Mitä luulet Malesiassa kadonneelle matkustajakoneelle käyneen?
Kommentit (78)
Jos se laskeutunut jonnekin syrjäiselle tielle johonkin Iraniin tai Pakistaniin. Eiköhän moneen maahan ole noita teitä tehty paikoin leveiksi tuollaisiin armeijan tarkoituksiin. Suomessa taitaa olla Tampereen lähellä ainakin yksi.
Kukaan maa ei myönnä että olisi näkynyt tutkalla koska se tarkoittaa etteivät reagoineet tunnistamattomaan koneeseen ja lähettäneet hyökkääjiä perään. Koska sehän tarkoittaa että oma maanpuolustus kusee silloin.
Tai sitten joku lähetti ne perään ja ampui sen alas.
On niin jäljettömiin kadonnut, että tinahattuteoriani on, että alien tuli ja nappas haltuun. Ei tuohon mitään järkiselitystä voi enää saada.
Eihän valtava kone voi niin perusteellisesti tuhoutua, että mitään rojua ei olisi missään?
Mä luulen, että on mennyt pitkän matkan suuntaan tai toiseen tutkasta katoamisen jälkeen.
Hylky makaa merenpohjassa tai viidakon uumenissa kaukana paikasta, jossa viimeksi näkyi.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 21:15"]Air France 447
[/quote]
Tämä konehan löytyi merestä myöhemmin. Ja osia löytyi myös melko pian. Ehtivät myös lähettää hätäsignaalin ennen putoamista. Ja osasyy oli huonosää.
[/quote]
AF447 ei lähettänyt hätäkutsua koska lentäjät ymmärsivät tilanteen liian myöhään.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 20:51"]
Ei muuten onnistu enää tuo laukun laittaminen koneeseen ja itse jääminen pois. Sillä tavoin 1986 tehtiin se Lockerbyn pommi-isku, mutta sen jälkeen ei ole onnistunut. Jos koneessa on joku laukku, jonka matkustaja ei ole mennyt koneeseen -> matkustaja etsitään tai vaihtoehtoisesti otetaan se laukku pois. Sääntö on nykyään ehdoton.
[/quote]
Lockerbie oli 1988
[/quote]
Ai, ai. Nyt nolottaa. Mulla on loistava vuosilukumuisti, yleensä. Olet oikeassa vuodesta.
[/quote]
No mutta jos lohduttaa niin Air India 182, Lockerbien edeltäjä osuu lähelle muistiasi. Se räjäytettiin kesällä 1985 samankaltaisella radioon sijoitetulla pommilla kuin Pan Am 103 3 vuotta myöhemmin. Jälkimmäinen olisi kenties jäänyt tekemättä, jos tuota matkustajattomien matkatavaroiden poistoa olisi alettu tekemään heti eikä vuosien päästä. Oma lukunsa toki taas on myös se, että 182 ei sekään olisi räjähtänyt, jos kentällä oltaisiin osattu käyttää oikein räjähdeaineiden tunnistamiseen tarkoitettua laitetta.
Mutta aina jostainhan nämä uudet opit tulevat, erehdyksen kautta yleensä.
Yks mahdollisuus: Valtamerissä on sellaisia metaanipäästökohtia; kun meren pohjasta nousee tarpeeks metaania, sekä veden että ilman kantokyky lakkaa, ja silloin laiva tai lentokone putoaa samantien pohjaan. Tällaisia on tapahtunut, laiva tai lentokone on kadonnut "maan nielemänä". Mä veikkaan tätä.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 07:26"]Yks mahdollisuus: Valtamerissä on sellaisia metaanipäästökohtia; kun meren pohjasta nousee tarpeeks metaania, sekä veden että ilman kantokyky lakkaa, ja silloin laiva tai lentokone putoaa samantien pohjaan. Tällaisia on tapahtunut, laiva tai lentokone on kadonnut "maan nielemänä". Mä veikkaan tätä.
[/quote]
Oikeesti? Kauheeta. En ole koskaan kuullut :(
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 07:31"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 07:26"]Yks mahdollisuus: Valtamerissä on sellaisia metaanipäästökohtia; kun meren pohjasta nousee tarpeeks metaania, sekä veden että ilman kantokyky lakkaa, ja silloin laiva tai lentokone putoaa samantien pohjaan. Tällaisia on tapahtunut, laiva tai lentokone on kadonnut "maan nielemänä". Mä veikkaan tätä.
[/quote]
Oikeesti? Kauheeta. En ole koskaan kuullut :(
[/quote]
Tällaisia metaanipurkauksia on jopa itämeressä, tosin ovat harvinaisia.
Koska katosi yht'äkkiä ja kapteeni ei ehtinyt sanomaan mitään mistään ongelmista luulen, että tapahtui ISLAM.
Onko ne laskeutuneet jollekin saarelle? Lostin tapaan.
Aluksi epäilin, että se on kaapattu. Matkustajat panttivankeina, ihmiskaupan uhreja.
On tosin voinut pudota mereen tai autiolle saarelle. Radioyhteydet ei toimi. Elossa olevat ovat jääneet eristyksiin ulkomaailmasta. Yrittävät pysyä epätoivoisesti hengissä.
V. 1999 (LA-New York-Kairo lennolla) kippari teki itsemurhan ja vei mukanaan yli 200 muuta ihmistä. Kaikki on mahdollista.
Kaikki Kiinaan matkustavat tarvitsevat passin, PAITSI jos jatkaa matkaa 72 tunnin sisalla pois maasta. Nama varastetuilla passeilla lentavat joita nyt epaillaan olleen nelja (FBI) olivat jatkamassaa matkaansa Eurooppaan. Tehkaa siita johtopaatokset.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 17:52"]
Kaikki Kiinaan matkustavat tarvitsevat passin, PAITSI jos jatkaa matkaa 72 tunnin sisalla pois maasta. Nama varastetuilla passeilla lentavat joita nyt epaillaan olleen nelja (FBI) olivat jatkamassaa matkaansa Eurooppaan. Tehkaa siita johtopaatokset.
[/quote] Oops, tarvitsevat VIISUMIN ja kiinalaiset syynaavat hakijat tarkkaan.
[/quote]
Millaiset johtopäätökset pitää tehdä?
Jos olivat itsemurhapommittajia, mitä väliä minne ne jatkolennon liput on ostettu, kun tietää lentävänsä viimeisen matkansa jo ennen sitä?
Avaa mulle pikkasen tätä teoriaa!
Af Grannin kaverit tainneet viedä...
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 17:56"]
[/quote]
Millaiset johtopäätökset pitää tehdä?
Jos olivat itsemurhapommittajia, mitä väliä minne ne jatkolennon liput on ostettu, kun tietää lentävänsä viimeisen matkansa jo ennen sitä?
Avaa mulle pikkasen tätä teoriaa!
[/quote] Rautalangasta: Ei tarvitse viisumia/kiinalaisten tarkkaa syynia ja mahdollista kieltavaa viisumipaatosta.
Kone on näköjään löytynyt kuusta.
http://i.imgur.com/cKTSy7t.jpg