Mikä on teillä vanhin käytössä oleva kodinkone?
Meillä on miehen vanhempien Itä-Saksasta tuoma pieni sähkögrilli, joka on jostain 70-luvun alusta. Erinomaisesti toimii edelleen! Myös vatkain on monta kymmentä vuotta vanha.
Kommentit (400)
Bamix jostain 90-luvun alkupuolelta ja tiskikone 90-luvun loppupuolelta.
70 vuotias tiskari. 175cm korkea, viikset, henki haisee kaljalta. astiat jättää vähän likaisiksi eikä pese lautasten kääntöpuolia.
Jääkaappi ja pakastin. Vuosimalli 1990 tai 1991
Sähkövatkain, ostettu -92. Sain joululahjaksi, kun keräilin tavaraa omaa kotiani varten. Mitään vikaa ei ole koskaan ollut. Merkistä en kyllä enää tiedä.
Valkoinen Husgvarna mikro pyörimättömällä lautasella entisen parturin takahuoneesta. Parturin omistanut ja vuonna 1973 perustanut muori kuoli jo 2011 tai 2012 ja liikehuoneiston tyhjäyksessä oli mukana hänen entinen apulaisensa joka on minun ystäväni ja hän kutsui mut katsomaan erästä taulua jonka uskoi olevan minun mieleeni. Olisi ollutkin mutta tyhjillään seisseen liikkeen haju oli jähmettynyt tauluun ja en ottanut sitä lopulta itselleni, mutta mikroaaltouunin otin mukaan koska ennestään minulla ei sellaista ollut. Apulainen oli tullut parturiin töihin 1979 ja hänen mukaansa mikro oli jo silloin takahuoneessa käytössä eli oliskohan ensimmäisiä mikroaaltouuneja jos tämä paikkansa pitää🤔 hieman epäilen koska tämä nainen on jo aika vanha ja hänellä on muistisairaus, mutta kyllä mikro nyt ainakin 30vuotias on.
Sähkövatkain. On vähintään 35 vuotta vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo
mummo
Saksalainen perseensuristin vuodelta 69.
Peeniksen kehitin -70 luvulta. Paljon olen sillä kehitellyt.
Nykyisin sillä kehittelee poika ja hyvin kuulemma onkin kehittänyt,
senttejä ja paksuutta tullut roimasti lisää.
Vierailija kirjoitti:
Jääkaappi ja pakastin. Vuosimalli 1990 tai 1991
Meillä hiukan vanhempi, vuosi/pari ja ihan hyvin toimii.
Vaimo 155/45 ,vuosimalli 78 ja en vaihda koskaan uuteen,näitä malleja ei saa enää
Vaimo on tuossa ollut jo 50 vuotta ja se on valmistettu melkein 70 vuotta sitten. Pirun hyvä kone, suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo 155/45 ,vuosimalli 78 ja en vaihda koskaan uuteen,näitä malleja ei saa enää
Noi pienet mallit on kestäviä mutta alapää alkaa helosti falskaan vanhemmiten.
Lisäksi vanhemmiten voivat muuttua happamiksi.
Jos samaa vuosimallia halut niin niitäö alkaa olla aika paljon vailla markkinoilla,
nuorempaan kannattaa tietenkin vaihtaa tai voit hommata toisen rinnalle kun pidät ne vaan erillään ettei ruoste tartu uuteen.
valurautaliesi jostain 1940-luvun alusta. toimii edelleen moitteetta.
Electroluxin monitoimikone 1970-luvun alusta, mummon hankkima aikanaan. Siihen käyvät nykyäänkin valmistettavat lisäosat ja uusiin tietysti myös sen varusteet. Toimii aina vain. Aivan mainio peli.
Upon pesukone 80 luvulta. On uusia hommattu useita ja tuo kiertänyt parilla mökilläkin tähän mennessä. Uusista hajoaa muoviosia sun muuta elektroniikkaa 1-5v jälkeen ja täytyy ostaa uusi. Upo jaksaa lingota vuosikymmenestä toiseen ilman mitään huoltoa. Uudet tehdään selvästi hajoamaan heti takuun jälkeen. Olisi pitänyt ostaa noita koneita useampi 80 luvun lopulla, kun koneet tehtiin vielä kestämään.
Upon 2400w mikro 90 luvun alusta toimi myös lähes 30 vuotta. Oli tehokkain mikro mihin törmännyt, keitti lasin vettä 10 sekunnissa. Kaksi kertaa täytyi sulake vaihtaa noiden vuosien aikana, kunnes ei enää sulakkeen vaihto riittänyt. Ainoa mikro millä onnistunut vahingossa polttamaan ruuan hiileksi pari kertaa.
Nykyiset mikrot hyvä että 400-800w antavat ja kestä edes 3 vuotta.
Vanhat upot oli teräksistä laatua, uudet on perus halpis kiina muovia, tehty hajoamaan ei kestämään.
Ehkä äidin vanha palloimuri joka haettiin käytettynä jostain päiväkodista Ladalla 1970luvulla, kun olin 5vuotias. Oli se jännä laite, kun ei ikinä ollut talossa sellaista ennen ollut ja olin jopa innostunut imuroinnista 10vuotiaaksi, mutta sitten meni mielenkiinto. Vaimolla oli 2000luvun alussa pakkomielle saada nykyaikainen imuri joten ostettiin sellainen ja ei se muutamaa vuotta kauempaa mennyt ja nyt ollut jo neljä sellaista ja vanha kunnon palloimuri on autoimurina.