Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aluksi maskipakko töissä ärsytti. Nyt viihdyn maski kasvoilla hyvin. Tässä syy!

Vierailija
12.11.2020 |

Syy on siis se, että maskin kanssa on paljon rennompi olo. En tiedä olenko jotenkin vammainen, mutta maskin kanssa olen tajunnut, kuinka vapauttavaa on vihdoin saada ilmehtiä ihan niin paljon kuin haluaa, kun kukaan ei sitä maskin takaa näe. Eli huomaan kuinka paljon ilmehtisin, jos en pelkäisi mitä muut ajattelee naamani liikkeistä.

Olen itse asiassa huomannut muissakin tätä vapautumista - työkaverillani oli tapansa mukaan kuulokkeet korvilla, kun hän paiski töitä, mutta en ollut koskaan aiemmin nähnyt hänen jammailevan musiikin tahtiin! En voi selittää tuota muulla kuin maskilla, sillä tämä nainen on aina ollut hyvin pidättyväinen.
Ihmiset pelkäävät olla omia itsejään, pelkäävät mitä muut miettii. Maskin käyttö on paljastanut minusta itsestäni kuten myös muista sen. Tavallaan olen alkanut jopa kauhulla odottaa sitä päivää, kun maskeja ei enää tarvita. Meistä tulee taas ahdistuneita ja pidättyväisiä...

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, itse tykkään maskista. Tuntuu, että voi olla jotenkin vapaammin, koska kukaan ei näe naamaa juuri ollenkaan. Lisäksi tarvii paljon vähemmän meikkiä!

Vierailija
2/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tässä kolmas ujo ja varautunut ihminen. Minua myös rentouttaa maskin käyttäminen. Kokeilepa joskus jotain kännykkäsoftaa, jossa voit muuttaa omat kasvosi jonkun näyttelijän kasvojen tilalle. Esim. reface on sellainen (voi käyttää ilmaiseksi tietyn määrän). Minua on eniten yllättänyt se, miten ilmeikäs voisin olla kasvoistani jos kehtaisin vain elehtiä. Pyrin aina olemaan vakava, suorastaan haudanvakava. Ihan kuin nyt minulle olisi valjennut jotain kun olen nähnyt kasvoni liikkumassa, elehtien, nauraen jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin viikon käyttää töissä maskia. Sitten olin niin masentunut, että halusin tappaa itseni. Olisiko hapenpuute tehnyt oloni sekavaksi? Onneksi työnantaja ei ole kysellyt miksi siirryin visiirin käyttöön.

Vierailija
4/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä päättänyt, että maskipakon poistuessa en aio enää pidätellä ilmeitäni. Jos jotakuta häiritsee etten ole kivikasvo, niin ei voi mitään. Voihan tietysti olla että itse vain kuvittelen muiden ihmisten katsovan minua kriittisesti. Mutta joka tapauksessa pidättyväisyyttä en halua enää takaisin.

Ap

Vierailija
5/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yritin viikon käyttää töissä maskia. Sitten olin niin masentunut, että halusin tappaa itseni. Olisiko hapenpuute tehnyt oloni sekavaksi? Onneksi työnantaja ei ole kysellyt miksi siirryin visiirin käyttöön.

Onko sinulla astma, muita hengitystievaivoja vai miksi et saa happea maskin kanssa?

Vierailija
6/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Puhun itsekseni maskin suojissa.

Vierailija
7/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama! Puhun itsekseni maskin suojissa.

Minä myös 😁 Jos joku asia potuttaa niin saatan paljastaa torahampaanikin...

Ap

Vierailija
8/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ilmeikäs enkä pysty sitä estämään. Oma jatkuvat elokkuus ja ilmeet ovat saaneet aikaan sen, ettei tasan kukaan ota minua tosissaan. Jos olisi rahaa, vetäisin koko naaman täyteen botoksia ihan vaan sen takia, että olisi joskus kiva vaikuttaa asialliselta aikuiselta. Maski on mukavampi kuin litra botoksia.

Vierailija
9/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpompi haukotella piilossa

Vierailija
10/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta oikeasti tajuaa että monet kasvonilmeistä eivät edes ole tarkoitettu muille ihmisille vaan itselleen helpottamaan omaa oloa

Ap

Vierailija
11/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propagandaa, helvetti!

Vierailija
12/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas siirryin visiirin käyttöön, koska maskin kautta hengitelty välistä liian kuuma, välistä ylikostea ilma aiheuttaa minulle hengitystieoireita. (Pysyy ainakin ihmiset kaukana, kun kröhin, niiskutan ja kuulostan koronapotilaalta.) Lopulta olin viikon sairaslomalla ja jouduin koronatestiinkin sen flunssan takia.

Visiirin kanssa on hyvä hengittää ja se suojaa myös minua maskittomien asiakkaiden roiskeilta. Meillä on käytössä huonot perustason maskit, jotka ei kyllä suojaa yhtään, jos joku koronapotilas tai ihan vaan normilenssuinen aivastaa siihen maskiin. Estää ainoastaan meidän roiskeitamme lentämästä asiakkaiden päälle. Visiiri suojaa molempiin suuntiin.

Sitten tuli pomolta määräys, kun ylempää firmasta tiukensivat, että minunkin pitää alkaa taas käyttämään normimaskia. Välillä käytän sekä sitä, että visiiriä, mutta aina ei pysty. Fyysisiä hommia tehdessä pakko vaan ottaa pois, että happi kulkee.

Seuraavaa saikkua odotellessa.

En voi tajuta, miksei meillä ole visiirit, kuten monissa isoissa marketeissa henkilökunnalla fiksusti on.

Vierailija
13/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, itse tykkään maskista. Tuntuu, että voi olla jotenkin vapaammin, koska kukaan ei näe naamaa juuri ollenkaan. Lisäksi tarvii paljon vähemmän meikkiä!

Eikö tuo ole huono puoli?

Vierailija
14/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Olen lopettanut meikkaamisen, pidän kaunista maskia.

Vierailija
15/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun hyvä. Miksi pitäisi ylipäätään meikata, jos naama on muutenkin normaali. Säästyy rahaa ja aikaa muuhun.

Vierailija
16/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin mustia kertakäyttömaskeja, en yiennyt että niitä onkaan. Musta maski on coolimpi kuin valkoinen tai sininen jotka tuovat mielern sairaalan. En ole innostunut kangasmaskeista. T. Keski-ikäinen täti

Vierailija
17/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytin pomolle kieltä maskin alla. Ai kun tuli hyvä olo.

Vierailija
18/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin! Vapauttavaa, kun ei tarvitse aamulla peittää meikillä punoittavia kohtia kasvoissa. Ja uskallan rennommin osallistua keskusteluihin ja nauraa, kun ei tarvitse nolostua, kun kukaan ei enää huomaa eri kokoisia etuhampaitani. 😄

Vierailija
19/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millähän logiikalla?

Vierailija
20/32 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin mustia kertakäyttömaskeja, en yiennyt että niitä onkaan. Musta maski on coolimpi kuin valkoinen tai sininen jotka tuovat mielern sairaalan. En ole innostunut kangasmaskeista. T. Keski-ikäinen täti

Ooh, mistä saa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi