Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko olleet osana jotain kulttia, lahkoa tms. muistuttavaa toimintaa?

Vierailija
11.11.2020 |

Näitähän on paljon enemmän, kuin alkuun uskoisi. Muutama tuttava hurahtanut esim. verkostomarkkinointiin. Nyt kun jälkeenpäin pohdin, niin myös nuoruuden urheiluharrastus eräässä seurassa oli aikamoista aivopesua ja tehokasta arvomaailman muokkausta haluttuun suuntaan. Hui! :/
Minkälaisia kokemuksia teillä?

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steinerkoulussa kolme vuotta töissä ja kiitti riitti!

Vierailija
2/120 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yhä.

Kerro lisää

Vierailija
4/120 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänestin kerran vihreitä ja toivon, että luonto antaa sen minulle anteeksi.

Vierailija
5/120 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu verkostomarkkinointia, olin sellaisessa värväystilaisuudessa. Järkyttävä joukkohurmos, oli pakko paeta.

Vierailija
6/120 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähällä olla luisumassa uskonlahkoon. Olin todella hukassa silloin. Lahkomaisuus oli tosi hyvin peiteltyä. Toiminta näytti ensisilmäyksellä normaalilta nuorten harrastetqoiminnalta. Pk-seudulla toimiva järjestö, joka houkuttelee teinejä riveihinsä. Moni varmaan tunnistaa.

Vierailija
7/120 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yhä.

Kerro lisää

En halua nimiä laittaa, mutta kyseessä on "elämäntaidonvalmentajien" koulutus joka on myös muodostunut "yhteisöksi" mutta valta on päägurulla. En uskalla lähteä joten se on merkki kultista.

Vierailija
8/120 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yhä.

Kerro lisää

En halua nimiä laittaa, mutta kyseessä on "elämäntaidonvalmentajien" koulutus joka on myös muodostunut "yhteisöksi" mutta valta on päägurulla. En uskalla lähteä joten se on merkki kultista.

Ei niitä niin monia ole, etten jo arvaisi...

Vierailija
9/120 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vähällä olla luisumassa uskonlahkoon. Olin todella hukassa silloin. Lahkomaisuus oli tosi hyvin peiteltyä. Toiminta näytti ensisilmäyksellä normaalilta nuorten harrastetqoiminnalta. Pk-seudulla toimiva järjestö, joka houkuttelee teinejä riveihinsä. Moni varmaan tunnistaa.

Mikä?

Vierailija
10/120 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yhä.

Kerro lisää

Ei niitä niin monia ole, etten jo arvaisi...

Vihjaa muillekin.

Vierailija
11/120 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka vihreät ovat etääntyneet hävettävän kauas luontopuolueesta ja tekee hyvin kyseenalaista politiikkaa joissain kysymyksissä, niin olen sitä mieltä, että he edelleen kuitenkin tekevät luonnonsuojelun eteen enemmän kuin muut puolueet.

Vai kertoisitko konkreettisten esimerkkien kera, mikä puolue on ympäristöystävällisempi?

Vierailija
12/120 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisella Ristillä töissä. En ole varma mitä arvomaailmaa syytävät, mutta hullut on sen parantolan puikoissa vakiokaluste.

Vierailija
13/120 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ja pääsin eroon. Äänestin nimittäin sinisilmäisyyttäni persuja mutta se jäi viimeiseks kerraks: en halua rajoja kii, ulkomaan työvoimaa pois maasta, ahistunutta sisäsiittoista ilmapiiriä, jatkuvia viharikostuomioita jne. jne.

Vierailija
14/120 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaiset tietenkin.

Vierailija
15/120 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko Unionissa on väkeä?

Vierailija
16/120 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi että tulen tähän ketjuun valittamaan turhasta ja pätemään, mutta omassa oppilaitoksessani on paljon outoja piirteitä. Kyseessä hoitoala. Olen kai katsonut liikaa dokumentteja kulteista ja diktatuureista, mutta seuraavat piirteet koulussani ihmetyttävät:

- Opettajat eivät reagoi palautteeseen mitenkään tai vaihtoehtoisesti ottavat sen erittäin huonosti vastaan.

- Koulullamme kävi seksuaalineuvoja puhumassa. Luennon pääaihe oli avusteinen seksi ja se, että kaikkien hoitajien tulisi avustaa siinä. Luokkakavereistani osa hymisteli ja komppasi "joo totta, eihän se eroa takapuolen pyyhkimisestä mitenkään". Luennossa oli hyökkääviä ja painostavia sävyjä. Jäi tunne, että meitä yritetään aivopestä.

- Yksilön häivyttäminen: Suurin osa sisällöistä toteutetaan tiimioppimisena, eikä numeroarvostelua ole. Osa opiskelijoista siipeilee ryhmätöissä, mutta silti työt merkitään kaikkien nimiin. Opiskelija-aines on osin todella kehnoa, mutta silti koulussa teeskennellään, että "kaikki ovat yhtä hyviä".

- Minulla ja parilla opiskelukaverillani on hankalan ihmisen maine, koska sanomme asiat suoraan, kritisoimme epäkohtia ja annamme palautetta. Samalla olemme myös luokan parhaita opiskelijoita. Olen pohtinut, voiko antamani palaute vaikuttaa jollain tavalla esimerkiksi työharjoitteluni arviointiin. Kuten sanoin, kaikki opettajat eivät suhtaudu palautteeseen kovin hyvin.

- Meille ei kerrota mitään. Tietokatkoksia ja väärinymmärryksiä sattuu koko ajan. Opettajat eivät ota vastuuta asiasta.

Jne. Ajatuksia?

Vierailija
17/120 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

GND-kultti yritti värvätä, mutta ymmärsin sen heti huijaukseksi.

Vierailija
18/120 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka vihreät ovat etääntyneet hävettävän kauas luontopuolueesta ja tekee hyvin kyseenalaista politiikkaa joissain kysymyksissä, niin olen sitä mieltä, että he edelleen kuitenkin tekevät luonnonsuojelun eteen enemmän kuin muut puolueet.

Vai kertoisitko konkreettisten esimerkkien kera, mikä puolue on ympäristöystävällisempi?

Kaikki ne jotka eivät Helsingin vihreiden tapaan halua pienentää keskuspuistoa.

Vierailija
19/120 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto. Muka oikeaa tietoa heillä ja heidän tutkimissaan paikoissa työskentelevillä vaillinaisia käsityksiä. Jos on opiskelijana töissä muualla, vieraantuneisuuden tunne on kauhea.

Vierailija
20/120 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkostomarkkinoinnin värväystilaisuudessa olin minäkin.

Kovin oli hurmoksellista ja omituista, en lähtenyt kyllä silti mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi