Miksi suomalainen nainen ei osaa pukeutua?
Joka kerta kaupungilla saa kyllä ihmetellä miksi nainen lähtee homssuisen näköisenä kotoa..Eniten kuitenkin ihmetyttää/huvittaa kun ei omaan tyyliin jakseta panostaa niin sitten kyllä arvostellaan ihmisiä, jotka niin tekee. Esim. tänään olin pukeutunut ihan normaali vaatteisiin, mustat suorat housut, valkoinen silkkipaita, jakku ja hiukset kauniisti kauniisti kiharalla/laineilla niin eiköhän joku keski-ikäinen rouvashenkilö tule kysymään, että minne juhliin sitä ollaan menossa..voi hohhoijaa sanon minä.
Kommentit (314)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:59"]
Ai. Musta taas elämä on ihan liian lyhyt siihen, että viitsisin kauheasti käyttää aikaani vaatteiden kanssa puljaamiseen, saati muiden ihmisten vaatetuksen miettimiseen. On perhettä, ystäviä, kirjallisuutta, luonnonihmeitä, kulttuuria, työtä, vapaaehtoistoimintaa, taidetta, liikkumisen iloa, rakkautta, kasvattavia ihmiskohtaloita, yhteiskunnallisia ilmiöitä, lapsia ja heidän kavereitaan... Tuhat ja yksi mielenkiintoisempaa ja arvokkaampaa kiinnostuksen kohdetta. Siinä minun syyni.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:40"]
Niinpä. Elämä on liian lyhyt siihen, että pukeutuu tylsästi.
[/quote]
[/quote]
Tyylikäs pukeutuminen ja elämästä nauttiminen noin muuten onkin toisensa poissulkevia. ;)
Miten niin? Nytkin mulla on fleecehousut, itteni tekemät villasukat ja pojalle pieneksi jäänyt huppari. Ihan itse minä ne päälleni laitoin, miten niin en muka osaa? Alusvaatteet tietty on myös.
olisit sanonut rouvalle, että elämä on juhlaa :)
Enpä kyllä voi sanoa että silkkipaitaa pistäisin päälleni arkena. Jotenkin tosi mautonta ylipukeutua normaaliin arkipäivään. Muodikas saa olla, mutta raja pitää osata vetää.
Ja värejä ei uskalleta käyttää. Kaikilla harmaa tai musta takki ja vaatteet. Perus Anttila tai hennesmauritz kamaa. Arvostan naista joka panostaa itseensä. Olen siis munalla varustettu ihminen.
ap, kerropa siitä miltä se tuntuu. Mikset osaa pukeutua, kun kerran olet suomalainen?
Se on se suomalainen "rumat ne vaatteilla koreilee" ja "pääasia, että on ehjä ja puhdas" -periaatteet. Mutta joo, miettinyt itsekin samaa, kyllä siihen peiliin on lupa katsoa ennen kuin lähtee.
Eikai hullut ikinä ole tyylitajulla juhlineet
NoNoora minkäs maalainen sinä sitten olet?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 18:56"]Enpä kyllä voi sanoa että silkkipaitaa pistäisin päälleni arkena. Jotenkin tosi mautonta ylipukeutua normaaliin arkipäivään. Muodikas saa olla, mutta raja pitää osata vetää.
[/quote]
Miten sillkipaita muka on ylipukeutumista?! Ei ole. Laadukas, kestävä materiaali.
Varmasti kyseessä on myös mukavuus ja sään mukaan pukeutuminen. Katsopa vaikka kesällä ihmisiä. itsekin kesällä voin pitää jakkuja yms.
Mulla ei ole varaa pukeutua siten kuin haluaisin.
Mä tykkäisin pukeutua kivasti kun on hyvä kroppakin. En vaan halua koska suomisisko tulee kateelliseksi. Ulkomailla asuessani pukeuduin tyylikkäästi. Sama tyyli olisi herättänyt varmasti paheksuntaa täällä.
Riippu vähän mihin on menossa.. En nyt viitsi lähikaupan takia laittaa täyttä tällinkiä, kun sen 10minuuttia viittii kulke ihan tuulihousuissa jne..:) Mutta jos lähden juhliin, pukeudun ja laitan hiukset ja meikit ihan kunnolla.
Pukeudun hyvin sekä ulkomailla että Suomessa, naisellisesti. Suomessa siitä saa kuravettä niskaan muilta naisilta:)
Samoilla linjoilla ap:n kanssa. Kieltämättä sitä kerää enemmän katseita, kun panostaa ulkonäköönsä. Tarkoitan tässä nyt ns. klassista tyyliä ja siistiä, luonnollista meikkiä, en siis mitään tekorusketusta, -hiuksia ja kynsiä.
En sitten tiedä onko katseet ihastelevia, vai negativiisia. Ei kyllä hirveästi kiinnostakaan. :D