Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään äitoyslomalla irtisanottua (tai siis heti irtisanominen kun palaa töihin)

Vierailija
10.11.2020 |

Oletteko nostaneet asiasta oikeusriidan? Auttoiko liitto? Saitteko korvauksia?
Mulla käynyt siis perinteiset, sijaiseni vakinaistettiin tehtävääni ja mulle kerrottiin että ei ole sulle mitään mihin voisit palata, irtisanominen tulossa heti töihin palatessani (nyt vielä hetken äitiyslomalla).

Riitelemällä sitä työpaikkaa ei saa takasin, se on toki tiedossa. Mietin juuri mitä tehdä, varmaan luottamusmiehelle kannattaa asiasta soittaa vaikkei hän voi päätöstä muuttaakaan.

Kommentit (162)

Vierailija
1/162 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä että heti palatessani siis tulossa parin päivän yt yhtä ihmistä koskien (minä) ja irtisanominen sitten seuraa tuota ”neuvottelua”. Ap

Vierailija
2/162 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittoon yhteys heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/162 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitto on jo ollut jo keskustelussa mukana, mutta itse asiassa tuo ei ole sinällään laitonta. Äitiyslomalta palaavalle tulee lain mukaan ”mahdollisuuksien mukaan tarjota” joko samaa työtä, jos sitä ei ole niin muuta työtä, ja jos sitäkään ei ole niin sitten saa irtisanoa. Toki liitto tekee työnantajalle selvityspyyntökirjeen tms mutta ei se sitä työpaikkaa tuo takaisin.

Mietin juuri että alanko riitauttaa sillä sen riidan voi myös itse hävitä. Ap

Vierailija
4/162 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidan häviäminen siis tarkoittaa että pitää maksaa omat ja toisen osapuolen oikeudenkäynti- ja lakimieskulut mikä voi olla tuhansia euroja.

Vierailija
5/162 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tehtävissä. Uutta työpaikkaa hakemaan vain.

Vierailija
6/162 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä haluat saavuttaa tuolla oikeuden käynnillä?

Vierailija
7/162 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä haluat saavuttaa tuolla oikeuden käynnillä?

No juuri tässä mietin että saavuttaako sillä mitään vai ei. Ilmeisesti ei. Ap

Vierailija
8/162 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin sanoit, ei ole sinällään laitonta.

Vierailija
9/162 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään tehtävissä. Uutta työpaikkaa hakemaan vain.

Näin se taitaa olla. Ikävä silti huomata että naista yhä nykyään vielä ”rangaistaan” lpsen saamisesta. Suomessa ei oikeastaan ole paluusuojaa ollenkaan, työsopimuslaki on niin ympäripyöreä sanoissaan (juuri se työnantajan on mahdollisuuksien mukaan tarjottava... blablaa). Yllättäen voi aina sanoa että mahdollisuutta ei ollut :)

Ap

Vierailija
10/162 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liitto on jo ollut jo keskustelussa mukana, mutta itse asiassa tuo ei ole sinällään laitonta. Äitiyslomalta palaavalle tulee lain mukaan ”mahdollisuuksien mukaan tarjota” joko samaa työtä, jos sitä ei ole niin muuta työtä, ja jos sitäkään ei ole niin sitten saa irtisanoa. Toki liitto tekee työnantajalle selvityspyyntökirjeen tms mutta ei se sitä työpaikkaa tuo takaisin.

Tämmöisen kehittelit. 

Vierailija
11/162 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata edes mennä siihen yt- kokoukseen, sano että voi lähettää irtisanomisen postitse. Itse en ainakaan käyttäisi sekuntiakaan tuohon työpaikkaan aikaa ja vaivaa. Voit jo hakea uutta paikkaa, kerrot vaan uuteen paikkaan koska palaat äitiyslomalta.

Vierailija
12/162 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sanon , että luottamusmiehen kanssa ei kannata asiasta keskustella, sillä hän on kuitenkin talon väkeä. Otat liiton lakimieheen yhteyttä ja kysyt häneltä neuvoa tilanteeseen.

Vierailija
13/162 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pitkällä lomalla, työntekijällä ei ole mitään oikeutta saada samaa työtään takaisin.  Se riippuu aivan työnantajasta.

Hänelle voidaan osoittaa jotain muuta työtä jos sitä, jos ei ole, hän joutuu lähtemään.

Vieläkö joku ihmettelee, miksi lapsia syntyy Suomessa niin vähän.

Jokaine joka on saanut ns. vakinaisemman duunin, pitää siitä kynsin hampain kiinni, ainakin niin kauan kun opintovelat maksettu.

Eri asia on sitten niillä aloilla, joilla on työvoimapula. Niitäkin on.

Vierailija
14/162 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöisen kehittelit. 

Niin tämä on kylläkin totta.

- eri -

Vierailija
15/162 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita liitto asialle, he hoitavat tuota. Tsemppiä.

Vierailija
16/162 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittomasta irtisanomisesta saa korvauksen, se on tyhmä jättää hakematta.

Vierailija
17/162 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittoon yhteys heti.

Voi hyvä Luoja, miten tyhmiä täällä ihmiset ovat.

Olettko koskaan olleet edes työelämässä, kun ette tuon vertaa tiedä, ettei mikään liitto voi tuolle mitään.

Vierailija
18/162 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole laiton irtisanominen eikä mikään harvinainen tapaus.

Jokainen työelämässä oleva tietää asian.

Vierailija
19/162 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko miten pitkään äippälomalla? Jos useamman vuoden niin ymmärrän työnantajaa.

Vierailija
20/162 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä olet sinä, joka et tiedä, ettei tuo ole laitonta!

Piti tulla kommentoimaan, vaikka ei tiedä asiasta työlainsäädönnöstä paskan vertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän