Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella varoitusajalla pääsisit pakenemaan ulkomaille, jos Suomeen syttyisi

Vierailija
02.03.2014 |

sota? Vai jäisitkö? Mitä tekisit?

Kommentit (154)

Vierailija
41/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:10"]

mistä se ap päättelee että täältä pääsisi pois jos sota syttyy

[/quote]Siis kysyin juuri varoitusaikaa toimillesi, eli pääsisitkö lähtemään vaikka tänään? Ukrainasta on paennut satojatuhansia koko alkuvuoden, miksi me muodostaisimme poikkeuksen?

Jäisitkö katselemaan kuinka pitkäksi ajaksi? Itse olisin varmaan ensimmäisten joukossa pakenemassa (mulla on sen ikäinen poika, joka voisi joutua täysin kouluttamattomana rintamalle niin en lähde ottamaan riskejä sen suhteen). ap

Vierailija
42/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttajataustaiset saisivat jäädä puolustamaan isänmaata, he ovat saaneet maksut siitä jo ennakkoon. Minä olen jo ulkomailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitäis lähtee nyt, jos meinaa lähteä ennenkuin rajat suljetaan

Vierailija
44/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:13"]

[/quote]Siis kysyin juuri varoitusaikaa toimillesi, eli pääsisitkö lähtemään vaikka tänään? Ukrainasta on paennut satojatuhansia koko alkuvuoden, miksi me muodostaisimme poikkeuksen?

Jäisitkö katselemaan kuinka pitkäksi ajaksi? Itse olisin varmaan ensimmäisten joukossa pakenemassa (mulla on sen ikäinen poika, joka voisi joutua täysin kouluttamattomana rintamalle niin en lähde ottamaan riskejä sen suhteen). ap

[/quote]

Voisitko tarkentaa mitä täällä pitäisi tapahtua että pakenet?

Vierailija
45/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raukat pakenevat ulkomaille. Tosimiehet jäävät sotimaan ryssää vastaan. Toivottavasti sota syttyy. Haluan kostaa kaiken menneen. Laillisesti. Valtion pyynnöstä.

Vierailija
46/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:16"]

[/quote]

Voisitko tarkentaa mitä täällä pitäisi tapahtua että pakenet?

[/quote]No jotain sodan merkkejä, mitä nyt Ukrainassakin tapahtuu. Jos nyt pakkaisin kimpsuni ja lähtisin, olisi se aika lailla hätävarjelun liioittelua. Mut tämä oli ihan hypotettiinen kysymys reaktioajastasi, mitä avauksessani kysyin. ap

Vierailija
47/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkaa tehdä lähtöä jo nyt, siinä vaiheessa kuin uhkaavia merkkejä esiintyy se on jo liian myöhäistä.

Vierailija
48/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi mihinkään vaellukselle jos sota tulisi. Olen nyt palannut maailmalta Suomeen ja mielestäni suomalaisena sodan syttyessä mun paikka on Suomessa, ja yrittää pitää yhteiskuntaa toiminnassa kunnes pakotetaan lähtemään.

Pakeneminen on luovuttamista.

Vierailija
49/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, viime aikoina kun on noita pakolaislaivoja uponnut välimerellä, niin pakolaiset näissä ovat olleet pääosin Eritreasta kotoisin. Muutama etiopialainen ja somali myös mukana. Mikään näistä maista ei ole sodassa vaan ne ovat vaan ns. paskoja maita joista väki haluaa muuten vaan pois. Monet Suomen somalialaiset mm. käyvät "kotonaan" lomalla.

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:36"]

Aika äkkiä ja ihan piruuttani menisin Somaliaan vaihtariksi.

[/quote]

No just. Siinäpä menet, ehkä muuttuu mieli somalipakolaisiin nähden.

[/quote]

Vierailija
50/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tuntia menis autolla Ruotsin puolelle.

Vierailija
51/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin pääsisin minnekään, kun olen rahaton. Menisin varmaan vanhempieni maatilalle asumaan lasteni kanssa (toinen vielä syntymätön) ja viljelisimme siellä omavaraisesti ruokaa itsellemme, jos tulisi todellinen hätä. Sitten ei voisi kuin toivoa, ettei sitä aluetta vallattaisi... lapset lähettäisin tarvittaessa myös turvaan Ruotsiin, Norjaan tms. Mies joutuisi tietenkin rintamalle.

Mua ahdistaa sekin, että nykyajan lusmut suomalaiset ovat niin epäisänmaallisia, että yrittäisivät vain karata maasta sodan syttyessä. Turhaanko meidän isovanhemmat maansa puolesta taisteli??? Pelkurit!

Vierailija
52/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos se ap.n poika ei haluaisi olla lusmu?

Vierailija
53/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä pystyis jättämään Suomea sotatilanteessa. Kokisin olevani petturimainen raukka. Haluan olla auttamassa täällä niitä, jotka jäävät. Mieheni johtaisi pelastuslaitosta, eli olisi siellä, missä palaa. Toki olisi helppo ratkaisu vain lähteä vetämään, mutta en voisi tehdä niin ja hylätä kotimaatani ongelmien hetkellä. Arvostan jokaikistä, joka taistelisi Suomen puolesta, joko kotona tai rajalla.

Vierailija
54/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan mitä oikeasti tapahtuisi, jos venäjä tänne hyökkää? Itselläni on esim. ruotsin kansalaisuus, pääsenkö silloin lähtemään takaisin ruotsiin?

[/quote]

Minkä ihmeen takia Venäjä tänne hyökkäisi? Suomi ei millään tavalla liity noihin konflikteihin. Sodankäynti on kallista puuhaa, ei sitä sodassakaan hyökkäillä minne sattuu..viimeisenä ainakin naapurimaahan johon välit ovat erittäin hyvät.

Vierailija
55/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimmälle rajalle ajaisi parissa tunnissa. Eri asia, kannattaisiko sinne edes pyrkiä.

Tuskin lähtisin muualla, kun voisi olla aika ankeaa siellä "ulkomaillakin". Eipä noilla pakolaisilla kovin kaksista ole.

Vierailija
56/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tuntia menisi autolla Ruotsiin ja sieltä voisin lentää Englantiin tätini luo aloittamaan uutta elämää.

Kyllä mä tästä maasta häivyn muutenkin heti, kun saan tän koulun käytyä loppuun. Tuntuisi jotenkin turhalta ensin käydä lukio että pääsen lukemaan tätä alaa, lukea hulluna pääsykokeisiin, opiskella neljä vuotta ja jättää sitten viimeinen vuosi käymättä ja olla valmistumatta. Mutta puolentoista vuoden päästä se on heippa Suomi, ei tule ikävä.

Vierailija
57/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodasta uhoaminen on naurettavaa. Venäjällä ei ole mitään intressiä vallata Suomea muulla tavoin, kuin mökkejä, tontteja ja turkiksia ostamalla.

Vierailija
58/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:36"]Aika äkkiä ja ihan piruuttani menisin Somaliaan vaihtariksi.

[/quote]

Niin mäkin.

Vierailija
59/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:38"]

Sodasta uhoaminen on naurettavaa. Venäjällä ei ole mitään intressiä vallata Suomea muulla tavoin, kuin mökkejä, tontteja ja turkiksia ostamalla.

[/quote]

Unohdit yhden olennaisen seikan: Putin on ennalta arvaamaton sekopää.

Vierailija
60/154 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putin ei hyökkää Suomeen. Hän on merien uupumaton sukeltaja ja taideaarteiden etsijä, avaruuksien valloittaja, vuorien taitava kiipeilijä, voittamaton hiihtäjä/luistelija/juoksija/mäkihyppääjä/nyrkkeilijä/painija, tiikerien taltuttaja ja nerokas riippuliitäjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi