Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään äitoyslomalla irtisanottua (tai siis heti irtisanominen kun palaa töihin)

Vierailija
10.11.2020 |

Oletteko nostaneet asiasta oikeusriidan? Auttoiko liitto? Saitteko korvauksia?
Mulla käynyt siis perinteiset, sijaiseni vakinaistettiin tehtävääni ja mulle kerrottiin että ei ole sulle mitään mihin voisit palata, irtisanominen tulossa heti töihin palatessani (nyt vielä hetken äitiyslomalla).

Riitelemällä sitä työpaikkaa ei saa takasin, se on toki tiedossa. Mietin juuri mitä tehdä, varmaan luottamusmiehelle kannattaa asiasta soittaa vaikkei hän voi päätöstä muuttaakaan.

Kommentit (162)

Vierailija
161/162 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli työnantajan kanssa riita perhevapaaseen liittyvistä korvauksista. Työnantaja rupesi ensin hankalaksi, mutta asiat sovittiin myöhemmin vähin äänin liiton avustuksella. Ei siitä mitään seurauksia uralle koitunut.

Työnantaja ei ymmärrettävästi halunnut oikeusjuttua, jonka olisi todennäköisesti hävinnyt ja saanut huonoa mainetta. Ylimääräinen selvittely harmitti, mutta kun asiat lopulta saatiin sovittua, niin en itse jälkikäteen tietenkään myöskään huutele missään riita-asiasta.

Tällaiset tilanteet eivät siis ole poikkeuksellisia, mutta vain kaikkein kärjistyneimmät jutut menevät oikeuteen asti. Yleensä on kaikkien etu saada jonkinlainen sovinto aikaan nopeasti.

Vierailija
162/162 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli työnantajan kanssa riita perhevapaaseen liittyvistä korvauksista. Työnantaja rupesi ensin hankalaksi, mutta asiat sovittiin myöhemmin vähin äänin liiton avustuksella. Ei siitä mitään seurauksia uralle koitunut.

Työnantaja ei ymmärrettävästi halunnut oikeusjuttua, jonka olisi todennäköisesti hävinnyt ja saanut huonoa mainetta. Ylimääräinen selvittely harmitti, mutta kun asiat lopulta saatiin sovittua, niin en itse jälkikäteen tietenkään myöskään huutele missään riita-asiasta.

Tällaiset tilanteet eivät siis ole poikkeuksellisia, mutta vain kaikkein kärjistyneimmät jutut menevät oikeuteen asti. Yleensä on kaikkien etu saada jonkinlainen sovinto aikaan nopeasti.

Minäkään en entiseen työpaikkaan sitten enää tuon kokemuksen jälkeen halunnut palata, mutta ihan kivan työtodistuksen ja suosittelut esimieheltä olen kaikesta huolimatta sieltä saanut. Toisinaan laiha sopu on parempi kuin iso riita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi