Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Unohdun" aina kaveriporukasta

Elis
08.11.2020 |

Meillä on kaveriporukka, joiden jäsenten kanssa olen ollut ystävä eri pituisia aikoja. Oikeastaan porukka tuntee kauttani. Porukka pyörii erään harrastuksen ympärillä ja on eräänlainen "tiimi". Jäsenet aina hehkuttavat tiimiämme kuinka upea se on ja miten mahtavaa on, kun on tällainen tiimi.

Minut kuitenkin unohdetaan kutsua usein tiimin yhteisiin menoihin. Tai niistä ei edes kerrota. Olen säännöllisesti tuonut esiin, kuinka näistä pitäisi muistaa kertoa kaikille (samalla kun ilmoittaa yhdelle jäsenelle, ilmoittaisi koko porukan watsapp-kanavaan). Olen sanonut muutaman kerran jo aika tiukastikin, sen jälkeen muistavat ehkä kerran laittaa koko porukalle.

Harmittaa, koska tämä voisi olla tosi mukavaa. Nyt kuitenkin tuntuu, että minua pidetään mukana vain hyötymistarkoituksessa. Osaan todella montaa erikoistaitoa, joista on tiimiläisille todella isoa hyötyä. Usein myös minut jätetään suunnittelusta automaattisesti pois, vahvimmat persoonat vain ilmoittavat miten ovat tekemiset keskenään sumplineet ja jos ehdotan muuta, itselleni mukavampaa toimintatapaa niin käyttäydytään kuin olisin kovinkin hankala tai asian toisenlainen järjestäminen kaikille kivaksi olisi muka mahdotonta.

En enää oikein tiedä mitä tehdä. Tuntuu kuluttavalta ajatukselta, että pitäisi olla jatkuvasti huomauttamassa, ettei tule sivuutetuksi. En kuitenkaan halua jatkaa näinkään, olen oikeasti pahalla tuulella aina kun näitä epäoikeudenmukaisuuksia tehdään.

Eilenkin minut jätettiin yhteisestä menosta koronarajoitusten vuoksi pois hoitamaan muidenkin lapset. Sitten oli tehty fb-päivityksiä tapahtumasta miten mahtavaa oli jne. Ja kiitelty ja mainittu nimeltä kaikki muut paitsi minut, joka mahdollistin tämän kaikille, lähtökohtaisesti ilman lastenhoitamistakin.

Toisaalta tuntuu, että olenko pikkumainen. Mutta jotainhan tässä on pielessä kun on jatkuvasti paha mieli tähän porukkaan kuulumisesta.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hommaisin uusia kavereita. Älä ole kynnysmatto. 

Vierailija
22/61 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla puoliso se joka ei sua halua mukaan. Onko hänellä suhde jonkun ryhmän jäsenen kanssa?

Ei ole täysin mahdoton ajatus, etteikö olisi ihastunut yhteen ryhmän jäseneen. Näin on käynyt aiemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä ole mitään mieltä.

Siis oma puoliso lähti jonnekin sellasen porukan kanssa, joka kävelee sun yli mennen tullen? Eikä edes kertonut, että on menossa jonnekin? Tosi helmi taas löytynyt.

Ja mitä hlvettiä tarkottaa "ehdotan itselleni mukavampaa toimintatapaa"? Sun mukavuus on ei ole ykkösenä, kun puhutaan isommasta porukasta.

Joten, mitä tehdä jos tuntuu ettet ole oikeassa seurassa? Hankkiudut tietenkin eroon moisista tyypeistä, mitä pikemmin sen parempi. Ja pidät huolta että puolisosi lopettaa kaiken yhteydenpidon samalla.

Vierailija
24/61 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Siis nämä vahvemmat persoonat, joista toinen on puolisoni, olivat sopineet keskenään näin. Lapset olisivat voineet tulla myös mukaan tapahtumaan, mutta rajoitukset oli jätetty minulle kertomatta ja suunnilleen lähtöhetkellä minut jätettiin porukasta ja lykättiin kaikki lapset hoidettavikseni.

Typerä provo mutta leikin nyt mukana.

Tuommoisessa tilanteessa olisin ottanut omat lapsoseni kainaloon ja ilmoittanut typerälle tulevalle eksälleni, että kun hän tulee tapahtumasta lukot on vaihdettu ja hän voi noutaa tavaransa pihalta. Vieraat lapsoset olisin nostanut pihalle ja toivotellut mukavaa päivänjatkoa.

Vierailija
25/61 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi ongelma on sun parisuhde, jos kerran sun puoliso jättää sut ulkopuolelle ja sopii sun puolesta. Eli mieti suhteesi tilaa ja sitä haluatko olla alisteisessa suhteessa.

Vierailija
26/61 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ole mitään mieltä.

Siis oma puoliso lähti jonnekin sellasen porukan kanssa, joka kävelee sun yli mennen tullen? Eikä edes kertonut, että on menossa jonnekin? Tosi helmi taas löytynyt.

Ja mitä hlvettiä tarkottaa "ehdotan itselleni mukavampaa toimintatapaa"? Sun mukavuus on ei ole ykkösenä, kun puhutaan isommasta porukasta.

Joten, mitä tehdä jos tuntuu ettet ole oikeassa seurassa? Hankkiudut tietenkin eroon moisista tyypeistä, mitä pikemmin sen parempi. Ja pidät huolta että puolisosi lopettaa kaiken yhteydenpidon samalla.

