Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aluksi maskipakko töissä ärsytti. Nyt viihdyn maski kasvoilla hyvin. Tässä syy!

Vierailija
12.11.2020 |

Syy on siis se, että maskin kanssa on paljon rennompi olo. En tiedä olenko jotenkin vammainen, mutta maskin kanssa olen tajunnut, kuinka vapauttavaa on vihdoin saada ilmehtiä ihan niin paljon kuin haluaa, kun kukaan ei sitä maskin takaa näe. Eli huomaan kuinka paljon ilmehtisin, jos en pelkäisi mitä muut ajattelee naamani liikkeistä.

Olen itse asiassa huomannut muissakin tätä vapautumista - työkaverillani oli tapansa mukaan kuulokkeet korvilla, kun hän paiski töitä, mutta en ollut koskaan aiemmin nähnyt hänen jammailevan musiikin tahtiin! En voi selittää tuota muulla kuin maskilla, sillä tämä nainen on aina ollut hyvin pidättyväinen.
Ihmiset pelkäävät olla omia itsejään, pelkäävät mitä muut miettii. Maskin käyttö on paljastanut minusta itsestäni kuten myös muista sen. Tavallaan olen alkanut jopa kauhulla odottaa sitä päivää, kun maskeja ei enää tarvita. Meistä tulee taas ahdistuneita ja pidättyväisiä...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskin takana saa myös haukotella vapaasti jos juttutoverin jargoni ei kiinnosta. Lisäksi äänetön kiroilu helpottaa ei-niin-mukavia työtehtäviä, nyt saa liikutella suuta ja väännellä minkä kerkeää. Ja poistua nopeasti asiakaskontakteista sillä ”vähennämme koronariskiä lyhentämällä kontakteja”. Jippii.

Vierailija
22/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maskinkäyttö tuli sopivaan aikaan itselleni, kun minulta vedettiin alhaalta hampaita pois. Nyt ei tarvitse kävellä suu kiinni koko ajan siltaa odotellessani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU tulee jossain vaiheessa määräämään, että maskien on oltava läpinäkyviä.

Onhan niitä läpinäkyviä maskeja jo nytkin olemassa.

https://prnewswire2-a.akamaihd.net/p/1893751/sp/189375100/thumbnail/ent…

Vierailija
24/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskin taakse on mukava piiloutua. Tuntuu turvalliselta. Tarkoitan muuten turvallista oloa , ei koronaan liittyvää. Olen ujo ja arka niin helpompi olla ihmisten ilmoilla maskin kanssa.

Vierailija
25/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä yritin viikon käyttää töissä maskia. Sitten olin niin masentunut, että halusin tappaa itseni. Olisiko hapenpuute tehnyt oloni sekavaksi? Onneksi työnantaja ei ole kysellyt miksi siirryin visiirin käyttöön.

Itse taas siirryin visiirin käyttöön, koska maskin kautta hengitelty välistä liian kuuma, välistä ylikostea ilma aiheuttaa minulle hengitystieoireita. (Pysyy ainakin ihmiset kaukana, kun kröhin, niiskutan ja kuulostan koronapotilaalta.) Lopulta olin viikon sairaslomalla ja jouduin koronatestiinkin sen flunssan takia.

Visiirin kanssa on hyvä hengittää ja se suojaa myös minua maskittomien asiakkaiden roiskeilta. Meillä on käytössä huonot perustason maskit, jotka ei kyllä suojaa yhtään, jos joku koronapotilas tai ihan vaan normilenssuinen aivastaa siihen maskiin. Estää ainoastaan meidän roiskeitamme lentämästä asiakkaiden päälle. Visiiri suojaa molempiin suuntiin.

Sitten tuli pomolta määräys, kun ylempää firmasta tiukensivat, että minunkin pitää alkaa taas käyttämään normimaskia. Välillä käytän sekä sitä, että visiiriä, mutta aina ei pysty. Fyysisiä hommia tehdessä pakko vaan ottaa pois, että happi kulkee.

Seuraavaa saikkua odotellessa.

En voi tajuta, miksei meillä ole visiirit, kuten monissa isoissa marketeissa henkilökunnalla fiksusti on.

Eikö visiireistä esitetty vähän aikaa sitten tutkimustietoa Koronan torjuntaan liittyen. Siinä tutkimuksessa todettiin että visiirin käytöstä ei ole käytännössä Juuri mitään hyötyä koronan torjunnassa. Ei visiirin käyttäjälle eikä muille.

Ja se johtuu siitä että visiiri ei suojaa lainkaan niiltä pienimmiltä pitkään ilmassa leijuvilta aerosolihiukkasilta.

Eli visiiristä yksinään ei ole juuri mitään hyötyä. Joten miksi käyttää sitä jos se ei auta mitään. Ja joo voihan se suojata isoilta sylkipisaroilta mutta kun ne pienet hiukkasetmenevät ilmavirran mukana maskin ohi ja tartuttavat!

Vierailija
26/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä yritin viikon käyttää töissä maskia. Sitten olin niin masentunut, että halusin tappaa itseni. Olisiko hapenpuute tehnyt oloni sekavaksi? Onneksi työnantaja ei ole kysellyt miksi siirryin visiirin käyttöön.

Itse taas siirryin visiirin käyttöön, koska maskin kautta hengitelty välistä liian kuuma, välistä ylikostea ilma aiheuttaa minulle hengitystieoireita. (Pysyy ainakin ihmiset kaukana, kun kröhin, niiskutan ja kuulostan koronapotilaalta.) Lopulta olin viikon sairaslomalla ja jouduin koronatestiinkin sen flunssan takia.

