vierailija
86/87 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 16:37"]

Kyllä korttimaksu on marketissa nopeampi kuin käteisellä maksaminen. Kun käyttää maksupäätettä, voi käyttää etukortin koneessa ja sen jälkeen laittaa maksukortin valmiiksi ja heti kun kassa on valmis voi syöttää pin-koodin ja sen jälkeen ehtii laittaa kortin lompakkoon ja lompakon taskuun, ennen kuin kassakone saa tulostettua kassakuitin. Käteisen käyttäjä alkaa siinä vaiheessa vasta laittamaan vaihtorahoja lompakkoon, kun minä menen jo ovesta ulos.

[/quote]

Mikä estää käteisen käyttäjää laittamasta etukortin koneeseen kun kassa vielä käsittelee tavaroita? Minä teen aina niin. Etukortti on jo luettu, ja rahat kädessä kun kassa ilmoittaa summan ja annan rahan heti. Pääsen läpi ihan yhtä nopeasti kuin kortillakin.

Vierailija
87/87 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 16:21"]

Miks pitäis olla toinen tili? Kyllä visan/masterin saa lähes pankista kuin pankista ilman tiliä. Ja vuosimaksun säästää jo siinä ajassa mikä otto-automaatilla asioidessa kuluisi.

[/quote]

Ai että pitäis tehdä velkaa sen takia että ei pääse käsiksi omiin rahoihinsa linjahäiriön takia. Todella nöyryyttävää.