Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<3 Joulunyytit 2014 <3

28.02.2014 |

Marraskuisista tipahdettu, joten aloitetaanpa sitten uusi yk, ja uusi ketju.. :)

Eli itesellä kp 1/31 ja yk2 alkamaisillaan.. Miehen kanssa ensimmäinen (ja viimmeinen) yhteinen olisi kyseessä, muutoin kyllä kummallakin on jo jälkikasvua. Olisi aivan mahtavaa, kun tuo yhteinen pieni ihme saisi nähdä päivänvalon jo tämän vuoden puolella, mutta kyllä se on mahtavaa myöhemminkin.. Stressittömästi yritetään tätä asiaa eteenpäin viedä. =) Kuitenkin melko vaivattomasti on aiemmatkin muksut alkunsa saaneet, joten mahdollisuudet kuitenkin on hyvät..

Kommentit (310)

121/310 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, ekat plussaajat!

Pöntiäiselle isot onnittelut, menehän rauhallisin mielin Werdyn seuraksi plussanneisiin. Pitäkää plussajuna asemalla niin, että kerkee muutkin mukaan =).

Nimajille pahoittelut täti-punaisesta =(

Uusille tervetuloa mukaan. Meitä onkin täällä jo melkoinen nippu...

).( Omaan napaan ei kummia. NIIIIIN NORMI olo, ettei voisi normimpi olla. Nuo helkatin tissit vihloo ja särkee ja jomottaa ja se ärsyttää. Muuten ei sitten olekaan yhtään mitään. Eli enpä tiiä... Loppuviikosta näkee.

Me emme myöskään ole kertoneet kuin yhdelle ystäväpariskunnalle, että yritämme lasta hoidoissa. Moni sukulainen varmasti asiaa pohtii koska meillä on se kkm takana ja siitä he tietävät kyllä. Äitini on myös suoraan kysynyt haluammeko yhteistä lasta ja hänelle kerroimme, että olisihan se kiva, mutta hoitoihin ei jaksaisi lähteä... Muuten on pidetty asia omana tietonamme. Lääkärireissuja yms on ollut töiden takia vähän haastava järjestellä, mutta toistaiseksi on onneksi onnistunut.

Kyllä minä niin sen plussan nyt mielelläni ottaisin. Koska en haluaisi IVF:ään mennä. Olotilojen perusteella en kuitenkaan tipu korkealta.

LMC (ent. Roxymamma) pp11

122/310 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Werdy ja Pöntiäinen <3 Ihanat uutiset molemmilta. Mahtavaa!

Voi LMC, täällä pidän sulle sormia ja varpaita ristissä! Voi kun teillä nyt kävisi onni... Mä oon vähän pihalla noista, mutta mikä on IVF? Käyttekö muuten jossain julkisella vai yksityisellä hoidoissa?

Onkohan kukaan tietoinen kirjoitteleeko se nimimerkki Marjana jossain päin? Plussasi tuossa taannoin ja sai aikaan aikamoisen onnittelujoukkueen kun moni meistä hänen taivaltaan oli seurannut... Mitäköhän kuuluu?

ON: Tuli kauhea olo että mitä jos mä en tulekaan raskaaksi... Voi ei :( Nyt kyllä lopetan vähäisenkin alkoholin ja tupakoinnin, alan syömään jotain raskausvitamiineja ja lopetan kahvin juonnin, juon greippimehua ja tiesmitä :D Auttaiskohan se? Jotenkin tuntuu hurjalta että elokuussa ajatteli että mähän voin olla ihan kohta raskaana. Ei se nyt ihan niin mennyt. No ei ole kohilleen sattunut yritykset kuin 3x, mutta mulle terveystiedon tunnilla sanottiin että kerta laaki riittää!! Meillä tosiaan on monet kyselleet jo pitkään lasten perään. Läheisimmille, joiden kyselyt on alkaneet ärsyttää oon sanonut ihan että kannattaako tuollaista kysellä, ei se lapsi tule aina silloin kun sitä toivoisi ja vaikka toivoisi ei välttämättä olisi sopiva hetki. Tuntemattomammille vaan että no katsellaan nyt jos joskus... Näiden kyselijöiden lisäksi on muutama kertonut miten ONNELLISIA me ollaan kun ei ole lapsia. Parille mulla on varmaan sellaiset liekit silmissä välähtäneet (mulla on oikeasti sellaiset silmät, joissa kiukku kirjaimellisesti leimahtaa), että ovat jättäneet siihen. Musta on vaan niiiin persiistä että joku jolla on lapsia tulee sanomaan jollekin joka toivoisi lapsia enemmän kuin mitään, että oletpa onnellisessa asemassa verrattuna minuun... ÄRH.

