Mikä on teillä vanhin käytössä oleva kodinkone?
Meillä on miehen vanhempien Itä-Saksasta tuoma pieni sähkögrilli, joka on jostain 70-luvun alusta. Erinomaisesti toimii edelleen! Myös vatkain on monta kymmentä vuotta vanha.
Kommentit (400)
Kesämökillä, jonne ei ole sähköä. On pyykinpesukone ja voimakoneena On Clintton-bensiini moottori. Kone on kunnossa ja vm. on 1965. Siinä on kiinteä kammesta veivattava pyykkimankeli.
Vanhin? Taitaa olla Philips-merkkinen sähkövatkain vuodelta 1990, jolloin muutin mieheni kanssa yhteen. Vieläkin ahkerassa käytössä.
Hoover, pölynimuri, jossa voi letkun laittaa poistopäähänkin.
Puhaltelen sillä vetoa uuuniin, jos kylmänä savuttaa.
Scan-Dyna stereoviritinvahvistin 70- luvulta, vastaa "man caven" äänentoistosta.
Neuvostoliittolainen matkaradio 70- luvulta, Okean 209.
Käytän pitkä- ja keskipitkien aaltojen kuunteluun.
Makuuhuoneen telkkari on vuodelta 2005.Hyvin toimii.
Punainen jääkaappi. 80-luvulta?
Philips jääkaappi jostain 60-luvun alkupuolelta. Termostaatti ja oven tiivisteet vaihdettu. Philips mikroaaltouuni 80-luvun puolivälistä. Hemmetin hidas lämmittämään, mutta toimii moitteettomasti. Pifco merkkinen hiustenkuivain 60-70 luvulta.
Sähkövatkain ja leivänpaahdin, jotka äitini osti minulle 2006, kun muutin pois kotoa toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Molemmat toimii moitteettomasti. Nuo on siis jo 15 vuotta vanhoja ja itse olen 31, joten olen omistanut ne melkein puolet elämästäni. :D
Vaimo. Täyttää 36 vuotta ensi kuussa.
Vanhat kodinkoneet ovat sähkösyöppöjä!
Äidillä oli vielä kaksi vuotta sitten liesi, joka oli vuodelta 1973. Talo rakennettiin silloin ja hankittiin tuo liesi.
Se ei oikein enää toiminut hyvin kymmeneen vuoteen mutta vanha jääräpää piti sitä edelleen uutena ja hienona. Kun sitten uunin suuluukku irtosi ja rempsotti avoimena eikä pystytty enää kiinnittämään uudelleen, suostui uuteen lieteen, siis kaksi vuotta sitten.
Sähkövatkaimia näköjään paljon muillakin seitkytluvulta!
Moccamaster on lähemmäs 20v vanha, ainoa uusittu osa on se metallinen "suutin". Vanha oli niin rivossa kunnossa, että päätin vaihtaa.
Vuodelta 1978 oleva nainen. Toimii vielä ihan moitteettomasti. Joskus se vähän kitisee ja narisee, ja täytyy myöntää, usein ihan aiheesta. Mutta kun vähän kehuu ja hellii, niin se kehrää taas entiseen malliin. Ihan hyvä monitoimikone, toimii keittiössä ja makuuhuoneessa. Valmistaa erinomaisia ruokia ja kyllä se pitää myös muistakin asioista huolen.
Kiitos ja kumarrus. Eikä tämä ole pahalla kirjoitettu.
Yleiskone, joka on tod näk vähintään itseni ikäinen. Olen syntynyt 1980. Hyvin toimii, mutta on melkoinen sähkösyöppö.
Kahvinkeitin vuodelta 2011. Hyvin toimii edelleen!
Vierailija kirjoitti:
Ompelukone vuodelya 1937. Käytän aina kun tarvisee ommella jotain, tuoreempaa vehjettä ei ole, eikä tule.
Noi vanhat koneet ovat uusia härveleitä parempia kun pitää ommella hyvää suoraommelta, ainakin silloin, jos se vanha kone ompelee vain suoraommelta. Olisipa meilläkin sellainen! Vaan eihän se kahdesta pitkästä muutosta selvinnyt, vaikka oli lujaa tekoa. Olihan sen varmaan joku taitava mekaanikko/hitsari saanut kuntoon, mutta eihän sitä siinä hässäkässä ajatellut.
1987 mikro