Parakiekkoilija kuoli kun pään iskun jälkeen oksentelut ym ei johtaneet Jorvissa ja Riihimäellä päänkuvaukseen
Ja lääkärit taas toimineet oikein. Ei tuomioita. Tiedoksi kaikille jotka täälläkin edelleen luulee että vakaviin oireisiin saa hoitoa. Ei saa ja se on ok.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Outoa ettei maajoukkuetasolla pelannut käyttänyt vakuutustaan ja mennyt yksityiselle. Meillä ainakin pitää jo pienemmissä peleissä olla pakollisena lisenssin kanssa vakuutus.
Ehkä luotti liikaa siihen mitä hänelle lääkärit julkisella sanoi. Että ei hätää
Vakuutus on toki pakollinen, mutta ei missään nimessä sellainen vakuutus joka korvaa yksityislääkärin palkkion.
Kyllä täytyy voida luottaa että lääkäri osaa hoitaa, ei se yksityinen lääkäri välttämättä sen kummempi ole.
Juuri ihmettelin tätä, että istumajääkiekkoilu on varmaan maailman vaarallisin laji. Siinähän tulee kiekkoa naamaan koko ajan kun se naama on siellä muutaman kymmenen senttiä jään pinnasta.
Lääkärinä varmaan joku kokoomus-ideologian sisäistänyt tyyppi.
Maallikkokin sen tietää, että päähän kohdistuneen iskun jälkeen oksentelu ei ole hyvä merkki vaan on ehdottomasti puututtava. Eikö sitä ole kerrottu lääkäreille?
Järkyttävä virhe, tosiaan luulisi olevan ihan yleistietoa, että päävammojen kanssa ei kannata arpoa yhtään vaan ottaa kuvat. Oman lapseni henki pelastui niin, joten siksikin järkyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa ettei maajoukkuetasolla pelannut käyttänyt vakuutustaan ja mennyt yksityiselle. Meillä ainakin pitää jo pienemmissä peleissä olla pakollisena lisenssin kanssa vakuutus.
Vakuutus on toki pakollinen, mutta ei missään nimessä sellainen vakuutus joka korvaa yksityislääkärin palkkion.
Niin mitä se sitten korvaa jos ei sitä?
Tässä pätkä käypähoitosuosituksesta:
Lievänkin aivovamman (tajunnanhäiriö, oksentelu tai muita oireita) saanut potilas on kuljetettava sairaalaan viipymättä, sillä tilan huononeminen voi tapahtua nopeasti ja varoittamatta. Mahdollisella alkoholinkäytöllä ei tule selittää iskun saaneen oireita, ellei aivovammaa ole suljettu pois.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00641
Toivon, että lääkärit ymmärtäisi miksi se ihminen pitää viedä sairaalaan viipymättä. Tuo sisältää oletuksen, että siellä tehdään jotain.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä virhe, tosiaan luulisi olevan ihan yleistietoa, että päävammojen kanssa ei kannata arpoa yhtään vaan ottaa kuvat. Oman lapseni henki pelastui niin, joten siksikin järkyttää.
oikeuden mukaan ei ollut virhe. Kotiin ja buranaa oli ollut ok.
Jännä ettei potilas itse osannut vaatia kuvausta, kun periaatteessa aivan perusasia, jonka tietää alakoululaisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan päätön päätös oikeudelta. Lääkäri teki pahan virheen ja aiheutti kuoleman. Kyllä siitä joku rangaistus täytyy tulla, edes kielto toimia lääkärinä ennen kuin suorittaa jonkun sairaanhoidon peruskurssin.
Vierailija kirjoitti:
Jännä ettei potilas itse osannut vaatia kuvausta, kun periaatteessa aivan perusasia, jonka tietää alakoululaisetkin.
Mistä tiedät että ei vaatinut? Ja ei se vaatiminen mitään muuta jos eivät sitä halua tehdä. Just sulle tää uutinen on tärkeä, ärsyttää omankin lähipiirin ihmiset jotka luulee että itsessä on jotain vikaa jos ei saa hoitoa. Että ei osaisi sanoa tai tehdä jotain.
Sitä ei vaan saa, saa korkeintaan vartijan taluttamaan ulos jos rupeaa jotain vaatimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaatia? Et ole tainnut käydä hirveästi lääkärillä, et sinä ole siellä missään asemassa pyytää tai vaatia. Hassu.
Vierailija kirjoitti:
Jaa tuossa tilassa pitäisi vielä itse osata vaatia oikeat tutkimukset. Kummaksi mennyt suomalainen terveydenhuolto, kun lääkärille mennessä pitää olla suunnilleen diagnoosit ja hoitosuunnitelmat valmiina jotka pitää itse vaatimalla vaatia, kun lääkärien ammattitaitoon tai halukkuuteen hoitaa potilasta ei voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatia? Et ole tainnut käydä hirveästi lääkärillä, et sinä ole siellä missään asemassa pyytää tai vaatia. Hassu.
On se nyt ihmeen kumma, että lääkäri kieltäytyy antamasta hoitoa, joka on käypä hoito-suosituksessakin määrätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain murtuneeseen selkään buranaa ja 3pv sairista...
Vierailija kirjoitti:
Lapsi varmaan olisikin määrätty kuvaukseen, mutta kun kyseessä vammautunut henkilö, niin heillä ei Suomessa ole niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa tuossa tilassa pitäisi vielä itse osata vaatia oikeat tutkimukset. Kummaksi mennyt suomalainen terveydenhuolto, kun lääkärille mennessä pitää olla suunnilleen diagnoosit ja hoitosuunnitelmat valmiina jotka pitää itse vaatimalla vaatia, kun lääkärien ammattitaitoon tai halukkuuteen hoitaa potilasta ei voi luottaa.
Näin se on ollut jo vuosia. Jos et itse osaa diagnosoida itseäsi, niin aivan turha mennä lääkäriin.