<3 Joulunyytit 2014 <3
Marraskuisista tipahdettu, joten aloitetaanpa sitten uusi yk, ja uusi ketju.. :)
Eli itesellä kp 1/31 ja yk2 alkamaisillaan.. Miehen kanssa ensimmäinen (ja viimmeinen) yhteinen olisi kyseessä, muutoin kyllä kummallakin on jo jälkikasvua. Olisi aivan mahtavaa, kun tuo yhteinen pieni ihme saisi nähdä päivänvalon jo tämän vuoden puolella, mutta kyllä se on mahtavaa myöhemminkin.. Stressittömästi yritetään tätä asiaa eteenpäin viedä. =) Kuitenkin melko vaivattomasti on aiemmatkin muksut alkunsa saaneet, joten mahdollisuudet kuitenkin on hyvät..
Kommentit (310)
Menin hätähousuna tekemään tänään päivällä testin ja negaahan se näytti. Tänään siis kp32/34. Omituista kun rinnat ei arista yhtään kuten yleensä ennen menkkoja. uutta on myös kihelmöinti vatsassa. Ei auta kuin odotella... Päätin että jos ma ei menkat ala, testaan uudelleen vasta perjantaina :)
Hyvää sunnuntaihuomenta kuumeilijat! :) täällä väsyny yövuorolainen juuri nukkumaan menossa, mut piti tulla pikaisesti kattomaan mitä on tapahtunu ja kuulumisia kertomaan
Mielettömästi onnea plussanneille, kivasti alkanu plussatuuli puhaltelemaan.. ;) jospa lisää vaan tulisi vielä mahollisimman paljon!
Sitten ON: Oviksen plussasin to. To tein testin kaks kertaa, aamulla testiviiva oli hieman haaleampi ku kontrolliviiva ja illalla viivat oli täysin samanvahvuiset, pe oli testiviiva taas haaleampi ja eilen aamulla sitte ei enää näkyny mitään.. :) nyt sitten taas odottelua odottelua...nyt viikon sisällä on tullu useamman kerran heiluteltua peittoja, joten toiveet tärppäyksestä on melkoset.. ;)
Tänään kp 20/30-32 yk 7
Onnittelut plussanneille! :) :)
Täällä ovis jäi melko varmasti huonosti hyödynnettyä työkiireitten takia.. :( Mutta kai pieni toivonkipinä elää! Lähipiirissä jälleen uusia vauva uutisia. Nyt tuntuu olevan kunnon vauvabuumi menossa :P
Ihanaa keväistä keliä ollut, jotenkin mielikin paljon parempi kun on valosaa ja saa puuhailla ulkona jne.
Tsempit vartoiluun kaikille! :)
18/28 yk4
Moikka pitkästä aikaa! Täällä odotellaan menkkoja jotka ovat nyt 4-5 päivää myöhässä.. Testin tein perjantaina ja negaa näytti, onneksi.. Raskaus olis tietysti ihana asia, mutta kun parisuhde on tällähetkellä kaikkea muuta kuin vahvoilla kantimilla, ja mä oon joutunut selän takia syömään paljon kipulääkkeitä, niin mieluummin ottaisin nyt ne menkat.. Soppaa sekoittaa vielä se epämääräinen vuoto mitä mulla oli oviksen jälkeen: veristä vuotoa jossa oli myös limakalvon rippeitä mukana, kesti muutaman päivän, olikohan 3-4. Vuoto ei kuitenkaan täysin menkkoja vastannut eikä ollut läheskään niin kivulias.. Mietinkin, että voisiko tän hetkinen vuodottomuus (:D) johtua siitä, ettei siellä oo enää paljoa tavaraa mitä vuotaa ulos.. Hmmm.. Täytynee testailla aprillipäivän kunniaksi uudestaan, jos vuoto ei ala.. Osaakohan kukaan neuvoa mistä voisi johtua tällainen?
Ainiin, paljon onnea plussanneille!!! :)
Emilllia, ei mulla ole kuin olettamus, mutta voisko olla stressaava elämäntilanne, joka sekottaa kropan toimintaa? Siks menkat myöhässä ja välissäkin vuoteli. Tai onhan se mahdollista, että hormonitaso on matala ja perjantaina ei vielä voinutkaan testi näyttää mitään. Harmi kun parisuhde takkuaa. Toivottavasti saatte asiat kuntoon.
ON: Tällä suunnalla hiljaiseloa. En oo ovistestejäkään ostanu, koska tää kierto ny menee melkovarmasti harakoille. Huomenna mulla olis viimein se leikkaus ja viikonloppu menee joko reissussa tai sit niin että poden kotona ja mies on reissussa.
Ipa kp13 yk4
Heips!
Tsemppiä kaikille piinailijoille! Meillä on edessä IVF, suunnittelu on tällä viikolla. Menkat alkoi siis jo viime tiistaina, yllättäen, enkä ole kiireiltäni ja reissuiltani tänne kerennyt.
Kaikille onnea matkaan, mä jään nyt taustaileen ja ehkä sitten kun joku oma kuukausi selkenee, hyppään mukaan...
LMC
Voi onnittelut kaikille plussanneille! Ihana oli tulla lukemaan kuulumisia, kun viikon ajan ollut reissun päällä.
Tämä yötyöläinen jännitti koko vuoronsa ajan veljen puolesta. Itkunsekaisen puhelun sitten aamullakin sain: pieni kaunis prinsessa 3125g, tyytyväisenä tuoreen isänsä sylissä. Josko sitä uudelle tulokkaalle kohta serkunkin saisi? :)
ON: mulla ovis pitäisi olla huomenna, mutta minkäälaisia oireita ei ole tullut, saa siis nähdä kuinka käy? Kuumeilu on kova
Mä kun elättelin jo toiveita että keskiviikkona pääsis ovista jo metsästeleen, mutta mitä käykään: monsuunivuoto alko tänään just äskön! Ei ne niukkavuotoset päivät sit viime viikolla ollukkaan olleet menkat.. Nyt oon kyllä ihan kysymysmerkkkinä että mitähän se kohtu nyt sekoilee. Kai se on vaan lähdettävä laskeen kiertopäivät alusta eli tipahdan tästä listasta..
Onnea muille joulunyytistä haaveilijoille!
Heippa pitkästä aikaa!
Isot onnittelut plussanneille, mahtavia uutisia! :) Pudonneille kovasti tsemppiä ja plussapuhuria ensi kiertoon. Uusille welcome!
ON: Niukoista menkoista huolestuneena kävin viime viikolla gynellä ultrassa tarkastuttamassa kohdun limakalvoni ja ohuthan se oli kiertopäiviin nähden (en tyhmä kysynyt mittoja, mutta ehkä parempi niin...) Limakalvon rakenne kuitenkin oli onneksi oikeanlainen. Ensi kuussa kontrollikäynti ja ehkä jotain lääkitystä, jos limakalvo on edelleen ohut (ja olettaisin olevan, koska jo neljät menkat putkeen olleet tosi niukat, tuskin yhtäkkiä muuttuu). Myös johtofollikkeli näytti hiukan pieneltä. Ovisplussan olen saanut joka kuukausi, mutta saattaa kuullema olla myös "valeovulaatio" eli LH-piikki tulee normaalisti, mutta munarakkulasta vapautuva munasolu ei sitten olekaan tarpeeksi kypsä hedelmöittyäkseen tai jotain. Munarakkulan liian hidas kypsyminen (= tuottaa liian vähän estrogeenia) voi juurikin olla syynä tuohon ohueksi jäävään limakalvoon. Eli täällä nyt sitten odotellaan turhautuneena ensi kuun uutta gynekäyntiä, jossa todetaan sama tilanne kuin oli viime viikollakin. No, tilanne ei näyttänyt niin huonolle, että olisin heti päässyt verikokeisiin tms. varmistelemaan tilannetta. Tämä voi muka olla normaaliakin JOS tämä kuluva kierto on mulla normia pidempi. En kyllä itse usko pidempään kiertoon, niin säännöllisiä on olleet viime aikoina. Kai tässä voi vielä joku pieni mahdollisuus joulunyyttiin olla, mutta omat odotukset ei ole kovin suuret. Olen jo henkisesti valmistautunut siirtämään toiveeni alkuvuoden vauvaan lääkeavun kera.
Roikun täällä kumminkin katkeraan loppuun saakka (eli seuraaviin niukkoihin menkkoihin) ;) ja odotan ja toivon teille kaikille muille sitä ihanaa joulukääröä! <3
Rouva79, kp 25/30-31 (dpo 7), yk 5
Olen ollut karmeassa flunssassa viime perjantaista lähtien, joten pahoittelut tästä pitkittyneestä hiljaisuudesta. Tein sunnuntaina uuden testin ja ihan hyvin oli viiva vahvistunut. Taidan siis siirtyä pikkuhiljaa tuonne plussanneiden puolelle jännittelemään. Mutta kiitos kaikille onnitteluista ja toivottavasti teistä monet pääsette pian liittymään joukkoomme!
pläääääh täti kurvasi käymään. On tää niin perseestä. En keksi muuta sanottavaa.
Moikka! Täälläkin alkoi menkat ja vieläpä etuajassa pariin viime kiertoon nähden. Nyt kp31, mikä oli ennen keskenmenoa. Voisikohan tämä nyt kertoa siitä että kroppa on palautunu ja normalisoitunu ja nyt viis ens kierrosta tärpätä? Joulukuisista nyt tosiaan tipahdttu. Uutta yritystä siis!
Omanapailen nyt vaan kun pännii niin älyttömästi... täällä ovis ois tänään tai huomenna, eilen oli tosi vetistä ja sen jälkeen päivässä tai parissa se tulee.. no mies ei haluakaan nyt yrittää, ettei synny joulukuussa! Että nyppii. On jutellut kaikenlaista vauvasta koko kuun ja lauantaina ihan yrittämällä yrittikin ( :D ) mutta kai sillä sit jännäpupu meni pöksyyn. Voi *PIIP*! No enhän mä sitä halua pakottaakaan mutta se oli antanut mun ymmärtää että tjottailun jälkeen NYT yritetään. Voi hitto kun mä olin odottanut tätä niiiin pitkään!! Olin koko alkukierronkin huomaamatta ihan tosi tosi hyvällä mielellä, mitä en aina normaalisti oo. Kuulemma ensi kierrosta sitten, näinköhän? Saa luvan itse tehdä aloitteen tästä eteenpäin. Yrittäkööt sitten ite sitä lasta jos joskus sen haluaa. Kihisen kyllä aika kovasti.. Jos se ei oo ikinä valmis niin en tiedä mitä teen.. tai valitettavasti tiedän. Toivottavasti ei tarvii sitä miettiä..
Havu kp 15/29 (24-34)
Voi ei Havu: halaus! Jos miestäsi pelottaa se että lapsi kärsii siitä kun on loppuvuoden lapsi?
Tosin itse tunnen paljon joulukuussa syntyneitä ja heille on ollut siitä jopa etua...
Ja hei, jos lauantaina on yritetty ja tänään ovis, niin mahkut on silti vielä olemassa!
Tässä kuussa uutena ovistikut. Nyt kp 14/26-28. Vielä ei viivan vahvistumista. Onko teillä viiva pysynyt "vahvana" kuinka kauan? Voiko sen missata, jos tikutan kerran päivässä aamusta. Riittääkö se? Tämän lisäksi ajattelin kokeilla paikallista maitohappobakteeri valmistetta. Ihan varmasti turhakkeena, mutta ajattelin että bakteerikanta on ainakin suotuisa kiinnittymiselle. Heh, kaikkea sitä pitää kokeilla :) Eli nyt apuna on vitamiinit, omegat ja paikallinen maitohappobakteeri.
Hirmuisesti tervetuloa kaikille uusille ja plussaisia testailuja joka suuntaan - niin oviksiin kuin raskaustesteihinkin :)
Onnea PÖNTIÄINEN! Ja WERDY! Ja SANNAKARO! Ja INDIANA EAST!
LMC pahoittelut.. ja onnea IVF:ään..
LILANNE pahoittelut keskenmenosta.. :( Tuttu tunne, kun jotenkin vain vaistoaa, ettei kaikki ole kohdillaan.... :(
TOIVOA TÄYNNÄ: älä anna sairauden lannistaa toivoa.. itse tulin viimekesänä raskaaksi, mikä jo ihme sinällään, mutta suurempi ihme on se, että olin sen kesän aikana kahdesti sairaalahoidossa vakavan, tuntemattoman, infektion takia.. jossa nivelet turpos, cerppi oli yli 300 ja menin liikuntakyvyttömäksi.. infernaaliset kivut.. kun ekan kerran pääsin sairaalasta ja ennen sinne toiste joutumista (3 vkoa väliä) niin siinä välissä pikkuinen tarttui matkaan.. Toki jos on hirveen sairas olo, ei lempiminen :D välttis hirveesti huvita. Tsempit silti ja on muuten *****mainen tauti tuo pusis.. :P
HAVU, uskon että harmittaa.. :P Mutta joskos se oikeesti loppus se tjottailut nyt... Mä muuten luin ensin et sä kirjoitit ettei miehes haluu yrittääkään nyt ettei synny jouluKUUSTA... :P
Ja kaikille negoille peukutukset plussiksi vielä.... ja tädeille pahoittelut.. :( Uutta kiertoa kohden puhtain lakanoin :) Jospas ensi kierto olisi Se kierto... bd!
).( Mä oon aika avoimestikin puhunut vauvansaannista - se on enemmänkin sellaista puhetta että JOS meille joskus lapsi suodaan... Suurin osa tietää mun lapsettomuustaustan - enkä jaksa sitä edes salailla.. ja osa tietää vuosien jälkeisestä raskaudesta ja keskenmenosta.. hirveän helppoa siitä ei ole puhua aina, varsinkaan, kun mm. oma siskoni on "pesaisen miehen sukat ja kalsarit - hups, olen raskaana - taas" tyylinen tapaus, niin sitten ihmetellään että miksen minäkin TEE lapsia... Öh... teenkin _JOKA_STANAN_KUUKAUSI_ mutta kun tekeminen ja saaminen ei ihan kävele käsikkäin.. räyh. Hyvää tarkoittavat neuvot on arseesta, mutta usein osaan jo niihinkin sanoa, että jos Tuo tai Tuo auttaisi, mulla olis jo monta lasta.. Tosin, mikä toimii yhdelle, ei toiselle...? No jokatapauksessa olen "onnellisessa asemassa" sikäli, että mulla on hyviä ystäviä, joilla myös vuosienkin lapsettomuustaustaa.. jakaminen on helpompaa.. muuten.. Ovis oli viime ..to? (Koska tuli Titanic töllöstä? Kesken sen mies päätti, et nyt pitäs sit, jos kerta ovis on.. hirveetä, et sen mielestä se on jotenkin kiihottava ajatus :D En tiedä itkisinkö vai nauraisinko.. :O ), kivut ja limat selkeet, jouduin nappaa panadolinkin moisiin... Lämmöt tippui eka alas, nyt aamulämpö oli koholla.. tissit tuli jo kipeiksi.. vasemmalle alas vihloi eilen - keltsi se sieltä kasvaa kuumottelee varmaan.. tosin.. :/ Mulla on kamala olo, et mus on joku vialla.. vasemalla tuntuu ihme kipu ja siin on kipee kohta kun painaa.. ihan ko joku ihonalainen ...patti tms. ois siellä.. jossain siin nivusen kohdilla.. Se oli jo su ja eilen kipee, tänään edelleen.. tuntuu kävellessäkin... ja kohtu tuntuu KYLMÄLLE.. sisälle kohtuun palelee.. Mä en uskalla soittaa papan kokeista :( Varsinkin nyt iski hirvee paniikki.. oon jo tääl miettinyt et jos on joku syöpä, niin kaikki tuolta alhaaltahan pois leikellään.. ei ihmekään jollen ole tullut raskaaksi ja ja ja :( Huolimatta siis siitä, että ajoitus natsas tässä(kin..) kierrossa, koska oltiin viime viikolla muistaakseni myös ti ja ke ja perjantainakin laitettu tuulemaan.. , niin en vaan usko, et mitään tapahtuu. Ei vaan oo sellainen olo :( Kesän korvilla saamme palata perhesuunnitteluun, uskon, että se on seuraava etappi.. :/ Kirvestä ei tosin kaivoon olla viskattu vielä, se on sit kun täti ajelee ferrarilla pihaan..
Weebee kp 17/30, yk 8 km:n jälkeen, kokonais yk 11. :/
Täällä "napattiin" nyt ovis, en tosin tikuttanut kun päätin että se stressi saa nyt jäädä :) eli dpo 2 ois menossa, ja kävin jo ostamassa parit testit odottelemaan. Mulla on vaan isot juhlat tulossa 12.4, ja just ollaan siinä main ettei pakolla missään testissä vielä silloin näy.. Ja en tosiaan tiedä miten saan peiteltyä sen etten alkoholia niissä juhlissa juo :D En kuitenkaan vielä haluaisi puhua asiasta.
Ihaninta oli, että nyt perjantaina mies sanoi että taisi poika saada alkusa ;) <3 Tuli onnellinen olo, vaikka mies kovassa vauvakuumeessa on ollutkin, ei aikaisemmin ole asiasta puhunut muuten kuin että tulee kun tulee yms. Nyt oli ihan varmana :) Ja kun olen sanonut että vieläkin rinnat kipeät vaikka ovis jo meni, puhuu että poika vaan ilmottelee itestään ;)
Nyt sitten taas olisi pitkä odotus! Tosin laskeskelin päiviä ja jos tärppäisi nyt, olisi ensi joulu erittäin jännittävä. Lakettuaika kun sijoittuisi suoraan jouluun ja silloin yleinsä sukulaisilla ollaan, joten menisi varmaan aika jännittäen missä kaupungissa tämä meidän "poika" syntyisi ( jos nyt mieheen on uskominen ;))
Semmoista tähän napaan!
ProMint kp 18/?? dpo 2, yk 2
Arvelin, josko täällä olisi hyvä purkaa tuntojaan, siispä uusi kirjoittelija olen. Nyt on perhosia vatsassa (ja toivottavasti se haaveissa oleva vauvakin). Vielä olisi mahdollisuus saada tuollainen joulunyytti meillekin. Nyt kp 28/28-30 eikä tyypillisiä menkkaoireita (vielä) havaittu. Yleensä oireilen viikkoa ennen menkkojen alkua mutta nyt ei liiemmin mitään.. Jännää.. Meillä esikoinen haaveissa, yk 9 menossa. Tsemppiä kaikille haaveilijoille ja halauksia niille joilla ei nyt tärpännyt.
Mä en oo täällä nyt ollut, aattelin et Olisin tän kuun kokonaan pois. Noh, ajattelin nyt kuitenkin tulla. Mä siis joudun syödä teroluteja jotta menkat edes tulee, ilman niitä ei ollenkaan. Noh, nyt on menossa kp 34 ja tänään aloitan terolutit kun ajattelin olisko tässä kierrossa jo niin et tulis menkat ilman niitä mutta ei niin ei. Mulla alko kp 20 et oli nännit TOSI kipeet, hipasuki sattu! Näin ei oo koskaa ollu. Ja tein testin kp29 ja oli nega. Noh nyt on parisen päivää ollu maha aina välillä kipeä sellasta menkkamaista jomotusta, oikee kunnolla vihloo :(
Katastrof, huomenna kp 28 eli vois testata mutta ei tullu työreissuun otettua testiä mukaan :) mutta ei ole kyllä oireita ollu muutako pieni välivuoto sillon ja vihlontaa välillä. Mutta vihlontaa on ollut jo ainakin 5 kierron ajan että kyllä jotain häikkää on jos ei taaskaan tärppää. En muista oonko tässä ketjussa udellu sukupuolitoiveita?? Mulle tuli Semmonen olo vahvasti että toisen tytön tahtoisin :) mutta ku Ny Sais alulle vauvan Ny yleensäkki. Mutta on niin kivoja nää äiti/ tytärpuuhat että jotenkin tyttöorientoitunut olen :)