<3 Joulunyytit 2014 <3
Marraskuisista tipahdettu, joten aloitetaanpa sitten uusi yk, ja uusi ketju.. :)
Eli itesellä kp 1/31 ja yk2 alkamaisillaan.. Miehen kanssa ensimmäinen (ja viimmeinen) yhteinen olisi kyseessä, muutoin kyllä kummallakin on jo jälkikasvua. Olisi aivan mahtavaa, kun tuo yhteinen pieni ihme saisi nähdä päivänvalon jo tämän vuoden puolella, mutta kyllä se on mahtavaa myöhemminkin.. Stressittömästi yritetään tätä asiaa eteenpäin viedä. =) Kuitenkin melko vaivattomasti on aiemmatkin muksut alkunsa saaneet, joten mahdollisuudet kuitenkin on hyvät..
Kommentit (310)
Relight kiitos tiedosta! Mulla oli tuossa kylmäämisen aikaan myös vasemmalla puolella isoja kipuja.. siltä samalta puolelta tapahtui myös ovis kyllä, mut ne kivut oli erilaisia.. koskaan ei oo kystiä ollut, mutta ties vaikka olis ollut kerta ensimmäinenkin.. Nyttemmin tuntuu kohtu vaan.. painavalle.. kun kävelee niin tuntee et se ikäänkuin ROIKKUU tuossa matkassa.. :P kp on 20, eli menkkaturvoja se siellä varmaan kehittelee kovaa kyytiä :P
Tintturalle onnea! Tarrasukkia ja mitä kaikkia niit olikaan :D Ja Miisu, kyllä mä näin punertavan viivan testissä! Kipuihin... kuumahaudetta? Paha jos ei paracetamol sovi ja ibuprofeiinia ei suositella.. :/ Oisko joku Litalgin sopiva? Siinä ei pitäs olla vaikuttavana aineena kumpikaan... Ja tiedän sitä myös raskausaikana ihmisten syöneen - jopa synnytyksessä sitä käytetään kuulemma.. muutamalle kaverille ainakin annettu :) Googlaapa sitä ja kysäsepä lääkäristä :)
Muuten tänne ei kuulu mitään.. ovis oli tuossa n. viikko sitten.. kaikki normi pms oireet tulleet... tissit on pirun kipeet, alavatsalla tuntemuksia... lämmöt koholla, palelee, väsyttää, *****aa, nälättää... Tätskyn pitäs kurvaa paikalle n. 11-14.4... eiköhän se tule.. :P Muuta en uskalla ees toivoa...
Plussatuulia ja otollisia aikoja!!
Weebee kp20/27-30, yk 8.. Tällä erää :P
Heippa kaikki :) Mäkin tunkeudun vielä mukaan jos sopii! Alkuviikosta oon tehnyt parit raskaustestit, toiset viivat oli hiukka haaleita mutta näkyi kuitenkin kunnolla, joten uskon, että raskaana ollaan. Oireina on alavatsakipuja, nännien arkuus, vilunväreitä päivisin ja järkyttävä hikoilu öisin. En tiedä onko tuo hikoilu oire, mutta ilmestynyt hiljakkoin. Herään yöllä aivan hiestä märkänä ja mies myös huomannut saman. Laskettu aika olisi 6.12 minullakin! Huomasin, että muutamalla oli sama :) Olen siis 21 v ja mieheni 26v. Ja synnytyssairaala tod.näk tyks.
[quote author="kt92" time="04.04.2014 klo 13:04"]
Heippa kaikki :) Mäkin tunkeudun vielä mukaan jos sopii! Alkuviikosta oon tehnyt parit raskaustestit, toiset viivat oli hiukka haaleita mutta näkyi kuitenkin kunnolla, joten uskon, että raskaana ollaan. Oireina on alavatsakipuja, nännien arkuus, vilunväreitä päivisin ja järkyttävä hikoilu öisin. En tiedä onko tuo hikoilu oire, mutta ilmestynyt hiljakkoin. Herään yöllä aivan hiestä märkänä ja mies myös huomannut saman. Laskettu aika olisi 6.12 minullakin! Huomasin, että muutamalla oli sama :) Olen siis 21 v ja mieheni 26v. Ja synnytyssairaala tod.näk tyks.
[/quote]
Sorry väärä paikka!!
Pahoittelut tippuneille ja tarrasukkia kaikille onnekkaille tärpin saaneille.
Täällä alkaa vihdoin kiinnostavat päivät lähestyä. Keskiviikkoiltana otettiin yksi varmistuskerta, kun alkoi tuntua, että jotain tapahtuu. Nyt miehen serkku perheineen kylässä, joten seuraava kerta mahdollista vasta lauantaina illalla. Argh! Tahmaisia limoja on tullut nyt kolmena päivänä ja tänään aamupäivällä tuli jo lähes yhtä vahva viiva ovistikkuun. Jos ovis ois tänään yöllä tai huomenna aamulla, niin ei taida enää lauantain seksikerta ehtiä, joten sitten oltaisiin keskiviikkoillan kavereiden varassa. Voiko ne olla vielä hengissä?? Perhana, kun aina on jotain säätöä JUST silloin kun haluaisi vaan nakuttaa kalenteriin merkintöjä talletuksista :D
Nyt siis kp19/31-34, esikoinen hedelmöittyi ultran mukaan kp20 eli näyttää kierto palautuneen normaaliksi ja menkkoja voisi odottaa noilla tutuilla kiertopäivillä.
Täällä kovat menkkakivut osoittautuivatkin alkuraskauden kipuiluksi!! Tänään siis plussattu !! Uskomatonta koska ei edes varsinaisesti yritetty kun oli tarkoitus odottaa ne yhdet kuukautiset tähän väliin... Oviksesta on nyt pian se kaksi viikkoa vaikka en ihan 100% varma ollutkaan oliko se ovis vaiko ei mutta näköjään se oli! :)
Ihan huippua mutta samalla niin järjettömän pelottavaa ja en tiedä miten saan pidettyä itteni kasassa nää ekat kuukaudet nyt ainakin... :/ Ja toivottavasti tuota menkkojen väliinjäämisestä ei mitään ongelmia muodostu tässä raskaudessa... :/
ipa: Miten meni leikkaus?
Terveisin hyyyvin varovaisesti onnellinen yennaf
Onnea jennaf! Hienoa, että sait näin pian uuden plussan. En usko, että uusi raskaus olis alkanut ellei sun kroppa olis ollut siihen valmis. Nyt vaan hirmuisesti tarrasukkia pienelle ja sulle voimia jaksaa näiden pelottavimpien aikojen yli :)
Onnea Yennaf ja muut onnekkaat plussanneet, tarratöppösiä! <3
Rouva tipahti taas. "Menkat" (eli pari säälittävää haalean ruskeaa pisaraa) alkoi taas täsmälleen ajallaan. Yk 6 alkaa aika turhautuneissa fiiliksissä. Saisinpa joku kuukausi edes kunnon menkat, niin olis vähän toiveikkaampi olo jatkon suhteen. No, uusi gynekäynti tässä kuussa, jospa sieltä jotain selvyyttä ja apua saisi tilanteeseen. Toivon todella, ettei se gyne halua enää "seurailla tilannetta" yhtään lisäkiertoa, vaan tutkittais nyt hormonitasot ja/tai kokeiltaisiin jotain lääkitystä, jolla voisi saada oikeet menkat ja normikierron pyörimään. Raskasta elätellä toivonkipinöitä joka kuukausi, vaikka jotenkin sisällään tietää, että toiveet on turhia kun kierto ei toimi niin kuin kuuluisi. Ja ikää tulee joka kuukausi lisää ja sitä myötä mahikset heikkenee hetki hetkeltä. Ahdistavaa.
Pahoittelut synkkäilystä näin viikonlopun alkuun. Parempaa fiilistä teille muille ja etenkin parempaa plussaonnea! Jos täti yrittää tulla teille, niin käännyttäkää se minun luo, täällä kunnon täti punainen olisi toivottu vieras! ;)
Turhautunut Rouva79, kp 1/30 yk6
Ja jälkikommenttina vielä Yennalle, että en tarkoittanut olla tökerö tai mitenkään vähätellä aiempia kokemuksiasi, kun onnekkaaksi sua kutsuin. Sinulla on varmasti ollut todella raskasta ja toivonkin sydämestäni, että tällä kertaa kaikki menee hyvin! Sehän on onneksi se todennäköisin vaihtoehto. Tsemppiä ensimmäisiin jänniin viikkoihin ja toivotaan, että pian pääset nauttimaan raskaudestasi kunnolla! :)
Heippa uuet ja tervehys tutut!!! Onnea Yennaf, Ihanaa!!! Usko nyt vain tulevhan!! Ja hei Havu, onpa sulla kans vähän ollu kinkkistä..
Ja tietääkhän kukhan Marjanasta, miten sillä mennee, ko onnelliseti plussas tässä pari kk sitte..
Mie olen täälä taustalla enemmän ja vähemmän lueskellu ja koittanu ottaa ihan rennosti tämän asian kans... Nelijäs lapsi olis sitte kuitenki tervetullu, jos sen on vielä tarkotus meille tulla.. välillä olen väsyny ajatukseen siittä tekemisestä ja on unohettu koko juttu. Yhteensä 9kiertoa on annettu mahollisuus ja siihen tauot(ei ehkäsyä), joitten aikana ei kuites tällä historialla uskottu mithän ihimeitä tapahtuvan.
