Olen laihtunut normaalipainon ylärajoilta laihaksi - miesten reaktiot hämmentää
Olen aina ollut vartaloltani tyyppiä "maatalon emäntä" eli lyhyt ja pyöreä, en kuitenkaan ylipainoinen. Liikuntaa olen harrastanut aina mutta silti yleisolemus on ollut enemmän pullukka kuin timmi.
Elämässä sattui monenmonta ikävää sattumusta peräjälkeen ja muutamaan kuukauteen ei ruoka maistunut. Laihduin nopeasti n. 15 kiloa ja painoindeksi mukaan olen miltei alipainoinen. Mutta mitäpä miehet? Olen alkanut saada huomiota ihan älyttömästi! Kuntosalilla (missä siis kävin pyöreänäkin) tullaan tekemään tuttavuutta, hymyillään ja flirttaillaan. Töissä miesasiakkaat saattaa kysyä mitä teen töiden jälkeen, lähtisinkö treffeille. Ja ihan eri tavalla kiinnitetään huomiota ja avataan ovia jne. Käyn harvoin ulkona, mutta ne harvat kerrat olen saanut älyttömästi treffikutsuja ja puhelinnumeroiden tyrkytystä.
Ymmärtäisin tämän jos olisin jotenkin "puhjennut kukkaan" eli tavallista hehkeämpi ja hymyilevämpi, mitä en ole. Päinvastoin, silmänaluset ovat tummat ja näytän kasvoiltani vanhemmalta huolien aiheuttaman valvomisen takia. Mutta miehet tykkään, kun olen luuta ja nahkaa ja "pidän itsestäni huolta". Vähän ihmetyttää. Ja en etsi seuraa enkä kuvittele tätä, sillä olen naimisissa ja aion pysyäkin.
Kommentit (83)
Ehkä Porvoossa on noin.
Jos oikeasti olet alkanut saada enemmän huomiota, niin se ei johdu alipainosta vaan jostan muusta.
Ihmiset lihoo ja laihtuu eri tavalla. Joku voi laihtua luurangoksi mutta tissit pysyvät isoina.
Ei mua kyllä yhtään yllätä tuo ap:n kirjoitus. Sairastuin vakavasti ja olin reilusti alipainoinen, ihan niillä rajoilla että en joutunut sairaalahoitoon. Sain miehiltä enemmän huomiota kuin koskaan. Olen mallipituinen, 25-vuotias paksuhiuksinen blondi. Kaipa näytin sit mallilta ja sen vuoksi deittikutsuja tuli joka viikko kun sairaudeltani kykenin liikumaan kaupungilla.
Miehet on jo vuosikymmeniä sitten aivopesty ihannoimaan anorektikkoja.
Mulla oli sama kokemus ajalta kun olin masentunut. Laihduin masennuksen takia 43-kiloiseksi, olen 161 cm pitkä. Ennen masennuksen ja ruokahaluttomuuden takia painoin noin 50 kg, eli en ollut todellakaan lihava. Mutta yllättäen miesten huomiota alkoi tulla ihan mielettömästi kun laihduin niin laihaksi, että poskipäät törröttivät, kylkiluut näkyivät ja lantioluut törröttivät rumasti vatsan sivuilla. En minä kyllä omasta mielestäni siinä painossa hyvältä näyttänyt, mutta miesten mielestä kyllä.
Kyllä, tämä on totta omalta kohdaltanikin mitä ketjussa on tuotu ilmi. Sirona max 53 kg pituutena 170 cm koin aivan eri huomiointia joka puolelta, kuin mitä nyt 62-kiloisena.
oon aina sanonut että kunhan on laiha niin se riittää miehille.
Totta, 50-kiloisena (167 cm) miehiltä saa sillä silmällä -katseita päivittäin, toki pitää olla myös nätit kasvot ja pitkä tukka.
Naisethan niitä luurangoksi riudutettuja malleja katselee ja ihailee(?) ja luulee, että se on joku miesten juttu. Eipä omasta kaveripiiristä kyllä löydy miestä, jonka mielestä BMI pitäisi olla <20, että kiinnostuu. Itsevarmuus ja tietynlainen 'hetkessä eläminen', tarkoittaen sitä että kokee itse olevansa juuri nyt, juuri se paras minä, se on se mikä mieheen vetoaa ja se minkä jo kaukaa huomaa, ja siinä ei +-10kg tunnu missään.
Tosi surullista, jos ahdistusta aiheuttaa jo se, ettei aivan pysy normaalipainon alarajoilla, koska jos elämänmittaisista parisuhteista puhutaan, niin siihen mahtuu se +-10kg ja sen lisäksi vielä paljon ihan oikeasti tärkeitäkin hyviä ja huonoja juttuja. Enkä varmasti ole ainoa mies, joka näin ajattelee.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 23:20"]
Hei AP, keksin mistä tuo johtuu! Niistä vaikeuksista, mitä sinulla on ollut, eikä laihtumisesta.
Kokemukseni mukaan aika moniin miehiin vetoaa erityisesti lyhyt ja avuntarpeessa oleva nainen, sellainen vähän avuton ja suojeltavan näköinen.
Yks miespuolinen kaverikin tätä selitti, että toiset naiset vaan herättää suojeluvaiston, oli pärstä ja paino millaisia vaan, naisen elämäntavat ku juoppolallilla tai vaikka se olis työtön tietokonenörtti. Riittää kun on lyhyt ja vaikuttaa tarvitsevan apua, joko jossain asiassa tai sitten yleisilmeeltään.
Tuntee kuulemma itsensä mieheksi ja on jotenkin viehättävää saada leikkiä ritaria ja pelastavaa prinssi rohkeaa valkealla ratsulla.
[/quote]
Musta toi ei kuulosta kovin uskottavalta. Kaikkien tutkimusten mukaan ulkonäkö on ensimmäinen asia mihin mies kiinnittää huomiota ja kaikki muu tulee sen jälkeen. Miten esim. kuntosalilla tai töissä vaikuttaa apua tarvitsevalta, jos käy siellä ihan samaan malliin kuin ennenkin. Tuskin ap on vuodatellut ongelmiaan esim. asiakkaailleen?
Vähän taas kuulostaa pullukan selitykseltä... ei missään nimessä voi olla laihtumisen syytä, eijei.
Jos nyt unohdetaan mitä miehet sanoo joko naistensa mieliksi tai ihan vilpittömästi, niin asiaa on myös tutkittu (voin kaivaa jostain sen tutkimuksen kun löydän).
Eli siinä näytettiin eri kokoisia naisia vähissä vaatteissa miehille ja mitattiin jotenkin heidän aivoistaan kuinka kiinnostavana/kiihottavana mies näki kunkin naistyypin. Ja vaikka esihaastatteluissa moni oli sanonut tykkäävänsä pyöreästä, niin suurin osa kiihottui selkesti eniten TODELLA LAIHASTA naisesta.
Minua ei ainakaan kiinnosta vähääkään laiha ja heikko naistyyppi. Naisen pitää olla olla sellainen että se ei tunnu rikkoontuvan kovemmassakaan kyydyssä.
"Laihana sain huomiota" viestit ovat jonku sairasta provoilua. Suurin osa miehistä tykkää naisellisesta pehmeydestä ja pyöreistä muodoista. Äärimmäistä laihuutta ihannoivia on varmaan saman verran kuin läskifetistejä, eli ovat ääripäitä ja harvinaisia.
t. mies
Vaikka olisi kuinka hoikka ja nätti nainen, mutta aivojen tilalla sahanpurua, niin turn off.
Mitä tarkoitat? Koko aloitus ja ketju nimenomaan korostavat ulkonäkökeskeisyyttä.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 20:44"]
Onneksi itsetuntoni koostuu täysin muusta kuin vastakkaisen sukupuolen myöntämistä katseista.
[/quote]
Niin? Niinkuin kaikilla muillakin tähän ketjuun vastanneilla? Mikä oli pointtisi?
[/quote]
Huomaatte edellisistä, että aika moni laihtumisen jälkeen miesten huomiota saanut on sairastanut. Sen perusteella voisi kyllä päätellä, että miehiin vetoaa pikemminkin eräänlainen "ressukka" kuin varsinaisesti laiha.
Omassa ystäväpiirissäni eniten miesten huomiota on kyllä saanut selvästi lihavin, mielenterveysongelmainen.
En usko, että nämä kaikki provoilua ovat, vaan osa naisista on niin täysin aivopesty siihen, että vain anorektiset mallimittaiset ovat hyväksyttyjä ja suosittuja.
Ihmiskunta olisi luultavasti kuollut sukupuuttoon (niin kuin neanderdalilaiset), jos miehet olisivat todella kiihottununeet vain sairaalloisen laihoista naisista. Ei, kyllä maailman sivu naisihanne on ollut joku Venus, joko kreikkalaisena tai kivikautisena versiona. Tätä eivät halua myöntää ne naiset, jotka pyrkivät hallitsemaan itseään ja elämäänsa laihuudella.
Viestille 47: toi on kyllä hauska ennakkoluulo, että pieni ja laiha nainen menisi jotenkin "rikki". :D Tarkottaako tää sitä, että mies muka jotenkin runnoisi naista (sitä lihavaakin) tai lytistäisi tämän painollaan.
Kyllä mun (ja varmaan lähes) jokaisella miehellä on sen verran käsissä ja muissa lihaksissa voimaa, ettei tarvi toista runnoa alleen. Eikä se ole ainoa mahdollinen vaihtoehto, laiha(kin) nainen on yllättävän ketterä.
Se on sitten eri asia että jos ei laihuus miellytä silmää, mutta toi rikki menemisen tai luiden katkeamisen ajatus huvittava.
Osa ketjussa prvoilee. Että on ollut osastokunnossa oleva luurankoanorektikko ja miehet juosseet perässä. Sellainen mies on sairas. Eiköhän edelleen ole niin, että ääripäät huokoja (luurangon laiha tai jättilihava) Siihen väliin mahtuu monta normaalia naista.
eräs ystäväni ei ole naamasta mikään kaunotar (huono iho, noidan nenä jne)
mutta koska on anorektisen laiha, niin miehet tykkää.. . vaikuttaa siltä, että useimpien äijien ihannenaisella on olematon perse & jalat kuin tikut :O !
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 08:23"]Minua ei ainakaan kiinnosta vähääkään laiha ja heikko naistyyppi. Naisen pitää olla olla sellainen että se ei tunnu rikkoontuvan kovemmassakaan kyydyssä.
"Laihana sain huomiota" viestit ovat jonku sairasta provoilua. Suurin osa miehistä tykkää naisellisesta pehmeydestä ja pyöreistä muodoista. Äärimmäistä laihuutta ihannoivia on varmaan saman verran kuin läskifetistejä, eli ovat ääripäitä ja harvinaisia.
t. mies
[/quote]
Peesi.
Mies olen siis itsekin ja samaa mieltä
OLen pieni ja hoikka. Kun käyn ulkona lievästi ylipainoisen isorintaisen naisen kanssa, niin jään auttamatta varjoon.
Mulla on päinvastainen kokemus. Sain vähän lihaa luitteni ympärille, rinnatkin.. johan flirttiä rupesi satelemaan..
Sillä mitään tekemistä ole läskin kanssa, vaan sillä, että mä voin paremmin nyt henkisestikin. Itsetuntoni kasvoi kohisten, kun sain ostaa b kupin rintsikat! ;D Mä olen onnellinen ja aion pitää nämä ylimääräiset 10 kiloa!