Hiton POSTI! En saa I K I N Ä tilauksiani pakettiautomaattiin vaikka olen sen valinnut noutopisteeksi!!
Että mua riepoo!!! Miksi edes laittavat noita pakettiautomaatteja vaihtoehdoksi, jos sinne ei ikinä saa omia paketteja?
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Itse tilaan paketit kotiinkuljetuksella. Ei tarvitse voivotella ruuhkaista pakettiautomaattia eikä jonottaa. Toki se maksaa muutaman euron enemmän, mutta on sen arvoista.
Kunpa vaan olisikin, mutta kun ei sekään Postilla toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 150 cm nainen. Välillä lähetykset tulevat niihin ylimpiin lokerikkoihin pakettiautomaatissa. Kiva sitten kun ei niitä saa itse kerättyä sieltä. 🙄
No sun ei sitten varmaan kannata tilata niitä sinne automaattiin.
Tuohon ei oikein muutakaan ratkaisua taida olla. Ei oikein voi kuvitella että jakaja alkaa pakettien koon lisäksi lajitella paketteja lokeroihin sen mukaan, minkä tilaaja on ilmoittanut pituudekseen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Posti "kadotti" tilaamani pankkikorttin yli kahdeksi viikoksi, mutta löysi kortin sen jälkeen, kun olin jo ottanut yhteyden pankkiini, joka sulki kortin turvallisuuteen vedoten. Kortin sulkua ei voinut enää perua, joten kiitti v*tusti posti. Nyt odottelen jännityksellä seuraavat kaksi viikkoa, tuleeko uusi kortti vai "kadottaako" posti senkin.
...Oliko tuossa "kadonneessa"kortissasi oikeaosoite? ei siis puutteellinen, esimesrkiksi asunnon numero puuttuu kerrostalossa tms? osoitevirheelliset lähetetään osinlajittelukeskukseen koneellisesti selvitettäväksi. Tämä touhu hyvinkin kestää ruuhkasta riippuen yli viikon,ennekun ovat takaisin siellä lähtöpaikassa oikeilla osoitteilla varustettuna. Tiistaisin ei myöskään liiku muut kun pika lähetykset,plus-kirjeet ja päivälehdet. Kesän aikana posti ei liikkunut kun noiden aikaisemmin mainittujen osalta myöskään perjantaisin. Eli siihen jää kulkuun kolme päivää, ei ole ees mitenkään tavaton tuo liki kakasi viikkoa.
Tää on melkoista salatiedettä nykyään.
Posti ei tule perille, jos osoitetta ei ole kirjoitettu Arialin 11,5 fontilla ja rivivälillä 2.
Jos kuu on Oinaksessa eikä Neitsyessä, niin kadun vasemmanpuoleisiin postilaatikoihin ei jaeta maanantaisin. Toisinpäin taas, ei jaeta keskiviikkoisin eikä koko seuraavanakaan viikkona.
Asiakkaan pitää nämä kyllä tietää!
Vierailija kirjoitti:
ÄLKÄÄ TILATKO NIITÄ PAKETTEJA!
Postin kautta en enää tilaakaan vaan valintani on postnord ja schenker eikä ikinä tarvitse ihmetellä mistä paketti tällä kertaa on noudettavissa.
Toisekseen ovat hurjasti nopeampiakin kuin posti. Harmi, että iso osa verkkokaupoista käyttää yhä edelleen ainoastaan postia kuljetusyhtiönä vaikka surkeampaa puljua ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tilaatte yhtään MITÄÄN yhtään mistään? Käyttäkää paikallisia kivijalkakauppoja typerykset.
Eipä täälläpäin ole enää olemassakaan kivijalkakauppoja, joista näitä tuotteita saisi. Valitettavasti en pysty Tukholmaan asti lähtemään ostoksille. Muistathan itse, että et koskaan elämässäsi tilaa mitään yhtään mistään.
Vierailija kirjoitti:
En myöskään ole koko syksynä saanut tilauksiani automaattiin, ja paketit on toimitettu väärään paikkaankin. Viimeksi pakettini meni Hervantaan ja sitä edellinen Kaiharille Ylöjärvelle. Asun itse Lielahdessa ja lähimpään pakettiautomaattiin olen aina lähetykset pyytänyt. Kaiharilta paketti lähti sitten Nokialle, ja taas soitettiin Postille, että yrittäkää saada se paketti edes Tampereen puolelle 😆 Mutta automaattin se ei kyllä mennyt, vaikka pyysin.
Upeaa palvelua Postilla 😂
Noista puheluistakin kertyy ihan mukava lisä siihen toimituskulujen päälle. Itsellä meni elokuussa 8 euroa siihen, että sain paketin tänne Tampereelle, "inhimillisen virheen" vuoksi kun ensin käväisi mm. Pohjanmaalla. Posti ei tietenkään korvaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Viimeiset 5 pakettia on pitänyt noutaa pakettiautomaatin sijaan "postista" ja seistä 20 ihmisen kanssa vieri vieressä marketin nurkassa odottamassa omaa vuoroaan palvelutiskille noin 45 minuuttia.
Tämä. Tilaan tarkoituksella paketit aina automaattiin, koska ne saa sieltä näppärästi koodilla, ilman jonoja tai henkkareita. Ja postin palvelutiskiltä on harvemmassa kuin automaatit.
Minusta pitäisi olla mahdollisuus valita niin, että jos olet paketin automaattiin X tilannut ja se ei sinne mahdu, niin se toimittaisiin lähimpään AUTOMAATTIIN, kunhan paketti kokonsa puolesta sinne sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 150 cm nainen. Välillä lähetykset tulevat niihin ylimpiin lokerikkoihin pakettiautomaatissa. Kiva sitten kun ei niitä saa itse kerättyä sieltä. 🙄
No sun ei sitten varmaan kannata tilata niitä sinne automaattiin.