Havu kp 8/24-34 yk4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/310 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havu: Kiitos tsempistä, sitä tässä tarvitaan. IVF on siis keinohedelmöitys, huomattavasti rankempi hoito kuin nämä kaksi inseminaatiota, joista toinen nyt siis loppusuoralla. Aikaisemmatkin lapset on hoidoilla saatu, mutta kevyemmin, on tarvittu vain ovulaation induktio (clomit+pregnyl). Nyt siis inssejä tehty kaksi tässä odottaessa IVF:ää, joka lähestyy... Siinä siis suunnittelu jo vk14 ja siirto vk19. Eli viikkojen hoidot lääkärikäynteineen ja lääkkeineen. Ei missään määrin kevyt juttu.

Julkisella käydään, siellä on samassa paikassa saatu aikaan nuo kolme muutakin murua. Ollaan puhuttu, että tuo yksi IVF koetettas ja uskottais sitten jos ei tulosta tule, että tää oli tässä.

Mä seurasin myös Marjanan taivalta vuosikaudet ja olen miettinyt kovasti mitä hänelle kuuluu. Kiva olisi kuulla...

Tuo lapsellisten "olkaa kuulkaa onnellisia kun teillä ei vielä ole pentuja" voivottelu on tosi yleistä. Hyvin ajattelematonta mutta inhimillistäkin. Pikkulapsiperheen arkea elävä sortuu usein ajattelemaan, että sinkuilla ja lapsettomilla sitä vasta on elämä kohdallaan kun on vapaa tekemään mitä lystää. Osittain se on tottakin, mutta nuo voivottelut kyllä sattuvat suoraan sydämeen jos/kun sitä lasta lujasti haluaa ja yrittää.

Minusta on ihan ok sanoakin lähimmille, että ei se lapsi vaan tule jos ei ole tullakseen. Ei vaikka yrittäisi kovastikin.

LMC

124/310 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanssasisaret, käännyn teidän puoleen (josko meillekin joulunyytti olisi tulossa). Jos menkkojen alusta on kulunut 17 päivää aikaa niin kuinka todennäköisesti ovuloin silloin? Eikö ovun pitäisi tapahtua jo 14 päivää menkkojen alusta? Tunsin olevinaan jo viime viikolla alkuviikosta nipistyksen (kuten tunnen aina jommalla kummalla puolella lantiota) ja valkovuoto oli runsasta, oletin siis että se oli silloin. Peitto heilui kuitenkin lauantaina.. Emmekö olleetkaan "myöhässä" ovusta?

125/310 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinttura, ovulaatio on aina noin 14vrk ENNEN seuraavia menkkoja. Jos kiertosi on päivälleen 28 vrk mittainen ja säännöllinen, voit olettaa oviksen olevan kp14 kohdalla. Mutta jos kiertosi vaihtelee ja on vähänkään epäsäännöllinen niin et voi tietää. Voit aivan hyvin ovuloida kp17 kohdalla, jolloin kierrostasi olisi tulossa noin 31vrk mittainen sikäli mikäli luteaalivaiheesi on noin 14 vrk mittainen (mikä on siis se normi).

Riippuu siis täysin omasta kierrostasi, että missä vaiheessa ovuloit. Myös aivan säännöllisessä kierrossa voi tulla viivästymisiä ovulaatiossa tai anovulatorisia kiertoja.

LMC

126/310 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta, esitin kysymyksen vähän tyhmästi. :) Tosiaan, siis kierto ei ole säännöllinen mutta suht 29-31 päivää voisi sanoa pituudeksi.

127/310 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenet!!

Ja JÄRETTÖMÄN SUURET onnittelut PÖNTIÄINEN ja WERDY!!! :D :D :D :D Paljon suojelusenkeleitä matkaan molemmille.. Ihanaa saada plussa uutisia.. Ja toivottavasti aletaan saamaan tasaseen tahtiin noita.. :) :) :)  Ja Nimaj: Äärettömän suuret pahoittelut, että joulunyyttiä ei teidän perheeseen tullut. :( Mutta jospa tammikäärö hyvinkin...

Minä täällä yötyö"putkesta" elpymässä. Ja tyhmänä menin tekemään aamulla töistä tultuani testin, kun tänään se kihlautumispäivä, ja aattelin että jos sieltä vaikka se haamunhaamunhaamu tulis niin kylläpä ois maailman ihanin päivä. Vaikka on tää kyllä silti. :oP Mutta siis, negahan sieltä tuli. :( Mikä nyt ei kyllä suurikaan ihme ku nyt menossa dpo 7 (tai max 10). Eli pientä toivonkipinää yhä pidän yllä.

Oon tässä itteeni analysoinu, että minkähän takia minä nyt heti aattelen, etten oo raskaana ku mitään oireitakaan ei ole. Eihän mulla noista neljästä aiemmastakaan oo ollu oireina ku ihan ykkös oksennus (joka sekin plussaamisen jälkeen), sekä esikoisen aikaan muutamana päivänä kävin miljoona kertaa sen tipan pissaa tikistämässä, ja yhessä raskaudessa epäilin olevani raskaana ku rintoja vihlo muutaman kerran. Mut ei muuta. Niin nyt minä vaan kyttäilen oireita ja masistelen ku niitä ei oo. Ja luultavasti niitä ei tuukkaa, vaikka oisinkin raskaana.. Äh tätä ihmismieltä! :D

Nuorena tyttönä en tosiaan laskenu mitään yrityskertoja, ja nopiaa kyllä raskaudet aina alkoikin (lapset siis 01, 02, 04 ja 06). Tuo nuorimmainen on vielä ylläripylläri, jota ei ees suunniteltu, kun ei eksän kaa asuttu enää yhessä, eikä oikeestaan oltukaan yhessä. Mut kävi kerran kuussa poikaa kattomassa, niin vissiin sit lipsahti jotensakkin.. :oP Mutta kaikella on tarkoituksensa, ja tuollakin oli se, että sain kolmen pojan jälkeen tuon oman pikku emäntäni. <3 =)

Juuh, taas lipsuu tää kirjottelu.. Mutta toivotaan totisesti, että se Pöntiäinen ja Werdy sitä junaa asemalla piättelisivät, jotta mahdollisimman moni meistä kerkeää mukaan... :)

Vierailija
128/310 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon taas kertonu parille lähimmälle kaverille että yritetään, mutta niillekin sanonu että voihan tässä mennä vaikka vuosi tai voihan olla ettei saadakkaan lapsia ittekseen. Ne on sellasia ystäviä ettei ainakaan vielä oo kyselly kummemmin eikä ainakaan vielä tällä hetkellä haittaa vaikka kysyykin. Vuoden päästä on varmasti jo eri homma. Mutta en vois olla puhumattakaan kun se on se päällimmäisin asia kuitenkin mielessä tällä hetkellä.

Tänään pärähti sit mulla 1 kp käyntiin, tosin ei niin vuolaana kun yleensä. Laskelmieni mukaan pysyttelen silti täällä joulukuisissa haaveilemassa tän vuoden viimeisien päivien nyytistä :) voi olla että oon taka-alalla nyt tän tylsän alkukierron. Saattaapi olla että siirryn kans "kilpavarustukseen" ja juon greippimehua ja tikutan ovista. Eipä näistä nyt haittaakaan lie. Paitsi se oviksen kyttäys vielä jännittää

plussaonnea kaikille!

129/310 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täältä yksi joulunyytistä haaveileva liittyisi joukkoon :) Esikoinen olisi kyseessä, ikää minulla 26-v ja mies pari vuotta vanhempi. Ehkäisy jätetty joulukuussa pois ja yk 2 onnistuikin jo raskaaksi tuleminen, mutta koska täällä kirjoittelen ei kaikki sujunut ihan suunnitelmien mukaan..

Minun puolella suvussa on ollut paljon vaikeuksia lasten saamisessa ja mekin siihen oltiin täysin varauduttu, joten helmikuussa plussatestin saaminen tuntui aikamoiselta ihmeeltä, tosin oireettomana olin kaikenaikaa sitä mieltä, ettei kaikki voi olla hyvin. Ei kerrottu tästä raskaudesta kenellekään, koska minulla oli niin vahvasti tunne siitä, ettei meille lokakuun vauvaa taida tulla. Varhaisultraan mentiin ilman suurempia odotuksia viikoilla 9+1 (11.3), mutta eipä siellä sykettä näkynyt ja pikkuinen vastasi kooltaan 7+4. Sain lähetteen lääkeelliseen tyhjennykseen, mutta onneksi sitä ei tarvinnut vaan vuoto ja aikamoiset kivut alkoivat muutama päivä myöhemmin itsestään ja aika gynekologille seuraavalla viikolla toimikin jälkitarkastuksena ja lääkäri sanoi kaiken tulleen itsestään pois. Ja mitään odotteluaikaa uuteen yritykseen ei lääkäri antanut vaan sanoi, että yrittäminen voi alkaa saman tien. 

