Vierailija

Mulla on ollu reilun kuukauden vasemman käden keskisormessa outoa kipua. Se tuntuu lähinnä keskimmäisen nivelen kohdalla eli kun koukistan sormea tai puristan käden nyrkkiin. Särkyä siinä ei ole. Ei myöskään jäykkyyttä eli sormea voi suoristaa. Lähinnä kipu on siis taivuttaessa tai jos kannan esim kauppakassia tai nostan painavaa lautasta, silloin keskisormessa tuntuu kipua. Muut sormet on ihan kunnossa. Oon lukenu reumasta ja nivelrikosta mutta vaikee sanoo onko tää kumpaakaan. Lääkäriin on varmaan mentävä jos ei itekseen parane. Oon 42 vuotias ja muuten terve.

Kommentit (14)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hermo jumissa- lihakset jumissa? Eli onko sulla huono lihas kunto yläkropassa? Sieltä menee hermot sormiin asti, jos hermo jää tukkeutuneiden lihaste väliin jumiin Se kipeytyy. Nivelrikko sekä reuma kuumottaa,punottaa sekä myös leposärkyä.

Mulla oli samantyyppistä vikaa, ihmettelin että mikä nyt mättää, kunnes muutaman viikon kipuilun jälkeen tuosta nivelen vierestä kaivautui esiin ihan pienen pieni piikki, ihan kuin joku ruusupensaan tms piikki. En tiedä, kuinka kauan se sielä oli ollut, ja mitään suurta tulehdustakaan ei aiheuttanut.

Niin Se hermo kiinnittyy siihen keskisormeen, eli kun kipu tuntuu kun käytät niitä jumissa,heikossa kunnossa olevia lihaksia, niin hermo reagoi. Hierojalle ensin, sitten alat pitämään lihaksista huolta. Et ole enää nuori, ei kannata odottaa ikuisesti.

Niin Se hermo kiinnittyy siihen keskisormeen, eli kun kipu tuntuu kun käytät niitä jumissa,heikossa kunnossa olevia lihaksia, niin hermo reagoi. Hierojalle ensin, sitten alat pitämään lihaksista huolta. Et ole enää nuori, ei kannata odottaa ikuisesti.

raimo

Olisi mielenkiintoista tietää, löytyikö vaivaan apua hieronnasta tai muusta. Taitaa olla sormen keskinivelen kipu yleinenkin vaiva. Minulla alkoi aivan yllättäen juuri vastìkään (oikean käden keskisormen nivelessä - samat oireet kuin ketjun aloittaneella,  ikää minulla on reilut parikymmentä vuotta enemmän, joten lihaskuntoakin voisi epäillä).

Vierailija

Jos tulee useampaan niveleen epäilisin vaihdevuosia. Mulle tuli nivelsärky aluksi kuntosalilla rasittuvissa nivelissä ja sit sormissa 45 v ja luultiin eka reumaksi, mutta olikin vaihdevuosien tyypillinen oire ja parani hormoneilla.

Vierailija

Mitäs jos ottaisit rauhallisemmin siellä liikenteessä? Kaikille ei tarvitse näytellä keskaria... paranee ajan kanssa jos liikut vaikka bussilla.

Rahikainen

Itselleni iski eilen sama vaiva eli jäykistyi vas. Käden keskisormen keskinivel nyt 12 h jälkeen sormi edel. jäykkä lievästi turvoksissa ja käyttää ei voi olleenkaan tulehduskipulääkkeen otin tunti sitten eikä ole vielä ainakaan auttanut kipu sen sijaan levinnyt sormen juureen. Missään muualla ei kipua. Saitko tietoon mikä sormea vaivasi? Itse huolehdin kyllä kunnosta ja lihaksiston lihaksiston pitäs olla hyvässä kunnossa. Olen mies 42 v.

Vierailija

Vanhan ketjun nostoa, mutta itsellä sama vaiva. Oikean käden keskisormi ollut jo pitkään kipeä koukussa, ja siinäkin vain tietyssä asennossa, eikä tarvitse edes kantaa mitään. Muissa sormissa ei mitään ongelmia. M44

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
onko sinulla BMW? Sillä ajaessa keskisormi rasittuu enemmän kuin muilla autoilla.

Mersu... Mutta eihän sormen suorassa ollessa ole kipua, vain koukussa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat