Mikä on teillä vanhin käytössä oleva kodinkone?
Meillä on miehen vanhempien Itä-Saksasta tuoma pieni sähkögrilli, joka on jostain 70-luvun alusta. Erinomaisesti toimii edelleen! Myös vatkain on monta kymmentä vuotta vanha.
Kommentit (400)
Leivinuuni ja hella alkuperäiset, 40-luvulla rakennettu talo. Talvisin tulee jotain pataa muhiteltua.
Mun ensimmäinen pesukone vuodelta -96 on yhä käytössä äidilläni. On toki ollut vaan 1 hengen taloudessa aina, mutta kyllähän siinäkin tulee pesukertoja noille vuosille. 4h taloudessa meillä on varmaan mennyt pesukone n joka 3-4vuosi....samoin kuivausrummut :( Pyykkiä pestään ja kuivataan päivittäin.
Philips-merkkinen sähkövatkain, 30 vuotta tänä syksynä. Sain sen äidiltäni, kun muutin avomieheni, sittemmin aviomieheni kanssa yhteen. Vatkain on kestänyt yhtä kauan kuin yhteiselo mieheni kanssa. :D Viimeksi käytin sitä - siis vatkainta - viime lauantaina, kun vatkasin kananmunat ja sokerin tosca-leivoksia varten.
Silitysrauta varmaankin, se on jo 20v vanha.
Vierailija kirjoitti:
Silitysrauta varmaankin, se on jo 20v vanha.
Sana takaisin :D Ompelukone, ostettu vuonna 1994
+Toinen ompelukone vuodelta 1971, jonka olen hankkinut n. vuosi sitten fiilistelyperiaatteella kun samanlainen oli äidilläni.
Äitini sähkövatkain 60-luvulta. Käytti sitä aika harvoin, niin kuin meilläkin käytetään. Ei ehkä päivittäisessä käytössä olisi säilynyt näin pitkään?
Sähkövatkain jostain vuodelta 83. En ollut edes syntynyt silloin.
Kelloradio Philips vuodelta 2000. Radio ramonaa kuuntelen keittiössä joka päivä.
Leivänpaahdin on yli 20 vuotta vanha. Hyvin paahtaa edelleen.
Uuni ja mikroaaltouuni vuodelta 2000. Täysin toimintakunnossa.
Isoäidiltäni peritty Moccamaster 80-luvun puolivälistä. Ikää laitteella on jo siis noin 35 vuotta, mutta hyvin toimii. Kun esikoinen muuttaa ensi vuonna pois kotoa, niin ajattelin antaa tämän Moccamasterin perintönä hänelle ja ostaa itse uuden.
Mikroaaltouuni, itse ostettu 9/1998, eli 22 vuotta tuli juuri täyteen. Lapsuudenkodista ei tullut otettua mitään vanhoja kodinkoneita mukaan.
40 vuotta vanha sähkövatkain. Perin äidiltäni. On ollut ahkerassa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astianpesukone vuodelta 1976, AEG, toimii ja pesee hyvin.
Löysin sen testinkin netistä, 3000mk uutena 1975 (nykyrahassa noin 2500€), vie noin 4-5 kertaa enemmän vettä kuin nykyiset tuhnut :) siksipä se puhdistaakin niin hyvin. Ennen tehtiin nuokin kestämään.
https://jukuri.luke.fi/bitstream/handle/10024/483826/kselostus908.pdf?s…
Koetusselostus, mahtavaa!
Sähkövatkain Kenwood v. 1956, toimii moitteettomasti paitsi teho-sekoitin osio sanoi itsensä irti 30 v sitten
Kannattaa olla varovainen,ettei noista tule tulipalo.