Terveisiä Ruotsista! Täällä sitä nyt ollaan sotaa paossa.
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 23:14"]
Ihanaa kun saa nukkua yönsä rauhassa.
[/quote]
Eikös se Ruotsin puolustus romahda puolessa tunissa, jos Venäjä niin päättää?
Ole onnellinen että saat nukkua hyvin ap.
Meillä yö menee vuorotellen valvoessa ja päivystäessä. Sovittiin just vuorot, jolloin jokainen perheenjäsen pienimpiä lukuunottamatta käy varmistamassa ja kiertämässä tontin rajat venäläisten tai ukranalaisten varalta.
Meiltä täällä Sukevalla on niin hyvät kulkuyhteydet sekä Venäjälle että Ukrainaan että koetaan olevamme ensimmäisinä uhattuina jos alkavat tappelemaan.
Ja pienin huoli ei myöskään ole tuottoisa maatilamme, joka ihan varmasti houkuttaa väsyneitä ja vittuuntuneita sotilaita ryöstöretkiin.
Oltais mekin tultu Ruotsiin turvaan, vaan mites lähdet kun kantturat ja elinkeino on täällä.
Kohtalotoveri! :) Itse lähden huomenna sotaevakoksi Viroon. Viro on Nato-maa ja siten turvassa pommituksilta. Sosiaalitoimisto sponsoroi mulle laivalipun muuttoavustuksena ja vuokraamani asunnon maksatan samalla puljulla.
Olen periaatteessa pro-Nato, mutta Suomen jäsenyyttä vastustan, sillä en halua että rahaa pumpataan sosiaalitukien sijaan puolustusmenoihin. Olen tällainen oppurtunistinen rusinat pullasta onkija :) Tulen sitten takaisin kun sota on ohi. Pitäkäähän maa pystyssä älkääkä kaikki ainakaan kuolko, jottei sosiaalisektorin maksukyky heikkene liiaksi!
Suosittelisin muuten samaa ratkaisua muillekin, mutta kun ei se Suomi pysy maksukykyisenä niin, että me kaikki lähdetään pakoon. Jonkun täytyy elättää toiset :)
-6
Olen ap sulle niin kade! Saat nukkua yösi. Meillä ei nukuta, tai pieniä pätkiä ehkä, mutta kuitenkin päivystetään koko ajan. Olen ihan varma, että jos Venäjä ensi yönä hyökkää, meidän koti on ykköskohde. Huoh...
Onneksi tuolla toisessa ketjussa annettiin viisas neuvo siitä, että vanukkaat kannattaa käydä hamstraamassa kaupasta ennen kuin ryssä tulee rajan yli. Nyt on sekä jääkaappi että pakastin täynnä. Riittää sekä miehelle että lapselle.
eikös ruotsi ole täynnä sotilaita entisestä jugoslaviasta ja nyt syyriasta??