"Unohdun" aina kaveriporukasta
Meillä on kaveriporukka, joiden jäsenten kanssa olen ollut ystävä eri pituisia aikoja. Oikeastaan porukka tuntee kauttani. Porukka pyörii erään harrastuksen ympärillä ja on eräänlainen "tiimi". Jäsenet aina hehkuttavat tiimiämme kuinka upea se on ja miten mahtavaa on, kun on tällainen tiimi.
Minut kuitenkin unohdetaan kutsua usein tiimin yhteisiin menoihin. Tai niistä ei edes kerrota. Olen säännöllisesti tuonut esiin, kuinka näistä pitäisi muistaa kertoa kaikille (samalla kun ilmoittaa yhdelle jäsenelle, ilmoittaisi koko porukan watsapp-kanavaan). Olen sanonut muutaman kerran jo aika tiukastikin, sen jälkeen muistavat ehkä kerran laittaa koko porukalle.
Harmittaa, koska tämä voisi olla tosi mukavaa. Nyt kuitenkin tuntuu, että minua pidetään mukana vain hyötymistarkoituksessa. Osaan todella montaa erikoistaitoa, joista on tiimiläisille todella isoa hyötyä. Usein myös minut jätetään suunnittelusta automaattisesti pois, vahvimmat persoonat vain ilmoittavat miten ovat tekemiset keskenään sumplineet ja jos ehdotan muuta, itselleni mukavampaa toimintatapaa niin käyttäydytään kuin olisin kovinkin hankala tai asian toisenlainen järjestäminen kaikille kivaksi olisi muka mahdotonta.
En enää oikein tiedä mitä tehdä. Tuntuu kuluttavalta ajatukselta, että pitäisi olla jatkuvasti huomauttamassa, ettei tule sivuutetuksi. En kuitenkaan halua jatkaa näinkään, olen oikeasti pahalla tuulella aina kun näitä epäoikeudenmukaisuuksia tehdään.
Eilenkin minut jätettiin yhteisestä menosta koronarajoitusten vuoksi pois hoitamaan muidenkin lapset. Sitten oli tehty fb-päivityksiä tapahtumasta miten mahtavaa oli jne. Ja kiitelty ja mainittu nimeltä kaikki muut paitsi minut, joka mahdollistin tämän kaikille, lähtökohtaisesti ilman lastenhoitamistakin.
Toisaalta tuntuu, että olenko pikkumainen. Mutta jotainhan tässä on pielessä kun on jatkuvasti paha mieli tähän porukkaan kuulumisesta.
Lähetät WhatsApp-ryhmään viestit, ettet enää hoida kenenkään muiden lapsia ja puolisosi hoitaa lapsianne aina viikonloppuisin. Älä anna toisten käyttää itseäsi hyväksi. Jätät lapset puolisollesi ja hankit jonkun kivan harrastuksen itsellesi viikonloppuina.