Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<3 Joulunyytit 2014 <3

28.02.2014 |

Marraskuisista tipahdettu, joten aloitetaanpa sitten uusi yk, ja uusi ketju.. :)

Eli itesellä kp 1/31 ja yk2 alkamaisillaan.. Miehen kanssa ensimmäinen (ja viimmeinen) yhteinen olisi kyseessä, muutoin kyllä kummallakin on jo jälkikasvua. Olisi aivan mahtavaa, kun tuo yhteinen pieni ihme saisi nähdä päivänvalon jo tämän vuoden puolella, mutta kyllä se on mahtavaa myöhemminkin.. Stressittömästi yritetään tätä asiaa eteenpäin viedä. =) Kuitenkin melko vaivattomasti on aiemmatkin muksut alkunsa saaneet, joten mahdollisuudet kuitenkin on hyvät..

Kommentit (310)

Vierailija
101/310 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÖNTIÄINEN: Pidän sullekin vielä peukkuja kiertokaimalainen! :) mulla ei oo vielä mekkamainen olo, mutta eipä tunnu mitenkään muutenkaan erikoiselta.

WERDY: Onnea plussasta ja tulevasta pikkujoululahjasta! :) sun kannattaa varmaan liittyä raskaus-puolen keskusteluihin. Siellä ei tosin varmaan oo vielä joulukuun plussaajille omaa ketjua mutta voithan vaikka aloittaa. Me sit täällä vielä piinaillaan ja liitytään parhaimmassa tapauksessa joukkoon piakkoin.

102/310 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei suuria uutisia, kierto vasta aluillaan. Tässä kuussa ajattelin ensimmäistä kertaa yrittää tikuttaa oviksen. Minä ajattelin jo hätähousuna tämän kierron jälkeen mennä lääkärissä käymään, jos en raskaudu. Nyt siis yk4 alkanut. Esikoinen tuli kuitenkin yk1. Toki se maaginen 30 v. rajapyykki saavutettiin tässä välissä ja hedemmällisyys on lähtenyt laskuun ;) eikä varmasti viime raskaudesta jääneet kilotkaan helpota uudelleen raskautumista.

Jotenkin jännää, miten ei tulisi mieleenkään keskustella oikeestaan kenenkään kanssa näistä yrityskerroista. Miten se voikin olla niin tabu aihe. Melkeen mistä vaan voi jutella, mutta tämä asia on niin salaista että. Toki miehen kanssa näistä jutellaan ja en tiedä kuinka paljon hän haluaa kuulla erilaisista limoista ja vaivoista, mutta kerrompa kuitenkin ;) ehkä kuitenkin hieman suodattaen :D. Monet kyselevät koska uusi vauva olisi tulossa ja siihen aina pitää vastata jotain epämääräistä. Olisi niin helppoa vaan sanoa, että kovassa yrityksessä on, ei vaan vielä ole tärpännyt. Ja tähän kun lisää vielä muutama kuukausi salailua raskautumisesta.. Kuitenkin tämä "lapsen teko" on niin merkittävässä osassa elämää tällä hetkellä ja sitä ei kuitenkaan halua jakaa kavereiden kanssa. Tuntuu kun salailisi ja valehtelisi heille monta kuukautta. Sellaisia ajatuksia täällä maanantai aamuun.. No onneksi on tämä keskustelupalsta, jossa näistä asioista voi jutella. Ja jakaa kaikki tärkeät päivitykset jokaisesta mahan nippaisusta ja limojen väristä ja koostumuksista ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/310 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammasella kuulostaa lupaavalta. Täällä taas jatketaan kohtuu oireetonta piinailua. Alavatsaan on kipuillut ja munasarjoja kanssa, mutta se nyt voi olla ihan tavallista kiertoon liittyvää kipuiluakin johon vain nyt kiinnittää herkemmin huomiota. Mitään erikoisia vuotoja ei ole. Laskin muuten tänään tarkemmin kp:n ja sehän on sama kuin mitä kalenterissa päiviä, eli 24s menossa. vielä pitäisi viikko jaksaa odottaa...

