Masennuslääke joka EI lisää ruokahaluja?
Tiedän että eihän sitä ole pakko syödä ja herkutella kun mieli tekee, mutta vaikeasti masentuneena sitä ei jaksa taistella vastaan. Kun on vielä kilpirauhasen vajaatoimintaa, niin jokainen kilo niin tiukassa ettei tosikaan.
Kommentit (26)
Lääkkeet vaikuttavat eri ihmisiin eri tavoin. Et saa varmuutta kuin kokeilemalla. Jos lihominen on todella yleistä, se lukee haittavaikutuksissa; aloita vaikka niistä joissa sitä haittaa ei ole raportoitu. Ja googleta lisää...
miks cymbalta on saanut alapeukkuja? t. yks joka syö sitä mutta ei ap
SSRI-lääkkeet yleensä hillitsevät ruokahalua. Esim fluoksetiinia (mm. Seronil) määrätäänkin usein myös bulimian/ahmimishäiriön hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 07:47"]
Palstailu vie ruokahalut.
http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288661356832.html
[/quote]
Ei kyllä taatusti ehdi jääkaapille kun kiertää kaikki palstat naputtamassa kommenttejaan.
Totisesti. Keksitty juuri Oikea masennuslääke.
Voxra. Aluksi kehitetty tupakoinnin lopettamiseen. Nimenomaan vähentää ruokahalua. Itselläni ollut käytössä, kokeillut olen lähes kymmentä muuta masennuslääkettä.
useimmat SSRI-ryhmän lääkkeet vähentää ruokahalua. Mirtatsapiini tyypillisimmin lisää sitä
pillereistä tulee muita hullunoireita.
Seronil, mm. BED- ja bulimiapotilaita hoidetaan tällä.
Absenor, joka on mielialaa tasaava. Itse olen käyttänyt masennuksen hoitoon ja jopa laihtunut.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 07:50"]Voxra. Aluksi kehitetty tupakoinnin lopettamiseen. Nimenomaan vähentää ruokahalua. Itselläni ollut käytössä, kokeillut olen lähes kymmentä muuta masennuslääkettä.
[/quote]
Tämä siis laihduttaa. Muutenkin on stimulantinsukuinen lääke niin sivuvaikutukset ovat täysin päinvastaiset kuin noissa SSRI-mömmöissä. Panettaa enemmän ja pistää mahdollisesti vauhtia punttiin.
Venlafaxin toiminu mulla hyvin useampaan mielenterveysongelmaan, mm. keskivaikea masennus ja kiloja ei ole tullut lainkaan. :) Mut toisaalta, syön ilomielin vaikka lihottaviaki lääkkeitä kun palaan siihen henkiseen helvettiin..
St Johns Wort, mutta kyseessä on täysin luonnollinen yrtti, ei SSRI-lääke.
Itselläni toimii paremmin kuin Prozac, eikä mitään haittavaikutuksia.