Olen kanssasi samoilla linjoilla, ei ole apstä provon kirjoittajaksi. On niin huono tarina, ettei mitään rajaa.

Vierailija
27/61 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin kylmästi lastensuojeluilmoituksen, jos mulle tuotaisiin lapsia hoitoon ilman että asiasta on sovittu. Lähtisin myös omille menoilleni  kertomatta, esim. ihan vaan viikonloppulomalle, vaikka sukulaisten luokse, jos muuhun ei olisi varaa. 

Vierailija
28/61 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, että tarvitset tiimin wap-ryhmään tiedon tapahtumista, joita oma puolisosi on järjestämässä. Vauva-palstan sijaan ehdottaisin sinulle vakavaa keskustelua puolisosi kanssa. 

Vierailija
29/61 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään oma mukavuuteni ole ykkösenä. Itselleni mukavampi toimintatapa olisi, että KAIKKI otetaan mukaan. Ja jos paikanpäällä sitten kaikki eivät pääse sisään niin käydään vuoroissa jne

Vierailija
30/61 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
31/61 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruta oma ryhmä ja jätä puolisosi pois siitä. Ja jätä se sika muutenkin pois elämästäsi. Ei kannata olla matto, johon pyyhitään koiranpaska kengästä.

Vierailija
32/61 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on

a) trolli

b) helevatan tyhmä

Ja a-vaihtoehdon vuoksi en viitsi kirjoittaa tarkemmin. B-vaihtoehdon kohdalla ap voikin sitten alkaa ajattelemaan ihan itse.

Vierailija
33/61 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää huudella provoa, koska tilanne ja ongelma on minulle todellinen. En voi avata tätä tiimiä enempää, koska olisin niin helposti tunnistettavissa. Kyllä, puoliso on yksi iso ongelma. Eilen vielä huikkasi lähtiessään, että siivoaisin kotona kunnolla kun vaan lorvin koko päivän kun siis hoidan meidän ja muiden lapset kun muu porukka on harrastamassa.

Vierailija
34/61 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on

a) trolli

b) helevatan tyhmä

Ja a-vaihtoehdon vuoksi en viitsi kirjoittaa tarkemmin. B-vaihtoehdon kohdalla ap voikin sitten alkaa ajattelemaan ihan itse.

Vierailija
35/61 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä sönkätään pitkät pätkät jostain epämääräisestä tiimistä, kun ainoa ongelma on se puoliso ja puolison toiminta?

On ihan luonnollista kuvitella että puolisot ovat sopineet keskenään tai tietävät toistensa menoista. Se ei ole normaalia, että puoliso toistuvasti jyrää toisen ja muiden pitäisi tarkistaa erikseen mikä on totta.

Vierailija
36/61 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on

a) trolli

b) helevatan tyhmä

Olen täysin samaa mieltä.

Vierailija
37/61 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy tosiasiat: sinua ei haluta mukaan. Ja vedä siitä johtopäätökset. Ei kannata jäädä tuhoamaan omanarvontuntoaan tuohon porukkaan.

Vierailija
38/61 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas kannustavia kommentteja.

Montaa asiaa voin olla, mutta tyhmä nyt en kuitenkaan varmasti ole.

Tiimi ei voi sille mitään, että koronarajoitukset ovat lajissa voimassa ja vain kilpailijat pääsevät kisoihin. Tämä on kuitenkin meille koko perheen harrastus ja esim. ilman minun panostani asiaan kukaan näistä tiimiläisistä ei voisi kilpailla. Ymmärtäisitte, jos kertoisin lajin, mitä en halua kertoa.

Vierailija
39/61 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on päätön, eihän tosta saa mitään selvää.

Mutta. Kuuluin itse joskus aikoinaan porukkaan, joka tapasi epäsäännöllisesti, kävi baareissa tms. Ryhmään kuului myös niin sanottu vahva persoona, joka katsoi oikeudekseen määräillä kuka kutsutaan mihinkin tilaisuuteen. Miksi muut lähti mukaan? Kyse lienee jostain nautinnosta, minkä henkisesti keskenkasvuiset saa muiden mielen pahoittamisesta, sekä pelosta joutua itse paitsioon. Kun ns. vahvalle persoonalle selvisi, että minä ja hänen ykköskohteensa oltiin enemmän kavereita, jouduin itsekin hylkiöiden listalle. Kummasti väheni kutsut ja kuulin vasta jälkikäteen kemuista. Sattuipa niinkin, että joskus juhlien järjestäjä kadulla kohdatessamme hehkutti kuinka oli ollut kiva ilta, kunnes totesin vienosti hymyille, etten ollut kutsuttujen joukossa. 

Nooh, lopetin kaiken yhteydenpidon kyseisiin tyyppeihin. Ei ole tullut ikävä, eikä munkaan perään oo kukaan itkenyt. Tosin joskus sattumalta törmäsin näihin entisiin "kavereihin", jotka ihmettelyä kun en enää pidä yhteyttä enkä tule tapaamisiin. Niihin tapaamisiin joihin mua ei kutsuttu? En silti ollut ainoa, joka lähti porukasta kokonaan, oli niitä muitakin, jotka löysi parempaa seuraa muualta.  Eli jos sua kohdellaan huonosti, hanki uusia ystäviä tai vaihda harrastusporukkaa.

Vierailija
40/61 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap kirjoittanut tilanteesta aiemminkin? Kerroit että miehesi on tosi sosiaalinen ja sinä enemmän vetäytyvämpi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi