Millaisella varoitusajalla pääsisit pakenemaan ulkomaille, jos Suomeen syttyisi
Kommentit (154)
Maahanmuuttajataustaiset saisivat jäädä puolustamaan isänmaata, he ovat saaneet maksut siitä jo ennakkoon. Minä olen jo ulkomailla.
Se pitäis lähtee nyt, jos meinaa lähteä ennenkuin rajat suljetaan
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:10"]
mistä se ap päättelee että täältä pääsisi pois jos sota syttyy
[/quote]Siis kysyin juuri varoitusaikaa toimillesi, eli pääsisitkö lähtemään vaikka tänään? Ukrainasta on paennut satojatuhansia koko alkuvuoden, miksi me muodostaisimme poikkeuksen?
Jäisitkö katselemaan kuinka pitkäksi ajaksi? Itse olisin varmaan ensimmäisten joukossa pakenemassa (mulla on sen ikäinen poika, joka voisi joutua täysin kouluttamattomana rintamalle niin en lähde ottamaan riskejä sen suhteen). ap
[/quote]
Voisitko tarkentaa mitä täällä pitäisi tapahtua että pakenet?
Raukat pakenevat ulkomaille. Tosimiehet jäävät sotimaan ryssää vastaan. Toivottavasti sota syttyy. Haluan kostaa kaiken menneen. Laillisesti. Valtion pyynnöstä.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:16"]
[/quote]Siis kysyin juuri varoitusaikaa toimillesi, eli pääsisitkö lähtemään vaikka tänään? Ukrainasta on paennut satojatuhansia koko alkuvuoden, miksi me muodostaisimme poikkeuksen?
Jäisitkö katselemaan kuinka pitkäksi ajaksi? Itse olisin varmaan ensimmäisten joukossa pakenemassa (mulla on sen ikäinen poika, joka voisi joutua täysin kouluttamattomana rintamalle niin en lähde ottamaan riskejä sen suhteen). ap
[/quote]
Voisitko tarkentaa mitä täällä pitäisi tapahtua että pakenet?
[/quote]No jotain sodan merkkejä, mitä nyt Ukrainassakin tapahtuu. Jos nyt pakkaisin kimpsuni ja lähtisin, olisi se aika lailla hätävarjelun liioittelua. Mut tämä oli ihan hypotettiinen kysymys reaktioajastasi, mitä avauksessani kysyin. ap
Kannattaa alkaa tehdä lähtöä jo nyt, siinä vaiheessa kuin uhkaavia merkkejä esiintyy se on jo liian myöhäistä.
En lähtisi mihinkään vaellukselle jos sota tulisi. Olen nyt palannut maailmalta Suomeen ja mielestäni suomalaisena sodan syttyessä mun paikka on Suomessa, ja yrittää pitää yhteiskuntaa toiminnassa kunnes pakotetaan lähtemään.
Pakeneminen on luovuttamista.
Niin, viime aikoina kun on noita pakolaislaivoja uponnut välimerellä, niin pakolaiset näissä ovat olleet pääosin Eritreasta kotoisin. Muutama etiopialainen ja somali myös mukana. Mikään näistä maista ei ole sodassa vaan ne ovat vaan ns. paskoja maita joista väki haluaa muuten vaan pois. Monet Suomen somalialaiset mm. käyvät "kotonaan" lomalla.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:36"]
Aika äkkiä ja ihan piruuttani menisin Somaliaan vaihtariksi.
[/quote]
No just. Siinäpä menet, ehkä muuttuu mieli somalipakolaisiin nähden.
[/quote]
2 tuntia menis autolla Ruotsin puolelle.
Tuskin pääsisin minnekään, kun olen rahaton. Menisin varmaan vanhempieni maatilalle asumaan lasteni kanssa (toinen vielä syntymätön) ja viljelisimme siellä omavaraisesti ruokaa itsellemme, jos tulisi todellinen hätä. Sitten ei voisi kuin toivoa, ettei sitä aluetta vallattaisi... lapset lähettäisin tarvittaessa myös turvaan Ruotsiin, Norjaan tms. Mies joutuisi tietenkin rintamalle.
Mua ahdistaa sekin, että nykyajan lusmut suomalaiset ovat niin epäisänmaallisia, että yrittäisivät vain karata maasta sodan syttyessä. Turhaanko meidän isovanhemmat maansa puolesta taisteli??? Pelkurit!
Entäpä jos se ap.n poika ei haluaisi olla lusmu?
En ikinä pystyis jättämään Suomea sotatilanteessa. Kokisin olevani petturimainen raukka. Haluan olla auttamassa täällä niitä, jotka jäävät. Mieheni johtaisi pelastuslaitosta, eli olisi siellä, missä palaa. Toki olisi helppo ratkaisu vain lähteä vetämään, mutta en voisi tehdä niin ja hylätä kotimaatani ongelmien hetkellä. Arvostan jokaikistä, joka taistelisi Suomen puolesta, joko kotona tai rajalla.
Tietääkö kukaan mitä oikeasti tapahtuisi, jos venäjä tänne hyökkää? Itselläni on esim. ruotsin kansalaisuus, pääsenkö silloin lähtemään takaisin ruotsiin?
[/quote]
Minkä ihmeen takia Venäjä tänne hyökkäisi? Suomi ei millään tavalla liity noihin konflikteihin. Sodankäynti on kallista puuhaa, ei sitä sodassakaan hyökkäillä minne sattuu..viimeisenä ainakin naapurimaahan johon välit ovat erittäin hyvät.
Lähimmälle rajalle ajaisi parissa tunnissa. Eri asia, kannattaisiko sinne edes pyrkiä.
Tuskin lähtisin muualla, kun voisi olla aika ankeaa siellä "ulkomaillakin". Eipä noilla pakolaisilla kovin kaksista ole.
3 tuntia menisi autolla Ruotsiin ja sieltä voisin lentää Englantiin tätini luo aloittamaan uutta elämää.
Kyllä mä tästä maasta häivyn muutenkin heti, kun saan tän koulun käytyä loppuun. Tuntuisi jotenkin turhalta ensin käydä lukio että pääsen lukemaan tätä alaa, lukea hulluna pääsykokeisiin, opiskella neljä vuotta ja jättää sitten viimeinen vuosi käymättä ja olla valmistumatta. Mutta puolentoista vuoden päästä se on heippa Suomi, ei tule ikävä.
Sodasta uhoaminen on naurettavaa. Venäjällä ei ole mitään intressiä vallata Suomea muulla tavoin, kuin mökkejä, tontteja ja turkiksia ostamalla.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:36"]Aika äkkiä ja ihan piruuttani menisin Somaliaan vaihtariksi.
[/quote]
Niin mäkin.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:38"]
Sodasta uhoaminen on naurettavaa. Venäjällä ei ole mitään intressiä vallata Suomea muulla tavoin, kuin mökkejä, tontteja ja turkiksia ostamalla.
[/quote]
Unohdit yhden olennaisen seikan: Putin on ennalta arvaamaton sekopää.
Putin ei hyökkää Suomeen. Hän on merien uupumaton sukeltaja ja taideaarteiden etsijä, avaruuksien valloittaja, vuorien taitava kiipeilijä, voittamaton hiihtäjä/luistelija/juoksija/mäkihyppääjä/nyrkkeilijä/painija, tiikerien taltuttaja ja nerokas riippuliitäjä.