104/310 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpunen89: toivottavasti molemmilla tärppää! Pidetään peukkuja pystyssä :)

TMH: Samoja ajatuksia. Ei ole kauheasti kiinnostanut kellekkään kertoa juurikin tuosta syystä, että sitten koko ajan kysellään joko nyt, eikö vieläkään. Varsinkin sitten kun on raskaana, niin mukavaa ettei kukaan tiedä, jos meneekin kesken. Yksi erittäin hyvä kaveri tietää, mutta hällekään en kerro mitään yksityiskohtia, kun hänellä ei itsellään oo lapsia :)

Onneksi pystyy täällä jakamaan tuntemuksia ja varmasti jollain muulla on jossain vaiheessa ollut samanlaisia oireita, kuin mitä itellä ja tietää ettei mikään ole outoa, jos jotain tapahtuu ;)

Werdy: paljon onnea joulunyytistä! Toivottavasti saat lisää kavereita joulukuisiin!

105/310 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia, kävin jo aloittelemassa raskauspuolella ketjua, yksinää vielä siellä ollaan....  toivottavasti teillä kaikilla tärppäis!! Meillä oli käytössä ovulaatiotikut, ja ekalla yrittämällä onnistu. Plussa oli säikähdys itsellekkin, en ois uskonut!!!  Koittakaa tikkuja jos kuume ihan yltyy..   Kirjottelen ja seurailen tällä puolella kun tosiaan vähän orpo olo tuolla toisella puolella. Kyselkää jos on kysyttävää, mistä vaan! Tosiaan nuorin on nyt 10kk niin aika hyvin on muistissa asioita :) 

106/310 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipa, viikkoja piti olla 8+ kun kävin ekassa ultrassa mutta sieltä löytyikin rv 6 oleva alkio eikä sykettä :( Helppo sanoa jälkeenpäin että jotenkin sen aavisti, varmasti kaikki keskenmenoa kovasti pelkäävät sitä ajattelevat mahdollisuutena, mutta mulla ei oikein oireita ollut tai ne mitä oli niin hävisivät just tuossa rv 6 paikkeilla. Mutta ei vuotoja tai kipuja niin olihan se silti iso shokki ja suru.

Mutta tänään on dpo 1 <3 Lauantaina ovistestiin plussa ja eilen dpo 0 eli ny sit piinaillaan. Olettamuksena toki että ei heti keskenmenon jälkeen voi tärpätä mutta aikahan tässä mukavasti kuluu oireita kuulostellessa ja jouluvauvasta haaveillessa. Ja ennenkaikkea ihana asia että olen keskenmenosta toipunut niin henkisesti kuin fyysisestikin :) 

Mutta jotain pitää vähän purnatakin tässä, paino on noussut keskenmenon jälkeen yli kilon ja motivaatio sen sulattamiseen täys nolla (ja muutaman muunkin ylimääräisen kilon). Vaikka kuinka kesä ois tulossa....

yenna dpo 1

107/310 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki, päätin tulla kirjoittelemaan tuosta kun ei viitsi kenenkään kanssa jakaa asiaa. NO EI NIIN!! Yhdelle kaverille olen kerran sanonut, hän vain vastasi että ei kannata liikaa toivoa... Jep, ei sitten jutella siitä enempää. Niille joilla ei ole lapsia, en viitsi puhua ja niillä joilla on jo lapsia, en viitsi puhua. No ei kai se niistä lapsista ole kiinni, vaan jostain ihme ajatuksesta ettei ketään kiinnosta. Vaikka koenkin että mulla on muutama ihan tosi läheinen ystävä. Kaikilla on vaan jo paritkin muksut. Eikä ne kauheasti oikeastaan minullekaaan silloin aikoinaan hehkuttanut... Toisaalta on aika kiva kun on henk koht salaisuus miehen kanssa :) Välillä meillä on ollut salajuonia kun ollaan kuviteltu että oon paksuna ja on ollut juhlia. Viinilasi on vaivihkaa vaihtanut omistajaa minun paikalta sen paikalle jne... No tulos oli kyllä niin päissään ollut mies etten suosittele kenellekään :D Sanoi että on tää raskasta kun nyt hän joutuu juomaan kahden edestä :P No ei se sitten ollutkaan tärpännyt vaikka olin aivan varma...

Täällä kp 7/24-34. Kuvittelisin että tulossa olisi pitempi kierto kun ei oo alkanut menkkojen jälkeen vv vielä. Hassua ajatella että nyt varmaan PITÄISI alkaa heiluttelemaan peittoja. Ollaan siis tjottailtu tähän asti.. Hehheh, no taidan kuitenkin säästää toisen puoliskon sen tarkemmalta informaatiolta ettei mene "väkisinmakuun" puolelle. Ehkä enää 25 päivää tuloksen odottelua..?? Voi kun ois tollanen 24 pvn kierto...

Havu kp 7/24-34

108/310 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila80: Luin tarinaasi ja meillä on vähän samanlainen historia. Olen itse 31v ja mies 33v. ja esikoista yritetään (ollaan tosin yritetty jo reilu 2v.). Viime vuonna kaksi keskenmenoa, elokuussa ja joulukuussa. Meillä kans toiveissa, että kolmas kerta toden sanois! Multa on tutkittu veriarvot ja muun muassa keliakia-vasta-aineet ja kilppariarvot. Mitään viitteistä niihin ei ole. Keskenmenon yhteydessä kun on ultrattu, niin mitään "vikaa" tai "outoa" ei ole löytynyt, eli selitystä keskenmenoille ei ole löytynyt. Ja eihän tuota selitystä aina välttämättä löydykään. Toivottavasti saadaan joulukuussa parhaat joululahjat ikinä!

T H M ja Pöntiäinen: Mä oon tehny sen virheen, kun oon kertonu liian monelle lapsen yrittämisestä. Nyt ärsyttää, kun nämä tyypit kyselee ja vilkuilee mahaa aina kun nähdään. Varsinkin kun tässä on ollut kaksi suurta surua ja niistäkään ei haluis puhua kenellekään. Toisaalta on ollut myös hyvä, että on voinut puhua keskenmenoista sellasten kavereiden kanssa, jotka on kokeneet saman ja kavereiden kanssa, jotka on kärsineet lapsettomuudesta myös pitkään. Mut sitten ne kaverit, jotka on pamahtanu paksuksi helposti ei voi ymmärtää, ettei se ole kaikilla niin helppoa. Ja sit on myös kavereita, jotka ovat hermostuneet 3kk:n lapsen yrittämisen jälkeen ja menneet yksityiselle ja hakeneet tuhansien eurojen konsultaatiot ja hoidot ja niiden avulla onnistuneet ja nyt ne suosittelevat meille lääkäreitään ja ihmettelevät, kuin ei haluta laittaa omaisuuttamme hoitoihin. Varsinkin, kun meissä ei ole todettu olevan mitään vikaa!  :/ Olen sanonut yhdelle tällaiselle kaverille, että raskaaksi tulo (ainakaan viimeisen vuoden aikana) ei ole ollut ongelma vaan nuo keskenmenot. Ja meillä ei ole ylimääräistä rahaa monta tonnia laittaa hoitoihin! Oon enemmänkin sellainen ihminen, että uskon, että tämä projekti onnistuu sitten kun se on tarkoitus onnistua.

109/310 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan vaan!!

Ensiksi onnittelut WERDYlle plussaantumisesta!! <3

Tsempit VARPUNEN89 ja PÖNTIÄINEN! Teillä piinapäivät meneillään!

ON: Taustatietoja jos itestäni aluksi kertoisin.. Olen 24v ja ukko 36v, esikoinen olis haaveissa. Ehkäisy jätettiin pois viime kesänä, mutta alkuun tjottailtiin ja muutama kierto jäi varmaan hyödyntämättäki. Oikeastaan molemmille oli aivan uutta tämä lapsen teko ja kuviteltiin sen olevan helpompaa, mutta kun tässä kierto toisensa jälkeen menkat vaan on tullu niin on täytyny todeta ettei se ihan läpihuuto juttu olekaan.. Nyt oon kaks kiertoa tikuttanu oviksia ja viime kierrossa sain plussattua. En tehny raskaustestiä mutta joku pään sisäinen ääni kerto että jotain oli tapahtunu ja tuntemuksetki oli normaalikiertoon nähen erilaiset. No kuitenki, jos siellä jotain oli niin se tuli pois. Huomattavasti kivuliaammat ja runsaammat viime menkat oli.

Oon seuraillu tähän asti sivusta marraskuisista tippumisen jälkeen.. Nyt kuitenki päätin ilmottautua mukaan. Ovista ootellessa, aloin tänään tikuttamaan mutta edellisen kierron perusteella ovis olis vasta to.

Toivetta täynnä kp 14/30-32 yk 7

110/310 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä ei vielä mitään ihmeellisiä uutisia, ovista tikutellaan ja odotetaan. Osaako joku sanoa, vaikuttaako kuume ovikseen/raskautumiseen? Oon nyt perjantaista lähtien ollut kuumeessa, kolme päivää kuume ollu 39, eikä tunnu hevillä laskevan. Mietin vain, että kuoleeko siittiöt naisen sisällä, jos nainen on kuumeessa? huoh, jos tästä kierrosta ei tärppää, niin sit jäädään toivomaan alkuvuoden vauvaa :) Onnea WERDY jo plussaamisesta! ja tsemppiä meille muille haaveilijoille :)

kp 12/23-34

111/310 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi uskoa tätä!

Kaksi testiä tehtynä ja molemmista haaleat plussat! Ensimmäinen oli niin sanotusti "roskishaamu" ja aattelin sen olevan vain virhe ja tein uuden ja juurikin tietyn ajan sisällä. Piti ihan kellottaa, niin sieltähän se viiva vain vahvistui tulemaan :)

112/310 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöntiäiselle hurjasti onnea plussasta! :)

Täällä mennään kp 23 Dpo 8 :) jännittäviä aikoja, perjantaina meinasin testata jos ei menkat ole alkaneet. Aiemmissa kierroissa Dpo 12 on alkanut menkat ja se osuis just perjantaille..

Vierailija
113/310 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea pöntiäiselle! :) ja vaikka niin luulit että olis ollu menkat tuloillaan.

Mulla tuli tänään pieni määrä rusehtavaa vuotoa, mikä yleensä tarkottaa että menkat alkaa parin päivän sisään.. Oon miettiny et jos nyt sittenkin seuraavassa kierrossa yrittäisin kans ovista tikuttaa. Pelkään vaan et sit se menee jo niin tarkkaan vatvomiseks että stressaa ja ajattelee näitä raskautumisasioita vieläkin enemmän kun mitä nyt. Nytkin on niin vähissä motivaatio koulujuttuihin kun käy vaan päivittelemässä tätä palstaa ja laskeskelee laskettuja aikoja :D hhuh, onneks mies ei voi lukee mun ajatuksia. Pitäis mua vauvakuumehulluna, mikä musta pikkuhiljaa onkin tulossa.

kp 25/24-30

114/310 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hurjasti plussista Werdy ja Pöntiäinen! Mä edelleen junnaan täällä kierron alkupäässä, TYYYYLSÄÄÄ! Nyt on kp7 vai kp8 ja just vasta menkat loppui. Yleensä vain 2-3 päivää vuotoa, ja nyt ei aavistustakaan milloin ovis pitäisi olla. Hirveesti menoja ja matkoja tulossa ja ääh. Tyypillistä alkukierron tylsyyttä, kohta alkaa into nousta kun pääsee arvuuttelemaan joko on ovis ja osuisko ja miltä tuntuu ja ei tunnu... On tääkin hommaa!

