Mikä on pahin loukkaus narsistille?
Kertokaa, mikä on pahin loukkaus, mitä narsisti voi kokea?
Kommentit (1115)
”Onpas sinulla paha päähänpinttymä omasta erinomaisuudestasi”
Mielestäni suurin loukkaus tosi inhottavalle narsistille on kääntyä selin , pyllistää, nostaa takkiaan ja pieraista pitkä pieru.
Vierailija kirjoitti:
?👀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuuntele sen juttuja, vaikka puhuu päälle. Nauraa, kun se selittää jotain tosissaan. Ignooraa täysin.
Meinasit, että toimii narsistisesti narsistia vastaan? Nuohan ovat täysin narsistisia käyttäytymispiirteitä:
Niinpä, ja sille narsistille tällainen kohtelu vain vahvistaa hänen omaa käsitystään itsestään uhrina (mitä he aina mielestään ovat).
Niinpä, jos heiluttaa taistelulippua, niin todennäköisesti joutuu taisteluun :)
Vierailija kirjoitti:
Omasta kokemuksesta sanon, että pahin loukkaus narskulle on se, ettei ala tanssimaan hänen pillinsä mukaan. Tai laittaa/sanoo vastaan. Jossain takaraivossani asuu varmaan joku pikkupiru, mutta on kieltämättä huvittavaa katsoa, kun narsku ns. hajoaa edellä mainitun seurauksena 😈
HÖH, sulla on kyllä väärä diaknoosi, onko roolit vaihtunu vahingossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lista narsistin käytösmalleista:
Mahtailevuus
Huomiohakuisuus
Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä
Väkivaltainen
Empatian puuteLapsellisuus
Suuruuskuvitelmat
Manipuloivuus
Epärehellisyys
Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä
ImpulsiivisuusNöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)
Hovin kokoaminen
Mustamaalaaminen
Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat
Mitätöinti
Stalkkeroiminen
Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen
ValehteleminenListan avulla on helppo tunnistaa narsistinen käytös. Mitä useampi seikka osuu yhteen käytöksen kanssa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä kyseessä on narsisti.
Listalta puuttuu järjettömyyksiin yltävät kateus ja mustasukkaisuus. Kateellisia ollaan kaikesta - kodista, autosta, miehestä, lapsista, harrastuksista, opinnoista, työkavereista jne. Ja vaikka narskulla itsellä olisi kaikkea, niin toisilla ei saisi olla yhtään mitään tai vaikkei tämä itse edes haluaisi vaikkapa lapsia.
Itselläni oli aikoinaan narsku "ystävänä" ja hänet sai raivon valtaan lasteni koulutodistusten numerot (ihan tavallisia 8-9 tasoa). Itse hänen piti aina niitä kysyä ja kun rehellisesti kerroin niin keskustelu loppui siihen paikkaan kun piti päästä piiloon raivoamaan - minulle ei sentään kehdannut riehumisiaan näyttää.
Juuri noin! "vaikka narskulla itsellä olisi kaikkea, niin toisilla ei saisi olla yhtään mitään". Mua on kadehtinut suurituloisemmat, paremmassa asemassa olevat ja heillä on ollut kaikki mitä mullakin eli perhe, lapset jne. Silti järjetön kateus ja tuhoaminen ettei toisella saa olla mitään. Sairasta.
Se saattaa alkaa jo lapsena, toisella on kivempi lelu, parempi koulussa, nätimmät vaatteet, aikuisempana toisen mies kiinnostaa, on kateellinen talosta, ammatista, lapsista, kaikesta. Narskuille kun ei riitä mikään, voi epärehellisinkin keinoin hankkia lisää ja lisää omaisuutta jolla rehvastella. on siinä muilla ihmettelemistä kun tavis duunari "kylpee" rahassa. Tosin voi esittääkin sitä olevan vaikkei oliskaan, aina pitää olla parempi. Narskut, naispuoliset yleensä, kuppaavat miehet kuiviksi, jollain ihme konsteilla tekevät miehen lapsetkin perinnöttömiksi.