Alkuun olin sitä mieltä, että haluan hetken odotella, että mieli ja keho keskenmenosta toipuu, mutta nyt vuodon loputtua ja suurimman surun helpotuttua ajatteltiin, että miksi ei heti aloitettaisi yrittämistä, ei siinä mitään menetä. Tosin en tiedä, onko tässä hirmuisia mahdollisuuksia joulukuun vauvaa onnistua saamaan, koska kierron ja ovulaation laskeminen on melko hankalaa ja voi olla että menee pitkäkin aika ennen kun kierto lähtee normaalisti rullaamaan. Ovulaatiota en aio nytkään tikutella, koska sehän voi olla ihan milloin tahansa ja haluan nyt ainakin hetken pitää tämän ihan stressittömänä. Mutta koska vauvanyrityshaaveista ei olla miehen kanssa juurikaan muille puhuttu eikä näin ollen keskenmenostakaan, on kiva liittyä tänne seuraan muiden vauvakuumeisten kanssa keskustelemaan ja jos ei muuta, niin jännäilemään teidän muiden puolesta :) 

Tänään kp 11, jos laskee päivästä, jolloin keskenmenovuoto kunnolla alkoi (en siis tiedä mistä se oikeasti pitäisi laskea, mutta laskenpa nyt siitä)

Ja yk3:han tämä nyt periaatteessa taitaa olla.

Terkuin Lilanne kp11?/32? yk3 (kysymysmerkit lienee tarpeen, koska ei mitään tietoa mikä kiertopäivä tai kuinka pitkä on kierto tälllä kertaa..)

130/310 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi hätähousu joka meni testailemaan vaikka vasta kp 27/30-31. Ovis tikutettu kp 15. Testiajan puitteissa haalea viiva ilmestyi. Nyt odotellaan viivan vahvistumista... Ihanaa. Tästä tosin se piinailu vasta tosissaan omalla kohdallani alkaa, 8-9 viikkoa ennen kuin uskallan toden teolla huoahtaa. Mutta josko nyt useamman vuoden yrittämisen jälkeen saataisiin joulunyytti käsivarsille asti. Tsemppiä ja plussatuulia teille kaikille!

Vierailija
131/310 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaiset onnittelut Indiana east :) Paljon peukkuja ja tarraasukkia matkaan!

132/310 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla(Dpo 10) haamu mammaksin herkkään testiin, tänään aamulla selvemmät plussat mammaksin herkkään sekä first response-testiin. Tätä onnen määrää<3

133/310 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUUMEILIJAT:

Tirppanen88

Ipa86

Mammanen2011

Lovemychildren

Jonsteri

Emilllia

Iltatähti82

Lyllerö

Tiusk

Iidamatilda

Blackpanther

Rva79

Varpunen89

Saffelson

Weebee

Anniw

Yennaf

Jemppa1987

Promint

Tuittu83

Toivoa täynnä

Havu

Airi

Tmh

Anniina77

Relight

Tann

Supernova

Lila80

Snipsus

Tunturi

Meidännyytti

Toivetta täynnä

Nioliina

Tinttura88

Lilanne

PLUSSANNEET:

Werdy

Pöntiäinen

Indiana east

Sannakaro

SEURAAVAAN YK SIIRTYNEET:

Nimaj

Hurjan suuret onnittelut plussanneille!!!! <3 <3 <3 Ja paljon onnea matkaan! :D :D :D Ihanaa kun alkaa tipahdella noita plussa uutisia tasaseen tahtiin..

Ite aattelin hu aamuna taasen testata.. Vaikka päätin jo, että vasta ens vkolla mikäli ei täti tuu kylään ennen.. Mutta ei malta.. Ja ku alkaa taas korvien väli oireitaki kehittelemään, niin pakko testata ettei kierto siitä mee sekasin.. :P :D

Täällä siis mennään kp 28 / 30 (28-32) ja Yk 2

Vierailija
134/310 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea myös Sannakarolle!! :) Ihana kun tulee plussia!

ON: No jo on/oli kyllä kummat menkat.. Yleensä mulla on tosi runsaat ja klimppiset jotka kestää 4 päivää. Nyt oli niukkaa vuotoo kaks päivää ja nyt sit tyrehty kokonaan. Onkohan mun limakalvo tosiaan näin kuivahtanu vai onko joku vialla :S

kp 3/24-30

135/310 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea kaikille uusille plussanneille!! :) Minun joulunyytty taitaapi jäädä nyt vain haaveeksi :( pitkään jatkunut kuume ja kurkkukipu osoittautui mononukleoosiksi eli ns. "pusutaudiksi". Enpä siis tiedä onko keholla mitään mahdollisuutta raskautua, kun samalla yrittää taistella tuota virusta vastaan... kokemuksia? Onko täällä muita jo tammikuunnyytin haaveilijoita? :) Yritän aina olla viimeiseen asti positiivisella mielellä, joten en nyt vielä heitä kirvestä kaivoon joulunyytin suhteen :) <3

kp15/23-24  yk1

136/310 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille! Liityn vihdoin mukaan, muutama kuukausi on tässä tiiviisti taustailtu eri ryhmissä. Ikää 31 ja esikoinen haaveissa. Pillerit lopetettu joulukuussa ja ensimmäinen kierto oli 39, toinen 34. Ovista yritin tikuttaa mutta sain vain tyhjää tai haaleaa viivaa, tosin en tainnut odottaa riittävää aikaa...

Tänään jo luulin että kuukautiset alkaa mutta olikin valkovuotoa..

Pillereitä söin niin kauan että kaikki nämä tuntemukset on outoja :)

kp 30/34 yk3

137/310 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälähän aletaan elämään jännittäviä aikoja kaikkien osalta! :) 

itellä ollu menkkamaisia tuntemuksia nyt vajaa viikon, aamuisin tukkoisuutta ja välillä outoja tuntemuksia mahassa; vihlaisua, kuplimista? :D maha on hirveän turvoksissa, varsinkin iltaisin! tisseissä en huomaa mitään eroa, ei edes mitään kipuja. ja menossa siis kp 28/34 dpo 12. En tiedä koska sitä uskaltaa mitään testata :D kierto venyi viime km jälkeen 3:lla päivällä. Josko sitä ronskisti yrittäis odottaa vaan että menkat olis kunnolla myöhässä. Toisaalta...olishan se kiva koittaa vaikka heti että mitä se testi näyttää. kun kierto on näin pitkä niin koskahan sitä uskaltaisi testata ensimmäisen kerran jos sortuu? ;) jokatapauksessa vielä joutuu odottelemaan :) 

onnea plussanneille ja muille plussaonnea! :)

kp 28/34

Vierailija
138/310 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt maltakaan pysyä erossa täältä vaikka viä näin alussa kiertoa oonkin :)

Löysin netistä mielenkiintosen blogin Luomupimulta. Nyt vasta täysin tajusin noi ovislimajutut. Ja luomuehkäisykin kuulostaa ihan toimivalta. Itselle kun hormoniehkäisy aiheutti mielialavaihteluita ja haluttomuutta niin luomuehkäisy vois ollakin ihan hyvä juttu jos vaan jaksais kuulostella kehoo ja sen merkkejä tarpeeks.

Tässä viä linkkiä ovislimajuttuun, vaikka kai kaikki muut siitä sit tietää kun täällä siitäkin puhutaan :)

http://luomupimu.blogspot.fi/2011/11/ovulaatiolima-ja-muita-valkovuodon.html

139/310 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän on tullut plussia roppakaupalla mun poissaollessa. Onnea! :)

Itellä taas nämä piinaviikot meneillään.. oon jo mennyt sekasi mikä kiertopäivä on menossa, mutta ovislaskurin mukaan ovis olis ollu 21. päivä ja menkojen pitäis alkaa 10.4. jos kierto se 25 päivää mitä se nyt viimeks oli ja sitä edellisellä kerralla. Kovasti on yritetty -ehkä liiankin kovasti. Meinaa mennä jo stressaamisen puolelle, vaikka miten yrittää ajatella, että harrastetaan vaan seksiä, koska se on kivaa jne. Mutta alitajunta tietää, mikä siihen tosiasiallinen syy nyt on.

Vierailija
140/310 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei nyt tikutettu ovista, mutta limoista päätellen ollaan juuri oikeilla hetkillä. Ja sopivasti mies kotiutuu tänään viikonlopuksi, joten taidetaan saada napattua tän kk paras aika. Ja tuntemuksista: Nippailu mahassa ja rinnoissa, voisi myös vähän lupailla ovista. Kuhan ei vain olisi jo liian myöhäistä :/

Omituisinta ehkä tässä on, jos yrittämisen jälkeen kuukautiseni tulevatkin säännöllisiksi. Kun on kaikki lääkärikäynnit yms varattuja tähän kiertoon, jotta selvitetään tämä epäsäännöllisyys.

Vielä voisi jouluvauva meille tulla, huoh...kovasti vaan tämä vauvakuume nyt vaivaa! :)

Ja isot onnittelut plussanneille!

Promint kp 14/?? , yk 2