Mikä on teillä vanhin käytössä oleva kodinkone?
Meillä on miehen vanhempien Itä-Saksasta tuoma pieni sähkögrilli, joka on jostain 70-luvun alusta. Erinomaisesti toimii edelleen! Myös vatkain on monta kymmentä vuotta vanha.
Kommentit (400)
Vierailija kirjoitti:
70 vuotias tiskari. 175cm korkea, viikset, henki haisee kaljalta. astiat jättää vähän likaisiksi eikä pese lautasten kääntöpuolia.
Kuvasit juuri mun anopin.
Hiustenkuivain vuodelta 2989 . Toimii edelleen loistavasti. Enää ei tehdä näin kestäviä tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Hiustenkuivain vuodelta 2989 . Toimii edelleen loistavasti. Enää ei tehdä näin kestäviä tuotteita.
Apua, siis vuodelta 1989🤣
Itsellä on sähkövatkain, sauvasekoitin ja pieni yleiskone vuodelta 1998, kun muutin omilleni. Vanhemmillani on edelleen vuonna 1988 hankittu tiskikone.
tuli tuosta uposta mieleen, että meillä on kellarissa upon erillinen linko 1950-luvulta. Isoisäni osti sen aikanaan mummolleni helpottamaan pyykinpesua, mummo suuttui, kun tuollaisiin vempaimiin tuhlataan rahaa, että kuivuisihan se pyykki muutenkin, mutta myöhemmin myönsi, että kyllä se helpotti elämää niin paljon. Kansi siitä joskus halkesi (sellainen läpinäkyvä muovikansi), joka korjattiin uudella kannella 1970-luvulla. Linko toimii edelleen.
Poljettava ompelukone, lienee yli sata vuotta vanha. Toimii hyvin.
Mikroaaltouuni, josta onnistuin poistamaan piippaus äänet. Kun tuo vanha uuni hajoaa, on suuren työn takana saada myyjiltä selville, mistä mikroaalto uunista saa poistettua äänet kodinkone huollossa. Kaikista malleista se ei kuulemma onnistu ja myyjän on se tiedettävä, ohjeistettiin kodinkone huollosta.
Silitysrauta on myös vanha, sekä kaikki viisi Elixair ilman puhdistajaa. Niin ja jääkaappi on jo hajoamaisillaan. Pakastin on melko huono, halpis versio, joja aikanaan ostettiin ylimääräiseksi mustikoita varten,
Hallilla edellisen omistajan mukaan v-63 työkeikalla Hämeenlinnasta ostama Fiat-merkkinen jääkaappi(koneisto jenkki Tecumseh (vai miten kirjoitetaankin)).Hyvin kaljat kylmenee milloin tarvitsee)
Itäsaksalainen leivänpaahdin. Ostin kirpparilta 90-luvulla. Miltei päivittäisessä käytössä ollut siitä saakka.
Ilmeisesti toi on ollut suosittu malli, oon nähnyt samanlaisen monella kesämökillä.
On ihan tyylikäs, teräskuorinen, kulmikas muotoilu. Hieno kerrassaan.
Höyrysilitysrauta, ostettu v.1991 ja ihan hyvin skulaa.
Silitysrauta vuodelta 74 tai 75, en ole ihan varma.
Oranssi Philips. Hyvin toimii.
Jääkaappi ja sähköliesi ovat alkuperäiset v:lta 1990, jolloin tämä talo rakennettiin. Volta Bolido pölyimuri on vuodelta 2002, mutta siihen joutunut hankkimaan uuden letkun ja uuden suulakkeen jokunen vuosi sitten.
Minä itse. 64-vuotias käsintiskikone.
Itäsaksalainen Komet merkkinen sähkövatkain kuusikymmentä luvulta.
Hiusfööni seitsemänkymmentä luvulta.
Bamix, hankittu 80-luvun lopussa.
Kohta 10 vuotta vanha tiskikone. AEG näyttäis olevan. Oon vaan miettinyt, että koskahan sekin olis hyvä vaihtaa uuteen, ettei tule mitään vesivahinkoa...
Ostin talon, joka on rakennettu 80-luvun alussa. Lyön vaikka mutsin hautakivestä vetoa, että keittiökoneet on sieltä rakentamisen ajoilta. Tiskikone oli Upo Lahtiska ja se on satavarmasti sitä aikaa. Siitä onneksi olen jo päässyt eroon, kun alkoi vähitellen kuumottamaan sen oikea käyttövarmuus. Keittotaso ja erillisuuni on varmasti samaa ajanjaksoa ja ne on takuulla olleet sen ajan superhuippumakeet, mitä ei joka kodissa silloin ollut. Kohta nekin lähtee ser-keräykseen, kunhan saan keittiörempan käyntiin ihan kunnolla.
Acosta grilli vuodelta 1972. Ja ihan paras! SEtäni toi kaikille sukulaisille tälläsen DDR-ihmeen.