onko opiskelijalle kannattavaa olla koko kesä töissä?
Eli siis marjoja myisin läpi koko kesän, mutta nyt hiljattain rupes ahdistamaan että koko kesäloma menisi marjoja myyden. Onko liian rankkaa? Mitä hyviä puolia?
Osaako joku muuten kertoa millaisen summan saisin marjamyyjänä koko kesän 6 tuntia ppäivässä?
Kommentit (25)
Olen itse opiskelija ja olen viimeiset seitsemän vuotta tehnyt 3-4kk kesätöitä, 8h päivässä.
Millä elät jos et ole koko kesää töissä? Eli sanoisin että kannattaa.
Säästöillä elänyt ja hanttihommia sillon tällöin tehnyt, vanhemmat auttavat hätätilanteissa. En ole koskaan koko kesää ollut töissä, kuukauden maksimissaan, onko rankkaa?
Siis mitä? Olet opiskelija etkä ole ollut kuukautta pidempään töissä??
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 07:11"]Siis mitä? Olet opiskelija etkä ole ollut kuukautta pidempään töissä??
[/quote]
Toista vuotta opiskelen ja ei ole oikeasti ollut tarvetta :)
Ymmärrän ettei kukaan jaksa tulla auttamaan tällaista pappa betalar -opiskelijaa ja vastailemaan "onko rankkaa"-kysymyksiin. Muut opiskelijat painaa töitä koko kesän koska on PAKKO, oli rankkaa tai ei. Näköjään sun ei oo mikään pakko kerta on varaa valita lomailun ja työskentelyn väliltä.
Vastaus aapeen kysymykseen ei oikeasti riipu siitä, paljonko pappa maksaa, vaan siitä, paljonkko hän itse saa palkkaa, minkä tason oppilaitoksessa hän opiskelee ja mitä muita vaihtoehtoja hänellä on.
Opiskalija ei saa saada liikaa palkkaa vuoden aikana, koska siinä palaa opiskelukuukausienkin opintotuet. Paljonko raja on, riippuu oppilaitoksen tasosta. Liian pienellä palkallakaan taas ei kannata töihin mennä, varsinkaan jos ajan voisi käyttää myös opiskeluun, jolloin kunnon palkkaa tienaamaan pääsisi nopeammin. Tämäkin riippuu aika paljon opinahjodta ja onko se keski- vai korkea-astetta.
Ne rajat on kuitenkin aika korkeita, jos ei tee töitä KUIN kesän (ei opiskeluiden lomassa). Eli ei tuu kyllä vastaan vaikka saisi täydet tuet ja myy marjoja 4kk.