Visiirin kanssa on hyvä hengittää ja se suojaa myös minua maskittomien asiakkaiden roiskeilta. Meillä on käytössä huonot perustason maskit, jotka ei kyllä suojaa yhtään, jos joku koronapotilas tai ihan vaan normilenssuinen aivastaa siihen maskiin. Estää ainoastaan meidän roiskeitamme lentämästä asiakkaiden päälle. Visiiri suojaa molempiin suuntiin.

Sitten tuli pomolta määräys, kun ylempää firmasta tiukensivat, että minunkin pitää alkaa taas käyttämään normimaskia. Välillä käytän sekä sitä, että visiiriä, mutta aina ei pysty. Fyysisiä hommia tehdessä pakko vaan ottaa pois, että happi kulkee.

En voi tajuta, miksei meillä ole visiirit, kuten monissa isoissa marketeissa henkilökunnalla fiksusti on.

Eikö visiireistä esitetty vähän aikaa sitten tutkimustietoa Koronan torjuntaan liittyen. Siinä tutkimuksessa todettiin että visiirin käytöstä ei ole käytännössä Juuri mitään hyötyä koronan torjunnassa. Ei visiirin käyttäjälle eikä muille.

Ja se johtuu siitä että visiiri ei suojaa lainkaan niiltä pienimmiltä pitkään ilmassa leijuvilta aerosolihiukkasilta.

Eli visiiristä yksinään ei ole juuri mitään hyötyä. Joten miksi käyttää sitä jos se ei auta mitään. Ja joo voihan se suojata isoilta sylkipisaroilta mutta kun ne pienet hiukkasetmenevät ilmavirran mukana maskin ohi ja tartuttavat!

Visiiri suojaa kyllä jenkkitutkimuksen mukaan isoilta pisaroilta ja roiskeilta paremmin kuin maski. Lisäksi visiiri suojaa silmät, joita maskit eivät suojaa.

Vierailija
27/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Visiiri suojaa kyllä jenkkitutkimuksen mukaan isoilta pisaroilta ja roiskeilta paremmin kuin maski. Lisäksi visiiri suojaa silmät, joita maskit eivät suojaa.

Entä pienet hiukkaset jotka hengitetään syvälle? Joo kyllä se isot roiskeet suojaa ja voi olla kätevä esim puolukoita survottaessa. Mutta maski on huomattavasti parempi kuin visiiri koronalta suojauduttaessa. Toki visiiri+ maski on vielä pelkkää maskia parempi. Eihän visiirikään suojaa muuten silmiä pieniltä hiukkasista vaan pelkästään isoista roiskeilta.

Ja noin harvemmin kaupassa ym paikoissa törmää suoraan kasvoille lentäviin isoihin roiskeisiin,

Älkää väittäkö että visiirillä voisi korvata maskin. Ei voi.

Vierailija
28/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä pienet hiukkaset jotka hengitetään syvälle? Joo kyllä se isot roiskeet suojaa ja voi olla kätevä esim puolukoita survottaessa. Mutta maski on huomattavasti parempi kuin visiiri koronalta suojauduttaessa. Toki visiiri+ maski on vielä pelkkää maskia parempi. Eihän visiirikään suojaa muuten silmiä pieniltä hiukkasista vaan pelkästään isoista roiskeilta.

Ja noin harvemmin kaupassa ym paikoissa törmää suoraan kasvoille lentäviin isoihin roiskeisiin,

Älkää väittäkö että visiirillä voisi korvata maskin. Ei voi.

Älkää väittäkö että maskilla voisi korvata turvavälit ja käsien pesemisen. Ei voi.

Äläkääkä väittäkö, että maskilla, visiirillä, turvaväleillä ja käsien pesemisellä yhteensä voisi korvata toimivan koronarokotteen. Ei voi.

Vierailija
29/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole enää motiivia estää muslimien burkhan käyttöä. Itsekin tykkään maskista ja toivon välillä että voisin käyttää tuollaista huivisysteemiä kokoajan olisi kivempaa olla ihan incognito silmät vaan esille.

Vierailija
30/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo keväästä työssä maskia käyttänyt, pakotettuna. Kaikkien on käytettävä.

Olen nauttinut. Kasvoni eivät jää helposti mieleen ja pysyn anonyyminä työni ulkopuolella.

Vanhusten kotien hajut eivät tule niin pistävästi, kun on se maski.

Vierailija
31/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kuminauhamaskeja en valitettavasti voi käyttää, ei henki kulje, kun on sauhutellut 49 vuotta :-(

Nauha(sidottavia)maskeja exh-hoitajana monta vuotta ilman ongelmia, kun voi jättää alaosan löysäksi.

Nyt mennään vitriinillä eri hommissa, asiakkaille näkyy hymy :-), jos asiakkaita ei kuuloetäisyydellä, puhun/sadattelen myös itsekseni, takahuoneessa lähinnä irvistelen ja kiroilen, kun asiat ja systeemit on päin perhettä - mutta kun asiat on aina tehty näin, tehdään niin vastakin - isossa firmassa harjoittelijana (? 20 v. kokemus alalta) en voi vakituista nuorisoa ryhtyä opettamaan. Menipäs taas ihan aiheen ohi, sori!

Vierailija
32/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä melkeen päin vastoin. On niin kova keskittyminen ettei silmälasit pääse huurtuu, ja jos saakin maskin oikein kunnolla aseteltua, meinaa lasit koko ajan pudota päästä jos yrittää katsahtaa maahan päin töiden takia, että näkee mitä tekee. Lopulta alkaa särkee korvia ku on jo liikaa tavaraa korvan takana: maskin naru, silmälasien sanka ja kuulovammaisena kuulokojeen korvantausosa.

Vaan toki kaikkeen tottuu. Olen kuitenkin iloinen ettei meillä tarvitse juurikaan maskia käyttää, lähinnä palavareissa ja harvoissa asiakaspalvelutilanteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi