Naismainen sisustus ja miehet
Esimerkkinä tämän blogistin koti. Kaunista ja tyttömäistä, tulee mieleen nuoren sinkkunaisen koti. Mutta eikö näillä blogistien miehillä ole minkäänlaista omaa makua mitä kotiinsa haluaa vai haluavatko hekin makuuhuoneeseen pelkkään roosaa ja valkoista?
Minäkin olen innostunut sisustamisesta mutta kyllä meillä yhdessä tehdään päätökset, onhan koti myös mieheni. Ja hän ei halua liian naisellista ja hempeää kotiimme vaikka muuten olenkin saanut aika vapaat kädet kotimme suhteen. Miten teillä muilla?
En vaan voi kuvitella tuollaiseen prinsessakotiin miestä..
Kommentit (216)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 10:40"]
Hajutonta ja mautonta. Ei särmää. Kopsattu sisustuslehdistä. Ei se pelkkä valkoinen autuaaksi tee. Persoonallisuus ja ajattomuus puuttuu.
t. Sisustajamies
[/quote]
Komppaan sisustajamiestä. Tämä saattaa olla sinun (ap) tyylisi, mutta yleisesti naiset jotka ajattelevat olevansa hyviä sisustajia, tekevät kaikesta liian aseteltua ja steriiliä. Lisäksi käytetään liikaa nykyajan sisustuselementtejä ja unohdetaan juuri ajattomuus ja persoonallisuus. olen vasta 22 vuotias mies, mutta ymmärrän silti sisustuksen päälle, vaikken ole edes sisustaja. kaikelle valkoisuudelle täytyy tuoda kontrastia. esimerkiksi vanha puu ja metalli tuovat tilaan ajattomuutta, lämpöä ja hieman miehisyyttäkin. Metallia oletkin kyllä käyttänyt, mutta se on sävyltään liian" romanttinen" ja tässä se vain korostaa glamouria. Lisää rohkeutta peliin. tila kaipaa väripillkkuja ja ajattomuutta. hanki tehostehuonekaluja, kuten värikäs vanha penkki tai sohva ja kokeile värikkäitä ja yksinkertaisia tauluja. nido tila yhteen muun kuin valkoisen värisellä matolla ja muutamalla saman värisellä yksityiskohdalla. älä unohda pientä leikkisyyttä. sitten ollaan jo lähellä täydellistä sisustusta. mutta muista, että vaikka kaikki sisustuksessa on mietitty ja aseteltu millintarkasti, se ei saa näyttää siltä :)
Mä en tiedä ainuttakaan miestä, joka varta vasten tahtoisi jonkun äijämäisen sisustuksen. Mitä se sitten tarkoittakaan? Kaikki tuntemani miehet tykkäävät mukavista sohvista, pehmeistä matoista, taluista ja jopa koriste-esineistä ja kynttilöistäkin sopivasti käytettynä. Saa olla myös kukkia ja hempeitä verhoja. Pikemminkin sanoisin niin, että miehet ne muutenkin tykkäävät enemmän kauniista ja romanttisesta, hörsöistä ja kaikesta söpöstä, johtuen ihan siitä, että ne tykkäävät yleensä näteistä ja pehmoisista naisista.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 02:07"]
Pari vuotta sitten suunniteltiin olohuoneen koko laluston uusimista vaimoni kanssa. No, hän lähti käymään viikoksi äitinsä luo turkuun. Sillävälin hommasin kaikki möbelit kokonaan uusiksi. Eikä mennut kuin vajaa 1 päivä. Jos vaimo olis ollut projektissa mukana, ei varmasti kuukausikaan olisi riittänyt.
Ja kotia kun tuli , oli kuukausi mykkäkoulua sun muuta pihtausta, kun en kysynyt hänen mielipiteitä kalusteista enkä ottanut häntä mukaan valitsemaan. Kyllä hän niistä nyt tykkää ja minähän ne maksoinkin. J
[/quote]
Älä ikinä koskaan enää tee noin. Meillä olisi varmasti tullut ero, jos mies olisi hakenut sohvat itse. Pitäköön mies huoli autotallinsa sisustuksesta. En minäkään siihen puutu. Käytännössä esimerkiksi itselleni sisustus ja viihtyisä koti on paljon tärkeämpi kuin mies. Sen vuoksi mies lähtisi ennen että minun pitäisi tinkiä sisustusvalinnoistani.
[/quote]
Miksi näin pitäisi toimia? Kyllähän mies katselee usein jalkapalloa olohuoneessa joten hyvä olla hänen makuisat viihde-elektroniikat yms olohuoneessa. Sisusta sinä itsellesi ompelukoppisi, miksi miehen pitäisi viihtyä vain autotallissa?
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:41"]
Mä en tiedä ainuttakaan miestä, joka varta vasten tahtoisi jonkun äijämäisen sisustuksen. Mitä se sitten tarkoittakaan? Kaikki tuntemani miehet tykkäävät mukavista sohvista, pehmeistä matoista, taluista ja jopa koriste-esineistä ja kynttilöistäkin sopivasti käytettynä. Saa olla myös kukkia ja hempeitä verhoja. Pikemminkin sanoisin niin, että miehet ne muutenkin tykkäävät enemmän kauniista ja romanttisesta, hörsöistä ja kaikesta söpöstä, johtuen ihan siitä, että ne tykkäävät yleensä näteistä ja pehmoisista naisista.
[/quote]
Hempeiden verhojen vastapaino ei tarvitse olla alumiiniset turkkilevyt seinässä vaan esim. raskaat tummat verhot. Ne parantavat akustiikkaa jolla on tutkitusti terveyttä parantava vaikutus. Lisäksi väittäisi, että monikaan ihminen, edes nainen ei aidosti tykkää lasista, teräksestä, sinkkikipoista verrattuna laadukkaaseen lämpöä hehkevaan puuhun sisustuksessa.
Monen "hienot sisustukset" ovat kuin sairaalan auloja.
Mun mies ainakin tykkää tosta sisustuksesta
Tyylikäs, vähän on jo tyttömäinen. Muuttunut nyt edukseen.
Meillä pääasiassa sisustan minä, mutta kysyn aina mieheltä mielipiteen. Tykätään molemmat tummista väreistä, eikä olla yhtään marimekko-muumimuki-ihmisiä. (Jos joku on, se ei haittaa, olkaa vain, en tarkoita pahalla). Ja sisustuksemme onkin aika persoonallinen ja tumma.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 02:07"]
Pari vuotta sitten suunniteltiin olohuoneen koko laluston uusimista vaimoni kanssa. No, hän lähti käymään viikoksi äitinsä luo turkuun. Sillävälin hommasin kaikki möbelit kokonaan uusiksi. Eikä mennut kuin vajaa 1 päivä. Jos vaimo olis ollut projektissa mukana, ei varmasti kuukausikaan olisi riittänyt.
Ja kotia kun tuli , oli kuukausi mykkäkoulua sun muuta pihtausta, kun en kysynyt hänen mielipiteitä kalusteista enkä ottanut häntä mukaan valitsemaan. Kyllä hän niistä nyt tykkää ja minähän ne maksoinkin. J
[/quote]
Älä ikinä koskaan enää tee noin. Meillä olisi varmasti tullut ero, jos mies olisi hakenut sohvat itse. Pitäköön mies huoli autotallinsa sisustuksesta. En minäkään siihen puutu. Käytännössä esimerkiksi itselleni sisustus ja viihtyisä koti on paljon tärkeämpi kuin mies. Sen vuoksi mies lähtisi ennen että minun pitäisi tinkiä sisustusvalinnoistani.
Kaunis sisustus! Ei kyllä mitään jäykkää nähnytkään :D
Meillä molemmat osallistuvat sisustamiseen, minä valinnoillani ja mies lompakollaan. Viimeksi hankimme kukkaisverhot makuuhuoneeseen ja pitsiverhot olohuoneeseen.
Ostimme myös uuden kristallikruunun vessaan, tosin Stockmannin myyjä katsoi vähän hassusti ja laitoinkin siitä palautetta Internetin välityksellä.
Rouva, 55