Tuohon ei oikein muutakaan ratkaisua taida olla. Ei oikein voi kuvitella että jakaja alkaa pakettien koon lisäksi lajitella paketteja lokeroihin sen mukaan, minkä tilaaja on ilmoittanut pituudekseen..
Voihan sitä yrittää olla tilaamatta automaattiin, mutta samalla tavalla Postiin tiskille tilattu paketti saatetaan siirtää satunnaiseen automaattiin, jos kyseisen toimipaikan varasto on täynnä.
Pitäisi olla mahdollisuus valita, että tahtooko paketin nopeasti vai jääkö mieluummin odottamaan automaatin/varastohyllyn tyhjenemistä.
Käy ihan sanat ja ärsyttää. Pakettiautomaatti kadun toisella puolella, postin noutopiste toisella puolella kaupunkia. Nyt houkuttaakin lähteä jonottamaan ruuhkapostiin. Isompi paketti hanurista raahata pari kilsaa vs. kadun toiselle puolelle.
No niin, eipä taaskaan tullu paketti K-marketin automaattiin, vaan pitää lähteä postiin jonottamaan. Haistakaa nyt jo pitkä pska siellä.
Olisiko jotain tekemistä vääriin lähetyksiin siinä, että Postin nettiportaali on Intiassa. Kuinka moni edes tajuaa, että se palvelu hoidetaan siellä.
Minulle piti tulla paketti Muurameen Postin postilaatikkoihin, mutta sitä ei kuulunut viikkoon ja lähettäjä laittoi tulemaan uuden paketin. No Posti ilmoitti uudesta paketista tulevaksi, mutta se olikin menossa Valkeakoskelle?? Voi mitä sotkua ne tekee ja kuka sen tekee, kukaan ei taida tietää.
Mä olen useita vuosia sitten lakannut (jos ei ole aivan pakko) tilaamasta nettikaupoista, joiden ainoa kuljetusvaihtoehto on posti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on Postin käsitys palvelusta. Tulisi edes lähelle sitä osoitetta minne se on tilattu, mutta eihän nyt toki.
Joo, tämä on paras. Kaksi pakettia on toimitettu 50 km päähän, kun on katsottu, että siellä on seuraava "lähin automaatti", kun oman paikkakunnan automaatti oli täysi. Olisi kiva, että tuossa vaiheessa kysyttäisiin, mihin haluaa paketin, koska päinvastaisessa suunnassa 50 km päässä oli myös automaatti. Sillä erolla, että työpaikan toimisto on siellä ja käyn etäpäivien välissä toimistolla. Olisi ollut huomattavasti helpompi noutaa.
muistan, että joskus piti erikseen vielä omapostista käydä valitsemassa ensisijainen toimituspaikka paketeille. Ei siis riittänyt, jos valitsi nettikauppa aö:ssä, että haluaa pakettinsa kilometrin päässä sijaitsevan kaupan pakettiautomaattiin, jos omapostissa paketin lähimmäksi toimipisteeksi oli laitettu (postinumeron mukaan) postinumeron mukainen lähin noutopiste, niin se laitettiin usein sen omapostin valinnan mukaan.
Kun kävin itse vaihtamassa pakettipisteen minua lähemmäs olevaan toimipisteeseen, niin vasta sitten alkoi paketit tulla haluamaani paikkaan.
mutta tosiaan, en tiedä onko tänä päivänä vielä yhtä hölmö systeemi siellä.
Miksiköhän ei voi olla vaihtoehtona, jos tilaan vaikka puhelimen kuoret. Se on pieni paketti, joka tiedän itsekkin. Ja mulla on lukitsematon postilaatikko tien laidalla, niin voisin sen valita suoraan omaan laatikkoon, ettei se turhaan vie tilaa automaatista. Eri asia sit jos tiedän tilaavani tuolin, niin en sitä omaan postilaatikkoon ota. Tai jos hölmönä valitsisin sen,sen sais tiputtaa kyydistä siihen laatikon viereen tien laitaan. Omapahan olis ollu valintani.
Ai, minä olen saanut aina siihen automaattiin, johon olen tilannut. Ei kun kerran oli Black fridayn aikaan viety toiseen, kun paketteja varmaan oli normaalia enemmän.
Parhaiten menee siihen lähimpään automaattiin, jos ei laita oletukseksi mitään automaattia tai omaa noutopistettä.
Kun näin tein, alkoi paketit tulla pääsääntöisesti omaan noutopisteeseen, joko tiskille tai siihen pakettiautomaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän ei voi olla vaihtoehtona, jos tilaan vaikka puhelimen kuoret. Se on pieni paketti, joka tiedän itsekkin. Ja mulla on lukitsematon postilaatikko tien laidalla, niin voisin sen valita suoraan omaan laatikkoon, ettei se turhaan vie tilaa automaatista. Eri asia sit jos tiedän tilaavani tuolin, niin en sitä omaan postilaatikkoon ota. Tai jos hölmönä valitsisin sen,sen sais tiputtaa kyydistä siihen laatikon viereen tien laitaan. Omapahan olis ollu valintani.
Riippuu varmaan kaupasta, josta tavaraa tilaa. Itse tilasin juuri puhelimen kuoret ja paketti oli tiputettu postiluukusta.
Tuli mieleen toinen tapaus: tilasin auton varaosia netistä, lähetys oli pakattu lahteen laatikkoon.
Aamupäivällä tuli postnordin auto pihaan ja toi yhden paketin, iltapäivällä toinen postnordin auto/kuski toi toisen. Hymyilytti.