Naismainen sisustus ja miehet
Esimerkkinä tämän blogistin koti. Kaunista ja tyttömäistä, tulee mieleen nuoren sinkkunaisen koti. Mutta eikö näillä blogistien miehillä ole minkäänlaista omaa makua mitä kotiinsa haluaa vai haluavatko hekin makuuhuoneeseen pelkkään roosaa ja valkoista?
Minäkin olen innostunut sisustamisesta mutta kyllä meillä yhdessä tehdään päätökset, onhan koti myös mieheni. Ja hän ei halua liian naisellista ja hempeää kotiimme vaikka muuten olenkin saanut aika vapaat kädet kotimme suhteen. Miten teillä muilla?
En vaan voi kuvitella tuollaiseen prinsessakotiin miestä..
Kommentit (216)
Eihän siihen maskuliinisuuteen vaadita kuin vähän kontrastia ja selkeyttä. Tummia sävyjä sekaan.
Tietysti on jotenki korni ajatus yhdistää karvainen mies tuollaiseen tyttömäiseen sisutukseen heiluttelemaan kulkusiaan ja raapimaan persettään, mutta nettihän on täynnä tuollaisia blogeja ja tuskin ne naiset aivan pelkästään omalla palkalla hankkivat suurta taloa ja sisustelevat päivät pitkät.
Selkeästi laskeutuvat ja seinän alaosaan loppuvat verhot, pienempi päiväpeitto, tummempaa sävyä sekaan, kontrastia, kontrastia, kontrastia, esim, mustan/tummanruskean muodossa. Siitä se maskuliinisuus syntyy menemättä junttimaisuuteen.
Tuollainen valko-pinkki värimaailma antaa sen vaikutelman, että sisustus on hankittu Tiimarista. Jotenkin halvan ja persoonattoman näköistä. Puuttuu vain LOVE- ja HOME-kirjaimet lipaston päältä.
Kai ne kestää jos saa tiukkaa blogaaja-pes**
t. Rap-artisti
En voisi kuvitella itseänikään tuollaiseen persoonattomaan halvalla kopioituun tusinakämppään. Miestäni ei sisustaminen kiinnosta, mutta kyllä meillä selvästi asuu kaksi aikuista samaa taloutta, molemmilla omaa aluetta ja sen huomaa.
Kateelliset huutelee. Siis koti on vasta uusi ja varmaan muotoutuu vielä tuosta. Lisäksi valkoinen on nyt kovasti in sisustuksessa eikä mikään turkoosi. Minä ainakin voisin nukkua ja asua kyseisessä makuuhuoneessa ja niin voisi miehenikin. Meillä ei ole ihan yhtä hienoa omassa kodissa.
Mikä tuosta tekee prinsessakodin?
Sekö kun siellä on vähän vaaleanpunaista?
Aika vähällä taitaa joillakin miehillä maskuliinisuus lähteä, jos ei tuommoista kestä :D
http://kotiovella.blogspot.fi/2014/02/instagram.html
Mielestäni tuo ei ole yhtään naismainen sisustus, itseasiassa aika magee makkari.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 08:18"]
Mikä tuosta tekee prinsessakodin?
Sekö kun siellä on vähän vaaleanpunaista?
Aika vähällä taitaa joillakin miehillä maskuliinisuus lähteä, jos ei tuommoista kestä :D
[/quote]
MIKSI tuollaista _pitäisi_ kestää?
Meilläkin on mm. vaaleanpunaiset verhot ja sohvapöydän kaitaliina on tumma aniliini, eikä mies tosiaankaan valita tai koe testosteronitasonsa heikentyneen. Kun muutimme yhteen, hän sanoi että minä saan päättää kaikesta, mitä tulee sisustukseen. Niinpä kotimme on minun makuni mukainen, melko naisellinen, mutta käy miehelle. Häntä ei kiinnosta.
Me ollaan molemmat sisustamisesta kiinostuneita, eikä todellakaan tuolla valkoHome-tyylillä, joka näyttää olevan joka toisen bloggaajan käsitys tyylikkyydestä. Onneksi on samanlainen maku ja tyylitaju, niin ei tarvitse kummankaan kärvistellä toisen unelmien takia. Pidetään siitä, että talon ja sisustuksen henki ovat suht samanlaiset, kerroksellisuudesta l. siitä ettei koti näytä kalustekatalogista repäistyltä ja kalusteista jotka kestävät kauemmin aikaa kuin kiiltovalkoinen lipasto.
Ei tuo ollut ollenkaan pahin. Ns. maalaisromanttinen sisustus vaalealla ja pinkillä on kaiken rimpsuhärpäkkeen kera mielestäni miehen kastrointi kaikella tasolla.
Kuvitelkaa mies sinne kaikkien röyhelöitten, Mailegin pupujen ja kaunokirjoitusten joukkoon.
Ei hemmetti. Tulee ihan pahoinvoiva olo niiden miesparkojen puolesta.
Ihan oikeasti ajatelkaa naiset vähän edes sitä miestä kun toeutatte romanttista unelmaanne "nukkekodistanne."
Minä sisustan aivan miten haluan, mutta "hyväksytän" kaiken miehelläni. Ei se koskaan sano ei, ja vielä kiittelee päälle kun on niin hyvännäköinen koti. Ihana mies.
Toisaalta minä en itsekään pidä mistään prinsessatyylistä.
Mun mies kutsuu noita Homekodeiksi;) Niissä kun yleensä jossakin kohtaa lukee se home:D Meillä sisustus on viime kädessä minun harteillani mutta miehellä on myös oma makunsa jonka otan huomioon. Ainoastaan vanhojen romujen säilyttelemiseen en ole taipunut ja nyt vihdoin lähes 10v yhdessäolon jälkeen mies on saanut hävitettyä kaiken mitä ei kertaakaa ole näiden vuosien aikana tarvinnut.
Mun mielestä tuollaisen homesisustuksen luova nainen on jotenkin keskenkasvuinen:)Romanttisessakin kodissa voi olla viihtyisää ja se yleensä tapahtuu maskuliinisemmilla yksityiskohdilla terästäen;)
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 07:24"]
Ai tuo on tyttömäinen sisustus? Ihan kaunista tuolla on.
Mua enemmän naurattaa nämä blogit:
http://kotiovella.blogspot.fi/
http://homewhitehome.blogspot.fi/
[/quote]
Totta. Tuo kotiovella on kyllä mielestäni huh huh. Makunsa kullakin. Yritys on kieltämättä kova.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 12:48"]
Mun mies kutsuu noita Homekodeiksi;) Niissä kun yleensä jossakin kohtaa lukee se home:D Meillä sisustus on viime kädessä minun harteillani mutta miehellä on myös oma makunsa jonka otan huomioon. Ainoastaan vanhojen romujen säilyttelemiseen en ole taipunut ja nyt vihdoin lähes 10v yhdessäolon jälkeen mies on saanut hävitettyä kaiken mitä ei kertaakaa ole näiden vuosien aikana tarvinnut.
Mun mielestä tuollaisen homesisustuksen luova nainen on jotenkin keskenkasvuinen:)Romanttisessakin kodissa voi olla viihtyisää ja se yleensä tapahtuu maskuliinisemmilla yksityiskohdilla terästäen;)
[/quote]
Sun mielestä siis nainen on keskenkasvuinen, jos hänellä on erilainen sisustusmaku kuin sinulla (=hän pitää sellaisesta sisustuksesta josta sinä et pidä).
Onko sun mielestä nainen myös silloin keskenkasvuinen jos hän pitää erilaisesta kirjallisuudesta kuin sinä? Tai jos hän pitää erilaisista koruista kuin sinä?
Onko sinun makusi aikuisuuden mittari?
Musta tossa blogissa ei ole mitään överiä. Överiä on juuri ne maalaisromanttiset pitsihöperöt mitä näki Suomen Kaunein Koti - ohjelmassakin. Niissä ei paljoa miehellä ole sanottavaa :D
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 12:48"]
[/quote]
Sun mielestä siis nainen on keskenkasvuinen, jos hänellä on erilainen sisustusmaku kuin sinulla (=hän pitää sellaisesta sisustuksesta josta sinä et pidä).
Onko sun mielestä nainen myös silloin keskenkasvuinen jos hän pitää erilaisesta kirjallisuudesta kuin sinä? Tai jos hän pitää erilaisista koruista kuin sinä?
Onko sinun makusi aikuisuuden mittari?
[/quote]
Samaa mieltä!! Toiset tykkää pojista, toiset isistä. Kai nyt jokaisella saa olla oma maku? Hirveän tylsää se muuten olisi. Itse taitaa eka kirjoittaja olla keskenkasvuinen kun näkee asiat noin yksipuolisesti :D
Me sisustettiin ennen miehen kanssa yhdessä ja saatiin ihan ok kumpaakin miellyttävä sisustus.
Viimeisintä asuntokauppaa varten tein kuitenkin yksin myyntistailauksen, siis yksin päätin koko sisustuksen joka sitten toteutettiin yhdessä. Lopputuloksesta mies oli aivan ihmeissään. "Miten täällä on näin viihtyisää? En minä osaa mitään tämmöistä." ..Sen jälkeen minulla on ollut enemmän vapaat kädet sisustuksen suhteen.
Olihan ne meidän yhdessä tehdyt sisustuksetkin ihan kivoja, mutta kumpikin tykätään lopputuloksesta enemmän jos saan suunnitella sen ihan vapaasti.