Hyi helvetti! - Ystävän mies lähenteli ja ehdotti seksiä
Olin viikonloppuna istumassa iltaa ystäväni ja hänen miehensä luona. Ilta sujui ihan mukavasti ja tavanomaisesti siihen asti kun ystävälläni ja hänen miehellään tuli riitaa. Ystäväni lähti asunnosta ovet paukkuen, joten jäin kaksin hänen miehen kanssa. Olin tilaamassa taxia kun ystävän mies pyysi että olisin hetken hänen seuranaan. Koska minulla ei ollut kiire mihinkään jäin tämän ystävän miehen seuraksi. Juttelimme hetken heidän riidastaan jonka jälkeen ystävän mies alkoi kysellä minun miesasioistani. Kerroin ettei ole mitään erityistä meneillään. Ystävän mies tulkitsi tämän ilmeisesti jonakin vihreänä valona sillä alkoi lähes tulkoon heti sen jälkeen lähentelemään minua. Pyysin häntä lopettamaan ja hän noudattikin toivettani. Myöhemmin mies kuitenkin sanoi pokkana että nyt kun minulla ei ole ketään ja hänenkin tilanteensa näyttää aika surkealta niin miten olisi jos kaksi yksinäistä hieman nauttisi toisistaan. Kysyin mitä hän tällä tarkoittaa, sanoi että kyllä minä tiedän ja alkoi hyväillä reittäni. Nousin ylös sohvalta jossa istuin ja sanoin miehelleni että hänen käytöksensä on asiatonta. Tämän jälkeen lähdin asunnosta. Aamulla yritin soittaa ystävälleni mutta hän ei vastannut. Laitoin viestin hänelle että minulla olisi asiaa, hänestä ei kuitenkaan ole kuulut. Sen sijaan hänen miehensä soitti minulle ja pyysi etten puhuisi tapahtuneesta ystävälleni sillä eihän mitään edes tapahtunut. Sanoin etten voi luvata sellaista. Mies raivostui ja haukkui minut pataluhaksi. Haluan ehdottomasti kertoa välikohtauksesta ystävälleni mutta pelkään että joudun itse tulilinjalle ja menetän välit heihin molempiin.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:54"]
Viestintuoja ammutaan
[/quote]
Tuosta syystä voikin olla parasta kertomatta ja kiristää vaan tylysti miestä.
En jaksanut edes lukea. Ei tuosta ole "naisen unelmaksi" mihinkään Reginan, kun tarina alkaa niin hitaasti. Tylsää.
Ei kannata sanoa. Vihat saat niskaasi..
Mies on ehtinyt jo kertomaan oman versionsa. Ei ketään enää kiinnosta mitä tapahtui vuonna x ennen kristusta. Elämä jatkuu...
Kerro ihmeessä, en minä ainakaan haluaisi jatkaa suhdetta mieheen, joka tilaisuuden tullen on lämmittelemässä ystävääni :(
Jos sekaannut mies kääntää tarinan niinpäin että hän oli se joka torjui sin lähentelyt, ja ystävä kääntyy sua vastaan.
Mä kertoisin, silläkin riskillä että viestintuoja ammutaan ja ystävyys menee. (En nimittäin enää ikinä haluaisi olla tuon äijän kanssa kahden kesken tai edes samassa huoneessa.) Ja sun ystävällä on oikeus tietää, vaikka ei uskoisikaan sua.Jos ystävyys menee, menkööt, mutta ainakin sä tiedät sisimmässäsi olleesi se aito ystävä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 12:21"]
Jos sekaannut mies kääntää tarinan niinpäin että hän oli se joka torjui sin lähentelyt, ja ystävä kääntyy sua vastaan.
[/quote]
Tarina on tainut jo kääntyä ap vastaan. Frendi ei vastaa, se kertoo jo paljon. Jo pelkkä jääminen miehen kanssa asuntoon tekee "syyllisen" Teet kumminpäin tahansa, kerrot tai jätät kertomatta ap piikkiin menee. Mies on jo puhunut mustan takaisin valkoiseksi.
Kyllä oikea ystävä kertoo, nainen voi alkaa varautua siihen että pettämisiä voi olla edessä kun on noin mäntti mies. Kyllä jokainen haluaisi tietää.
Itseasiassa mun mielestä on hiukan outoa että sä et lähtenyt sun kaverin mukaan, mitä ihmette jäät hengailemaan sun kaveris miehen kämpille?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 12:28"]
Itseasiassa mun mielestä on hiukan outoa että sä et lähtenyt sun kaverin mukaan, mitä ihmette jäät hengailemaan sun kaveris miehen kämpille?
[/quote]
Ystävä sanoi että haluaa olla yksin, olisiko pitänyt väkisin ängetä mukaan? Kuten sanoin, olin ystävän lähdettyä tilaamassa taxia ja lähdössä itsekkin. Mies kuitenkin pyysi jämään seurakseen. Ystäväni on seurustellut pitkään tämän samaisen miehen kanssa, joten hän ei ole minulle mikään puoli tuttu, siksi ei mielestäni ollut mitenkään outoa jäädä asuntoon.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 12:22"]
Mä kertoisin, silläkin riskillä että viestintuoja ammutaan ja ystävyys menee. (En nimittäin enää ikinä haluaisi olla tuon äijän kanssa kahden kesken tai edes samassa huoneessa.) Ja sun ystävällä on oikeus tietää, vaikka ei uskoisikaan sua.Jos ystävyys menee, menkööt, mutta ainakin sä tiedät sisimmässäsi olleesi se aito ystävä.
[/quote]
Ääh, kertominen laittaa ystävän liian vaikeiden asioiden eteen ja hän ei hämmennyksessään välttämättä kykene valitsemaan itselleen parhaalla tavalla. Sanoisin itse vaikka, että teille tuli ystävän miehen kanssa erimielisyyttä ja että tästä johtuen et oikein halua olla enää samassa tilassa miehen kanssa (tämähän on totta, mutta ei vain valota syitä). Toisaalta jos mies valehtelee asiasta niin huono juttu, mutta toisaalta vaikka kertoisi itse totuuden, ei sekään välttämättä auta. Keskittyisin kyllä ennemmin tukemaan ystävää, esim. kysymään, miten heillä menee ja ehkä auttamaan pohdinnassa siinä, onko heidän suhteensa hyvällä pohjalla. Ehkä heillä on kuitenkin muitakin ongelmia, jos mies on noin liero.
minusta ap.n kannattaisi kaikella uhallakin kertoa ystävälleen. saa itse asian pois harteiltaan ja ystävä kuulee hänenkin kertomuksensa tapahtumista. siinä ystävälle sitten valinnan paikka, kumpaa uskoo... Ja siinä se ystävyys punnitaan. väärin jättää kertomatta ystävälle millainen hänen miehensä todellisuudessa on.
Ai että haukkui aivan pataluhaksi
Sanoiko, että sinä senkin pataluhta?
:D
Olen ollut samankaltaisessa tilanteessa AP:n kanssa. En kertonut ja sen jälkeen on kaduttanut. Sillä samalla kun jätin kertomatta katkaisin itse yhteydenpidon ystävääni. Olimme todella läheisiä, mutta tapahtuneen jälkeen (mies suuteli minua enkä ensimmäisen 5sekunnin aikana osannut perääntyä kun olin niin hämilläni) en ole ystävääni kehdannut kohdata. Tiedän että hän näkisi minun lävitseni. Parissa isommissa juhlissa olen ollut, jossa on ollut tupa täynnä muitakin. Kahden hänen kanssaan en voisi enää olla, sillä ystäväni osaa tulkita vähän liian hyvin läheisiään.
Kyllä mä haluaisin tietää, jos mun mies lähentelisi ystäviäni tai ystävä lähentelisi miestäni. Kertoisin myös ystävälleni, jos huomaisin hänen miehensä lähentelevän mua/muita naisia.
En kyllä osaa sanoa miten toimia. Yksi asia kuitenkin ihmetyttää. Aina kun joku nainen laittaa tänne tämän tyyppisen aloituksen ja on itse toiminut tilanteessa oikein niin tuntuu että palstalaiset väen vängällä yrittävät etsiä naisesta vikoja. Tyyliin miksi jäit asunnolle roikkumaan. Öö, anteeksi mitä? Olisiko pitänyt jättää mies sinne yksin murehtimaan jos kerran ystäväkin halusi olla yksin eikä kaivannut juuri sillä hetkellä tukea. Miten helvetissä ap olisi voinut tietää että mies vain himoissaan pyysi häntä jäämään sinne. Todennäköisesti tästä mieshestäkin on tullut ap:n ystävän ja miehen suhteen aikana jonkin sortin ystävä ap:lle, joten ap hyvää hyvyttään jäi miehen seuraksi koska oletti tällä olevan paska fiilis riidan takia. Onko siis oikeasti näin että miehet ei yksinkertaisesti vain voi olla joissakin tapauksessa sikoja vaan taustalla on aina naisen vääränlainen käytös? Ihme porukkaa täällä.
No ei se mun mielestä ole vikojen etsimistä jos ihmettelee miksi ei lähtenyt ystävän mukaan. Vaikka ystävä olisi sanonut haluavansa olla yksin olisin silti lähtenyt hänen kanssaan.
No miksi tuosta nyt piti noin suuttua. Eikö sitä aikuinen ihminen voi tuoda halunsa reilusti esiin :)
Olisit nussinut vaan, mieles teki kuitenkin
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 16:12"]
Tuohan oli ihan selkeästi ap:n kaverin ja tämän miesystävän yhteistuumin laadittu juoni, jolla oli tarkoitus testata ap:n luotettavuutta.
[/quote]
Alkuasetelma oli sen verran outo, että tässä pikemminkin testataan av - palstalaisten herkkäuskoisuutta.
Kun oma ystävätär lähtee kodistaan riidan päätteeksi niin kuka oikeasti jäisi sinne ystävättären puolison eli riidan vastapuolen kanssa seurustelemaan? Sehän itsessään olisi jo kannanotto riitatilanteeseen ja asettumista kyseistä ystävätärtä vastaan.