115/310 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaiset onnittelut PÖNTIÄINEN ja toivotaan että pikkunen pysyy kelkassa mukana!! :)

Ottaisin vielä kantaa tuohon toisille kertomiseen.. Ite oon aika ympäri pyöreästi vastaillu kysyjille, niitä nimittäin jostain syystä riittää. Töissä useampi kyselee ja arvuuttelee että nyt taitaa vauva olla tulossa, se ärsyttää melkosesti. Oonki aina vastannu suoraan että ei ole tulossa. Ja mitä se tarkottaa kun kysytään että onko vauva tilauksessa? No on tilauksessa! Kukaan ei vaan oo vielä käsitelly sitä tilausta. Täytyy varmaan tehdä reklamaatiota kun ei tilaus mene perille :D Yhelle lähimmälle ystävälle oon kertonu että kuumeilua on, mutta sen tarkemmin en mitään ole yrityksistä kertonu.. Samoin muutamalle perheenjäsenelle olen sanonu että kuumeilua välillä ja siskolle olen aikasemmin kertonu että ehkäsyä ei ole ja vauva tulee jos on tullakseen.. Ei kukaan onneksi oo ruvennu mitään tarkemmin utelemaan.

Sitten vielä tuosta tikuttelusta.. Itelle se ainaki on tuonu rauhan nyt että oon tikutellu,ettei tartte miettiä että jokohan on ovis tullu ja menny vai olisko tuloillaan.. Pystyin oottelemaan loppukierron ihan rauhassa, ku tiesi että mitään ei ole enää tehtävissä :) Eikä siis tarvi pakosta heilutella peittoja joka päivä :D

116/310 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonsteri & Lila80: tällä myös yksi jolle raskautuminen ei ole ollu se suurin ongelma vaan juurikin ne keskenmenot. Ensimmäinen oli raskain, siinä sydänäänet oli jo ehditty havaita, mutta np-ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno. toinen vuosi jo viikoilla 6 vähän, ja 8 viikolla todettiin että ei se mihinkään ollut kasvanut. Kaksi kaavintaakin tällä suunnalla jo takana, eli kovasti toivotaan että josko kolmannella kerralla kaikki menisi kuten toivotaan...

pöntiäiselle onnea ja tarrasukkia!

117/310 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tipahdettu eilen dpo 13. Nyt vaan odotellaan uutta kiertoa. :(

118/310 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei. Marraskuisista tänne tupsahdin minäkin.

Eli kohta 31v naikkonen ja mies 27v. Ensimmäistä yhteistä haaveillaan. Minulla 2-vuotias hurmuri jo ennestään. Mennään aatteella että tulee jos on tullakseen, mutta kyllä silti takaraivossa kokoajan on ajatus vauvasta. Mitään oviksia ei tikutella koska peittoja heilutellaan kuitenkin melkein joka päivä, joten kyllä siellä talletuksia on sitten jos/kun ovuloi :D 

Tässä kierrossa olen päättänyt olla tutkailematta omaa kroppaani liikaa. Viime kierto meni ihan älyttömäksi noiden oireiden kyttäyksen suhteen. Tiedämpähän ainakin että jos minkämoista vaivaa mulla on ennen menkkoja eikä ne tosiaankaan ole mitenkään raskauteen viittaavaa. Ja testiä en tee ennenku menkat on viikon ainakin myöhässä. Se on vissi. 

Plussatuulia kaikille. :)

Nioliina kp17/32 yk2

119/310 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tällä kerralla ei ole ollut minkäänlaisia oireita, että olis voinut edes kuvitella olevansa raskaana!

Hieman pessimistinen kuitenkin olen näin alku vaiheessa ja vain sen takia ettei tipahda kovaa ja korkealta. Nimittäin se ihka ensimmäinen raskaus meni kesken rv6, niin ainakin siihen asti otan tämän ihan rauhassa :) tietenkin miehen sanoin "iloitsen sisältäpäin" <3

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia!

120/310 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaan päivään en ole täälä käynyt ja nyt ajattelin, että jokohan tänne olisi plussia tullut ja olihan niitä! Onnea siis plussanneille!

Itsellä menossa alkukierto (kp7/31) eli ei mitään tapahtumia. Ajattelin, etten vielä ota mitään "vippaskonsteja" käyttöön enkä tikuttele ovista. Yritetään mennä rennolla otteella... Heh! Onnistuu varmasti!

Aurinkoisia kevätpäiviä ja plussatuulia!

Relight kp7/31 yk2 (takana siis yksi keskeytynyt raskaus rv24)