Naismainen sisustus ja miehet
Esimerkkinä tämän blogistin koti. Kaunista ja tyttömäistä, tulee mieleen nuoren sinkkunaisen koti. Mutta eikö näillä blogistien miehillä ole minkäänlaista omaa makua mitä kotiinsa haluaa vai haluavatko hekin makuuhuoneeseen pelkkään roosaa ja valkoista?
Minäkin olen innostunut sisustamisesta mutta kyllä meillä yhdessä tehdään päätökset, onhan koti myös mieheni. Ja hän ei halua liian naisellista ja hempeää kotiimme vaikka muuten olenkin saanut aika vapaat kädet kotimme suhteen. Miten teillä muilla?
En vaan voi kuvitella tuollaiseen prinsessakotiin miestä..
Kommentit (216)
Kyllä sisustuksessa kannattaisi ottaa huomioon myös miehen mielipide. Jos hänellä siis on sellainen. Jos ei, niin kai se on ihan sama vaikka se mies elää siinä prinsessaröyhelöiden keskellä.
Itse olen sisustamassa kotia, jonka me aiomme parin vuoden päästä myydä. Tällaisen kodin sisustaminen on vähän erilaista kuin aivan itselle tulevan:
http://artikkeli.fi/aiotko-myyda-kotisi-joskus-sisusta-se-nain/
En aivan niin paljon uskalla esimerkiksi revitellä väreilä kuin haluaisin ja kuinka paljon niitä laittaisin itselle tulevaan kotiin. Haluan tehdä tästäkin sisustuksesta kuitenkin kodikkaan, lämpimän ja viihtyisän, en mitään ankeaa ja kliinistä valko-harmaa-musta-ruskea tilaa yksittäisine tehosteseinineen...
Onko vinkkejä myytävän kodin sisustamiseen?
En halua haukkua liikaa, mutta mielestäni sisustus on liian kliininen, liikaa keinomateriaaleja. Omasta mielestäni valkea sisustusmuoti on edelleen ihan tyylikäs, myös ikityylikäs, vaikka se on juuri nyt trendinä jo pitkälti väistynyt.
Minusta maailma on tällä hetkellä niin kova, kilpailuhenkinen ja masentava, että tekee vain hyvää, jos on paikka, jossa on hempeää, rauhallista ja harmonista. Eikä tosimiehen miehisyyden pitäisi olla niin heikko, että ei pysty vaimoaan lempimään valkoisten lakanoiden ja vaaleanpunaisten ruusujen keskellä. Jos kaipaa jotakin kinkympää, menköön homoilemaan jonnekin s/m-klubille.
Katselin ihastuneena hömppäsarjan Nymfit sisustuksia. Siis ihan vain sen sarjan interiöörien ja miksei muunkin estetiikan katselu teki hyvää sielulle, vaikka sarja muuten tuntui olevan suunnattu varhaisteineille.
Tuossa blogissa on 19 KUVAA JOSTAIN VITUN VAATETANGOSTA... Siis pelkästään yhdestä tangosta ja siihen liittyvästä??En lue blogeja koskaan nyt klikkasin ton. En lue enää. :D
On myös sisustuksesta kiinostuneita miehiä (kaikki eivät keskity autojen rassailuun), heidän kotinsa harvoin näyttävät tuollaisilta. Eikä näytä kyllä meidänkään koti, vaikka minä olenkin ainoa, jota kiinnostaa sisustaminen.
Huvittavaa oli minusta tuolla blogissa se kateushöpinä. Ei, en todellakaan kadehdi tuollaista kotia. Jotain kaunista sanottavaa kyllä varmaan keksisin, jos tuollaisessa vierailisin.
Kyllä miehetkin tykkää kauniista ja sievästä. Ainakin mun isäni ja mieheni ja poikani ovat tällaisia miehiä, jotka viihtyvät hyvin tavallisen naisellisen kauniiksi laitetuissa kodeissa.
ja toi yks mies tuolla blogissa teki jonkun pöydänkin? ihailen miten pariskunnat jaksavat sisustaa yhdessä, pisteet sinne. Naisellinen tai ei niin kauniita kaikki
Kiitos tästä ihanasta ekasta blogista!!!
Meillä on noiden blogien tyylinen vaalea koti. Pihalla on vielä minun erittäin tyttömäinen huvimajani pitsiverhoineen, tyynyineen ym. erittäin tyttömäisine krumeluureineen. Kummasti silti minun karvainen karpaasini viettää siellä hempeän vaaleanpunaisessa vaahtokarkissa illanistujaisia kavereidensa kanssa aivan helposti. Huvimajan nyt vain kuuluu olla romanttinen.
Kotona meillä ei taida kanervanväristä lasimaljaa enempää olla varsinaisia tyttöjen värejä, mutta muuten on hyvin vaaleata/hopeista/harmaata. Miehelle on tärkeintä se että koti toimii ja on mukava. Miehen rumat tietokoneet on kätevästi sen omassa romuläj... siis öh työhuoneessa jossa on ovi kiinni (ovi on myös kiinni minun ompeluhuoneeseeni, ihan lasten takia).
Joo siis lähinnä pointtina oli että eikös ne miehisimmät miehet ole perinteisesti olleet niitä joita ei se sisustus voisi vähempää kiinnostaa? Tärkeämpää on porakoneen akun kestävyys tms. Ja ollaan tyytyväisiä kun kotona odottaa hyväntuulinen vaimo joka tohkeana esittelee uusia verhoja. Se hyväntuulisuus katsos tarkoittaa sitä että illalla saattaa jopa irrota, joten hyvä sauma kehua. ;)
Miten tää sisustussuunnittelija liittyy tähän??? :D :D
Miksi maskuliininen sisustus on lähes aina tummaa: tummanruskeita paneeleja ja huonekaluja, mustaa nahkasohvaa, raskaan näköisiä tummia mattoja ja verhoja, tummiksi maalattuja yksittäisiä seiniä, hämärä valaistus jne. jotenkin tunkkaisen ja raskaan näköistä.
Ja miksi feminiininen sisustus mielletään aina valkoiseksi ja pinkiksi hörselöhommaksi?
En tajua... Eikö ääripäiden väliin muka mahdu mitään? Ja jos ei mahdu, miksi miehet haluavat sisustaa vain yllä mainitulla tavalla? Kyllä tulisi riita oman kumppanin kanssa jos kodin sisustus- ja viihtyvyyskäsitykset poikkeaisivat toisistaan noin radikaalisti. En voisi asua yhdessä.
Pari vuotta sitten suunniteltiin olohuoneen koko laluston uusimista vaimoni kanssa. No, hän lähti käymään viikoksi äitinsä luo turkuun. Sillävälin hommasin kaikki möbelit kokonaan uusiksi. Eikä mennut kuin vajaa 1 päivä. Jos vaimo olis ollut projektissa mukana, ei varmasti kuukausikaan olisi riittänyt.
Ja kotia kun tuli , oli kuukausi mykkäkoulua sun muuta pihtausta, kun en kysynyt hänen mielipiteitä kalusteista enkä ottanut häntä mukaan valitsemaan. Kyllä hän niistä nyt tykkää ja minähän ne maksoinkin. J
Unohdin mainita äsken, että joskus miehen on tehtävä se mikä.miehelle kuuluu, eikä pidä lähteä hortoilemaan päiväkausiksi johonkin pirun kauppoihin.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 02:07"]
Pari vuotta sitten suunniteltiin olohuoneen koko laluston uusimista vaimoni kanssa. No, hän lähti käymään viikoksi äitinsä luo turkuun. Sillävälin hommasin kaikki möbelit kokonaan uusiksi. Eikä mennut kuin vajaa 1 päivä. Jos vaimo olis ollut projektissa mukana, ei varmasti kuukausikaan olisi riittänyt.
Ja kotia kun tuli , oli kuukausi mykkäkoulua sun muuta pihtausta, kun en kysynyt hänen mielipiteitä kalusteista enkä ottanut häntä mukaan valitsemaan. Kyllä hän niistä nyt tykkää ja minähän ne maksoinkin. J
[/quote]
No jos ostit raskaita ja tummia huonekaluja ja mustan massiivisen nahkasohvan niin en ihmettele...
Ei nyt sentään. Olin ostoksissani huomioinut myös vaimoni toiveita. Tiedin ja tunsin mitä tein. Olemme asuneet yhdesdä 29 vuotta. Että kyllä mieltymykset puolin ja toisin ovat tulleet tutuiksi. Kenkä puristi vain siitä, että tein päätökset ilman häntä. Nappi ostokset ne olivat hänenkin mielestään jonkin ajan kuluttua. Ja Rakkaus jatkuu. Kaikki on ok.
Liian pikkutyön makuuhuone tuossa kuvassa.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 10:40"]
Hajutonta ja mautonta. Ei särmää. Kopsattu sisustuslehdistä. Ei se pelkkä valkoinen autuaaksi tee. Persoonallisuus ja ajattomuus puuttuu.
t. Sisustajamies
[/quote]
Samaa mieltä: hajutonta, mautonta ja persoonatonta. Olen nainen, mutta en todellakaan haluaisi asua valko-pinkissä kodissa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 03:23"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 10:40"]
Hajutonta ja mautonta. Ei särmää. Kopsattu sisustuslehdistä. Ei se pelkkä valkoinen autuaaksi tee. Persoonallisuus ja ajattomuus puuttuu.
t. Sisustajamies
[/quote]
Samaa mieltä: hajutonta, mautonta ja persoonatonta. Olen nainen, mutta en todellakaan haluaisi asua valko-pinkissä kodissa.
[/quote]
Liikaa valkoista. Ylipitkien verhojen tilalla voisi olla laskosverhot tai puusälekaihtimet. Käyttäisin vihreää, turkoosia tai sinistä valkoisen kontrastina. Pinkistä en niin välitä, vaikka naispuolinen satun myös olemaan.
Nuo blogien valkeat kodit tuovat mieleen hautaustoimiston.