Paras kirpputorilöytösi?
Tuli mieleen, kun selailin sisustuslehteä jossa taas yhteen kotiin oli kirpparilta löydetty vaikka mitä ihanuuksia ja omalle kohdalle ei ole osunut koskaan mitään sellaista.
Oma paras löytöni on joskus teinivuosina bongattu 70-luvun nahkatakki. Se oli niiiiin ihana, minulla oli tuolloin meneillään taiteellinen kausi (noloa...) ja hetken olimme tuon takin kanssa erottamattomat. :)
Mikä on sinun kirppariaarteesi?
Kommentit (51)
Elviksen käytetyt kalsarit, eurolla.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 18:42"]Elviksen käytetyt kalsarit, eurolla.
[/quote]
Mahtava löytö! Tuliko jarruraidat kaupanpäälle?
Popin windfleece-haalari vauvalle 3 €, haalari oli kuin uusi! Kun jäi meillä pieneksi, myin huutiksessa 40 €:lla.
Te, jotka ostatte kaikki vaatteenne kirpparilta, kuinka usein käytte kiertelemässä? Käyttekö jossain paikan päällä vai netissä?
Lahtisen huopatossut kuin uudet 4 €. Yli 100 euroa uutena.
Paikan päällä vai netissä? Netti oo mikään kirppari.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 13:30"]Äitini osti aidon aurinkopullon hintaan 10e :D ei tainnut myyjä oikein tietää arvoa... Myös Sarpanevan kynttilänjalan hintaan 2e. Oikea hinta tietenkin parinsadan euron (muistaakseni??) luokkaa
Itse olen löytänyt aidon Pradan iltalaukun hintaan 5e. Antiikkiset kynttilänjalat 2e kpl, oikea arvo n.100e yhteensä. Niitä en kyllä myy, ovat niin kauniita ja saavat kasvaa arvoa :)
Vähemmän arvokkaita löytöjä on paljon. Vaatteista 90% kirpparilta (alusvaatteet ja petivaatteet sentään ostan uusina...!), kissaviinipulloja pari euroa kpl jne.
[/quote]
Kissaviinipulloja, voi luoja!
[/quote]
Satun keräilemään niitä :) joten MINULLE ne olivat löytöjä. Komean näköinen ikkunalauta mulla, kissaviinipulloja jokaisessa värissä! Naura vaan :D kyllä niistä kymppiäkin pyydetään kirppareilla ;)
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 18:08"]aito pradan laukku vitosella?!? tuskin.
[/quote]
Miksei...? Joku saa sellaisen lahjaksi eikä tykkää, ei tiedä merkkiä/arvoa ja laittaa myyntiin. Löytäähän ne ihmiset niitä aitoja kultakorujakin eurolla.
Idiootti!
Guessin jakku 3 e, 70-luvun nahkainen talvitakki 3 e, tavaranvaihtopäiviltä ilmaiseksi hyväkuntoinen Marimekon kauluspaita.
Kalliimmista sitten Longchampin nahkainen olkalaukku 50 e (on aito, mulla oli ennestään sama malli toisen värisenä niin tiedän ettei ole feikki).
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 13:30"]Äitini osti aidon aurinkopullon hintaan 10e :D ei tainnut myyjä oikein tietää arvoa... Myös Sarpanevan kynttilänjalan hintaan 2e. Oikea hinta tietenkin parinsadan euron (muistaakseni??) luokkaa
Itse olen löytänyt aidon Pradan iltalaukun hintaan 5e. Antiikkiset kynttilänjalat 2e kpl, oikea arvo n.100e yhteensä. Niitä en kyllä myy, ovat niin kauniita ja saavat kasvaa arvoa :)
Vähemmän arvokkaita löytöjä on paljon. Vaatteista 90% kirpparilta (alusvaatteet ja petivaatteet sentään ostan uusina...!), kissaviinipulloja pari euroa kpl jne.
[/quote]
Kissaviinipulloja, voi luoja!
[/quote]
Satun keräilemään niitä :) joten MINULLE ne olivat löytöjä. Komean näköinen ikkunalauta mulla, kissaviinipulloja jokaisessa värissä! Naura vaan :D kyllä niistä kymppiäkin pyydetään kirppareilla ;)
[/quote]
Tämä oli paras. Ei sen löydön tarvii olla taloudellisesti arvokas.
Lakanoita en kyllä kirpparilta ostaisi, paitsi jos olisivat vielä avaamattomassa pakkauksessa. Joo tiedän, kyllähän esim. hotellinkin lakanoissa joku muu on nukkunut mutta silti...
Yks tuttu löysi Vuittonin laukun 10 eurolla kirppikseltä. Kävi tarkistuttamassa aitouden liikkeessä ja monen sadan euron laukku oikeasti oli! Ei tainnut laukun myyntiin laittanut tietää mitä myi :D
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 22:26"]
Lakanoita en kyllä kirpparilta ostaisi, paitsi jos olisivat vielä avaamattomassa pakkauksessa. Joo tiedän, kyllähän esim. hotellinkin lakanoissa joku muu on nukkunut mutta silti...
[/quote]
Mä olen ostanut tyynyliinoja. Lakanoitakin ostaisin, jos löytäisin noita, mitä haen. Eli nuo on vanhoja, valkoisia, tosi paksua ja laadukasta puuvillaa. Kaikissa on käsinkirjailtuja monogrammeja tai muuta kirjailua valkoisella. Aivan upeita ja maksoin 1,5€/kpl.
Nuo oli kellastuneita, joten näyttivät likaisilta ja nuhjuisilta. Laitoin kotona kloriittiin, huuhtelin ja sen jälkeen pyykkikoneeseen. Tuloksena vitivalkoiset, uskomattoman kauniit ja laadukkaat tyynyliinta, jotka maksais paljon, jos tuollaisia kaupasta löytäisi. Ei noin hyviä ja kauniita saa mistään :)
Olin pitkään etsinyt juuri oikeanlaista sisustustyynyä kun vihdoin löysin sen naapurikirppikseltä :) olin ikionnellinen!
Nyt joku varmaan nauraa että VOI LUOJA, TYYNY!
Kuten joku jo sanoi, ei se arvo vaan se tunnearvo ja TUNNE kun teet löydön.
Ostin kaks ruskovillan villaista kypärämyssyä muutamalla eurolla kappale. Tuli hyvä mieli :) yleensä niistä ruskovilloista pyydetään turhan paljon.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 22:26"]
[/quote]
Mä olen ostanut tyynyliinoja. Lakanoitakin ostaisin, jos löytäisin noita, mitä haen. Eli nuo on vanhoja, valkoisia, tosi paksua ja laadukasta puuvillaa. Kaikissa on käsinkirjailtuja monogrammeja tai muuta kirjailua valkoisella. Aivan upeita ja maksoin 1,5€/kpl.
Nuo oli kellastuneita, joten näyttivät likaisilta ja nuhjuisilta. Laitoin kotona kloriittiin, huuhtelin ja sen jälkeen pyykkikoneeseen. Tuloksena vitivalkoiset, uskomattoman kauniit ja laadukkaat tyynyliinta, jotka maksais paljon, jos tuollaisia kaupasta löytäisi. Ei noin hyviä ja kauniita saa mistään :)
[/quote]
Mites sen kirjailun kävi kloritekäsittelyssä? Eikös ne ole yleensä värillisiä?
Leen farkut eurolla (laput oli vielä kiinni) kaupassa hinta n. 100e
Vagabondin max 3x pidetyt nahkakengät 3e
69e sisäpelikengät (laput kiinni) 5e
Useita keräilemiäni Vintage esineitä. Jotka ovat aina löytöjä, toki edullinen hinta aina lämmittää mieltä.
Arabian Kiltaa (eli vanhaa teemaa) 0,50-3e väliltä.
Sorry, siinähän olikin että kirjailua valkoisella. Se luetun ymmärtäminen...
Huuto.netistä mies löysi minulle todella kauan etsimäni ja harvinaisen satukirjan kahdellakympillä. Olin kysellyt divareista ja ties miestä, minimihinta-arvioksi olin saanut 150 euroa, mutta kun ei löytynyt edes sillä summalla. Olin etsinyt tuota reilut 15 vuotta, ja eräänä kiirastorstaina sellainen oli postipaketissa, joka oli osoitettu minulle. Paketti oli revennyt kulmasta, ja en meinannut uskoa silmiäni, kun heti kulman vihreästä väristä tunnistin kirjan. Oli sekä hyvä löytö että mojova yllätys samassa paketissa. (Mies päätti olla kertomatta minulle, että tuo on huudossa, etten stressaisi itseäni hengiltä, saanko sen vai en. Ketään kilpahuutajia ei edes tullut.)
mutta paremminkin voi olla väärennös, väärennöksiä on kanarian saaret yms pullollaan. eiks jopa tanja vienonen ylpeänä kantanut feikki-pradaa?