(HIstoria on alakanu v-98, 5keskenmenoa ja 3 normia raskautta...)
No nyt mie en malttanu kuiten olla kirjottamatta. Kp 25 menossa... Ovista en tikuttanu ja tähtäilimmä kuitenki oikiaan osottesheen kp14 tienoilla ja vähäsen ennen. Joskus tuossa kp 19-20 oli jotaki menkkakipuja ja semmosia tuikkasuja sisältäpäin. Myöskin kummallisen elohiiren hoksin kohdun kohdalta. Rinnat on välillä painavan tuntoset ja ehkä kipuilevat. Mithän vuotoja ei ole ollu, ei etes valakovuotoa.. Muka alavattassa on painontunnetta ja välillä ei sitte yhtään mithän tuntemuksia. Itkuherkkyyttä juu.... mutta ei menkkakipuja... Tiistaihin asti pitäis jännätä.
No semmosen kuningasidean sain että pissaampa ovistikkuun nyt, ja siihen tuli hailakka viiva. Ei siihen kyllä pitäs mulla mithän tulla.
Plussaonnea kaikille!!!
Noita kp25/28
Mä tein tänään uuden testin mutta oli eri merkkinen kun johonkin oon minä tai mies hukannut sen yhden testipaketin niin hain sit apteekista sellasen Ellivo tms testin. Noh, mä ainakin itse siinä nään oikeein haamujen haamun. On kyllä saman herkkyynen kun se edellinenkin testi vaikka eri testi onkin, mut viiva on kyllä paljon haaleampi kun se aiemmin tehty. Aloin sitten tässä ajattelemaan että mulla on luultavimmin ollut ovis kp21 kun rinnat kipeytyi aivan yhtäkkiä ja oli jonkun aikaa kipeät. Että jos se olis tullu puolessa välissä kiertoa (mulla on kierrot ihan miten sattuu ja todella pitkät) ja nyt kun on menossa kp38 ja sit tavallaan menkkojen pitäis alkaa kp42 niin oon sen ensimmäisen haamun testannut n viikko ennen menkkojen alkua? :o
Miiisu kp38/??
Tässä nyt vielä siitä tän päiväsestä testistä kuvaa..
Hiivin tänne mukaan seurailemaan, kun juuri sain laskettua plussatestin vapisevista kätösistäni. :')
Miisu, ovis ei ole puolivälissä menkkoja vaan noin 14 pv ennen. Koska peruskierto on se 28 niin silloin on puolivälissä, mut pidemmissä ei. Mulla on yleensä ovis kp19-20 ja kierto 31-33 päivää.
ON: testiviiivat hailenee, vahvin tuli perjantaina alkuillasta. Onko m tään tsäänssejä kun talletukset ke-illalla myöhään ja 30 min sitten eli lauantai-päivällä. Eikö pitäis olla ihan ok??
Tuittu kp20/31-33
Eli kyllä miisu sulla on varmaan jo menkat myöhässä ja viivan näin kyllä. Eri testin lisäksi voi vaikuttaa paljonko oot juonut ja kauanko olet ollut pissaamatta.
Yennaf ihan mieletöntä! Varovaiset onnittelut. Olen niin hyvilläni sun puolesta <3 Toivottavasti kaikki menee hyvin ja jouluna sulla on pieni nyytti kainalossa. Millonkas nyt oliskaan laskettu päivä?
Mulla oli tiistaina se leikkaus. Se sinänsä meni ihan hyvin ja kotiuduinkin jo. :) Nyt oon vaan pariinkin otteeseen saanut karusti tuta sen, että on hiukan vaikeaa olla käyttämättä käsiään mihinkään! Kipu sitten aina muistuttaa olemassaolollaan kun tulee tehtyä jotain mitä ei pitäis. Nyt 2vk vähintään nostelukielto. Ei saa mennä saunaan eikä vauvauintiinkaan. Suihkussa kävin toissapäivänä, mutta kirveli sen verran lahjakkaasti, etten eilen uskaltanut. Tänään on taas pakko yrittää. Kaikista eniten mua tässä harmittaa se, että en voi käytännössä tehdä mitään. En saa käsiä ylös, en vaatteita päälle enkä pysty edes pikkuista tyttöäni syliin ottamaan ilman avustusta. :/
Nyt kaiketi kp 18 (jos en ihan väärin muista). Olen ovista tikutellut nyt kolmena päivänä, muttei vielä ole kahta viivaa testiin tullut. Ihan hyvä vain, koska mies on siellä reissussa! :D Ylihuomenna olis hyvä päivä tärpille, tilaan sen siiheksi. ;)
Ipa
Mulla siis on kierto ihan mitä sattuu eli reippaasti enemmän kun tuo 28 :) siks epäilenkin oviksen olleen kp 21..
Ja taas sitä sitten tiputtiin, varmaan korkeemmalta kun koskaan aiemmin. Aloin vuotamaan n.1 tunti sitten ja normaalisti mulla on tosi niukkaa vuotoa mutta ei nyt. Ei todellakaan, vuodan siihen normaaliin vuotooni nähden valtavasti :(
Miiisu kp 1/?? Yk:8
Kiitos onnitteluista :)
rva79, kuulostaa kyllä tosi niukoilta nuo menkat, toivottavasti saisit lääkäriltä apua! Muistan kun oot aiemmissakin ketjuissa puhunut tuosta niukkuudesta ja muistan miettineeni samaa...
Enkä todellakaan ottanut pahalla tuota sanomistasi, kyllä itsekin olen hyvilläni että ainakaan ei ole ongelmia tuossa hedelmöittymisessä eli miehen tavara on selkeesti priimaa ja mullakin kroppa toimii ainakin ovuloinnin suhteen. Rankkaa on ollut mutta niin on varmasti kaikilla jotka plussaa joutuvat odottelemaan tai ovat sen saaneet mutta raskaus mennyt kesken.
Lapinnoita, kiva kuulla sinusta... johan tuota sinun murretta oliki jo ikävä ;) Toivottavasti se plussa pärähtäis tiistaina, jään seuraamaan :) Ja kiitos onnitteluista!
Ipa, hyvä kuulla että leikkaus meni hyvin, vaikkakin harmi nyt tuo "Kädettömyys". Voin vaan kuvitella kuinka hankalaa on pienen lapsen kanssa! :O La mulla sijoittuu oviksen mukaan jonnekin joulukuun puoleenväliin :) Tärppionnea teille :)
Voi Miiisu :( Pahoittelut vuodon alkamisesta :(
Jaahas, täällä taas! Varovaisesti olen aloittamassa taas kuumeilun, keskenmenosta on n. kuukausi ja ensimmäisiä kuukautisia vielä odotellaan. Lääkkeellinen tyhjennys meni oppikirjan mukaan, vähäisillä kivuilla ja vuodoilla josta olen vain hyvilläni. Kontrolliverikokeesta tuli puhtaat paperit pari viikkoa sitten ja henkinen toipuminenkin alkaa olla jo sen verran pitkällä että uutta raskautta uskaltaa ajatella.
Periaatteessa voisi tulla joulukuun paketti mutta katseet siintää kyllä jo tammikuun ketjussa! :) Yksi helmikuun lapsi meillä jo onkin, ja jos pian tärppäisi niin ikäeroa olisi juurikin se 3 vuotta jota olen itse ajatellut aina ihanteellisena. :)
Minulla on monirakkulaiset munasarjat joka saattaa hieman häiritä tätä toiveilua vaikka edellinen raskaus saikin alkunsa kolmannesta yrityskerrasta ja esikoinen oli kiva yllätys pillereistä huolimatta. Toivottavasti pcos-tyyppiset alkuraskauden keskenmenot eivät tule tavaksi :(
Päivitteleekö joku täällä listaa? :)
silkki kp 34/??
Täällä kanssa huomataan että alkaa mielikuvitus lentämään oireiden keksimisen suhteen :D Aloin jo miettimään voiko kiinnittyminen tulla pelkänä runsaana valkovuotona? Luultavammin se ovis tosiaan oli viime vklnä, siitä asti rinnat olleet todella kipeät sivusta, ns. tiedostan rintani koko ajan, kävelessä sattuu ja jotenkin kutiaa.. Mielestäni rinnat yleinsä vasta lähemmin menkkoja ovat kipeytyneet.. Ja nyt tosiaan viime kuun 15. päivä vasta oli menkat, joten en odota niitä ennen tän kuun n. 14-16pv. Tosin ne on niin epäsäännölliset olleet että.. Vähän yritän nyt luottaa siihen että n. 14vrk kuluttua oviksesta tulisi menkat joten voisin kiertoni siihen kaiketi laskea..
Ehkä sillä saa jonkinlaisen mielenrauhan ;)!
Kuumetta vahvistaa vielä hyvän ystävän laskettuaika ihan kahden vkn sisään :D
Tinttura88 oikein isosti onnea!! Toivotaan että moni meistä tulee perässä :)
Promint kp 20/30?, dpo 3, yk 2