Eihän narsismia esiinny naispuolisilla oletetuilla, ainakaan virallisesti. Naiset vain toteuttavat itseään, ja voimaantuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi narsistia tai ketään pitäisi tietoisesti loukata? En ymmärrä ap:n kysymystä. Aika moni näistä vinkeistä täällä kolahtaa keneen tahansa meistä. Itselleni tulee mieleen, haluaako ap testata epäillyn narsistin sietokykyä ja saada vahvistusta omalle näkemykselleen? Minun ex-mieheni oli diagnosoidusti narsisti paykopaattisin lisin. Olisin kuollut, jos olisin tietoisesti lähtenyt aikanaan loukkaamaan. Omassa harhaisessa päässään alkoi kääntää asiaa niin, että minä olisin se sekopää. Googletteli netistä ”millainen on naisnarsisti”, petti ja suuttui sitten minulle kun en enää luottanut, selkeästi olin hänen mielestään narsisti.
Arvaan että pettämisestä kiinni jäädessään selitti tekonsa jotenkin niin, että se oli sinun vikasi, eli sinä olit se, joka omalla toiminnallaan ja käytöksellään "ajoi hänet vieraaseen syliin" ?
Olen eri kuin aiempi kirjoittaja. Minun ex-mieheni oli ja on oikea narsisti. Olimme naimisissa 20 vuotta. Liitto kesti niinkin pitkään koska olen liian kiltti ja siedin ihan liikaa.
Ex- mieheni petti useamman kerran avioliittomme aikana. Oli yhden yön juuttuja ja pidempää sivusuhdetta. Ja AINA, JOKA KERRAN kun asia paljastui, oli miehen pettämiset hänen mielestään minun syytäni. Hänen sanojensa mukaan ulkonäköni ja käyttäytymiseni ajoivat hänet pettämään ja jos vain olisin ymmärtänyt olla erilainen niin hänen ei olisi tarvinnut pettää. Mielenkiintoinen logiikka.
Miehen mielestä en pukeutunut riittävän viettelevästi, joten viettelevästi pukeutunut nainen baaritiskillä ikään kuin vei mennessään, hän ei pystynyt tekemään mitään vaan päätyi baarilöytöjen kanssa sänkyyn. Samoin vieraat naiset kuulemma ihailivat ja kehuivat häntä toisin kuin minä ja sen vuoksi hän joutui sivusuhteisiin ja intiimeihin suhteisiin muiden naisten kanssa.
Eli hän pesi kätensä täysin pettämisistään. Minun olisi pitänyt pyytää mieheltä anteeksi omaa ulkonäköäni ja käyttäytymistäni, koska se pakotti miehen vieraiden naisten helmoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuuntele sen juttuja, vaikka puhuu päälle. Nauraa, kun se selittää jotain tosissaan. Ignooraa täysin.
Meinasit, että toimii narsistisesti narsistia vastaan? Nuohan ovat täysin narsistisia käyttäytymispiirteitä:
Niinpä, ja sille narsistille tällainen kohtelu vain vahvistaa hänen omaa käsitystään itsestään uhrina (mitä he aina mielestään ovat).
Niinpä, jos heiluttaa taistelulippua, niin todennäköisesti joutuu taisteluun :)
Siinäkin on tilanne, -taistele tai pakene- ja kaikki eivät halua vaikkapa antaa narsistin temmeltää vapaasti ja määrätä kenet savustaa ulos. On otettava narsistin omia aseita käyttöön.
Sanoo et se on ruma paska haisee pahalle .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta kokemuksesta sanon, että pahin loukkaus narskulle on se, ettei ala tanssimaan hänen pillinsä mukaan. Tai laittaa/sanoo vastaan. Jossain takaraivossani asuu varmaan joku pikkupiru, mutta on kieltämättä huvittavaa katsoa, kun narsku ns. hajoaa edellä mainitun seurauksena 😈
Ei ole. Narsku on saanut katsella muiden hajoamista vähän liikaakin. Ihan reilua vaan, että saa välillä maistaa omaa lääkettään. Sitäpaitsi, narskullekin tulee seinä joskus vastaan. Mitä nopeammin, sen parempi.
Olen miettinyt, onko ns. vaikeilla exillä ylikorostuneet narsismipiirteet. Toisille kavereiden exille nimittäin tulee normaali suru ja osaavat asettua myös toisen asemaan, vaikkei asiat mene kuten haluavat, ja toiset taas kostavat kaikki omat vaikeat tunteensa, vaikka yrittäisi miellyttää heitä.
Miten tulla toimeen tällaisen kostavat ihmisen kanssa, koska tuo huomiotta jättäminen tämänkin ketjun mukaan on toimiva kosto. Minä tein näin, eli jätän huomiotta, koska en jaksanut enää yrittää selittää itseäni tai kommentoida kilometrin mittaisia haukkumaviestejä. Nykyään, jo muutaman vuoden päästä erosta, jos en kommentoi kiukkuviestejä, aloittaa ex nykyisen puolisoni haukkumisen ja arvostelun (myös lapselle), vaikkei ex edes halua olla missään tekemissä nykyiseni kanssa eli ei tunne häntä lainkaan. Haukut siis ovat vain ”seuraava taso”. Pian menetän lapseni tähän väliin. :(
Avioliiton aikana asioiden piti mennä kuten hän halusi, mutta olen aika leppoisa, joten vuosia meni tajuta oikea laita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on narsistivanhempi joka rääkkäsi mua 35 vuotta. Väkivalta ja eritoten pahoinpitelyt oli sen lempipuuhaa. Kävi vielä mun ollessa aikuinen kimppuuni.
Kun viimein laitoin rajat ja ilmoitin että enää en halua tavata enkö ottaa paskaa niskaani, se olikin HÄN joka suurieleisesti laittoi välit poikki. Ilmoitti etten ole enää hänen tyttärensä ja sen jälkeen marssi lakimiehen luo ja teki minut ulossulkevan testamentin.
Välit ollut kohta 10v poikki. Mun mielestä outoa käytöstä, sillä ei ole esim yrittänyt palauttaa välejä tai ottanut yhteyttä. Olin siinä uskossa että ei haluaisi menettää kokonaan hovinsa jäsentä. Ikävä ei sinällään ole ollut!
Muista kuitenkin vaatia lakiosaasi kun hän kuolee. Kas kun pelkällä testamentilla ei mitenkään voi sulkea lasta pois perinnönsaajista etukäteen. Ellet ole jotenkin rikollinen tms. Et saa sitä mitä saisit normaalisti, mutta lakiosasta määrätään laissa.
Narsistia loukkaa ja ärsyttää eniten ehkä vaikka se, ettei häneen kiinnitä mitään huomiota.
Ostaa sille niin haastava älypeli, jota se ei osaa ratkaista. Sitten sisäisesti naurahtaa kun se haukkuu sen pelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?👀
Taisi osua kohdalleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se jotain keksii . Tuollaisen jälkeen taitaa alkaa mustanmaalaus kampanja.
Ja se että ”teet kaiken väärin” ja kääntyä kaikki mahdollisimman sua vastaan, sun syyksi ja saa kaikki näyttämään et vika ois sussa. Osaa olla viekas kuin kettu, yrittää näytellä ja saada haaviinsa ja kun saa- iskee ja näyttää taas kyntensä. Parempi olla aina muutaman askeleen edellä tälläistä ihmistä ja ei kuunnella kuin kuurojen korvien läpi manipulointi yrityksiä ja sanoja. Teot näyttävät. Se että kerää aina faktaa niin narsisti ei pysty vedättää muita sun avulla.
Hän ei saa tahtoaan läpi on narsistille pahin. Hän on ylivoimaisin ja aina uhri omasta mielestään. Muissa aina vika eikä näe tehneensä vääryyksiä vaikka olisi (x1000)
Mittari millä narsistin loukkaantumisen aste mitataan, on hänen raivonsa määrä.
Joten kun hän raivostuu sinulle, pysy sydänkeskuksessasi turvassa ja sano että hän on kaunis.
Hänen raivonsa saa ylivertaiset mitat jos et reagoi millään lailla hänen raivoonsa vaan hymyilet lempeästi.
MUTTA raivoaminen menee fyysiseksi, joten älä tee sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Narsku on saanut katsella muiden hajoamista vähän liikaakin. Ihan reilua vaan, että saa välillä maistaa omaa lääkettään. Sitäpaitsi, narskullekin tulee seinä joskus vastaan. Mitä nopeammin, sen parempi.
Samaa mieltä ja olen myös tehnyt dg narskulle näin. Kyllä se narskullekin rajat löytyy , voimakas ihminen pysäyttää sen mellastuksen ja katsoo vierestä narskun hätää kun "lentävät apinat" on työssä. Nyt nauran jo näille aaseille. Mahtaa aasien elämä olla onnellista : D D D