Poliisi pyytää havaintoja suomea puhuvasta miehestä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009828116.html
Miksi tuo piti mainita että puhuu suomea?
Aiemmin tuota ei ole mainittu.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että se on tärkeä tieto.
Kyllä, hoono soome kiel on iha eri asa.
Näin persuna olen aivan järkyttynyt siitä että rikollinen ei ole tummaihoinen, miten joku voi pilata noin valkoisenrodun maineen, olisi edes naamioitunut tummaihoiseksi... *yhyyy* kyllä minä nyt mieleni pahoitin
Suomenkielen puhuminen on epäilyttävää. Todennäköisesti se ei kuitenkaan ole syy, miksi poliisi pyytää niitä havaintoja.
Suomenkielen puhuminen ei tietääkseni ole tällä hetkellä kiellettyä missään päin Suomea. Jopa Ruotsissa saa nykyisin puhua suomea, jopa peruskouluissa välitunneilla, eikä opettaja saa siitä huomauttaa.
Suomessa (lähinnä pääkaupunkiseudulla) on kuitenkin paikkoja, joissa suomenkielen käyttöä pyritään rajoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Näin persuna olen aivan järkyttynyt siitä että rikollinen ei ole tummaihoinen, miten joku voi pilata noin valkoisenrodun maineen, olisi edes naamioitunut tummaihoiseksi... *yhyyy* kyllä minä nyt mieleni pahoitin
Oletpa nokkela.
Yritä nyt miettiä muutakin kuin niitä persuja, persuhullu.
Mitä väliä sillä on tutkinnan kannalta, mitä kieltä puhuu? Ja miksi olettavat sukupuolen?
Huumevelat vie kaikki rahat, omat ei riitä, niin pakko kai noiden on ryöstää kauppoja. Huumemaailman velkojat ei anna armoa, ihmishenki ei ole minkään arvoinen. Espoon ja koko pk-seudun huumetilanne on paha ja pahemmaksi menee. Ryöstöt ja muu rikollisuus lisääntyy.
Maamuut on niitä velkojia ja suomipojasta tullut ryöstelijä.
Se on nykyään kirjaimellisesti uutinen jos Suomessa törmää suomen kieleen.
Vierailija kirjoitti:
Huumevelat vie kaikki rahat, omat ei riitä, niin pakko kai noiden on ryöstää kauppoja. Huumemaailman velkojat ei anna armoa, ihmishenki ei ole minkään arvoinen. Espoon ja koko pk-seudun huumetilanne on paha ja pahemmaksi menee. Ryöstöt ja muu rikollisuus lisääntyy.
Voi voi, ei kannata käyttää huumeita.
Ei ryöstäjän tarvitse osata suomen kieltä. Voi luoda ihan hyvän uran rötöstelijänä, vaikkei osaisikaan suomea. Emme voi olla nurkkakuntaisia globaalissa maailmassa ja vaatia mahdottomia ryöväreiltä. Suomi on tunnetusti vaikea kieli. Kyllä uhrien pitää hyväksyä, ettei ryöstäjä aina kommunikoi suomeksi. Jos ei mitään yhteistä kieltä löydy, voidaan kuitenkin hyödyntää elekieltä.
Ahdistaa tuo hetero- ja binäärinormatiivinen oletus sukupuolesta! Vaikka birth-assigned gender olisikin mies, niin yksilö voi silti identifioitua joksikin muuksi.
Luultavasti siksi, että muuten öyhötettäisiin pitkin poikin heittoja tekijän alkuperästä.
Tosin näemmä nyt sitten öyhötetään siitä, että näin tehtiin.
Siksi, että se on tärkeä tieto.